<چرا جاسوسان به کرمان علاقه دارند؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1056
نویسنده : کامران وزیری
 

این برای بار دوم است که در یک ماه اخیر مقامات قضایی کرمان از دستگیری جاسوسان و فعالان سایبری مرتبط با بیگانگان در این شهر خبر می دهند. مردادماه امسال نیز خبرگزاری ها از دستگیری یک فرد مظنون به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی در کرمان خبر داده بودند.
 
 مجله مهر: تقریبا نزدیک به 4 ماه پس از دستگیری یک فرد مظنون به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی، حالا رئیس دادگاه انقلاب کرمان گفته که با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) یک جاسوس سرویس اطلاعاتی MI6 شناسایی و دستگیر شده است
دادخدا سالاری گفته است: این جاسوس (مرد) که پس از چندین ماه فعالیت اطلاعاتی پیچیده به دام افتاده در 11 نوبت در داخل و خارج از کشور به صورت حضوری با افسران اطلاعاتی انگلیس ارتباط برقرار کرده و در هر ملاقات نیز اطلاعات مورد نظر این سرویس جاسوسی را تحویل داده است.
تقریبا دو هفته  قبل از این انتشار این خبر احمد قربانی معاون دادستان کرمان هم گفته بود که 16 نفر از «فعالان سایبری مرتبط با بیگانگان» در کرمان دستگیر شده اند. اتهام این 16 نفر  اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با شبکه‌های بیگانه و طراحی سایت و تولید محتوا برای سایت‌های ضد انقلاب به منظور براندازی نظام عنوان شد.
این البته تنها نمونه های حضور جاسوسان در خطه کرمان نبود. مردادماه سال جاری خبرگزاری مهر به نقل از دادخدا سالاری رئیس دادگاه انقلاب کرمان خبر دستگیری فردی مظنون به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی را منتشر کرد. 
دادخدا سالاری، رئیس دادگاه انقلاب کرمان گفته بوداین متهم پیش از این به کسب و کار تجارت در کشورهای جنوب شرق آسیا مشغول بوده و در آخرین سفر خود به عنوان یک سفر تفریحی به کشور تایلند ، یک سری اطلاعات کشور را از طریق تماس با افسر اطلاعاتی سفارت رژیم صهیونیستی در کشور تایلند به او تحویل داده است.
به گفته سالاری این فرد در مرتبه دوم قصد داشته با جمع آوری یکسری اطلاعات اقتصادی، جغرافیایی و حتی یکسری اطلاعات از حوزه معادن استان، این اطلاعات را برای رابط خود ارسال کند که در این امر ناموفق بوده و دستگیر گردیده است
اتفاق امروز سومین نمونه از دستگیری یک فرد یا شبکه جاسوسی در 4 چهار ماه اخیر در کرمان بوده است. این اتفاقات پی در پی کرمان را در نقطه توجه رسانه های دنیا قرار داده و این سوال را پیش آورده است که چرا جاسوسان به کرمان علاقه دارند؟

 


:: موضوعات مرتبط: امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: توطئه , خیانت , خباثت انگلیس ,



بازدید : 1049
نویسنده : کامران وزیری
 

وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اقدام قاطع کشورمان در قطع مذاکرات وین به سبب تحریمهای جدید از سوی واشنگتن، به اظهار نظر پرداخت.

 

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، جان کری در واکنش به توقف مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در وین پیش بینی کرد مذاکرات 1+5 با ایران طی روزهای آینده ادامه یابد.

وی با نادیده گرفتن علت اصلی توقف این مذاکرات از سوی ایران که اعمال تحریمهای جدید از سوی آمریکاست، اظهار داشت مذاکرات با ایران به مرحله ای رسیده است که این کشور ضرورت رایزنی و توقف آن برای مدتی را احساس کرده است.
از سوی دیگر، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه با انتقاد از تصمیم جدید کاخ سفید در اضافه کردن چند موسسه و نهاد ایرانی به فهرست تحریمهای آمریکا آن را غیر قابل قبول دانست.

ریابکوف اظهار داشت تصمیم واشنگتن در اضافه کردن تعدادی از موسسات ایرانی به فهرست تحریمهایش، غیر قابل قبول است.

وی همچنین تصریح کرد مسکو به واشنگتن گفته است دخالت در امور اوکراین پیامدهای جدی به همراه دارد.

کاخ سفید روز گذشته(پنجشنبه)اقدام به اضافه کردن نام 14 شرکت و چند شخص حقیقی خارجی و ایرانی به فهرست سیاه تحریم های ایران به دلیل همکاری با تهران برای دور زدن تحریم های اقتصادی کرد.

در حالی که کارشناسان ایران و 1+5 بیش از 4 روز مذاکرات کارشناسی را در وین پشت سر می گذاشتند، آمریکا با اعمال تحریم های جدید باعث ترک میز مذاکره از سوی ایران شد و همزمان این اقدام واشنگتن هشدار مجدد مقامات ایران به اقدامات به آمریکا را برانگیخت.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: آمریکا , لفاظی های دوگانه , سوء استفاده ازحسن نیت ایران(دولت فخیمه یازدهم) , تشدید تحریمها ,



بازدید : 1103
نویسنده : کامران وزیری
 
مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 دیشب پس از چهار روز مذاکره فشرده درپی اعمال تحریم های جدید از سوی آمریکا علیه شرکت های همکاری کننده با ایران متوقف شد و یک منبع مطلع این تحریم های جدید را خلاف مسیر توافقات و دلیل اصلی بازگشت تیم ایرانی از وین در میانه مذاکرات خواند. 
 

به گزارش خبرنگار مهر، مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 از دوشنبه هفته ای که گذشت در وین آغاز شد و عباس عراقچی  مذاکره کننده ارشد ایران اعلام کرد که در پایان این مذاکرات تاریخ شروع به کار گام اول و مکانیزم اقداماتی که هر دو طرف باید انجام دهند و ساز و کارهای اجرایی آن اعلام می شود.

شب گذشته خبرگزاری رویترز اعلام کرد که دولت آمریکا روز گذشته چند شرکت و فرد دیگر  را در فهرست تحریم های ایران قرار داد، بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی وزارتخانه های خارجه و دارایی آمریکا این شرکت ها و افراد به دلیل حمایت از برنامه هسته ای ایران مورد تحریم قرار گرفته اند.

در این بیانیه تصریح شده است: قرار دادن نام افراد و شرکت های جدید در فهرست تحریم ایران نشان می دهد توافق هسته ای اخیر در تلاش های مداوم ما برای تعقیب و مجازات آن هایی که از برنامه هسته ای ایران حمایت می کنند یا در پی فرار از تحریم های ما هستند تاثیری نمی گذارد و نخواهد گذاشت.

از جمله شرکت هایی که هدف تحریم قرار گرفته اند شرکت های مید اویل آسیا و سینگا تانکرز هستند که مقر هر دو در سنگاپور قرار دارد. این شرکت ها متهم هستند به ایران برای دستابی به منابع مالی از طریق یک بانک خارجی و به نیابت از شرکت ملی نفتکش ایران کمک کرده اند.

همچنین یک تبعه اوکراین به نام ویتالی سوکولنکو و شرکت تحت مالکیتش به نام فرلند به دلیل کمک به فروش نفت ایران تحریم شده اند.

اما انتشار این خبر و اعمال تحریم های جدید در حالی صورت گرفت که تیم کارشناسی مذاکره کننده هسته ای ایران در وین به سر می برد و این مذاکرات که به منظور به دست آوردن راهکارهای دست یابی به راهکار اجرایی توافق ژنو انجام می شد شب گذشته با ترک مذاکرات از سوی هیأت ایرانی قطع شد.

ترک مذاکرات از سوی ایران در حالی است که منابع غربی از جمله رویترز خبر از ادامه مذاکرات در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه هم داده اند و بر این اساس به نظر می رسد تحریم های جدید آمریکا که بر خلاف توافق ژنو و برنامه کار مشترک بوده است ، در ترک مذاکرات از سوی ایران بی تأثیر نیست .


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: مذاکرات هسته ای،توافق نامه ژنو،عهدنامه ترکمانچای،عهد شکنی آمریکا،پیش بینی صحیح ولی فقیه ,



بازدید : 1235
نویسنده : کامران وزیری

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: فعالیت‌های هسته‌ای در همه ابعاد به خوبی پیش‌ می‌رود و برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه این فعالیت‌ها به کندی ادامه دارد، بی‌اساس است.

خبرگزاری فارس: بازدید مجددی از تأسیسات اراک در دستور کار نیست

 

علی‌اکبر صالحی صبح امروز در حاشیه مراسم کنگره شهدای جهاد علمی و در جمع خبرنگاران گفت: کنگره امروز بزرگداشت یاد و خاطره شهدای کشور است، شهدایی که در راه علم و عزت تلاش کردند و در راه جهاد علمی حضور داشتند.

وی افزود: ما امیدواریم که ادامه دهنده راه شهدا باشیم و یادمان نرود که اگر ملتی به دنبال حیات طیبه است قطعاً دست تقدیر همراه آنان خواهد بود. ما امیدواریم که ادامه‌ دهنده راه این حیات طیبه باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه با تأکید براینکه فعالیت‌های هسته‌ای در همه ابعاد به خوبی جلو می‌رود، گفت: صحبت‌هایی که مطرح می‌شود مبنی براینکه فعالیت‌های هسته‌ای به کندی پیش‌ می‌رود کاملاً بی‌اساس است و همه ملت ایران مطمئن باشند فعالیت‌های هسته‌ای با تمام قدرت در حال پیشروی است.

صالحی در ادامه گفت: طبق نامه‌ای که به روحانی نوشتیم و با توجه سفر اخیر وی به بوشهر کلنگ کارخانه آب شیرین‌کن در بوشهر به زودی به زمین خواهد خورد و بودجه این پروژه در سال 93 در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: بحمدالله جزئیات توافق‌نامه ژنو 3 در وین و با برگزاری جلسات کارشناسان ادامه یافت هرچند که برخی شیطنت‌ها را از طریق دشمن شاهدیم اما ما در چهارچوب شرایطی که رهبری تعیین کردند حرکت می‌کنیم و از چارچوب قانون عدول نمی‌کنیم و پیگیر مطالبات به حق مردم در زمینه استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد:‌ یقیناً بدانید غنی‌سازی حق مسلم ماست و اگر آمریکایی‌ها اظهار نظراتی دارند تصمیم و نظرات خودشان را اعلام می‌کنند و ما مطمئناً از این حق مسلم خود نخواهیم گذشت.

صالحی با اشاره به برخی اظهارنظرهای متناقض مقامات غربی و آمریکایی گفت: اظهارنظر آنها طبیعی است چرا که آنها در شرایط ویژه‌ای قرار دارند و تحت فشار مخالفانی هستند که نمی‌توانند دستیابی به توافق جدید را قبول کنند و مقامات هم برای خنثی کردن افکار مخالفین چنین صحبت‌هایی را می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای بازدید مجدد کارشناسان آژانس از سایت اراک در حال حاضر برنامه‌ای در دستور کار نیست، گفت: جلسات بعدی ایران و آژانس در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

صالحی در پاسخ به سؤال اختصاصی فارس مبنی بر رویکرد جدید آمانو در برابر ایران گفت: به نظر من گزارش اخیر آمانو نسبت به گذشته مثبت‌تر بود و به نظر می‌رسد که با تفاهمات اخیر در مراحل بعدی گزارش‌ها با رویکردهای بهتری ارائه خواهد شد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , علمی وفن آوری , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: ابران , مذاکرات هسته ای , توافق با آمریکا!!!!!! ,



بازدید : 1097
نویسنده : کامران وزیری
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از پهلوگیری ناوگروه بیست‌و‌هشتم این نیرو در بندر بمبئی کشور هندوستان خبر داد.
خبرگزاری فارس: اولین حضور زیردریایی فوق‌سنگین یونس در آب‌های شرق اقیانوس هند
 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی، دریادار سیاوش جره معاون عملیات نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: ناوگروه بیست و هشتم این نیرو متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز، ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس، زیردریایی فوق سنگین یونس و یک فروند بالگرد 212 صبح امروز پس از طی سه هزار کیلومتر در بندر بمبئی کشور هندوستان پهلو گرفت.

وی هدف از اعزام ناوگروه های نیروی دریایی ارتش به آب‌های آزاد و بین المللی را علاوه بر تامین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی، اعلام پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه عنوان کرد و افزود: این اولین حضور زیردریایی فوق سنگین یونس در آب‌های شرق اقیانوس هند و بندر بمبئی کشور هندوستان محسوب می‌شود.

دریاداردوم جره، حضور زیرسطحی‌‌ها در آب‌های بین‌المللی را نشانه اقتدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: نیروی دریایی امروزه به معنای واقعی کلمه به یک نیروی راهبردی تبدیل شده است و جوانان و کارکنان متخصص و ولایتمدار این نیرو با پشتکار و تلاش مضاعف، نیروی دریایی را به این مرحله رسانده اند، چرا‌که زیردریایی‌ها از بالاترین سطح فناوری و پیچیده ترین تجهیزات نظامی روز دنیا برخوردارند و آشنایی با علم این تجهیزات فقط در انحصار چند کشور است‌ و از اینجا اهمیت حضور زیردریایی‌ها در آبهای آزاد مشخص می‌شود.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با تأکید بر اینکه تأمین امنیت اقیانوس هند فقط با همکاری کشورهای حاشیه این اقیانوس امکان‌پذیر است، تصریح کرد: ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش در طول مسیر ضمن اعلام آمادگی برای پاسخ به درخواست کمک یک فروند کشتی تجاری پاکستانی، یک کشتی لیبریایی را که عازم بندر فوجیره امارات بود را از چنگ دزدان دریایی نجات داد.

وی در پایان مدت زمان حضور ناوگروه بیست و هشتم در بندر بمبئی کشور هندوستان را سه روز اعلام کرد و گفت: در طول این مدت برنامه‌های متنوعی از جمله بازدید فرماندهان نیروی دریایی هندوستان از ناوگروه ایران، دیدار طرفین و برگزاری مسابقات ورزشی مختلف بین کارکنان ناوگروه و نیروی دریایی هندوستان پیش‌بینی شده است.

ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش در ادامه مأموریت خود، اواخر آذر‌ماه در یکی دیگر از بنادر مهم کشورهای شرق آسیا پهلو می‌گیرد.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: ارتش،نیروی دریایی،آبهای آزاد،مقابله بادزدان دریایی ,



10 شیوه کلاهبرداری اینترنتی
نوشته شده در 14 / 9 / 1392
بازدید : 1562
نویسنده : کامران وزیری

 تبهکاران برای کلاهبرداری‌ها یا سرقت‌های بزرگ، دیگر ناگزیر نیستند با حفرتونل‌های زیرزمینی و از کارانداختن آژیرهای خطر وارد بانک‌ها شوند و برای گشودن گاوصندوق‌های ثروتمندان، از هفت‌خوان رمز و راز چشم‌های الکترونیک بگذرند یا احتمالاً با خطر رگبارهای گلوله‌های محافظان مسلح روبه‌رو شوند.امروز به جای این‌گونه سرقت‌های کلاسیک، نقابداران دنیای مجازی با فشردن کلیدهای کیبورد کامپیوترها از راه دور گاوصندوق‌های مجازی را در هر نقطه از جهان می‌گشایند و میلیاردها دلار از حسابی به حساب دیگر انتقال می‌دهند.

به گزارش روزنامه ایران با پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های جدید هر چند کار مجرمان و کلاهبرداران نیز سخت‌تر شده اما با این حال آن‌ها همچون گذشته در پی راهکارهایی هستند تا بتوانند به آسانی دست به کلاهبرداری‌های بزرگ بزنند و ثروت‌های کلانی را جابه‌جا کنند.شیوه‌هایی که کلاهبرداران برای سرقت در دنیای مجازی به‌کار می‌برند بسیار گسترده‌تر و پرتنوع است و روز به روز نیز به این راهکارها افزوده می‌شود و هستند افراد ساده‌دلی که همچنان در سراسر جهان فریب این کلاهبرداران را می‌خورند و بخشی از دارایی خود را در این راه از دست می‌دهند.آمار پلیس بین‌الملل و کارشناسان اینترنتی حاکی است در میان هزاران شیوه موجود، در سرقت‌ها و کلاهبرداری‌های دنیای مجازی 10 شیوه به شکل جدی‌تر و گسترده‌تر از سوی کلاهبرداران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کمک‌های خیرخواهانه!

یکی از شیوه‌های کلاهبرداری درخواست کمک از کشورهای فقیری همچون نیجریه است که درخواست کمک مالی برای مردم نیازمند دارند و طی ایمیل‌های مختلفی به کاربران اینترنتی از آن‌ها تقاضای واریز مبلغی به یک حساب بانکی دارند و گاهی هم از افراد خیرخواه درخواست می‌کنند هزینه ساخت یک کلیسا یا خانه‌هایی برای مستمندان را برعهده بگیرند.
این نوع کلاهبرداران کاربرهای خود را بیشتر در خارج از کشورشان انتخاب می‌کنند.


زندگی رؤیایی

در نوع دیگر کلاهبرداری، سارقان اینترنتی شما را به داشتن خانه‌ای رویایی یا رسیدن به تعطیلات افسانه‌ای و اتومبیل ترغیب می‌کنند و در ایمیلشان شرایطی را مطرح می‌کنند که شما را وسوسه کنند تا مبلغ گزافی به افرادی که نمی‌شناسید پرداخت کنید.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: اینترنت , هکرها , کلاهبرداری اینترنتی ,



بازدید : 1195
نویسنده : کامران وزیری

فرمانده موشکی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به توانمندی و آمادگی‌های بالای دلاورمردان این نیرو گفت: امروز نیروی دریایی جمهوری اسلامی قدرت بلامنازع منطقه است.

خبرگزاری فارس: نداجا قدرت بلامنازع منطقه / اعلام آمادگی برای آموزش نیروی دریایی کشورهای همسایه

 

دریادار دوم علی وفادار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، ایمان و اعتقاد دریادلان ارتش جمهوری اسلامی به عنوان سربازان ولایت را از ویژگی‌های این نیرو در شرایط خدمت با دیگر کشورها برشمرد و بیان داشت: خوشبختانه حضور عوامل نیروی دریایی کشورمان در سایر کشورها به هنگام مأموریت نیز با انجام فرائض دینی یک الگوی تمام عیار است.

وی افزود: به‌طور حتم این ویژگی‌ها وجه تمایز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نسبت به نیروهای خارجی به شمار می‌رود.

*اسکورت کشتی‌های تجاری از ماموریت‌های مهم نیروی دریایی

فرمانده موشکی نیروی دریایی ارتش یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های این نیرو را اسکورت کشتی‌ها تجاری دانست و اظهار کرد: این مأموریت بعد از جنگ هم قطع نشده است و هم‌چنان این نیرو اقدام به اسکورت کشتی‌های تجاری و نفت‌کش می‌کند.

وی گفت: طی سه سال گذشته حدود 3 هزار کشتی تجاری و نفت‌کش توسط تکاوران و شناورهای این نیرو همراهی شده است.

به گفته دریادار دوم وفادار از این تعداد کشتی 147 مورد تعرض دریایی قرار گرفته که با عکس‌العمل دلاورمردان نیروی دریایی ارتش مواجه و اقدامات متعرضان برای رسیدن به اهداف خود ناکام مانده است.

فرمانده موشکی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اضافه کرد: تعدادی از افراد متعرض نیز در این راستا دستگیر و تحویل مراجع قضایی کشورمان شده‌اند.

*آمادگی نیروی دریایی ارتش برای آموزش دریانوردی کشورهای همسایه

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در زمینه آموزش‌های دریانوردی در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی گفت: اکنون این آموزش‌ها به مرحله‌ای رسیده که قادر به آموزش دریانوردی به کشورهای همسایه و همچنین سایر کشورها هم هستیم.

دریادار دوم وفادار با اشاره به فعالیت دانشکده نیروی دریایی ارتش در نوشهر طی سال‌های بعد از انقلاب اسلامی یادآور شد: اکنون این مرکز آموزشی از جایگاه خاصی در بین کشورهای منطقه برخوردار است.

وی گفت: به‌همین منظور نیروی دریایی ایران آمادگی پذیرش دریانوردان کشورهای همسایه برای کسب آموزش‌ها را دارد.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: ارتش , نیروی دریایی , قدرت بلامنازع خلیج همیشه فارس ,



بازدید : 1117
نویسنده : کامران وزیری

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران متن کامل توافقنامه هسته‌ای ایران و ۱+۵ که در پایان مذاکرات ژنو محقق شد، منتشر کرد.

خبرگزاری فارس: ترجمه رسمی متن کامل توافقنامه هسته‌ای ایران و ۱+۵ 

 

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران متن توافقنامه ایران و 1+5 را منتشر کرد که به این شرح می‌باشد.

 برنامه اقدام مشترک

مقدمه:هدف این مذاکرات رسیدن به یک راه حل جامع مورد توافق و بلند مدت است به نحوی که تضمین کند برنامه هسته‌ای ایران کاملاً صلح آمیز باقی خواهد ماند. ایران اعلام می‌نماید تحت هیچ شرایطی به دنبال دستیابی یا گسترش سلاح هسته‌ای نیست. راه حل جامع مذکور مبتنی بر این اقدامات اولیه بوده و به یک گام نهایی منجر خواهد شد که دوره زمانی آن مورد توافق قرار گرفته و به رفع نگرانی‌ها می‌انجامد. این راه حل جامع، ایران را قادر می سازد تا به طور کامل از حقوق خود در بهره گیری از انرژی هسته‌ای برای اهداف صلح آمیز بر اساس مواد مرتبط در معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و با رعایت تعهدات خود بر طبق معاهده از آن برخوردار شود. این راه حل جامع متضمن یک برنامه غنی سازی با تعریف مشترک و محدودیت‌های عملی و اقدامات شفاف ساز به منظور تضمین ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای می‌باشد. این راه حل جامع به مثابه یک مجموعه منسجم خواهد بود که هیچ بخشی از آن مورد توافق قرار نمی‌گیرد مگر آنکه در مورد تمامی بخش‌های آن توافق حاصل شود. این راه حل جامع شامل یک فرایند متقابل و قدم به قدم می‌باشد و به رفع همه جانبه تمامی تحریم‌های شورای امنیت، تحریم‌های چندجانبه و تحریم‌های ملی مربوط به برنامه هسته‌ای ایران می‌انجامد.

در فاصله میان گام‌های اولیه و گام آخر، گام‌های دیگری از جمله پرداختن به قطعنامه‌های شورای امنیت با هدف پایان رضایت بخش بررسی موضوع توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد وجود خواهد داشت. 3+3 یا 1+5 و ایران مسئول نهایی کردن و اجرای قدم‌های مورد توافق میان- مدت و راه حل جامع با حسن نیت خواهند بود. یک کمیسیون مشترک از 3+3 و ایران برای نظارت بر اجرای اقدامات میان مدت و بررسی مسائلی که ممکن است پدید آیند، تشکیل خواهد گردید، در حالی که آژانس مسئولیت راستی آزمایی اقدامات مربوط به موضوع هسته‌ای را بر عهده خواهد داشت. این کمیسون مشترک برای تسهیل حل و فصل مسائل مورد نگرانی گذشته و حال با آژانس همکاری خواهد کرد.

عناصر گام اول

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران هسته ای , ارائه تعهد به غرب , متن کامل توافقنامه ,



بازدید : 1203
نویسنده : کامران وزیری
 
 مقام‌های رژيم صهیونیستی تلاش زیادی داشتند تا توافق ایران و ۱+۵ به نتیجه نرسد و به همین خاطر حالا هر کدام به نوعی خشم خود را از این مسئله نشان می‌دهند. علاوه بر دفتر نتانیاهو،وزرای دیگر کابینه این رژيم هم اظهارات عجیب و غریب خاص خودشان را داشته‌اند تا مشخص شود شکست سختی را متحمل شده‌اند.
  
مجله مهر: پس از اعلام توافق ژنو و واکنش مثبت جهانی نسبت به آن در میان مقام‌های رژیم صهیونیستی ولوله‌‌ای به راه افتاد. نخست وزیر رژيم صهیونیستی به عنوان اولین نفر خشم خود را از این توافق نشان داد و اعلام کرد که این اقدام یک اشتباه تاریخی است !
  
دفتر نتانیاهو هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که این مسئله یک توافق بد است و ایران هر چه می‌خواست به دست آورد: برداشته شدن تحریم‌ها و تثبیت فعالیت‌های هسته‌ای خود. در این بیانیه آمده است: این توافقنامه به ایران اجازه می‌دهد که ایران به غنی‌سازی اورانیوم ادامه دهد و سانتریفوژهای این کشور همچنان کار کنند. 
 
 

:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: ایران مقتدر , کنفرانس ژنو2 , توافق هسته ای , سردرگمی اسرائیل ,



بازدید : 634
نویسنده : کامران وزیری

 

سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو گفت که تلاش‌ها در ژنو تفاهم اولیه‌ای بود که مطلوب و مد نظر هر دو طرف است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) آلن ایر در یادداشتی در صفحه فیس بوک خود نوشت: "همین حالا برگشتم از شهر ژنو - ماشاالله این چند روز پیش همه هیات‌های مذاکره کننده سخت در تلاش بودندٰ- هم تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران هم هیات‌های مذاکره‌کننده گروه 1+5، تحت رهبری خانم اشتون. خوشبختانه همه این کوشش و تلاش به این منجر شد:‌ تفاهم اولیه‌ای که همان "بازی برد – برد" که مطلوب و مد نظر هر دو طرف است.

این گام اول به مدت شش ماه به فوری ترین نگرانی های بین المللی در مورد برنامه هسته ای ایران می پردازد، که این خود به خود راه را برای دستیابی به توافق جامع و درازمدت هموارتر می کند، هم برخی تحریم ها را تعدیل می کند و این عمل کاهش تحریم های منتخب نه تنها به ایران کمک می کند، بلکه نشانگر نیت و قصد گروه 1+5 برای کاهش بیشتر و نهایتا لغو تحریم ها است چنانکه ایران به برطرف کردن نگرانی جامعۀ جهانی می پردازد. حالا به امید خدا همه طرف ها با همین پشتکاریی که تا حالا به خرج داده شده است و با همان دقت و صداقت، تعهدات خود را اجرا کنند تا این مناقشه بطور مسالمت‌آمیز از طریق دیپلماسی حل شود که به نفع همه ما است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: ابران،مذاکرات هسته ای ،توافق با آمریکا ,