<آیا ترکیه در آستانه ورود به باتلاق است؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1373
نویسنده : کامران وزیری

آیا ترکیه در آستانه ورود به باتلاق است؟

تهران - ایرنا- رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به تازگی گفت که نیروهای این کشور به زودی عملیاتی را در شرق فرات از زمین و هوا آغاز خواهند کرد. وی زمان مشخصی را برای انجام این عملیات نظامی عنوان نکرد، اما گفت که این عملیات همین روزها شروع خواهد شد و هدف آن نیز برقراری صلح در شرق فرات است.

رئیس جمهور ترکیه  در حالی این مواضع را اتخاذ کرد که مدعی شده این عملیات برای برقراری صلح خواهد بود و علیه تروریست ها و نابودی آنها صورت خواهد گرفت.

از سوی دیگر خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه نیز به تازگی گفت: ارتش ترکیه تحولات شرق رود فرات را از نزدیک پیگیری می کند و نیروهای مسلح ما در حالت آماده باش برای ورود به شمال شرق سوریه هستند.

درباره چرایی اعلام این مواضع و این که آیا اردوغان و مقامات نظامی ترکیه به آنچه گفته اند عمل خواهند کرد یا نه؟ تحلیل های متفاوتی تا کنون ارایه شده است که در این یادداشت به طور عمده به بررسی سناریوهای احتمالی وقوع و یا عدم وقوع این عملیات پرداخته شده است.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ترکیه، کردها، پ , ک , ک ,



بازدید : 1275
نویسنده : کامران وزیری

تیم ملی کاراته ایران قهرمان شد/ گنج‌زاده به مدال نقره رسید

سنگین وزن تیم ملی کاراته ایران به نشان نقره رقابتهای لیگ جهانی دست یافت تا تیم ملی ایران در مجموع با سه طلا، یک نقره و یک برنز عنوان نخست را کسب کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین مرحله از رقابتهای لیگ جهانی در سال ۲۰۱۹ که با حضور ۶۴۲ کاراته‌کا از ۸۴ کشور، جمعه گذشته به میزبانی روسیه در مسکو آغاز شده بود با قهرمانی تیم ایران در هر دو بخش بانوان و آقایان به پایان رسید.

تیم ایران با دو مدال طلا در بخش بانوان و یک طلا، یک نقره و یک برنز در بخش مردان بهترین عملکرد را داشت و جایگاه نخست را به خود اختصاص داد.

در میان ۸۴ کشور شرکت کننده هیچ کشوری چهار نماینده در دیدارهای فینال نداشت و ملی پوشان شایسته کشورمان که برای کسب سهمیه المپیک تلاش می کنند در سه فینال رقبای خود را شکست دادند و موفق به کسب مدال طلا شدند.

سجاد گنج‌زاده آخرین نماینده ایران در مبارزه پایانی وزن ۸۴+ کیلوگرم برابر «گوگیتا» از گرجستان ۷ بر ۲ باخت و به نشان نقره دست یافت. وی با برتری مقابل «راب تایمرمانس» از کوراسائو، «حسین دایخی» از الجزایر و «رودریگو روخاس»  از شیلی را شکست داد و در نیمه نهایی هم برابر «مهدی فیلالی» از فرانسه به پیروزی دست یافت و به فینال راه یافت. 

برای تیم ایران در این مسابقات سارا بهمنیار، رزیتا علیپور و  ذبیح الله پورشیب سه مدال طلا، سجاد گنج‌زاده یک مدال نقره و بهمن عسگری یک نشان برنز کسب کردند. طراوت خاکسار و حمیده عباسعلی هم از دست یابی به مدال بازماندند. 


:: موضوعات مرتبط: ورزشی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ورزش قهرمانی، کاراته، مسابقات جهانی، قهرمانی تیم ملی ,



بازدید : 1273
نویسنده : کامران وزیری

یک رسانه عراقی در تحلیلی نوشت: آمریکا از زمان روی کار آمدن دولت عادل عبدالمهدی در عراق٬ نفوذ و قدرت خود را در این کشور از دست داده و به‌دنبال انتقام از این دولت و بازگشت دوباره به صحنه عراق است.

پشت پرده حوادث اخیر عراق؛ دست و پا زدن آمریکا برای انتقام از دولت عبدالمهدی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری براثا نوشت: شاید زمان فراخوان برای تظاهرات در تاریخ اول اکتبر 2019 (نهم مهر) سؤالات زیادی را به‌وجود آورده باشد که؛ چرا این روز؟ چراکه این تاریخ به خودی خود زمان خوبی برای ایجاد آشوب و اعتراض در خیابان‌های عراق نیست. اگر این فراخوان قبل از دو ماه و یا دو ماه و نیم بود شاید می‌توانستیم پیش‌بینی کنیم که این امر طبق معمول هرساله از سوی برخی احزاب سیاسی با هدف سوءاستفاده و تحریک افکار عمومی در خصوص موضوعاتی مانند برق و آب بوده است.

اما ملاحظه می‌شود که موضوع برق و آب در سال جاری دچار تحولات قابل‌توجهی در بیشتر استان‌های عراق شده و بنابراین فراخوان برخی احزاب سیاسی برای این مسئله یعنی اعتراض به وضعیت آب و برق با استقبال مردم مواجه نمی‌شود.

تحریک معنادار افکار عمومی و ایجاد آشوب در زمان زیارت اربعین

باید بگوییم که این زمان برای چنین تظاهرات‌هایی زمان بسیار بدی است؛ چرا که در این ایام عاشقان امام‌ حسین‌(ع) از استان‌های جنوبی عراق به‌سمت کربلا می‌روند و طبق معمول هرساله مردم مشغول پیاده‌روی اربعین حسینی و خدمت به زائران هستند.

بنابراین می‌توان گفت که تنظیم‌کننده‌ها و عوامل پشت‌پرده این تظاهرات‌ها٬ از این شرایط ناآگاه نبوده‌اند، علاوه بر این٬ آنها به‌دنبال انجام هر اقدامی هستند که دولت عراق را تضعیف کنند، بنابراین آمار کم شرکت‌کنندگان در این تظاهرات جای تعجب ندارد. در واقع همه آنها یک هدف واحد دارند٬ آن هم سرنگونی دولت عادل عبدالمهدی است.

اما اگر به حوادث میدانی اخیر عراق بازگردیم متوجه می‌شویم که احزاب مختلف سیاسی طبق معمول در صحنه تظاهرات‌ها ناپدید شده‌اند و تنها احزاب مرتبط با سفارت آمریکا و حزب بعث در این میان هستند. ارتش‌های الکترونیک مرتبط با سفارت آمریکا و نیز احزاب تحت حمایت این سفارت و یا احزابی که توسط سفارت آمریکا راهنمایی‌ها و هماهنگی‌های خود را دریافت می‌کنند٬ همگی در عملیات تحریک افکار عمومی عراق با هدف ایجاد آشوب و تظاهرات در خیابان‌های این کشور شرکت داشتند.

در این میان حزب بعث و صفحات شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های متعلق به آن٬ تلاش قابل توجهی در خصوص بالاگرفتن تنش‌ها در عراق انجام دادند و در همین راستا شبکه‌های دجله و الشرقیه و البغدادیه و التغییر و الرافدین و الNRT و ده‌ها شبکه و سایت‌های خبری دیگر به‌همراه برخی رسانه‌های متعلق به حوزه خلیج فارس مانند اسکای‌نیوز به‌صورت داوطلبانه با این حزب در این زمینه همکاری کرده‌اند.

باید اشاره کنیم که در این میان تفاوتی میان این رسانه‌‌ها و رسانه‌های دشمن در تحریک افکار عمومی وجود ندارد و روشن است که همه آنها زیر یک پرچم بوده و یک هدف دارند آن هم سرنگونی دولت عادل عبدالمهدی است. همه اینها درحالی‌است که مسئولیت اجرایی حزب بعث و نیز همه گروه‌‌های متعلق به آنچه را با عنوان ارتش سرخ شناخته می‌شود فرماندهی یک جریان یهودی آمریکا که مقر آن در شمال عراق است به‌عهده دارد.

اما سؤال مهم این است که؛ این‌همه اصرار بر مخالفت با دولت دکتر عادل عبدالمهدی و از همه مهمتر اینکه چرا این مخالفت از مرز کشور عراق نیز فراتر رفته برای چیست، اصلا این‌همه عجله برای چیست؟

آخرین چیزی که انسان می‌تواند در تظاهرات‌های اخیر عراق باور کند این است که این اقدامات در راستای مطالبه حقوق مردم است و این امر را به‌سادگی می‌توان از خلال برخورد افراد با نیروهای امنیتی و نیز اماکن عمومی فهمید. واقعیت این است که هیچ مطالبه‌ای در این میان وجود ندارد و تنها خواسته اساسی سرنگونی دولت عبدالمهدی و راه‌اندازی یک کودتای نظامی است. جالب‌توجه است که این حرکت به‌حدی ساده‌لوحانه است که احمد حلو یکی از طرفداران حزب بعث داوطلب شده تا بیانیه شماره یک را خوانده و دولت کودتا را تعیین کند!


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: عراق، فتنه سعودی - آمریکایی ,



بازدید : 1278
نویسنده : کامران وزیری

ارتش «ترول‌ها»؛ سلاح شاهزادگان سعودی برای ایجاد آشوب در عراق

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل ـ رامین حسین آبادیان: از اواسط هفته گذشته بود که برخی اعتراضات به وضعیت معیشتی و اقتصادی در نقاطی از عراق به وقوع پیوست؛ اعتراضاتی که البته از شدت و حدت آن کاسته شده و عراق درحال حاضر وضعیت باثباتی را پشت سر می گذارد. با این حال، برخی طرف های خارجی از تمامی ظرفیت‌های خود برای ایجاد آشوب در عراق بهره برداری کردند.

ازجمله این طرف ها می توان به حکام مرتجع عرب و در رأس آن ها عربستان سعودی اشاره کرد. در واقع، با شروع اعتراضات در عراق، سعودیها ارتش سایبری خود را برای موج سواری بر مطالبات مردمی در این کشور و منحرف ساختن آن از مسیر اصلی‌اش، بسیج کردند تا به زعم خود از این طریق بتوانند نوعی هرج و مرج و نا امنی را در نقاط مختلف عراق حاکم سازند.

در طول روزهای گذشته تصاویر و فیلم‌هایی در شبکه‌های مجازی منتشر شده که به اعتراضات عراق نسبت داده شده است؛ تصاویری که در خلال آن به مقدسات شیعیان از جمله مراجع تقلید و مراسم اربعین اهانت شده و همچنین به عوامل محور مقاومت ازجمله حزب الله و حشد شعبی حمله شده است. اما واقعیت آن است که این تصاویر و فایل های ویدئویی هیچ ارتباطی با سلسله تظاهرات های اخیر در عراق ندارند؛ تظاهرات هایی که در ابتداء به صورت مردمی و تنها با هدف بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی، کلید خورد.

ازهمین روی، این سؤال مهم اذهان عمومی را به خود مشغول ساخت که ماجرای تصاویر و فایل های ویدئویی موهن به مقدسات، مراسم اربعین و محور مقاومت در جریان تظاهرات عراقی ها که در رسانه های ارتباط جمعی منتشر شده است، چیست؟ اصل ماجرا اینجاست که شاهزادگان سعودی و در رأس آن ها محمد بن سلمان سازمانی را ایجاد کرده اند که صدها ترول (اوباش اینترنتی) بر روی آن کارمی کنند.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: آل سعود، آل فتنه، ایجاد آشوب درعراق ,



بازدید : 1235
نویسنده : کامران وزیری

دستان پلید در ورای حمله به معترضان قرار دارد

سخنگوی وزارت کشور عراق در جریان نشست خبری ضمن تشریح آمار کشته و زخمی شدگان نا آرامی های روزهای اخیر این کشور گفت: دستان پلید در ورای حمله به معترضان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، سعد معن الموسوی سخنگوی وزارت کشور عراق در جریان نشست خبری گفت: ۱۰۴ نفر در جریان نا آرامی ها کشته و بیش از ۶۰۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند. هشت نفر از کشته شدگان از نیروهای امنیتی بوده اند.

وی افزود: ۵۱ ساختمان دولتی و ۸ مقر احزاب سیاسی از سوی تظاهرات کنندگان سوزانده شده است.

سخنگوی وزارت کشور عراق بیان کرد: ایادی خبیث در ورای حمله به معترضان هستند. تحقیقات درباره طرفی که در ورای هدف قرار دادن تظاهرات کنندگان قرار دارد، شروع شده است.

سعد معن الموسوی تاکید کرد: برخوردی میان معترضان و نیروهای امنیتی رخ نداده است. وزارت کشور تحقیقاتی درباره حملاتی که به رسانه ها شده، آغاز کرده است.

از سوی دیگر یحیی رسول فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی از مراکز دولتی و مراکز دیپلماتیک حمایت می کنند.

تحسین الخفاجی سخنگوی وزارت دفاع عراق هم گفت: تظاهرات مسالمت آمیز شروع شد اما پس از آن با اقداماتی همراه شد که به وجهه تظاهرات کنندگان خدشه وارد کرد. با وجود اینکه نیروهای امنیتی در حال مبارزه با بازمانده های داعشی هستند و نیز مشغول تامین امنیت زائران اربعین هستند اما ما شرایط را برای حمایت تظاهرات کنندگان فراهم آوردیم.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: عراق، فتنه آل سعود ,



بازدید : 1385
نویسنده : کامران وزیری
سعودی و پافشاری بر«سیاست ترور»/نگرانی از تکرار ماجرای خاشقجی

از آنجایی که احتمال دارد جنایت مشابه قتل خاشقجی، توسط مسئولان سطوح بالای حاکمیت سعودی اتفاق بیفتد، ضرورت ایستادگی کشورهای اسلامی در برابر «سیاست ترور» ریاض بیش از پیش احساس می شود.

خبرگزاری مهر، حدود ۴۰ روز از حادثه قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقدِ رژیم سعودی سپری می شود و افکار عمومی همچنان در بُهت جنایتی به سر می برند که سعودیها در کمال تعجب در ساختمان کنسولگری خود در استانبول، مرتکب شدند.

شدت و حدت فشارهای سیاسی و رسانه ای به مقامات عربستان سعودی موجب شد تا ریاض نتوانند بیش از این بر جنایت صورت گرفته در ساختمان کنسولگری خود سرپوش گذاشته و آن را انکار کنند. بدین ترتیب بود که ریاض با صدور بیانیه ای پس از گذشت سه هفته کشته شدن جمال خاشقجی در ساختمان کنسولگری خود را تأیید و نقش خود را تکذیب کرد. این درحالی است که تاکنون هیچکس حتی دوستان نزدیک ریاض هم حاضر به پذیرش روایت کودکانه آن از حادثه قتل فجیع خاشقجی نشده اند.

امروز آنچه که بیش از هر چیزی دیگری موجبات نگرانی افکار عمومی را فراهم آورده نه مرگ فجیع خاشقجی که عادت خاندان سعودی به سیاست ترور است؛ سیاستی که البته سعودیها همچون متحدانشان یعنی صهیونیستها در آن تبحر ندارند و پس از هر بار ارتکاب جنایت های آشکار، هدف سنگین ترین هجمه ها قرار می گیرند. افکار عمومی نگران آن هستند که سعودیها دامنه این سیاست شوم خود را در سایه سکوت جامعه جهانی، بیش از پیش گسترش داده و موجبات ناامنی بیشتر را در سطح منطقه و جهان را فراهم آورند. 

افکار عمومی در سطح منطقه و جهان هنوز اقدامات خصمانه ریاض در ارتکاب جنایت های عامدانه در طول سال های گذشته را فراموش نکرده اند. از جنگ یمن هم که دهها هزار شهید و صدها هزار زخمی و میلیون ها آواره و قحطی زده برجای گذاشته است، بگذریم بازهم کارنامه سرشار از سیاستِ ترور عربستان سعودی همچنان سیاه و تاریک است. 

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , حوادث , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: آل سعود، آل فتنه، فروپاشی از درون ,



بازدید : 1382
نویسنده : کامران وزیری
قاسمی: مقامات بحرینی به رفتار غیرانسانی خود پایان دهند

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان صدور حکم حبس ابد از سوی دادگاه تجدید نظر بحرین علیه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق و دو نفر دیگر از منتقدان بحرینی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان صدور حکم حبس ابد از سوی دادگاه تجدید نظر بحرین علیه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق و دو نفر دیگر از منتقدان بحرینی را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به مشی میانه رو و مسالمت جویانه شیخ علی سلمان و مواضع وی در پرهیز از خشونت، افزود: این رای جای هیچ تردیدی برای افکار عمومی و جامعه بین الملل باقی نخواهد گذاشت که دولت بحرین نه تنها به دنبال اصلاح امور نیست بلکه تصمیم به تشدید سرکوب وخیم تر کردن اوضاع دارد.

بهرام قاسمی افزود: مقامات بحرینی به جای اتکاء به سایر دولت ها و خرید گرانبهای امنیت از دیگران ، با کنار گذاشتن رویکرد پلیسی و امنیتی به رفع بحران خود ساخته در کشور از طریق گفتگوی حقیقی و جدی با مخالفان و منتقدان و پاسخ به مطالبات مشروع مردم بپردازند و به رفتار غیر انسانی خود در صدور احکام ظالمانه و اعمال محدودیت علیه مردم پایان دهند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , حوادث , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: بحرین، جنایت آل خلیفه، سکوت حقوق بشر!!! ,



بازدید : 1385
نویسنده : کامران وزیری

همزمان با اعلامیه ترامپ برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران و تداوم وقت‌کشی اروپا در عمل به تعهدات خود، یک کارشناس مسائل سیاست خارجی پیشنهاد کرد دولت با استناد به بند 36 برجام، تعهدات خود از جمله پایبندی به سقف 300 کیلوگرمی ذخایر اورانیومی را تعدیل کند.

تعدیل معنادار تعهدات ایران با برداشتن سقف ذخایر اورانیوم غنی‌شده آغاز شود

به گزارش خبرگزاری فارس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده که تا ساعاتی دیگر، تحریم‌های آمریکا علیه ایران را به‌طور کامل بازمی‌گرداند و این در حالی است که همزمان اروپا هم با تأخیر فراوان به دنبال وقت‌کشی و خرید زمان بیشتر از ایران است تا از انجام تعهدات خود در ذیل برجام از جمله آغاز مبادلات بانکی با هدف بازگرداندن درآمدهای ارزی مردم ایران طفره رود.

سید مصطفی خوش‌چشم، تحلیلگر و کارشناس سیاست خارجی معتقد است فقط "تعدیل معنادار تعهدات ایران در ذیل برجام" می‌تواند گشایشی در این وضعیت ایجاد کند تا دولت بتواند با نقد کردن این آخرین امتیاز قابل دریافت در ذیل این معامله و نیز انجام مبادلات بانکی، وضعیت ارزی و اقتصادی کشور را هم تا حدودی بهبود بخشد.

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: برجام، عهدشکنی آمریکا، پاسخ ایران؟ ,



بازدید : 1406
نویسنده : کامران وزیری

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس طرح تنبیه کشورهای آمریکا در تحریم جمهوری اسلامی ایران را تدوین کردند که امضاهای این طرح همچنان رو به افزایش است.

افزایش امضاهای طرح تنبیه کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس طرحی را با عنوان طرح تنبیه کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران تهیه کردند که امضاهای این طرح همچنان رو به افزایش است. 

به گزارش فارس، متن طرح تنبیه کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران به شرح زیر است:  

۱)کلیه کشورهایی که به تبعیت از ایالات متحده آمریکا از خرید و فروش نفت یا هر کالای دیگر از ایران خودداری یا با اعمال محدودیت در معاملات شهروندان یا دولت متبوع خود با دولت و شهروندان جمهوری اسلامی ایران در تحریم جمهوری اسلامی ایران با امریکا همکاری نمایند (کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران) محسوب می شوند و مشمول تنبیهات مقرر شده در این قانون می گردند.

۲) دولت موظف است هر شش ماه یکبار فهرست کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران را به گمرکات کشور و مناطق آزاد ابلاغ و از طریق رسانه ها منتشر کند.

۳)از تاریخ تصویب این قانون هرگونه واردات کالاهای مصرفی از آمریکا و کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران از طریق گمرکات یا مناطق آزاد ممنوع است.

تبصره: فروش نفت و گاز ایران به کشورهای موضوع این قانون بمدت ده سال از آخرین باری که هر کشور در فهرست کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران قرار گیرد ممنوع می باشد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , اقتصادی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: مجلس شورای اسلامی ، تنبیه رفقای عموسام! ,



بازدید : 1385
نویسنده : کامران وزیری
رحمانی فضلی وزیر کشور

وزیر کشور در گفتگوی تلفنی با شهریار آفریدی وزیر کشور پاکستان تاکید کرد: انتظار داریم دولت پاکستان بر اساس اسناد همکاری فیمابین بیش از پیش در تعقیب و سرکوب گروهکهای تروریستی با نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران همکاری لازم را بعمل آورد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛  رحمانی فضلی در این گفتگوی تلفنی تاکید کرد: جمع آوری اطلاعات، تعقیب و سرکوب گروههای تروریستی مورد انتظار است و نیروهای نظامی و انتظامی ایران آمادگی دارند با همکاری طرف پاکستانی به اهداف مشترک در خصوص تامین امنیت مرزهای دو کشور برسند.

شهریار آفریدی وزیر کشور پاکستان نیز در این گفتگو به تر رحمانی فضلی اطمینان داد؛ اقدامات لازم در خصوص آزاد سازی نیرو های ایرانی ربوده شده در مرز، از سوی پاکستان انجام شود.
وزیر کشور پاکستان افزود: عمیقا از حادثه اخیر تروریستی در مرزهای دو کشور متاثر شدم اما اطمینان می دهیم تمام تلاشهای خود را برای حل این مسئله بکار بگیریم و معتقدم اینگونه تلاشهای مذبوحانه خللی در روابط خوب دو کشور ایجاد نخواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: برای آزادی گروگانها از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد و هواپیماهای گشت پاکستانی مظنونان را تحت نظر دارند و در این زمینه همکاری عملیاتی خوبی با نیروهای ایرانی داریم.
در بخش دیگری از گفتگو، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به اینکه پاکستان کشور دوست و برادر ماست و امنیت، توسعه و همکاری مبنای روابط دو کشور است، به موضوع اربعین پرداخت و خواستار تسهیل در اعزام زائران پاکستانی از سوی دولت این کشور، از طریق خاک جمهوری اسلامی ایران شد.
رحمانی فضلی گفت: اقدامات و تسهیلات لازم در خصوص اعزام زائران پاکستانی از طریق مرز تعیین شده، فراهم  است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران، پاکستان،گروهک تروریستی جیش الظلم ,



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 101 صفحه بعد