<انتظار برای دود سفید از کلبه مذاکرات
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1043
نویسنده : کامران وزیری

امید هسته‌ای نوشت: روز سوم آذر نتیجه مذاکرات چه توافق باشد و چه ایستادگی مقابل زیاده خواهی ها، همیشه این روز به عنوان روز «پیروزی ملی ایرانیان» در یادها باقی خواهد ماند.

 به گزارش ایسنا، امید هسته‌ای در ادامه می‌نویسد: آخرین دور مذاکرات ایران وگروه ۱+۵ برای رسیدن به راهکاری جامع در وین در هوای سرد وین آغاز شده است. در روزهایی که مردم این شهر مشغول آذین بندی های شهر هستند و خود را آماده مراسم ژانویه می کنند به سرعت به سوم آذر، آخرین روز تعیین شده برای مذاکرات، نزدیک می شویم اما همچنان اختلافات تا رسیدن به یک نقطه مشترک زیاد است.

 اگرچه هدف ایران و گروه 1+5 از ورود به وین رسیدن به نتیجه مناسبی است که حقوق هر دو در آن رعایت شده باشد اما با نزدیک شدن به پایان مذاکرات واژه «ضرب العجل» بر مذاکرات سایه انداخته است، آنچنان که برخی آن را روز سرنوشت ساز می نامند و بگونه ای شرایط را جلوه می دهند که گویی اگر 24 نوامبر فرا برسد و توافق جامع شکل نگرفته باشد دنیا به پایان می رسد.

 اختلاف نظرهای جدی در کنار اراده مشترک برای دستیابی به یک توافق (جامع باشد یا نباشد)مهمترین دستاورد این مذاکرات از آغاز شکل گیری آن در دور جدید بوده است اما نمی تواند دودهای سفید را از دور مشاهده کرد، اگرچه در این دور از مذاکرات محل اقامت خبرنگاران از مرکز آستریا سنتر به چاردهای سفید رنگ مقابل هتل کوبورگ منتقل شده است اما هنوز هم امکان دستیابی به اخبار مذاکرات از درون این چادرهای سفید رنگ در مقابل هتل کوبورگ سخت است چرا که طرفین معتقدند دیپلماسی پنهان برای حفظ و صیانت از دستاوردهای شان بسیار مهم و ارزشمند است.


:: موضوعات مرتبط: امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران , 1+5 , مذاکرات هسته ای ,



بازدید : 1075
نویسنده : کامران وزیری
 

فرمانده معظم کل قوا در مراسم دانش آموختگی دانشگاه‌های افسری ارتش:

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این مراسم، نیروهای مسلح را از پایه‌های اقتدار هر کشوری خواندند و تاکید کردند: لازمه اقتدار واقعی در نیروهای مسلح، همراه شدن ایمان، بصیرت، عزم راسخ و احساس مسئولیت واقعی در کنار نیروی انسانی مجهز به آموزش‌های روزآمد و تجهیزات پیشرفته است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، هشتمین مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز(دوشنبه) با حضور حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا، در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد.

 
رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان مراسم، در محل یادمان شهدا حضور یافتند و ضمن قرائت فاتحه، علو درجات شهدای گرانقدر دفاع مقدس را از خداوند متعال مسئلت کردند.

فرمانده کل قوا سپس از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.

:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بیانات مقام معظم رهبری , ,
:: برچسب‌ها: فرماندهی معظم کل قوا , ارتش مقتدر , مراسم دانش آموختگی ,



بازدید : 1105
نویسنده : کامران وزیری

 




مرد فقیری بود که همسرش از شیر گاوشان کره درست  او آنرا به تنها بقالی روستا میفروخت.آن زن روستایی کره ها را به صورت دایره های یک کیلویی می ساخت
 
و همسرش در ازای فروش آنها مایحتاج خانه را از همان بقالی می خرید.


روزی مرد بقال به وزن کره ها شک کرد و تصمیم گرفت آنها را وزن کند.

هنگامی که آنها را وزن کرد، دید که اندازه همه کره ها ۹۰۰ گرم است.


او از مرد فقیر عصبانی شد و روز بعد به مرد فقیر گفت:
دیگر از تو کره نمی خرم، تو کره ها را به عنوان یک کیلویی به من می فروختی

 در حالی که وزن آن ۹۰۰ گرم است.



مرد فقیر ناراحت شد و سرش را پایین انداخت و گفت:
راستش ما ترازویی نداریم که کره ها رو وزن کنیم
ولی یک کیلو شکر قبلا از شما خریدیم و آن یک کیلو شکر را به عنوان وزنه قرار دادیم ...

یقین داشته باش که به مقیاس خودت برای تو اندازه می گیرند!





:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: ایمان وتقوا , انصاف , بازگشت اعمال انسان به خود ,



بازدید : 1084
نویسنده : کامران وزیری

نمونه‎های مختلف موشک فاتح با بُردهای 250 تا 300 کیلومتر دارای محموله انفجاری شدید به جرم 500 کیلوگرم است که سرعت آن به 1.5 کیلومتر بر ثانیه می‌رسد.

خبرگزاری فارس: «فاتح» در زرادخانه‌های موشکی حزب‌الله/ «دیمونا» زیر بُرد دقیق‌ترین موشک ایرانی

 

 

گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس- موضوع کمک‌های ایران به مقاومت اسلامی منطقه خصوصا حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی فلسطین یکی از مهمترین راهبردهای جمهوری اسلامی ایران در مقابله با بزرگترین دشمن منطقه‌ای جهان اسلام یعنی رژیم صهیونیستی است؛ کمکهایی که خصوصا در جریان نبردهای غزه در دو جنگ 22روزه و 51 روزه اخیر خود را نشان داد و راکت‌های فجر 5 ایرانی بعد از سالها، میدان جنگ فلسطینیان را به عمق سرزمین‌های اشغالی ازجمله پایتخت این رژیم یعنی «تل آویو» کشاند.

این موشک‌ها بنا بر گفته فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح کشورمان با آموزش‌های ایران در داخل غزه بومی‌سازی و تولید می‌شود.

در این گزارش سعی کردیم به بررسی یکی از مهمترین موشک‌های راهبری مقاومت اسلامی لبنان بپردازیم؛ موشک‌هایی که موجب شد تا «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در یکی از سخنرانی‌های اخیر خود با صراحت اعلام کند «جای جای سرزمین های اشغالی از «کریات اشمونه» در نزدیکی مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی تا جنوبی‌ترین نقطه یعنی «بندر ایلات» زیر بُرد موشک‌های و دیگر سامانه‌های مقاومت قرار دارند.»

سردار سید مجید موسوی جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران نیز در مصاحبه اخیر خود به نکته مهمی اشاره داشت:

وی درخصوص توان راکتی و موشکی گروه‌های مقاومت می‌گوید: «آنها از جهت بُرد موشک می‌توانند با آنچه که تا الان در اختیار دارند، تمام اهداف را چه از منطقه جنوبی و چه از منطقه شمالی سرزمین‌های اشغالی مورد تهاجم قرار بدهند.»

جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: «مقاومت اسلامی بنا بر آنچه اعلام شده، توانمندی عملیات موشکی تا کلاس موشک‌های «فاتح» را به صورت کاملا گسترده در مجموعه خود دارند که بکارگیری می‌شود و سازماندهی شده است.»

مشخصات موشک‌های بالستیک فاتح و خلیج فارس

نام برد طول وزن مسلح وزن سرجنگی نوع سوخت قطر ماموریت
فاتح 300 کیلومتر 8.9 متر 3670 کیلوگرم 500 کیلوگرم جامد 68 سانتیمتر زمین به زمین
خلیج فارس 300 کیلومتر 8.9 متر 3730 کیلوگرم 450 کیلوگرم جامد 68 سانتیمتر زمین به دریا


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: لبنان , ایران , حزب ا , , , , شرکای راهبردی , موشک فاتح , افزایش قدرت بازدارندگی وعمق راهبردی حزب ا , , , دربرابر رژیم صهیونیستی ,



بازدید : 1052
نویسنده : کامران وزیری

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دشمنی ابرقدرت‌های جهانی با جمهوری اسلامی ایران، دفاع همه جانبه را وظیفه آحاد جامعه دانست و افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره با اقتدار ماموریت‌های خود را در دفاع از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی انجام داده‌اند و همین نکته باعث خشم دشمنان این نظام مقدس شده است.

 به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر سر لشگر عطاءالله صالحی با حضور در فرماندهی آموزش‌های هوایی شهید حضرایی، با اشاره به در پیش بودن مراسم جشن تحلیف دانش‌آموختگان دانشگاه‌های افسری ارتش گفت: این مراسم فرصت مغتنمی برای اثبات ولایی بودن ارتش و اطاعت محض از ولی فقیه است. این مراسم یک صحنه عبادی سیاسی است و وظیفه شماست که با اخلاص در این مراسم حاضر شوید و اقتدار و صلابت خود را به ابرقدرت‌های بزدل نشان دهید.

 امیر سرلشگر صالحی تصریح کرد: سخنان فرماندهی معظم کل قوا قبل از مرحله نهایی مذاکرات هسته‌ای نقشه راه جمهوری اسلامی ایران در عرصه دفاع از کشور و مقابله با دشمنان است.

 وی در پایان افزود: دشمنان تلاش می کنند پس از سی و شش سال از پیروزی انقلاب اسلامی با ناامن کردن منطقه و ایجاد گروه‌های تروریستی مختلف از جمله داعش به جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کنند.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: ارتش مقتدر , امنیت پایدار , توسعه نظام اسلامی ,



روحانیت در دسترس مردم باشد
نوشته شده در 26 / 8 / 1393
بازدید : 1097
نویسنده : کامران وزیری

آیت‎الله علوی‌گرگانی گفت: روحانیون باید در دسترس مردم باشند تا مردم از آنها استفاده کنند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در دیدار با جمعی از روحانیون مبلغ در نیروهای مسلح، با بیان این‌که «فضل و کمال روحانیت در تبلیغ نمایان می‌شود» گفت: روحانیت دنباله‌روی حرکت انبیای الهی است زیرا تبلیغ ماموریت خدا به پیامبران و ماموریت پیامبر به ماست که باید به این وظیفه به خوبی عمل کنیم.

 وی افزود: روحانیت نباید در انجام وظایف خود کوتاهی کند زیرا قرآن کریم بیان کرده است که هر کسی به شیوه خاصی امتحان می‏‌شود و امتحاناتی نیز در سرراه روحانیون خواهد بود.

 این مرجع تقلید گفت: درست است که امروزه افرادی که به وظایف خود عمل نکنند باید در دنیا و قیامت پاسخگوی عدل اسلامی باشند؛ به همین خاطر باید به مردم در این امتحانات و شرایط سختی که دارند کمک کنیم.

 وی خاطرنشان کرد: باید بدانیم که تمام اعمال ما در محضر خدا انجام می‎شود و هیچ عملی از این دید گم نمی‎شود.

 این مرجع تقلید بیان کرد: عمل‌های ما امروزه نسخه‌برداری می‌شود و خداوند متعال بر کارهای ما ناظر است زیرا جنبه‌های مختلف امور را به خوبی می‌داند و همچنین در روز قیامت اعضای بدن انسان بر اعمال او گواهی خواهد داد.

 علوی گرگانی خاطرنشان کرد: روحانیت باید در رسالت خود بیشتر توجه داشته باشند و در امور غفلت نکنند، زیرا باید پاسخگوی همه اعمال خود در روز قیامت باشیم؛ از دیگر چیزهایی که باید پاسخگوی آن باشیم عمر است که باید در مصرف آن نهایت دقت را داشته باشیم.

 وی اظهار کرد: کسی که کار تبلیغی و دینی می‎کند نباید به دنبال مادیات دنیایی باشد زیرا اگر هدف اصلی خدا باشد پاداش آن را در دنیا و پاداش اصلی را در آخرت از خداوند خواهد گرفت.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: دین اسلام , مذهب تشیع , مراجع عظام تقلید , آیت ا , , , علوی گرگانی ,



بازدید : 1026
نویسنده : کامران وزیری

در حالی که نیروهای عراقی در آغاز ماه آتی میلادی عملیات نظامی گسترده‌ای را برای آزادی موصل از تروریست‌های داعش آغاز می‌کنند، یک مسئول عراقی اعلام کرد که نخست وزیر عراق پیشنهاد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا را برای مشارکت نیروهای زمینی آمریکایی در جنگ علیه داعش رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، یک مسئول نزدیک به حیدر العبادی، نخست وزیر عراق که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که مارتین دمپسی، رئیس ستاد ارتش مشترک آمریکا در دیدار اخیر خود با العبادی در بغداد مشارکت نیروهای آمریکایی در جنگ‌ها علیه داعش که به زودی در استان نینوا و نوار مرزی با سوریه آغاز می‌شود، پیشنهاد داد اما العبادی این پیشنهاد را رد و به دمپسی اعلام کرد که عراق نیازی به حضور نیروهای زمینی آمریکایی برای جنگ با داعش ندارد.

این مسئول افزود: العبادی به دمپسی گفت که عراق نیاز شدیدی به اجرایی کردن معاملات تسلیحات امضا شده با واشنگتن و حمایت هوایی از نیروهای خود دارد.

به گفته مسئول مذکور، پیشنهاد دمپسی شامل کمک به نیروهای ارتش برای پیشروی به سمت موصل و کنترل بر مرزهای زمینی با سوریه می‌شود که به عقیده آمریکا نیروهای عراقی بدون کمک نیروهای زمینی آمریکایی نمی‌توانند پیشروی داشته باشند.


:: موضوعات مرتبط: امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: عراق , پاسخ قاطع دولت به دخالت غرب , احیای قدرت گذشته!؟ ,



بازدید : 1039
نویسنده : کامران وزیری



بازدید : 1007
نویسنده : کامران وزیری

یک روزنامه آمریکایی در زمینه موفقیت اخیر ایران در ساختن نمونه پهپاد رادار گریز آمریکایی تاکید کرد که تهران هم‌اینک توانایی بالای خود در این زمینه را نشان می‌دهد.

خبرگزاری فارس: ایران توانایی ساخت پهپاد را به رخ آمریکا می‌کشد/ ۹۴ میلیون دلار آمریکا بابت آرکیو ۱۷۰ بر باد رفت

 

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی «کریسشن ساینس مانیتور» طی تحلیلی در زمینه ساخت نمونه پهپاد "آرکیو 170" آمریکا به دست متخصصان ایرانی نوشت: اقدام ایران در فرونشاندن پهپاد آمریکایی پیشتر نگرانی واشنگتن را به همراه داشت . اینک ایران با نمایش این پهپاد قابلیت خود در فن‌آوری ساخت این نوع هواپیما‌ها را نشان می‌دهد.

بنوشته این روزنامه آمریکایی، توانایی ایران در فرو نشاندن سالم این پهپاد و بهره برداری از فن‌آوری تجسسی آمریکا همچنین مورد توجه روسیه و چین نیز قرار گرفت.

یک مهندس ایرانی که وظیفه استخراج اطلاعات این پهپاد آمریکایی را برعهده داشت به این روزنامه گفت ؛ ایران به تدریج وارد سامانه موقعیت یاب جهانی این هواپیما شد و توانست این پهپاد را به جای برگشتن به پایگاه خود در غرب افغانستان و در مجاورت با مرزهای افغانستان فرو نشاند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، واشنگتن تا از دست دادن این پهپاد 2 قرارداد 47 میلیون دلاری برای بهبود سامانه نظامی  موقعیت یاب آر کیو 170 هزینه کرده بود.

کریستین ساینس مانیتور در خاتمه نوشت:«دیوید سنسیوتی» کارشناس امور هوایی نیز در واکنش با این مسئله گفت که تصاویر نمایش داده شده واقعی بوده البته نحوه نشست و برخاست این هواپیما چیزی فراتر از یک پهپاد بود.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران مقتدر , قابلیتهای دفاعی , RQ170 ایرانی ,



بازدید : 1039
نویسنده : کامران وزیری

وزیر خارجه کشورمان گفت: موضوع تحریم و حواشی آن هیچگونه تأثیری در اراده ملت ایران براى برخورداری از حقوق خود در حفظ و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای نداشته و برخی کشورها با تحلیل غلط، گرفتار اشتباه محاسباتى شده‌اند.

خبرگزاری فارس: برخی کشورها در موضوع هسته‌ای گرفتار اشتباه محاسباتی شده‌اند

 

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز(سه شنبه) با «فهدبن محمود» معاون نخست وزیر عمان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این دیدار دو طرف با ابراز رضایت از روند مناسبات دو کشور، ظرفیت همکاری‌ها را وسیع و متنوع توصیف کرده و عزم دو کشور به منظور ارتقای روابط را مورد تاکید قرار دادند.

ظریف و فهدبن محمود در این مذاکرات خاطرنشان کردند که همکاری های تهران و مسقط علاوه بر تأمین منافع دو کشور، منافع منطقه و استحکام مناسبات بین همسایگان را نیز در بر خواهد داشت.

معاون نخست وزیر عمان در این دیدار همچنین انجام مذاکرات هسته‌ای و تلاش برای رسیدن به راه حل را هوشمندانه و مدبرانه توصیف کرده و اظهار داشت: عمان امیدوار است این روند به نتایج خوب برسد و در چنین صورتی آثار مثبت آن به نفع همه خواهد بود.

وزیر خارجه کشورمان نیز با اشاره به خطوط قرمز و محورهای کلان مورد نظر جمهوری اسلامی ایران و اظهار اینکه ایران بطور جدی بدنبال حل این بحران مصنوعی بوده و با حسن نیت کامل وارد مذاکره شده است، گفت: موضوع تحریم و حواشی آن هیچگونه تأثیری در اراده ملت ایران براى برخورداری از حقوق خود در حفظ و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای نداشته و برخی کشورها با تحلیل غلط، گرفتار اشتباه محاسباتى شده‌اند.

تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، بحران تروریسم و افراطی گری و آثار و تبعات منفی آن و همچنین تاکید بر مشورت‌های منظم دو کشور از دیگر مباحث مورد گفت‌وگو در این دیدار بود.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران , 1+5 , مذاکرات هسته ای , سراب خودباختگان!!! ,