<جادوی حماسه
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1262
نویسنده : کامران وزیری

با حضور فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران خودروي تانك‌بر صياد به عنوان جديدترين دستاورد نزاجا رونمايي شد.

به گزارش روابط عمومي نيروي زميني ارتش، امير سرتيپ احمدرضا پوردستان در مراسم رونمايي از اين خودروي تاكتيكي گفت: در راستاي تحرك‌پذيري بالاي نيروي زميني ارتش به عنوان يكي از مولفه‌هاي مهم در نبردهاي ناهمتراز، "خودروي تانك‌بر صياد" به عنوان جديدترين دستاورد اين نيرو طراحي و ساخته شده است.

وي افزود: اين خودرو كه يك خودروي استراتژيك محسوب مي‌شود، مي‌تواند انواع ادوات زرهي، تانك و خودروهاي شني‌دار را به مناطق عملياتي مورد نظر در كمترين زمان منتقل كند.

فرمانده نيروي زميني ارتش تصريح كرد: تحرك و قدرت جابجايي اين خودرو به گونه‌ايست كه مي‌توان با بكارگيري تعدادي از آنها، يك گردان زرهي را طي يك روز به نقاط دور دست كشور كشور منتقل كرد.

امير پوردستان افزود: خودروي تانك‌بر "صياد" با قدرت موتور 610 اسب بخار و قابليت كشندگي بيش از 70 تن در راستاي نياز نيروي زميني ارتش به چابكي، چالاكي و جابجايي سريع يگانها در جنگ هاي نسل آينده، از امروز به طور رسمي به ناوگان حمل و نقل سنگين اين نيرو پيوست.




بازدید : 2309
نویسنده : کامران وزیری

« عبدالله بن سعید الزهرانی » کارشناس در زمینه تاریخ و ادبیات مسجد الحرام گفت: در طول تحقیقات متوجه شدم که پدیده رزرو کردن صفوف اول نماز جماعت در مسجد الحرام در طول ماه رمضان افزایش می یابد. وی در ادامه همگان را به دوری کردن از این پدیده دعوت کرد و افزود: در هر مکانی که توانستید نماز بخوانید.
شفقنا نوشت:  تعدادی از زائران و حجاج بیت الله خواهان پایان دادن به پدیده رزرو کردن صفوف اول مسجد الحرام شدند که در ماه رمضان بیش از ماه دیگری شیوع پیدا می کند. نمازگزاران اعلام کردند که گروهی از افراد به نام دین و عبادت الهی تجارت کرده و بعد از ان که سجاده های خود را در صف های ابتدایی مسجد قرار می دهند، جای خود را در ماه رمضان به مبلغ 3 هزار ریال سعودی معادل بیش از 26 میلیون ریال ایرانی به نمازگزاران فروخته و یا اجاره می دهندکه البته این مبلغ بر حسب مکان و توافق طرفین متفاوت خواهد بود.
 
« عبدالله بن سعید الزهرانی » کارشناس در زمینه تاریخ و ادبیات مسجد الحرام گفت: در طول تحقیقات متوجه شدم که پدیده رزرو کردن صفوف اول نماز جماعت در مسجد الحرام در طول ماه رمضان افزایش می یابد. وی در ادامه همگان را به دوری کردن از این پدیده دعوت کرد و افزود: در هر مکانی که توانستید نماز بخوانید.
 
عبدالله همچنین تاکید کرد: رزرو کردن صفوف اول نماز در مسجد الحرام دارای دو حالت است؛ فرد اقدام به گرفتن جای برای کسی می کند که هنوز به مسجد نرسیده و برای وی سجاده یا وسیله ای قرار می دهد که دال بر تقدم باشد و هر گاهی کسی خواهان نشستن در آن باشد به وی می گوید که این مکان از قبل رزرو شده است ، این مساله به اجماع و توافق تمام علما حرام است . حالت دومی نیز وجود دارد که فرد قبل از همگان به مسجد رود برای خود جای بگیرد و سپس برای انجام کاری یا طواف از جای خود برخیزد که در این حالت وی نسبت به سایرین دارای حق بیشتری نسبت به مکان خود است و مشکلی ندارد. اغلب رزرو کردن در مسجد الحرام به شکل اول و حرام است.



بازدید : 1219
نویسنده : کامران وزیری

فرمانده نیروی دریایی ارتش بر این نکته که دشمن جنگ سخت را کنار نگذاشته پس ما هم نباید از آن غافل شویم، تاکید کرد.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دریادارحبیب الله سیاری در محفل انس با قرآن کریم که در مسجد بقیه الله (عج) مرکز آموزش تفنگداران دریایی منجیل برگزار شد با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان طی سخنانی اظهار داشت: مراکز آموزشی در هر نیرویی دارای اهمیت بسیار بالایی است، چرا که وظیفه آموزش و تربیت نیروی انسانی را بر عهده دارند.




بازدید : 1202
نویسنده : کامران وزیری

 

منابع نزدیک به دولت انگلیس با اعلام اینکه لندن دیگر حاضر نیست تحت هیچ شرایطی به مخالفان سوریه سلاح بدهد، تاکید کردند، انگلیس به این نتیجه رسیده که بشار اسد دست‌کم تا چند سال‌ دیگر در قدرت باقی خواهد ماند.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع آگاه در دولت انگلیس به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که این کشور دیگر تحت هیچ شرایطی و به هیچ شکل ممکن، حاضر نیست به مخالفان نظام سوریه کمک تسلیحاتی کند.

 این منابع همچنین تاکید کردند که بعید می‌دانند کنفرانس ژنو2 در خصوص سوریه، تا قبل از سال آینده برگزار شود و حتی احتمال کمی دادند که این کنفرانس به طور کلی برگزار نشود.

 یکی از منابع مذکور گفت: ما در ابتدا بر این اعتقاد بودیم که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، تنها چند ماه بتواند دوام بیاورد، اما حالا به این نتیجه رسیده‌ایم که اسد دست‌کم برای چند سال دیگر در قدرت باقی خواهد ماند.

 ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس، پیشتر متعهد شده بود که دولتش تا پیش از هرگونه تصمیمی برای ارسال سلاح به مخالفان سوریه، موافقت پارلمان را جلب خواهد کرد. این در حالی است که دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور، ماه گذشته اعلام کرد در صورتی که انگلیس احساس کند منافع ملی‌اش در خطر است، حق دخالت در سوریه را برای خود محفوظ می‌داند.

 از سوی دیگر لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه نیز اعلام کرد که کشورش موضع خود در خصوص عدم ارائه سلاح کشنده به مخالفان مسلح سوری را تغییر نمی‌دهد.

 این در حالی است که به دلیل پافشاری‌های لندن و پاریس، مقامات اروپایی تصمیم گرفتند ممنوعیت تسلیحاتی علیه گروه‌های مسلح سوری را لغو کنند، اما این مقامات متعهد شدند که تا قبل از ماه اوت آتی، به مخالفان سلاح نداده و در موضع خود بازنگری کنند.

 در همین راستا، پیش بینی می‌شود وزیران خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه، آخرین نشست خود تا پیش از موعد تحویل سلاح به مخالفان سوری را در بروکسل برگزار کنند.

 از سوی دیگر، دیوید ریچاردز، رئیس ستاد ارتش انگلیس تاکید کرد: ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه، بدون دخالت نظامی برای سلطه بر خاک این کشور کافی نیست و این امر دخالت نیروهای غربی برای آغاز جنگ زمینی را می‌طلبد.

 وی افزود: ایجاد منطقه پرواز ممنوع که مخالفان سوریه خواهان آن هستند، باید همزمان با دخالت مسلحانه تا زمان برکناری کامل نظام کنونی سوریه باشد.

 این مسئول انگلیسی در پایان بر لزوم فراهم کردن قدرت کافی برای ضربه زدن به اهداف زمینی در سوریه و نابود کردن سامانه‌های دفاع هوایی این کشور درست مشابه لیبی تاکید کرد.

 پیشتر نیز دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده بود که اعضای کمیته اطلاعات سنا که با ایده مسلح کردن مخالفان سوری مخالف بودند، موافقت ابتداییشان با این طرح را اعلام کردند.




بازدید : 1120
نویسنده : کامران وزیری
 
جوزف نای معاون پیشین وزیر دفاع آمریکا و نظریه‌پرداز قدرت نرم اظهار امیدواری کرد با انتخاب دکتر روحانی به عنوان رییس جمهوری ایران روابط ایران و آمریکا نسبت به گذشته بهبود یابد.
 

به گزارش خبرنگار مهر، جوزف نای، مبدع نظریه قدرت نرم و استاد دانشکده علوم سیاسی دانشگاه هاروارد و محقق برجسته روابط بین‌الملل است. نای پیش از این ریاست مدرسه حکومت جان اف. کندی دانشگاه هاروارد را نیز به عهده داشته است. ریاست شورای اطلاعات ملی، دستیار وزیر دفاع و دستیار معاون وزیر خارجه برخی از مناصب دولتی است که پیش از این نای بر عهده داشته است.

نای علاوه بر همکاری با روزنامه نیویورک تایمز، واشنگتن پست و وال‌استریت ژورنال، چندین کتاب از جمله "پارادوکس قدرت امریکا" و "قدرت نرم: ابزارهای موفقیت در سیاست‌های جهانی"  را نگاشته است. نای برای اولین بار اصطلاح "قدرت نرم" را در اواخر دهه ۱۹۸۰ به کار برد. او به همراه رابرت کوهن نظریه نئولیبرالیسم را بنیان نهاد.

پروفسور جوزف نای در خصوص برخی گمانه‌های کارشناسان مبنی بر بهبود روابط ایران و ایالات متحده آمریکا پس از انتخاب دکتر روحانی به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران به خبرنگار مهر گفت: امیدواری به بهبود روابط میان دو کشور وجود دارد. این امیدورای وجود دارد روابط نسبت به گذشته بهبود یابد.

وی تأکید کرد: همچنین گفتگوی مستقیم میان دو کشور در خصوص مساله هسته‌ای ایران  و سایر مسایل محتمل است و امیدوارم این اتفاق بیفتد.




بازدید : 1121
نویسنده : کامران وزیری

شبکه خبری المیادین در خبری فوری از اصابت خمپاره به اطراف حرم حضرت زینب کبری(س) خبر داد و تأکید کرد مدیر حرم نیز کشته شد.
خبرگزاری فارس: اصابت خمپاره به اطراف حرم حضرت زینب(س)/ مدیر حرم کشته شد

 شبکه خبری «المیادین»، در خبری فوری از اصابت خمپاره تروریست‌ها به اطراف حرم حضرت زینب خبر داد و تأکید کرد که در پی این انفجار مدیر حرم جان خود را از دست داده است.

هنوز جزئیات این حادثه گزارش نشده است اما برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که به خود حرم آسیبی نرسیده است.

سایت العاجل سوریه نیز در خبری فوری بدون پرداختن به جزئیات تنها از کشته شدن مدیر این حرم در حمله خمپاره ای خبر داد.

سایت دام پرس سوریه نیز گزارش داد که «انس رومانی» مدیر اداری حرم بر اثر اصابت خمپاره به صحن حرم کشته شده است و این حمله خسارت‌های زیادی به بار آورده است.

این سایت خبری در عین حال اشاره ای نکرد که در این حمله به خود حرم نیز خسارتی وارد شده است یا خیر.

شبکه خبری المنار لبنان نیز گزارش داد که گروههای مسلح در سوریه با چندین خمپاره حرم حضرت زینب (س) را هدف قرار دادند که یکی از این خمپاره به محوطه حرم اصابت کرد که در آن «انس رومانی» مدیر اداری حرم کشته و یک نفر دیگر زخمی شد و همچنین خسارت مادی به محل وارد شد.

بر اساس این گزارش، در واکنش به این حمله، گروهی از کمیته‌های مردمی یک رشته عملیات را بر ضد پناهگاه افراد مسلح در منطقه حجیره انجام دادند که در جریان آن چندین تن از تروریست‌ها زخمی شدند.




گری سیک: نتانیاهو = چوپان دروغگو
نوشته شده در 28 / 4 / 1392
بازدید : 1229
نویسنده : کامران وزیری
 
گری سیک: نتانیاهو چوپان دروغگویی است که ۲۰ سال است درباره ایران دروغ می‌گوید

بیش از ۲۰ سال پیش، نتانیاهو مدعی شد ایران تا پنج سال آینده به سلاح هسته‌ای دست می‌یابد مگر آنکه کسی دخالت کند و جلوی دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای را بگیرد.

خبرگزاری فارس: گری سیک: نتانیاهو چوپان دروغگویی است که ۲۰ سال است درباره ایران دروغ می‌گوید
 

به گزارش فارس، گری سیک، تحلیلگر و چهره امنیتی نام‌آشنای آمریکایی که سابقا عضو شورای امنیت ملی این کشور و همچنین از مسئولین بررسی اوضاع ایران در بحبوحه انقلاب اسلامی و تسخیرلانه جاسوسی بوده است، در تحلیلی که شبکه خبری سی‌ان‌ان به‌صورت اختصاصی آن را منتشر کرده از «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌عنوان «چوپان دروغگو» یاد کرده است.

بر اساس گزارش فوق، نخست‌وزیر اسرائیل سیاستمدار چندان زیرکی نیست. وقتی هدفی در ذهن داشته باشد، کاری جز اغراق و طرح سناریوهای مبتنی بر مکاشفه برای طرح مدعای خود نمی‌کند. او از زمانی که در عرصه سیاست بوده، چوپان دروغگو بوده است اما مساله این است که این رویکرد او، جواب می‌دهد!

به عکس داستان آن چوپان که پس از مدتی حرف‌هایش دیگر باور نشد، هر بار نتانیاهو حرف خود را [در خصوص ایران] تکرار می‌کند، موجی از نگرانی ایجاد می‌کند. آخرین نمونه همین یکشنبه گذشته رخ داد.

بیش از 20 سال پیش، نتانیاهو مدعی شد که ایران تا پنج سال آینده به سلاح هسته‌ای دست می‌یابد مگر آنکه کسی دخالت کند و جلوی دست‌یابی این کشور به سلاح هسته‌ای را بگیرد. از سال‌های اولیه دهه 1990، تقریبا هرسال مقامات سیاسی و اطلاعاتی اسرائیل هشدار می‌دهند که ایران ظرف مدت 3 تا 5 سال به سلاح هسته‌ای دست خواهد یافت مگر آنکه جلویش گرفته شود.

به‌نوشته گری سیک تجربه نشان داده است که خود اسرائیل و کشورهایی نظیر آفریقای جنوبی، هند و حتی پاکستان فقیر که فاقد زیرساخت‌های صنعتی مناسب است، ظرف چند سال از تصمیم سیاسی مبنی بر ساخت سلاح هسته‌ای، توانسته‌اند به سلاح هسته‌ای دست یابند. اما ایران با زیرساخت‌های صنعتی قدرتمند، دانشگاه‌های مهندسی استثنایی، جمعیتی آموزش‌دیده و دانشمندان هسته‌ای تحصیل کرده در غرب، با گذشت 3 برابر زمان مزبور هنوز سلاح هسته‌ای نساخته است. شاید علت آن همان باشد که جامعه اطلاعاتی آمریکا هم بر آن اجماع دارد. ایران تصمیمی برای ساخت سلاح هسته‌ای اتخاذ نکرده است.

گری سیک در ادامه نوشتار تحلیلی خود با نگاهی به سخنان یکشنبه گذشته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرده است که نتانیاهو به‌شدت نیازمند محورهای جدیدی در گفتار خود است.

تقریبا در همان زمان که نتانیاهو این حرف‌ها را می‌زد، گروهی از 29 مقام سابق آمریکایی دولت این کشور را تشویق کردند که از فرصت روی کار آمدن حسن روحانی، رئیس‌جمهور منتخب ایران برای رفع بن‌بست هسته‌ای بهره ببرد. آنان به دولت آمریکا توصیه کردند که با ایران گفتگوهای دوجانبه و چندجانبه ترتیب دهد و از هرگونه اقدام تحریک‌کننده‌ای که باعث از دست رفتن این فرصت می‌شود، بپرهیزد.

در همین حال، دو نماینده کنگره آمریکا نیز در نامه‌ای به باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور از وی خواسته‌اند تا تلاش‌های دیپلماتیک برای حل مساله هسته‌ای ایران را بیشتر کند. این نامه حمایت بیش از 90 نماینده مجلس نمایندگان آمریکا از جمله بسیاری از جمهوری‌خواهان را هم جلب کرده است.

گری سیک در پایان گزارش خود تاکید کرده است: ما در برهه‌ای حساس قرار داریم. رئیس‌جمهور جدید ایران ظرف کمتر از 3 هفته کار خود را شروع می‌کند و ما باید بین ادامه چالش‌های گذشته که تنها به جنگی دیگر در خاورمیانه می‌انجامد و یا یافتن یک راه‌حل دیپلماتیک، یکی را انتخاب کنیم. تضمینی نیست که دیپلماسی موفق شود اما ناتوانی در اقدام، یک شکست سیاسی واقعی خواهد بود.




نکونام در استقلال ماندنی شد
نوشته شده در 27 / 4 / 1392
بازدید : 1095
نویسنده : کامران وزیری

جواد نکونام سرانجام در استقلال ماندنی شد.

خبرگزاری فارس: نکونام در استقلال ماندنی شد
 

به گزارش خبرگزاری فارس،و به نقل از سایت باشگاه استقلال، روزچهارشنبه  26/4/92 جواد نکونام با حضور در دفتر فتح الله زاده برای همراهی یک فصل دیگر با تیم استقلال به توافق رسید.

گفتنی است در این دیدار علیرضا منصوریان، بهنام ابوالقاسم پور، سید مهدی علوی معاونت فرهنگی، محمد سررشته داری مدیر روابط عمومی نیز حضور داشتند. این دیدار که از ساعت 22:20 دقیقه در دفتر مدیرعامل باشگاه اسقلال آغاز شده بود سرانجام موجب شد تا کاپیتان ارزنده تیم ملی کشورمان یک فصل دیگر پیراهن خوشرنگ تیم دو ستاره استقلال را بر تن کند.




بازدید : 1077
نویسنده : کامران وزیری
 
کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران و بازیکن تیم استقلال تهران از سفر خود به امارات برای عقد نهایی قراداد با تیم الشارجه امارات خبر داد. وی تاکید کرد که فعلا تمرکزش را روی انجام کارهای شخصی اش گذاشته و نمی خواهد به اظهار نظر مدیرعامل باشگاه استقلال واکنشی نشان دهد.
 
جواد نکونام در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص توافقات نهایی خود با باشگاه الشارجه امارات خاطرنشان کرد: گفتگوهای مقدماتی را انجام دادیم و امروز سه‌شنبه به امارات می‌روم تا کارهای نهایی را در خصوص عقد قرارداد با تیم الشارجه انجام دهم.

وی در واکنش به اظهار نظر فتح‌الله‌زاده مبنی بر اینکه بای زودتر تکلیفش با باشگاه استقلال را مشخص می کرد گفت: من فردا کارهایم را در امارات انجام می‌دهم و عصر چهارشنبه هم به تهران برمی‌گردم. فعلا تنها به برنامه‌های کاری خودم فکر می‌کنم و حرفی ندارم.

به گزارش خبرنگار مهر، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران اوایل فصل گذشته پس از چند سال حضور در تیم اوساسونا اسپانیا به استقلال برگشت و با این تیم قهرمان لیگ دوازدهم شد و به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم راه پیدا کرد اما برای لیگ سیزدهم با مسئولان استقلال به مشکل خورد و قراردادش را تمدید نکرد. قرارداد نکونام با استقلال دو ساله اعلام شده بود.




بازدید : 1091
نویسنده : کامران وزیری
 
این روزها که بازار اخبار در خصوص انتخاب دوازدهمین وزیر علوم کشور داغ است، بررسی مدارک تحصیلی وزرای پیشین علوم نشان می دهد که وزرای دارای مدرک علوم انسانی در جدول مدارک 11 وزیر پیشین علوم کمترین جایگاه را دارند.
 

به گزارش خبرنگار مهر، جامعه دانشگاهی کشور این روزها را در انتظار شنیدن نام پرچم دار بعدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به سر می برند، برخی خوشحال یا ناراحت منتظرند جانشین کامران دانشجو که استاد تمام رشته مکانیک دانشگاه علم و صنعت است، هر چه زودتر مشخص شود.

حسن  روحانی اما این روزها در حال بررسی وزرای 18 وزارتخانه است و باید تا زمان برگزاری مراسم تحلیف صبر کرد و دید که وی اسم چه کسی را برای دریافت رای اعتماد به صندلی سبز نشینان ساختمان چند ضلعی تحویل می دهد.

طی ادوار گذشته، رسم بر این بوده که وزرا و زندگینامه هایشان زیر ذره بین رسانه ها و مردم قرار گیرد، اما نباید از نظر دور داشت که یک وزیر علوم، تحقیقات و فناوری باید چه مدرک مرتبط با تصدی مورد مدیریتش داشته باشد.

از زمان نخست وزیری بنی صدر تا ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد 11 تن، بر صندلی وزارت علومی که نامش هم بارها تغییر کرد، نشسته اند.

با نامهای این وزرا تا حدی آشنایی داریم اما بد نیست سری هم به مدارک تحصیلی این افراد بزنیم تا مشخص شود مدرک تحصیلی از کدام گروه آموزشی در میان سایر مدارک بیشتر به چشم می خورد.

جدول مدارک تحصیلی 11 وزیر علوم پیشین

ردیف نام وزیر مدرک تحصیلی
1 حسن حبیبی مرحوم حسن حبیبی که وزیر آموزش عالی زمان بنی صدر بود و چندی پیش درگذشت، دارای مدرک دکتری حقوق و جامعه شناسی بود.
2 علی شریعتمداری وی دکتری فلسفه، تعلیم و تربیت و برنامه ریزی درسی را در سال 1338 از دانشگاه تنسی دریافت کرد، کامران دانشجو وزیر فعلی علوم چندی پیش به نمایندگی از مقام معظم رهبری از وی در بستر بیماری عیادت کرد.
3 سید حسن عارفی وی فوق تخصص داخلی قلب و عروق است.
4 محمد علی نجفی وزیر علوم دهه 60، استاد دانشگاه صنعتی شریف و دارای کارشناسی ریاضی از دانشگاه صنعتی شریف و فوق لیسانس ریاضی از دانشگاه MIT آمریکا است.
5 محمد فرهادی وی بعد از سید حسن عارفی دومین پزشکی به شمار می آید که تصدی وزارت علوم را بر عهده گرفت، البته آن زمان نام این وزارتخانه فرهنگ و آموزش عالی بود، وزیر علوم دهه 60 متخصص گوش و حلق و بینی دارد.
6 مصطفی معین معین وزیر علوم زمان اصلاحات به شمار می آید، فردی که هنوز هم تکیه زدنش بر صندلی وزارت علوم جنجالهایی در پی دارد و می گویند ستاره دار کردن دانشجویان از زمان وی پا گرفت. معین هم مانند فرهادی و عارفی یک پزشک است و مدرک فوق تخصص آلرژی خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران و تخصص بیماری های کودکان را از دانشگاه شیراز کسب کرده است. 
7 محمدرضا هاشمی گلپایگانی وی تصدی وزارت علوم را در زمان ریاست جمهوری آیت الله اکبر هاشمی با مدرک دکتری مهندسی برق بر عهده گرفت.
8 مصطفی معین وی یکبار دیگر در دوره اول و دوم دولت هفتم و هشتم بار دیگر بر مسند وزارت علوم تکیه زد اما این دوره تداوم نیافت و در سال 82 استعفا داد.
9 جعفر توفیقی جعفر توفیقی داریان استاد شیمی دانشگاه تربیت مدرس دو سال تصدی وزارت علوم را بر عهده داشت و از سوی خاتمی به مجلس به عنوان جایگزین معین معرفی شد.
10 محمد مهدی زاهدی  زاهدی عضو هیات علمی و دارای مدرک دکتری ریاضی دانشگاه شهید باهنر کرمان است.
11 کامران دانشجو بزرگترین برادر مثلث دانشجوها، که هم دانشگاهی احمدی نژاد هم به شمار می آید دارای مدرک دکتری مکانیک است و عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت به شمار می آید.

بر این اساس سه پزشک، یک جامعه شناس و حقوقدان، یک متخصص علوم تربیتی، دو استاد ریاضی، یک استاد هوافضا، یک شیمیست و یک مهندس طی نزدیک به 40 سال گذشته بر مسند وزارت علوم تکیه زده اند و علوم انسانی که همیشه در مهجوریت بوده اینجا نیز تنها 2 مورد را از آن خود کرده و بیشترین سهم از مدارک وزرای علمی کشور به زیرگروههای فنی و پزشکی اختصاص یافته است.

کلید واژه های مطلب:
وزرای علوم
|
حسن روحانی
|
وزارت علوم
|