<و حالا گزینه نظامی!
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
و حالا گزینه نظامی!
نوشته شده در 5 / 11 / 1392
بازدید : 1147
نویسنده : کامران وزیری

مفاد توافق ژنو آنقدر برای آمریکایی‌ها مهم است که عدم اجرای آن توسط ایران، برای آن‌ها قابل تحمل نیست.

خبرگزاری فارس: و حالا گزینه نظامی! 

 به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس، سید عابدین نورالدینی امروز شنبه 05/11/92 طی یادداشتی در روزنامه وطن امروز نوشت: جان کری صراحتا ایران را به حمله نظامی تهدید کرد. او گفت در صورتی‌که ایران تعهدات خود در توافق ژنو را اجرا نکند؛ گزینه نظامی مطرح می‌شود. چند نکته مختصر درباره این اظهارنظر جان کری باید مورد توجه قرار بگیرد:

1- این تهدید تنها یک گزاره است برای اینکه ثابت شود توافق ژنو همان چیزی است که آمریکایی‌ها می‌خواهند. مفاد توافق ژنو آنقدر برای آمریکایی‌ها مهم است که عدم اجرای آن توسط ایران، برای آنها قابل تحمل نیست. آمریکایی‌ها اجرای تعهدات ایران را می‌خواهند و آنقدر این موضوع برای‌شان مهم است که ایران را تهدید به گزینه نظامی می‌کنند! مفاد توافق ژنو آنقدر برای آمریکا مهم است که چماق گزینه نظامی را بالای سر ایران نگه‌داشته تا آن را انجام دهد! آنهایی که منفعلانه «هولوکاست هسته‌ای» را «پیروزی هسته‌ای» تلقی می‌کنند؛ اکنون در برابر این تهدید جان کری چه توجیهی خواهند داشت. تهدید جان کری فضای ذهنی و الگوی رفتاری آمریکایی‌ها را نشان می‌دهد. فضایی که معتقد است تفسیر یکجانبه خود از توافقنامه ژنو باید در عمل اجرا شود.

2- به نظر می‌رسد توافقنامه ژنو عملا ایران را در مسیری قرار داده که گزینه زنگ‌زده ‌نظامی علیه کشور حداقل به روی کاغذ و در لفظ پررنگ‌تر شده است. یعنی اکنون با توافق ژنو گزینه نظامی بیشتر از سایر گزینه‌های اوباما روی میز خودنمایی می‌کند! آمریکایی‌ها برای تحقق آنچه در انتهای توافقنامه ژنو دیده‌اند؛ ایران را تهدید به جنگ می‌کنند. قاعدتا این موضع ثابت آمریکایی‌ها در طول مسیری است که بر اساس توافق ژنو باید طی شود. مسیر توافق ژنو مسیر نگران‌کننده‌ای است. اگرچه جمهوری اسلامی ایران این قبیل اظهارات را بلوف می‌داند اما آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد؛ مطرح شدن بحث گزینه نظامی است. تعهداتی که کشور را در معرض تهدید جنگ قرار می‌دهد؛ قابل انطباق بر عقلانیت و تدبیر نیست. به عبارتی قرار بود دیپلماسی، فشار تحریم را کم کند اما سایه جنگ را بیشتر کرد!

3 - جان کری همتای آمریکایی آقای دکتر ظریف است. کری از اهرم قدرت نظامی برای پیشبرد اهداف خود پشت میز دیپلماسی بهره می‌برد یا لااقل توان نظامی کشور خود را به عنوان یکی از پارامترهای اثرگذار در معادلات دیپلماتیک قلمداد می‌کند. به همین دلیل یکی از بهترین شرایط برای آنها؛ قرار گرفتن کشورها در مسیری است که گزینه نظامی را موجه و مطرح می‌کند. به معنای شفاف‌تر، آنها مذاکراتی را دوست دارند که بتوانند در آن مذاکرات از قدرت نظامی خود بهره ببرند. در ایران اما آقای ظریف معتقد است با یک بمب آمریکا توان دفاعی ایران از بین می‌رود! به عبارتی ظریف همان چیزی را می‌گوید که آمریکایی‌ها دنبال آنند. آقای ظریف البته حتما تفاوت تهدید نظامی قبل و بعد از توافق ژنو را می‌داند. ظریف حتما می‌داند تهدید به حمله نظامی علیه کشوری با 196 کیلوگرم اورانیوم 20 درصد با تهدید همان کشور بدون اورانیوم 20 درصد چه تفاوت‌هایی دارد. تعهد ایران به نابودی اورانیوم 20 درصد و اجرای آن بزرگ‌ترین نگرانی آمریکا و اسرائیل را از بین برد و فضا را آماده کرد تا اکنون جان کری با فراغ بال ایران را به حمله نظامی تهدید کند. و نکته آخر اینکه آقای ظریف بالاخره به تفسیر متفاوت آمریکایی‌ها اعتراف کرد. البته پیش‌تر گفته می‌شد تفسیر متفاوت آمریکایی‌ها برای آرام نگه‌داشتن تندروهای آمریکایی است. اکنون اما به نظر می‌رسد آقایان کمی در این موضع تجدیدنظر کرده‌اند. او در داووس گفت: تفسیر آمریکایی‌ها متفاوت از آن چیزی است که در توافق ژنو آمده است. آقای ظریف البته اکنون باید به این موضوع بیشتر توجه کند که تفسیر متفاوت آمریکایی‌ها صرفا یک تفسیر متفاوت نیست. بلکه یک تهدید بزرگ است. تهدیدی که برای تحقق تفسیر خود بر طبل جنگ می‌کوبد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: توافقنامه ژنوٍ , بازی دوگانه غرب , تهدید نظامی ایران ,



بازدید : 1044
نویسنده : کامران وزیری
 پنج مجاهد حزب‌الله که برای دفاع از مردم مظلوم سوریه به این کشور اعزام شده بودند در این راه به شهادت رسیدند.
 
خبرگزاری فارس: تشییع پیکر ۵ شهید مجاهد حزب‌الله+تصاویر

 

 به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از ابنا، «علی عماد شومان»٬ «هیثم نعیم حیدر احمد»٬ «محمد وهبی»٬ «علی سلیمان شداد» و «محمد مهدی خلیل لوبانی» پنج مجاهد حزب الله بودند که برای دفاع از مردم مظلوم سوریه به این کشور اعزام شده و در این راه به پیروزی بزرگ شهادت دست یافتند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: حزب ا , , , , شمشیر مقاومت , مومنان با اخلاص , پیش قراولان شیعه , مدافعان حریم ولایت وامامت ,



مخفی‌گاه مسعود رجوی + تصاویر
نوشته شده در 5 / 11 / 1392
بازدید : 1155
نویسنده : کامران وزیری

مقر 49 نام مخفیگاه و مرکز فرماندهی مسعود رجوی سرکرده گروهک منافقین در اردوگاه اشرف است.

 به گزارش ایسنا، مشرق نیوز در ادامه نوشت: قرارگاه اشرف که از سال ۱۳۶۵محل حضور و طرح‌ریزی‌های عملیاتی تروریستی منافقین علیه ملت ایران بود، تا شهریور۱۳۹۲در دست گروهک منافقین به سرکردگی مسعود رجوی بود.

 این قرارگاه از بخش‌های مختلفی چون، مراکز فرماندهی، سالن‌های نشست، یگان‌های استقرار نظامی، گورستان مروارید، زندان‌ها و شکنجه‌گاه‌ها، سوله‌های تدارکات، زاغه‌های مهمات، قرارگاه تبلیغات، ستاد داخله و آسایشگاه‌ها و تعمیرگاه‌های خودروهای سبک و سنگین تشکیل می‌شد که افراد تنها می‌توانستند در یگان‌های خود تردد کنند و خاکریزها و سیم خاردارهای نصب شده در هر یگان نیروهای یگان‌های مختلف را از یکدیگر جدا کرده بود و هیچ کس حق ورود به یگان دیگر را نداشت.

 مقر و مخفیگاه فوق سری سرکرده فرقه مجاهدین به نام مقر۴۹ در 20 متری زیر زمین قرار دارد که این مخفیگاه ضد بمب و همه درهای فولادی آن با سیستم الکترونیکی باز و بسته می‌شود. ورودی این مخفیگاه شش در تو در تو و کاملا زرهی و سپس اتاق‌ها و سالن‌های مختلفی قرار دارد.

 خبرها حاکی از این است که مسعود رجوی پس از حمله آمریکا به عراق و سقوط صدام، سال‌های سال در این مخفیگاه زندگی می‌کرده و دستور عملیات‌های تروریستی را از این مخفیگاه به نیروهای خود صادر می‌کرده است.

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: منافقین , منادیان شیطان , توهم موهوم!؟ ,



بازدید : 1042
نویسنده : کامران وزیری

رئیس‌جمهمور گفت: جمهوری اسلامی ایران به طور کامل برای مذاکره و اعتمادسازی آماده است، اما نه از تهدید می‌ترسیم و نه زبان تهدید در مواجهه با ایران کارگر است.

خبرگزاری فارس: اسرائیل در صورت دیوانگی علیه ایران پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد/از تهدید نمی‌ترسیم

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام  حسن روحانی در مصاحبه با فرید زکریا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه شرایطی باید برای مذاکرات نهایی ایران با 1+5 برقرار باشد، گفت: معتقدم اگر طرف مقابل ما آمادگی کامل، اراده سیاسی و توان لازم را داشته باشد، از طرف جمهوری اسلامی ایران این آمادگی وجود دارد تا برای برداشتن قدم نهایی در مسأله هسته‌ای وارد شویم.

تنها در چارچوب‌های قانونی حرکت می‌کنیم 

رییس‌جمهوری تصریح کرد: معتقدم گرچه گام نهایی به آسانی قدم اول نیست و سخت‌تر خواهد بود، اما در عین حال شرایط به گونه‌ای است که ما می‌توانیم قدم نهایی را برداریم چرا که جمهوری اسلامی ایران تنها به دنبال فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای بوده و بر این حق خود کاملاً مصرّ است و تبعیض در این زمینه را نمی‌پذیرد، هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای و به طور اساسی سلاح کشتار جمعی نبوده و نخواهد بود.

روحانی در پاسخ به این سوال که در آمریکا و غرب این نظر وجود دارد که ایران نباید هیچ قدرت غنی‌سازی داشته باشد و اورانیوم مورد نیازش را از خارج تهیه کند و در این رابطه مقامات آمریکایی اعلام کردند که ما به توقف غنی‌سازی در ایران اصرار داریم و آیا ایران قبول می‌کند که توان محدود و عمده غنی‌سازی خود را کنار بگذارد، افزود: جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان تبعیض را نمی‌پذیرد، فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای از جمله حق غنی سازی از حقوق مسلم همه کشورهاست و ما تنها در چارچوب‌های قانونی حاضریم حرکت کنیم، اگر کسی بخواهد فرای قانون با ما سخن بگوید این بدان معناست که به دنبال توافق نیست.

رییس‌جمهوری ادامه داد: ملت ایران در موضوع فناوری هسته‌ای بسیار حساس بوده و ما این موضوع را جزء غرور ملی خود می‌دانیم. امروز فناوری هسته‌ای در ایران بومی شده و اخیراً نیز پیشرفت‌های بسیار قابل ملاحظه‌ و جدیدی در زمینه ساخت سانتریفیوژ به دست آمده است، بنابراین در مسیر فناوری هسته‌ای بویژه در زمینه تحقیق و توسعه به هیچ عنوان محدویت را نخواهیم پذیرفت.

وی با بیان اینکه براساس قانون مجلس شورای اسلامی ایران در آینده نیاز به 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای دارد و مصمم هستیم که سوخت هسته‌ای نیروگاه‌های اتمی را در داخل کشور و به دست دانشمندان خودمان تهیه کنیم و این راه را ادامه خواهیم داد، گفت:‌ در عین حال تمامی فعالیت‌های ما زیر نظر آژانس خواهد بود و ما در این زمینه شفاف بوده و حاضر هستیم در مذاکرات آینده این موضوع که هیچ‌گونه نگرانی نسبت به فعالیت ایران وجود ندارد را روشن‌سازی کنیم. کما اینکه طی ده سال گذشته آژانس انرژی اتمی هزاران ساعت بازرسی در ایران انجام داده و تصور نمی‌کنم که این میزان بازرسی در هیچ کشور دیگری انجام شده باشد.

رییس‌جمهوری افزود: در تمام بازرسی‌های آژانس انرژی اتمی هیچگونه علامتی مبنی بر اینکه فعالیت‌های هسته‌ای ایران از مسیر صلح‌آمیز منحرف شده باشد، یافته نشده است.

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: اسرائیل , غده سرطانی , فرزندنامشروع استعمار ,



بازدید : 1134
نویسنده : کامران وزیری

حفاظت از «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله را می‎توان پیچیده‌ترین و حساس‎ترین عملیات حفاظت سیاستمداران دنیا دانست.

خبرگزاری فارس: حقایق منتشرنشده از محافظ اول و داماد سیدحسن نصرالله+تصاویر

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ابنا، حفاظت از «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله را می‎توان پیچیده‌ترین و حساس‎ترین عملیات حفاظت سیاستمداران دنیا دانست؛ زیرا تعداد نقشه‌های شکست خورده برای ترور وی قابل شمارش نیست.

«حجت الاسلام شیخ راغب حرب» و «حجت الاسلام سید عباس موسوی» دو رهبر پیشین حزب‌الله بودند که هر دو به شهادت رسیدند و اینک «حجت‌الاسلام سید‌حسن نصرالله» ـ که خود را یکی از سربازان مقام معظم رهبری می‏داند ـ زیر ذره‎بین گروه‎های تروریستی و سازمان‌های جاسوسی قرار دارد.

دلیل حساسیت ویژه نصرالله این است که: اولاً "رهبر مقتدرترین حزب لبنان" است؛ ثانیاً "یک شیعه مذهب بوده و خاری در چشم سلفیون است"؛ ثالثاً "تنها شخصیت محبوب عرب است که در مقابل قدرت‌های مستکبر جهانی ایستاده و تنها پیروزی عرب‌ها بر رژیم جعلی اسرائیل را به دست آورده است".

این تهدیدات غیر قابل وصف به حدی است که در برخی خاطرات پیرامون سیدحسن نصرالله آمده است: در زمانی٬ عملیات تروریستی علیه دبیرکل حزب‎الله آنقدر افزایش یافته بود که وی شب‎ها چندین بار محل استراحت خود را تغییر می‎داده است.

 

 

سیدحسن‌ نصرالله همواره تحت شدیدترین تدابیر امنیتی به سر می‎برد و تقریباً تمام سخنرانی‎های وی به صورت ویدیو کنفرانس پخش می‎شود. اما این شخصیت محبوب جهان اسلام که سخنران مراسم دهه محرم ضاحیه در جنوب بیروت بود، در شب دهم و نیز روز عاشورا شخصاً در بین عزاداران حاضر شد و از نزدیک به سخنرانی پرداخت.

حضور دبیرکل حزب‌الله لبنان در جمع عزاداران حسینی در روز عاشورا و کیف همراه محافظ وی توجه ویژه کاربران شبکه های اجتماعی و بیشتر پایگاه‌های خبری را به دنبال داشت. کنجکاوی رسانه‌ها نتیجه بخش بود و در خبرها اعلام شد که کیف دست محافظ در واقع یک سپر تاشو ضدگلوله و بسیار پیشرفته است که در برابر هرنوع گلوله ای مقاومت دارد.

 

 

اما این بار حقایقی منتشر نشده از شخص اول محافظان سید حسن نصرالله منتشر شد. این اطلاعات اگرچه کوتاه هستند ولی برای نخستین بار از سوی خبرگزاری ابنا منتشر شده است:

«ابوعلی جواد» داماد ـ شوهر دختر ـ دبیرکل حزب‌الله لبنان بوده و در بین 19 فرمانده ویژه، فرماندهی تمام آنان و محافظان ویژه را برعهده دارد بطوری‌که به وی لقب "سپر سید" داده‌اند.

ابوعلی حاضر است جان خود بدهد تا سیدحسن نصرالله آسیبی نبیند. سید نیز وی را بسیار دوست دارد و با وجود کم سن بودن، دبیرکل حزب‌الله به وی اعتماد کامل دارد.

محافظ اول سیدحسن نصرالله اصلا نمی‌خندد. خوش‌چهره و دارای سیمای کودکانه است.

وی بسیار حرفه‌ای آموزش دیده و دوران آموزشی را مدت زیادی در پادگان‌های مخفی پشت‌سر گذاشته است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: حزب ا , , , , خط مقدم مقاومت , سیدحسن نصرا , , , ذخیره الهی شیعیان ,



بازدید : 1094
نویسنده : کامران وزیری
 
 

بعد از اینکه محمد حسنین هیکل اندیشمند برجسته مصری اعلام کرد جزایر سه‌گانه متعلق به ایران است، روزنامه‌های بحرینی و اماراتی هجمه سنگین تبلیغاتی را علیه وی به راه انداخته‌اند.

خبرگزاری فارس: هجمه رسانه‌های عربی علیه هیکل بعد از حمایت وی از «مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه»

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری صورت المنامة، موضع گیری محمد حسنین هیکل مبنی بر ایرانی بودن سه جزیره «تنب بزرگ، تنب کوچک و ابو موسی» موجی از حمله در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به ویژه بحرین و امارات علیه وی به راه افتاد.

این روزنامه‌ها حسنین هیکل را به خرفتی دوران پیری متهم کرده اند.

روزنامه منطقه ای « الخلیج ا ل ع ر ب ی»و روزنامه های بحرینی وابسته به آل خلیفه و همچنین روزنامه اماراتی «الاتحاد الاماراتیة» حمله شدیدی علیه این نویسنده برجسته مصری ترتیب دیده اند.

هیکل در گفت‌و‌گو با شبکه «سی بی سی» گفت: «من در اوایل دوران جمال عبد الناصر در گفت‌وگوها در مورد جزایر سه گانه حضور داشتم، آن زمان کشورهای عربی در تلاش بودند تا استقلال خود را به دست بیاورند» وی با استناد به این مطلب ادامه داد: «عرب‌ها در آن زمان در مورد جزایر سه گانه ایران زیاده روی کردند.»

کشور امارات متحده با حمایت برخی کشورهای عربی، ادعای حاکمیت بر جزایر سه گانه را دارد و از جمهوری اسلامی ایران می خواهد تا دراین مورد به پای میز مذاکره بنشیند. اما مسئولین کشورمان همواره گفت و گو در مورد خاک سرزمینی را غیرممکن دانسته اند.

این نویسنده مطرح عرب، از زاویه دیگری نیز به این موضوع می پردازد و می گوید: « چطور کشورهای عربی جرأت مطرح کردن موضوع جزایر سه گانه به مدت 10 سال در زمان شاه ایران را نداشتند اما به محض وقوع انقلاب اسلامی در ایران این موضوع را در بوق کرده و همچنان به این مسئله اختلافی دامن می‌زنند؟»

 

حسنین هیکل در ادامه این گفت و گو می گوید:« ملک فیصل پادشاه آن زمان عربستان این گفت‌وگو ها را رهبری می‌کرد و کشورهای عربی قبول کردند که بحرین یک کشور عربی باشد ــ با وجود این که 70 درصد جمعیت آن شیعه بود ــ در مقابل عرب‌ها از ادعای تملک این جزایر دست بکشند.»

 

هیکل افزود: «حکام عرب به حاکمیت اقلیت سنی بر اکثریت شیعه در بحرین وجه قانونی دادند تا آن را به عنوان یک دولت عربی به رسمیت بشناسند و  به جای اصرار بر این که جزایر سه گانه متعلق به امارات است باید توازن قوا را در منطقه بپذیریم.»

کشور بحرین در دست اقلیتی قرار دارد که هیچ جایگاه و منزلیتی برای جمعیت 70 درصدی شیعیان قائل نیست و تمامی جایگاههای حکومت را در انحصار خود قرار داده است.

پیشتر خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین در پاسخ به این سخنان هیکل گفته بود: «اگر هیکل مدرکی برای ادعاهای خود دارد رو کند و اگر مدرکی ندارد سکوت کند.»

این نویسنده برجسته مصری پیش از این در مصاحبه با تلویزیون «سی بی اس» در تاریخ یک تیر 92 ایران را قدرتی در منطقه به شمار آورد که باید برای آن حساب جداگانه‌ای باز کرد

حسنین هیکل، نویسنده و اندیشمند بزرگ مصری متولد 1923 سال ها دوست نزدیک و مشاور جمال عبدالناصر، رئیس جمهور فقید مصر، بوده است که سهم به سزایی در روشنگری معاصر دنیای عرب دارد. «ریاض الصیداوی» نویسنده تونسی در کتابی تحت عنوان «هیکل یا پرونده سری خاطرات عرب - 1993» به بررسی شخصیت فرهنگی و تأثیر گذاری «حسنین هیکل» پرداخته است. در همین رابطه یک استاد دانشگاه دمشق در مورد هیکل می گوید: «اگر در بین عرب‌ 10 تن آدم فهیم وجود داشته باشد یکی از آنها هیکل است».

این اندیشمند مصری بارها به ایران سفر کرده و  به هنگام ملی شدن صنعت نفت در ایران حضور داشت. وی دیداری نیز با حضرت امام خمینی (ره) داشته است.

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: تاکید اندیشمند مصری برحقانیت ایران بر جزایر سه گانه ,



بازدید : 1041
نویسنده : کامران وزیری
 
 
خانه مداحان در واکنش به ماجرای درگیری یکی از مداحان در بیانه‌ای اعلام کرد: آنچه در پس پرده ماجرای رخ داده می گذرد نشانه گرفتن هیئتهای عزاداری و اصل و فلسفه قیام عاشوراست. ارزشهایی که سالهاست در تار و پود ایرانیان ریشه دوانده و حالا هیزم شایعه و افترا است که از گوشه و کنار به خیال آتش افروزی بر بغض و کینه از دستگاه عزاداری سیدالشهدا جمع می شود .
 

به گزارش خبرگزاری مهر، در این بیانیه آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»
وَلا تَقفُ ما لَيسَ لَكَ بِهِ عِلمٌ إِنَّ السَّمعَ وَالبَصَرَ وَالفُؤادَ كُلُّ أُولائِكَ كانَ عَنهُ مَسئولًا
از آنچه به آن آگاهی نداری، پیروی مکن، چرا که گوش و چشم و دل، همه مسؤولند.
(سوره مبارکه اسراء آیه ۳۶)

رخت سیاه پوشی عزای سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) را پس از دوماه اشک ریختن بر «قتیل العبرات» از تن به درآورده بودیم که به یک باره ، همه آن چه برایش بر سروسینه می زدیم ، با انتشار یک خبر و شایعه های پیرامونش به بدترین شکل ممکن چالش کشیده شد .

و مگر نه این است که این انقلاب و آن عزاداری های محرم و صفر ، امتداد همان خون مقدسی است که برای زنده نگه داشتن دین پیامبر(ص) بر زمین ریخته شد ؟ پیامبری که برانگیخته شد تا اخلاق محمدی(ص) را به کمال برساند و امت اش را از بداخلاقی ها و کج فهمی ها برهاند.

حالا چند روزی می شود که انتشار یک خبر ، دستمایه هجوم همه جانبه به همان ارزش هایی شده که عزاداری ها ، سینه زنی ها و هیئت ها برای زنده نگه داشتنش برپا می شود.

«حاج محمود کریمی» را همه محبان اباعبدالله الحسین(ع) خوب می شناسند . سال هاست که با روضه های او بر مصیبت های اهل بیت(ع) اشک ریخته اند و با دم های سینه زنی اش شور گرفته اند و به سینه زده اند . با نوای محزون مناجات هایش ، دست ها را رو به آسمان برده اند و «العفو» گویان ، شب های روشن قدر را به صبح رسانده اند و با نغمه های مولودی خوانی اش ، هم کلام فرشتگان به آل الله تهنیت گفته اند.

صدای گرم «حاج محمود» ، از خانواده ای برآمده که عطر شهادت ، سال ها در آن پیچیده و یاد پدر و برادر شهیدش «حاج نقی کریمی» و «ابوالفضل کریمی» همچنان در ذهن ها جاری ست.

اما حالا تیرهای شایعه و طعنه و تهمت است که روز به روز ، سطر به سطر و سایت به سایت ، شلیک می شود؛ بی آن که کسی از اصل ماجرا آگاه باشد . اما کافی است نگاهی کوچک به دامن زنندگان این ماجرا بیندازیم تا مشخص شود این تیرها بی جهت شلیک نشده اند.

آن چه در پس پرده ماجرای رخ داده می گذرد ، نشانه گرفتن هیئت های عزاداری و اصل و فلسفه قیام عاشوراست . ارزش هایی که سال هاست در تار و پود ایرانیان ریشه دوانده و حالا هیزم شایعه و افترا است که از گوشه و کنار به خیال آتش افروزی بر بغض و کینه از دستگاه عزاداری سیدالشهدا جمع می شود.

رنج بار تر این که علاوه بر دشمنان آگاه و قسم خورده ، پای بعضی دوستان نادان نیز به این ماجرای هیزم کشی و آتش افروزی باز شده است.

در این که اگر خطایی رخ داده موضوع باید در مراجع رسمی قضایی رسیدگی شود هیچ شکی نیست اما تردیدها جایی رخ می نماید که بدون تشکیل دادگاه ، بررسی کافی و روشن شدن حقایق ، این ماجرا را بهانه هجمه به ارزش های عاشورایی و دستگاه عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می کنند. آیا به بهانه ماجرایی که هنوز جزئیات و علتش در مراجع قضایی بررسی و اعلام نشده ، باید بساط ذکر و ذاکر و مصیبت بر اهل بیت (ع) را برچید ؟ مگر نه این است که آموزه های دینی بزرگان ما فاصله حق و باطل را به اندازه 4 انگشت میان گوش و چشم دانسته اند و آبروی مومن را برتر از کعبه شمرده اند ؟

پر واضح است که آتش افروزان این فرصت را غنیمت شمرده اند که به بهانه آن ، پایه های محکم عشق و شور حسینی(ع) را در دل مردم بلرزانند و چه خام خیال اند آنان که این رویا را در سر می پرورانند . چرا که «ان لقتل الحسین(ع)، حراره فی قلوب المومنین لا تبرد ابدا» و این گرمای عشق هرگز سرد نخواهد شد.
والسلام علی من اتبع الهدی
خانه مداحان


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , امنیتی , مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: فتنه مجدد ناکثین این بار درباب مداحی ومداحان اهل البیت , شروع ترور شخصیت مداحان اهل بیت با حاج منصور وکریمی و انتها!!!!!؟ ,



بازدید : 1194
نویسنده : کامران وزیری

معاون وزیر خارجه ایران در پایان دو روز مذاکره با معاون کاترین اشتون گفت: نتیجه بررسی‌ها در مذاکرات دو روز گذشته درباره نحوه اجرایی شدن توافق ژنو به پایتخت‌ها منتقل شده و متعاقبا تصمیم‌گیری نهایی اتخاذ و نتیجه اعلام خواهد شد.

سید عباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد ایران با 1+5 پس از پایان مذاکرات دو روزه با هلگا اشمید، معاون کاترین اشتون در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی هسته‌یی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: در دو روز مذاکره فشرده با خانم اشمید در ژنو راه‌حل مسائل باقی‌مانده درباره نحوه اجرایی شدن توافق ژنو در سطح مدیران ارشد سیاسی ایران و 1+5 مورد بررسی و جمع‌بندی قرار گرفت.

او تاکید کرد نتیجه مذاکرات به پایتخت‌ها منتقل خواهد شد و مقامات ایران و 1+5 درباره آن تصمیم‌گیری خواهند کرد.

معاون وزیر خارجه ایران اضافه کرد: اختلافات فنی و سیاسی حل شد اما این موضوع منوط به تایید راه‌حل در پایتخت‌هاست.

عراقچی، مذاکره کننده ارشد تیم هسته‌یی ایران و معاون وزیر خارجه کشورمان از روز پنج‌شنبه چهار دور مذاکره با هلگا اشمید، معاون کاترین اشتون و نماینده 1+5 داشت.

در ادامه مذاکرات کارشناسی میان ایران و 1+5 برای تعیین ساز و کار اجرای توافق ژنو میان هیات‌های کارشناسی دو طرف که در وین و ژنو در یک ماه گذشته برگزار شد، مذاکرات در سطح معاونان ظریف و اشتون در ژنو در روزهای 19 و 20 دی‌ماه برگزار شد.

 این مذاکرات عصر پنج‌شنبه در حالی در ژنو آغاز شد که وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا و نماینده این کشور در گروه 1+5 در مسیر سفر به مسکو توقفی کوتاه در ژنو داشت و در ملاقاتی سه جانبه با عراقچی و اشمید با توجه به دستور کار مذاکرات که موضوع نهایی ساختن ساز و کار اجرای توافق ژنو است مذاکره کرد.

 هم‌چنین شرمن در حاشیه این مذاکرات با همتای ایرانی خود نیز دیداری دو جانبه داشت.

 از آغاز مذاکرات سیاسی ایران و 1+5 در دولت یازدهم، ایران و آمریکا دیدارها و تماس‌های متعددی را به طور مستقیم با یکدیگر درباره مساله هسته‌یی داشته‌اند. هم‌چنین با توجه به این که آمریکا کشور محوری در گروه 1+5 محسوب می‌شود و بسیاری از اقدامات و سیاست‌های این گروه تحت تاثیر این کشور قرار دارد و به علاوه بخش مهمی از تحریم‌های یک‌جانبه از سوی آمریکا و تشویق آن انجام گرفته، مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا با حضور نماینده 1+5 تاکنون صورت گرفته است.

 پیش از این حمید بعیدی‌نژاد، رییس هیات مذاکره کننده ایران در مذاکرات کارشناسی با 1+5، تاریخ پیشنهادی برای آغاز اجرای توافق ژنو را که تاکنون میان دو طرف به تفاهم رسیده است20 ژانویه (30 دی) اعلام کرده بود. در عین حال این تاریخ هنوز قطعی نشده است و قرار بود یکی از نتایج مذاکرات دو روز گذشته عراقچی و اشمید تعیین تاریخ قطعی اجرای توافق باشد که به گفته عراقچی مقامات کشورهای ایران و 1+5 در پایتخت‌ها درباره آن تصمیم‌گیری خواهند کرد.

 ایران و 1+5 سعی داشتند در این مذاکرات 3 موارد اختلافی را حل و فصل کنند.

هیات مذاکره کننده ایران با 1+5 به سرپرستی عراقچی امشب ژنو را به مقصد تهران ترک می‌کند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: ابران , انرژی صلح آمیز هسته ای , مذاکرات هسته ای ژنو ,



بازدید : 1040
نویسنده : کامران وزیری

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه مردم در مورد مذاکرات هسته‌ای و امتیازات داده شده و گرفته شده دغدغه دارند، گفت: آمریکا جز دشمنی با ایران کاری ندارد.

خبرگزاری فارس: هشدار به عربستان به خاطر وحشت افکنی در میان مسلمین/ شیطان بزرگ در مذاکرات هسته‌ای هم شیطان بزرگ است

 

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران در خطبه دوم نماز جمعه پایتخت و در ابتدای سخنانش به قیام مردم در 19 دی اشاره کرد و اظهار داشت: روز 19 دی روز قیام مردم قم به واسطه اهانت به امام (ره) بود، این مردم انقلابی به جوش آمدند و به خیابان‌ها ریختند، عده‌ای هم شهید شدند و رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم بیانات مفصلی ایراد کردند و بالاخره فرمودند وعده خدا قطعی است، اگر مؤمنین ایمان نافذ و بصیرت و مقاومت داشته باشند، قطعاً پیروزند.

وی همچنین با اشاره به 17 دی روز کشف حجاب، افزود:‌ مردم دوران پهلوی پدر و پسر را فراموش نمی‌کنند، چه جنایاتی کردند، چه روزهای سختی بر ملت گذشت، 17 دی روز کشف حجاب بود، حجاب را برداشتند در صورتی که حجاب یکی از اصول اساسی بود، از این رو به اسلام ضربه زدند و این ضربه از سوی پهلوی پدر اعمال شد، صحنه‌های آن روز از یادم نمی‌رود، پاسبان پهلوی به زنان حمله می‌کرد، چادرها را برمی‌داشت و پاره می‌کرد، به یاد دارم در بازارچه به زنی حمله کردند و آن زن دستش را روی سرش گذاشت و در کوچه‌ای پنهان شد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: نماز جمعه،آیت ا , , , کرمانی،هشدار به توطئه مذهبی عربستان ,



بازدید : 1033
نویسنده : کامران وزیری

 معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از نجات یک فروند نفتکش ایرانی از چنگ دزدان دریایی توسط تیم اسکورت و ناوگروه بیست و هشتم نداجا خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، دریادار سیاوش جره، معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: روز چهارشنبه 12 فروند قایق تندرو دزدان دریایی به کشتی نفتکش ایران هجوم می آورند که با عملیات به موقع تیم اسکورت و عملیات ویژه و حضور به موقع ناوگروه بیست و هشتم در منطقه، دزدان دریایی متواری می شوند.

وی با بیان اینکه هدف ناوگروه ها و تیم اسکورت، فقط خنثی کردن حملات دزدان دریایی بوده و در پی انهدام قایقهای آنها نیستند در خصوص صدمات احتمالی اظهار داشت: در این درگیری تیم اسکورت به سمت دزدان دریایی تیراندازی کردند و مانع نزدیک شدن و تسخیر نفتکش شده اند.

تیم اسکورت و عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش ضمن حضور مستمر در خلیج عدن به کرات با دزدان دریایی درگیری مستقیم داشته و در هیچ کدام از این درگیری ها اجازه کوچکترین تعرضی به دزدان دریایی نداده اند.

ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن البرز، ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس، زیردریایی سنگین یونس و یک فروند بالگرد 212 پس از حضور در بندر بمبئی هند و بندر کلمبو کشور سریلانکا مأموریت خود را به سمت یکی دیگر از بنادر شمال اقیانوس هند ادامه می دهد.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: ارتش مقتدر ،نیروی دریایی،آبهای آزاد،مقابله بادزدان دریایی ,