<ظریف: هیچ‌ پیش‌شرطی را برای حضور در ژنو۲ نمی‌پذیریم
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1051
نویسنده : کامران وزیری
 
وزیر امور خارجه با اشاره به موضع ثابت و قاطع ایران در مخالفت و بی‌معنی دانستن اعلام هرگونه پیش‌شرط برای حضور ایران در نشست ژنو 2 تاکید کرد: نقش و نفوذ ایران بعنوان بخش مهم و تاثیرگذار در روند حل و فصل مسائل و مشکلات در منطقه از جمله موضوع سوریه بر همگان روشن است و ایران براساس موضع اصولی خود از هیچ تلاشی برای کمک به حل و فصل بحران سوریه دریغ نخواهد کرد.
 

به گزارش خبرگزاری مهر، فیصل مقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه صبح امروز سه‌شنبه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در  دیدار با فیصل مقداد با تاکید بر موضع اصولی جمهوری اسلامی در خصوص حل و فصل بحران سوریه از طریق راهکار سیاسی و سوری- سوری و با اشاره به حساسیت و اهمیت روند تحولات جاری در منطقه، بر ضرورت همکاری و تداوم رایزنی‌ها و مشورت‌ها بین دو کشور و دیگر کشورهای موثر و مهم در منطقه تاکید کرد.

محمدجواد ظریف خاطرنشان کرد: آنچه امروز در سوریه در حال وقوع است، یک آزمون بزرگ و سرنوشت‌ساز برای ثبات و امنیت در کل منطقه است و مقابله با موج تروریسم و افراط‌گرایی نیازمند همکاری و همگرایی همه کشورهاست.

وی از اینکه برخی کشورها که زمانی خود مدعی تشکیل جبهه اعتدال در منطقه بودند، امروز به حمایت از گروه‌های تروریستی و افراطی اقدام می‌کنند و آتش تندروی و افراط‌گرایی را شعله‌ور می‌سازند، ابراز تاسف کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به موضع ثابت و قاطع ایران در مخالفت و بی‌معنی دانستن اعلام هرگونه پیش‌شرط برای حضور ایران در نشست ژنو 2 تاکید کرد: نقش و نفوذ ایران بعنوان بخش مهم و تاثیرگذار در روند حل و فصل مسائل و مشکلات در منطقه از جمله موضوع سوریه بر همگان روشن است و ایران براساس موضع اصولی خود از هیچ تلاشی برای کمک به حل و فصل بحران سوریه دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: در عین حال بار دیگر تاکید می‌کنیم ایران هیچ‌گونه پیش‌شرطی را برای حضور در نشست ژنو 2 نمی‌پذیرد و در صورت دعوت رسمی، برای کمک به حل بحران آمادگی حضور رسمی و کامل در این نشست را داریم.

فیصل مقداد معاون امور خارجه سوریه نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌های گرم ولید المعلم وزیر خارجه کشورش به ظریف، بر اهمیت و سرنوشت‌ساز بودن روابط و همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و سوریه در راستای تثبیت صلح، ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران،سوریه،بازمانده های محور مقاومت ,



بازدید : 1129
نویسنده : کامران وزیری

وزیران خارجه انگلیس و رژیم‌صهیونیستی بعد از دیداری که امروز در لندن داشتند، بر لزوم حفظ ساختار تحریم‌های ضدایرانی تا یافتن راهکاری جامع برای مناقشه هسته‌ای، تاکید کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: تحریم‌های ایران باید تا رسیدن به یک راهکار جامع با قوت ادامه یابد

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم‌صهیونیستی که به لندن سفر کرده، امروز با «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس دیدار کرد. دو طرف بعد از این دیدار بیانیه‌ای مشترک صادر و تاکید کرده‌اند که تحریم‌های ضدایرانی باید تا زمان رسیدن به راهکاری جامع برای مناقشه هسته‌ای، «با قوت ادامه داشته باشد».

در بخشی از این بیانیه آمده است: ما بر هدف مشترکمان یعنی جلوگیری از تسلیح هسته‌ای ایران و لزوم تداوم هماهنگی در این زمینه، تأکید کردیم. ما توافق کردیم که ساختار تحریم‌های ایران باید تا زمانی که این کشور با راهکاری جامع و نهایی که تمام نگرانی‌های بین‌المللی در مورد برنامه هسته‌ای آن‌ها را برطرف کند، با قوت حفظ شود.

انگلیس به همراه 4 عضو دائم دیگر شورای امنیت به علاوه آلمان، 6 کشوری هستند که به سرپرستی «کاترین اشتون» با ایران در موضوع هسته‌ای مذاکره می‌کنند. طرفین روز سوم آذر ماه در شهر ژنو سوئیس به توافقی اولیه رسیدند که بر اساس بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران محدود شده و در مقابل برخی تحریم‌ها کاهش می‌یابند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی این توافق را «اشتباه تاریخی» توصیف کرده و گفته است نباید از حجم تحریم‌های ایران کاسته شود.

هیگ و لیبرمن در دیدار امروز خود همچنین بر روابط مستحکم میان انگلیس و اسرائیل تأکید کرده‌اند. مذاکرات سازش از جمله دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بوده است. طرفین تلاش‌های جاری «جان کری» وزیر خارجه آمریکا برای پیشبرد مذاکرات سازش را «فرصتی منحصر به فرد» توصیف کرده‌اند.

این مذاکرات از تابستان امسال بعد از وقفه‌ای سه ساله میان نمایندگان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم‌صهیونیستی آغاز شده، اما تاکنون نتیجه ملموسی در بر نداشته است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: انگلیس، بنیان تفرقه وشرارت، عفریته نفاق ,



بازدید : 1074
نویسنده : کامران وزیری

خانواده‌های شهدای سفارت ایران در بیروت خواستار محاکمه «ماجد الماجد» در داخل لبنان و عدم تحویل وی به خارج شدند.

خبرگزاری فارس: ماجد الماجد باید در لبنان محاکمه شود

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری النشره، خانواده شهدای انفجار سفارت ایران در بیروت خواستار محاکمه «ماجد الماجد» سرکرده گروهک تروریستی «عبد الله عزام» در لبنان شدند.

خانواده‌های شهدای انفجار سفارت ایران در یک کنفرانس خبری از سران سه قوه و دستگاه‌های مربوطه در لبنان درخواست کرده‌اند که محاکمه «ماجد الماجد» در داخل لبنان انجام شود.

آنها تاکید کرده‌اند که اگر مقامات لبنانی قصد داشته باشند« ماجد الماجد»  را از لبنان خارج کنند نخواهند گذاشت که وی به فرودگاه برسد.

این خانواده‌ها« از تلاش‌های ارتش لبنان برای بازداشت این جنایت کار عربستانی که دست داشتن او در انفجار سفارت ایران به اثبات رسیده است تشکر کردند.»

برخی از منابع خبری از احتمال تحویل ماجد الماجد به مقامات عربستانی سخن گفته بودند.

«ماجد الماجد» سرکرده گروهک تروریستی «عبدالله عزام» اخیراً توسط نیروهای لبنانی دستگیر شده است.

گروهک تروریستی عبد الله عزام از زیر شاخه‌های گروه تکفیری جبهه النصره است که به گفته منابع اطلاعاتی غربی از سوی عربستان پشتیبانی مالی می‌شود.

گروهک تروریستی عبد الله عزام مسئولیت حمله به سفارت ایران را در بیروت به عهده گرفته بود.


:: موضوعات مرتبط: امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ماجد،تروریست وهابی،عنصر آل سعود!؟ ,



بازدید : 1003
نویسنده : کامران وزیری

امام جمعه موقت تهران روز 9 دی را روز افشای نفاق منافقین برخورد با ستون پنجم دشمن،‌حماسه ایمان‌،ولایت،‌عشق به امامت و حماسه ظهور برای براندازی فتنه غربی دانست

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در تجمع طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه استان تهران که صبح امروز در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد،افزود: انقلابی که براساس ولایت است الی‌الله قلمداد می‌شود و هدف آن تحقق آرمان‌های بلند دین و نجات بشر است از نفس عماره است. انقلاب ولای انقلابی توحیدی و در مقابل این انقلاب ،‌انقلابی قرار دارد که می‌خواهد یقین را به شک و تردید مبدل کند و انسجام امت توحیدی را از میان ببرد.

 وی ادامه داد: سران فتنه و دست‌اندرکاران شعله‌ور کردن آتش اشوب‌،‌اختلاف و فتنه آدم های هواپرست هستند و به جای این‌که خدای خود را تبعیت کنند از هوای‌شان تبعیت می‌کنند و نشانه این موضوع هم روشن است. انسانی که تابع خداست می‌داند که اسلام، اسلام سیاست‌، مدیریت و زندگی در ابعاد مختلف است و اگر اسلام دین سیاست است مدیریت اسلامی در آن پیش‌بینی شده است.

وی با بیان این‌که «تضمین جامعه توحیدی به غیر ولایت امکان‌پذیر نیست» خاطرنشان کرد: دیانت توحیدی در گرو تشکیل حکومت دینی با محوریت ولی فقیه است و کسی که با ولی فقیه مقابله می‌کند با امام زمان و همه ائمه و نماینده پیغمبر اکرم مقابله می‌کند.

 صدیقی خاطرنشان کرد: در مقابل این روند کسانی سعی دارند این محوریت را خارج کند سکولار تشکیل دهند و محوریت خدا را محو کنند بگویند خدا به بازار و وزارتخانه و ریاست جمهوری چه کار دارد در حالی که این موضوع خلاف نص صریح قرآن کریم است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: حماسه 9 دی , اوج دلبستگی به ولایت فقیه , نابودی نقشه های شوم دشمنان ,



9 دی سمبل حضور مردمی است
نوشته شده در 9 / 10 / 1392
بازدید : 1078
نویسنده : کامران وزیری

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی با تاکید بر دشمن‌شناسی گفت: ما اگر دشمن را نشناسیم ممکن است این جریان‌ها تکرار شود لذا باید حواسمان جمع باشد بنابراین 9 دی سمبل حضور مردمی بود.

خبرگزاری فارس: 9 دی سمبل حضور مردمی است
 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در آیین سوگواری دهه آخر صفر در حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به سالروز نهم دی ماه اظهار داشت: نهم دی ماه سالروز قیام خودجوش مردم ایران در دفاع از نظام و رهبری در سال 88 است که سخن روی کنار رفتن نظام بود.

 وی با بیان اینکه رشد کشور به اختلاف سیاسی است، گفت: در عین اختلاف سلیقه‌ها که امری طبیعی است اصل نظام و دفاع از ولایت فقیه باید رعایت شود و امام (ره) نیز اصل نظام را بر این اساس گذاشتند.

 عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه یادآور شد: نهم دی ماه مردم احساس کردند این دو اصل زیر پا گذاشته شده و بحث روی اصل نظام رفت و سردمدار جریان، کشورهای خارجی و منافقین شدند و جریان به توهین به مقدسات و امام حسین(ع) و عاشورا وصل شد و این خطر بود.

ایشان در عین حال تصریح کرد: اگر همه جریان‌های آن زمان راضی به این وضعیت نبودند اما با سکوتشان تایید کردند. خیلی اوقات سکوت برابر جریانات نتیجه اش حمایت است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: نهم دی ماه , تجلی معرفت اسلامی , عشق به میهن , حمایت قاطع از ولایت فقیه ,



بازدید : 1076
نویسنده : کامران وزیری
 
در رزمایش فدائیان حریم ولایت 4، بمب افکن های راهبردی سوخو24 با حمل انواع موشک های بهینه شده نقطه زن که توسط متخصصان جوان نیروی هوایی ارتش آماده بهره برداری و تست عملیاتی شده اند، اهداف زمینی و شناور در سطح دریا را با موفقیت توسط خلبانان نیروی هوایی منهدم کردند.
 

به گزارش خبرنگار مهر، رزمایش فدائیان حریم ولایت 4 روز پنجشنبه هفته گذشته توسط نیروی هوایی ارتش آغاز و به مدت 3 روز در جنوب کشور برگزار شد و امروز به پایان رسید .

در ادامه گزارش کاملی از تحولات، اقدامات و دستاوردهای  رزمایش ارائه شده است.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: ارتش،نمایش اقتدار وسیادت هوایی،تست سلاحهای راهبردی،رزمایش فدائیان حریم ولایت ,



بازدید : 1139
نویسنده : کامران وزیری

 

 

بنا بر این گزارش، در این دیدار که عملا اختیار سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در آن زیر سئوال رفته است، جایزه «ساخاروف» که در سال 2012 به جعفر پناهی و نسرین ستوده از سوی پارلمان اروپا به خاطر تلاش های آنان در راه اعتلای حقوق بشر! اعطا شده، به این 2 نفر تحویل داده شد.

 به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که نه وزارت امورخارجه و نه تشریفات مجلس شورای اسلامی هیچ کدام مسئولیت دیدار هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا در سفارت یونان در تهران با 2 تن از محکومین فتنه سال 88 (نسرین ستوده و جعفر پناهی) را بر عهده نمی گیرند، جزییات جدیدی از این دیدار در حال آشکار شدن است.

*به احترام دو فعال حقوق بشر!

در روز اعطای جایزه در پارلمان اروپا (در سال 2012) جای دومحکوم فتنه خالی بود که به نظر می‌رسد با گشاده دستی وزارت امورخارجه و مجلس شورای اسلامی، حالا این جایزه رسما به این دو نفر اهدا شده است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: اتحادیه اروپا , یک بام و دو هوا !!! , بازدید هیئت پارلمانی اروپا , انفعال وزارت خارجه یا مجلس!؟ ,



بازدید : 1170
نویسنده : کامران وزیری
 
یک تحلیلگر آمریکایی با اشاره به تن ندادن قدرت های بزرگ به خلع سلاح هسته ای، طرح خطر ایران هسته‌ای را تلاش قدرت های بزرگ برای انحراف افکار عمومی خواند.
 

به گزارش خبرگزاری مهر ، رابرت کوهلر تحلیلگر آمریکایی با انتشار مطلبی در رسانه آمریکایی بالتیمور سان با انتقاد از تن ندادن قدرت های بزرگ هسته ای جهان به خلع سلاح با وجود امضاء پیمان خلع سلاح هسته ای ،پرداختن به خطر بالقوه ایران هسته ای را نکته ای برای انحراف افکار عمومی خواند.

این تحلیلگر آمریکایی می نویسد، تردیدی نیست که دست یافتن به توافق هسته ای با ایران به نفع امنیت جهانی است ، اما آنچه که به آن اشاره ای نمی شود و در خبرهای جهان خبری از آن نیست موضوع خلع سلاح هسته ای است ، امری که درباره آن سکوت شده و صحبتی درباره آن نمی شود.

نویسنده با اشاره به مقاله کیت هاتسون که چندی پیش در گاردین به چاپ رسیده است به نقل از او می نویسد: پیمان عدم تکثیر سلاح های هسته ای که در سال 1970 توسط قدرت های بزرگ جهانی به امضاء رسیده است بیشتر از این بود که صرفا حق کشورهای دیگر برای دستیابی به این سلاح ها را منکر شود، بر اساس این قرار داد کشورهای دارنده این سلاح ها هم در قبال صرف نظر کردن دیگر کشورها از این حقشان باید خودشان را خلع سلاح کنند. اما این مسئله 40 سال است که از سوی آنها به فراموشی سپرده شده و این کشورها فقط سعی می کنند نقش پلیس بین المللی را بازی کنند در حالیکه خودشان در تضاد گسترده با مقررات جهانی به سر می برند.

نویسنده در ادامه با اشاره به آثار ویرانگر سلاح های هسته ای موجود در زراد خانه های قدرت های جهانی که می تواند کره زمین و حیات بشری را به نابودی بکشاند می نویسد: مسئله ایران و توان هسته ای بالقوه آن در جهان پر از سلاح های هسته ای صرفا یک نکته انحرافی بیش نیست و تاریخ ما نشان داده کشورهایی که دارای این سلاح ها هستند بسیار جسورانه تر از کشورهایی که آنها را ندارند عمل کرده اند.

این تحلیلگر آمریکایی در پایان می نویسد: سوال این است حالا چه قدرتی باید آمریکا ، روسیه ، فرانسه ، انگلیس ، اسرائیل، چین ، هند ، پاکستان و کره شمالی را مجبور کند تا با عزمی ثابت به سوی خلع سلاح هسته ای گام بردارند؟ آیا حتی می توان تصور این را هم داشت؟


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ابران , انرژی صلح آمیز هسته ای , تناقض آشکار ,



بازدید : 1030
نویسنده : کامران وزیری
 
یک فرمانده نظامی صهیونیست، حزب الله را دشمنی بسیار باهوش و دارای شبکه تونلهای زیر زمینی، جنگاوران قوی، ابزارهای جنگی بسیار پیشرفته خواند و افزود: رویارویی آتی اجتناب ناپذیر است و حزب الله دشمنی بسیار باهوش در مقابل اسرائیل از نظر اطلاعات، ادوات و تفکر جنگی است.
 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، منابع وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی به قدرت حزب الله اذعان کردند.

یکی از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی در گفتگو با روزنامه صهیونیستی معاریو اذعان کرد: جنگ آینده جنگی بسیار دشوار است زیرا جنگی چریکی از داخل مناطق مسکونی است و خبری از نیروی منظم نظامی نیست.

این فرمانده صهیونیست، حزب الله را دشمنی بسیار باهوش خواند و افزود: رویارویی آتی اجتناب ناپذیر است و حزب الله دشمنی بسیار باهوش در مقابل اسرائیل از نظر اطلاعات، ادوات و تفکر جنگی است.

وی اذعان کرد: حزب الله دشمنی باهوش است و دارای شبکه تونلهای زیر زمینی، جنگاوران قوی، ابزارهای جنگی بسیار پیشرفته است و حماس می کوشد که از حزب الله تقلید کند اما از نظر توان نظامی، ادوات جنگی و مبارزان در سطح حزب الله نیست بنابر این ما باید آماده سناریویی بد و بسیار پیچیده باشیم.

بر اساس گزارش های ارتش رژیم صهیونیستی، حزب الله در صورت شعله ور شدن جنگ می تواند روزانه 3000 موشک به سوی فلسطین اشغالی شلیک کند و به مدت یکماه موشکباران ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که منابع صهیونیستی اوضاع مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی را بسیار حساس توصیف و از احتمال شعله ور شدن جنگ با کوچکترین جرقه ای خبر دادند.

یعقوب عمیدرور مشاور امنیت ملی سابق رژیم صهیونیستی نیز درباره رویارویی با حزب الله و توانایی رزمندگان مقاومت علیه این رژیم هشدار داده بود.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: حزب ا , , , ،خط مقدم جبهه مقاومت،رشادت،صلابت،شهامت،شجاعت وشهادت ,



بازدید : 1190
نویسنده : کامران وزیری

سفیر ایران در عراق از انتقال پیکر شهدای اقدام تروریستی روز جمعه در عراق به کشورمان خبر داد.

حسن دانایی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: تاکنون شهادت 15 ایرانی در حادثه تروریستی روز جمعه و مجروح شدن چهار تن دیگر از هموطنان‌مان قطعی شده است. هم‌چنین سه نفر از اتباع عراقی نیز در این حادثه به شهادت رسیدند.

به گزارش ایسنا، روز جمعه افراد مسلح با حمله به کارگران ایرانی که در عراق بر روی خط لوله انتقال گاز از ایران به عراق فعالیت می‌کردند و در حال بازگشت به محل اقامتگاه‌های خود بودند، تعدادی از این افراد را به شهادت رساندند.

سفیر ایران در عراق هم‌چنین در رابطه با هویت عاملان حمله تروریستی مذکور گفت: مقامات عراقی با توجه به نوع این اقدام تروریستی، اظهار کردند که این افراد از گروه القاعده هستند.

وی در رابطه با انتقال پیکر شهدای حادثه تروریستی به کشور اظهار کرد: روز یک‌شنبه تعدادی از آن‌ها از مرز قصرشیرین به کشور منتقل می‌شوند و در حال فراهم کردن تمهیدات لازم برای این امور هستیم.

به گزارش ایسنا، پیش از این تعداد شهدای ایرانی این حادثه تروریستی از سوی مقامات کشور و وزارت خارجه 20 تن اعلام شده بود که به نظر می‌آید تعداد این شهدا 15 نفر است.


:: موضوعات مرتبط: حوادث , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: عراق , جنون تکفیری ها , توطئه صهیونیسم و آل سعود , تفرقه میان شیعه وسنی ,