<آمریکا منتظر هدایای بیشتری باشد/مخاطب آزمایش اتمی فقط واشنگتن است
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 660
نویسنده : کامران وزیری

هان تائه سانگ

نماینده کره شمالی در سازمان ملل آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای اخیر کشورش را هدیه پیونگ‌یانگ به واشنگتن خواند و اعلام کرد: آمریکا منتظر هدایای بیشتری باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «اِی بی سی»، «هان تائه سانگ» (Han Tae Song) نماینده کره شمالی در سازمان ملل متحد امروز در اظهاراتی در «ژنو» اعلام کرد که آزمایش هسته ای اخیر کشورش هدیه ای برای آمریکا بوده و وعده داد در صورت تداوم اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن، انجام آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود را ادامه خواهد داد. 

نماینده کره شمالی در سازمان ملل متحد در این باره گفت: اقدامات اخیر کشورم صرفاً برای دفاع از خود بوده، بسته هدیه‌ای است که صرفاً برای آمریکا و نه برای کشور دیگری ارسال شده‌ است.

وی ادامه داد: آمریکا تا زمانی که به اقدامات تحریک‌آمیز و پرخطر خود علیه کشورم ادامه دهد و به دنبال اِعمال فشار بر کره شمالی باشد، هدایای بیشتری دریافت خواهد کرد.

گفتنی است، کره شمالی سوم سپتامبر سال جاری میلادی (روز گذشته) اعلام کرد که آزمایش بمب هیدروژنی این کشور با موفقیت انجام شده است.

بر اساس اعلام مقامات پیونگ‌یانگ، این بمب هیدروژنی قابلیت بارگذاری روی موشک های جدید بالستیک بین‌قاره‌ای را دارد.

صبح همان روز در ابتدا اعلام شد که پیونگ یانگ می گوید موفق به تولید سلاح اتمی پیشرفته تری شده است که قابلیت نصب بر روی موشک های بالستیک را دارد.

در همین راستا، «کی سی ان اِی» رسانه رسمی کره شمالی تصاویری از «کیم جونگ اون» رهبر جوان این کشور را منتشر کرد که وی را در حال بررسی آنچه که بمب هیدروژنی جدید نامیده می شود، نشان می داد.

پس از آن رسانه از وقوع زمین لرزه در کره شمالی خبر دادند و کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند که این زمین لرزه ساختگی بوده و بدلیل آزمایش هسته ای کره شمالی رخ داده است.


:: موضوعات مرتبط: امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: آمریکا، کره شمالی، آزمایش بمب هیدروژنی، تنش در شبه جزیره کره ,



بازدید : 677
نویسنده : کامران وزیری

بازدید سرلشکر باقری از نمایشگاه دستاوردهای بومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص)

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به حضور ناوها و شناورهای آمریکایی در خلیج فارس واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، سرلشکر محمدحسین باقری صبح امروز (سه‌شنبه) در همایش حقوق دفاعی ضمن گرامیداشت یاد امام راحل و شهیدان دفاع مقدس و مدافعان حرم وتبریک عید غدیر خم گفت: اکمال دین و اتمام نعمت و رضایت خداوند از دینی است که ولایت همراه آن است.

وی ادامه داد: مسئله حقوق در بخش‌ دفاع بسیار اساسی و تعیین کننده است. در سطح کلان موضوع حقوق ریشه در نحوه اداره جوامع و نگرش به نهادهای گوناگون مدنی چه درسطح داخلی کشورها و چه در سطح بین‌المللی دارد. که ریشه این موضوع در ادیان مختلف به خصوص اسلام اعیان تر و کاملتر است. در عین حال تمدنهای قدیمی همچون ایران و چین و مصر باستان مبانی حقوقی زیادی داشتند اما حقوق فعلی کشورها به چند قرن اخیر باز میگردد که بعد از دوران بربریت اروپا و جنگ های طولانی خود را متمدن می دانند و در این زمان مبانی حقوقی حاکم بر جهان شکل گرفت.

باقری خاطر نشان کرد: این حقوق ظرف قرون اخیر توسعه پیدا کرد و در قرن بیست و به خصوص بعد از جنگ جهانی دوم با تدوین و تصویب منشور سازمان ملل متحد شکل گرفت و حقوق مختلفی از جمله حقوق دفاعی برجوامع حاکم شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین تصریح کرد: آنچه به عنوان حقوق بین‌الملل و حقوق داخلی کشورها تبیین شده عینا مطابق با خواست و اراده و نیازهای کشورهای جهان سومی و کشورهای اسلامی نبوده است و اگر حقوق بین‌الملل درست اجرا شود مطابق خواست و اراده قدرتهای جهانی است و اگر این قوانین در همه مقررات بین‌المللی ریشه یابی شود می بینیم خواست چند کشور به سایر کشورها غلبه پیدا کرده است.

وی در ادامه گفت: آنچه در قواعد و موازین بین‌المللی حاکم شده خواست حداکثر ده قدرت جهانی است و این اولین ظلمی است که به کشورهایی همچون جمهوری اسلامی وارد شده است.

باقری تاکید کرد: ظلم دوم این است که همین قوانین و ارزشها درباره همه کشورها اعمال نمی شود. مسائلی همچون احترام به تمامیت ارضی کشور، عدم مداخله در امورداخلی کشورها، مسئولیت تمامی کشورها در مقابله با تروریسم و عدم حمایت از آن و احترام به رای اکثریت در همه قوانین و موازین بین‌المللی آمده اما واقعا آیا همه آنها اعمال و رعایت می شود؟

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: در همین منطقه ما و در برخی مناطق دیگر این مسائل رعایت نمی شود و آنچه در سوریه، عراق، بحرین، یمن و میانمار رخ می دهد نقض اصولی است که اصول مسلم حقوق بین‌الملل و مورد توافق همه جهان است. دوران دفاع مقدس در کشور ما نیز دوران روشنی بود و یکی از تجاوزهای ارضی مسلم صورت گرفت. اما این تجاوز مورد محکومیت جهانی قرار نگرفت حتی آنها به متجاوز انواع سلاح و سلاح شیمیایی دادند و در ایجاد توان هسته‌ای به او کمک کردند. در حال حضار نیز نمونه هایی همچون رژیم صهیونیستی با همین راه و روش وجود دارد.

باقری ادامه داد: در چنین شرایطی جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مستقل سربلند و متکی به خود برای دفاع از مرزهای قانونی خود براساس حقوق بین‌المللی کارها را پیش می برد.مشکلات و سختی‌های زیادی دارد و برای دستیابی به امنیت کامل نیاز به تلاش متخصصان و حقوقدانان است.

وی یادآور شد: ما در کنار مواجهه با تهدیدات متنوع سخت نظامی که تلاش می کنند علیه جمهوری اسلامی اعمال کنند و این تهدیدات امنیتی در مرزهای کشور وجود دارد، با این تهدید هم مواجه هستیم که باید حقوق حقه خود را تعقیب کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: این موارد باید در حقوق مرزها، دریاها، هوا و فضا، در فضای مجازی و سایبری درتحریم‌های تسلیحاتی ظالمانه و بسیاری موارد دیگر پیگیری شود.

باقری در همین رابطه گفت: مدتی است دستگاه‌های رسانه‌ای استکباری بلوا می کنند که شناورهای ایران تا چند صدمتری ناوهای آمریکایی یا ناوهای ائتلاف یا هر اسم عوام پسند دیگر پیش رفتند و موجبات احتمال درگیری را فراهم می کنند. این موضوعی تلخ و مضحک است.

وی افزود: نیروهای نظامی چند کشور از چند مایل آمده اند و در خلیج فارس بساط پهن کرده اندو برای خود حقوقی خاص قائل هستند و میگویند که ناوهایشان در خلیج فارس دارای مرز و حریم است و اگر کسی می خواهد نزدیک شود باید اجازه بگیرد و هماهنگ کند، چنین موضوعی مثل این است که جمهوری اسلامی ایران به مرزهای دریایی ایالت متحده آمریکا برود و آنجا یک شناور مستقر کند و بگوید اگر ارتش آمریکا می خواهد در منافع خود گشت زنی کند باید از جمهوری اسلامی و شناور آن اجازه بگیرد.

باقری تاکید کرد: ریشه این موضوع کجاست؟ در همان ظلم مضاعفی که در قواعد بین‌المللی حاکم شده است. حقوق دریاها برای آبهای سرزمینی آزاد و انحصاری قواعدی وضع شده و دولت ساحلی در یک دریا حقوق انحصاری دارد و ما بنابر همین موازین در حال گشتزنی هستیم اما کسی از آن سر دنیا  می آید و ادعا میکند در این آبهای انحصاری باید با ناو بیگانه هماهنگی شود این خیلی خنده دار است که بلوا کنند که چرا ما حقوق مسلم خود را دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: اگر سکوهای نفتی ما از سوی تروریستهای تکفیری مورد حمله قرار گیرد که این احتمال هم وجود دارد، ما باید از ناوهای آمریکایی بخواهیم از آن دفاع کنند؟

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین اظهار کرد: درهمین داستان برجام از ابتدا گفتند که ربطی به بخش دفاعی ندارد و فقط در بخش موشکی گفته شد طراحی موشک برای حمل کلاهک هسته‌ای ممنوع است و ما هم قبول داریم اما بعد گفتند منظور ما این است که این طراحی شامل هر موشک با فلان برد یا شرایط است، ما این را نمی پذیریم.

 باقری یادآور شد: این حداقل انتظار ما است که در این موضوعات با تلاش فراوان و کارهای پژوهشی دست رزمندگان و مدیران این عرصه گرفته شود تا بتوانیم حقوقمان را دنبال کنیم.

وی افزود: در حوزه داخلی نیز کار سنگینی بر عهده حقوقدانان نیروهای مسلح قرار دارد؛ چراکه حقوق نیروهای مسلح بسیار اساسی است و اینکه مجلس به مسئله ایثارگران توجه خاص دارد نعمت بزرگی است اما این قوانین نباید به خدمت سربازی خدشه‌ای وارد کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: ما نیاز به کار علمی و پژوهشی دقیق و همه جانبه داریم،  باید مراکز پژوهشی مرتبط در دانشگاه‌ها تقویت شود تا در موضوعات مربوط به نیروهای مسلح کار بیشتری صورت گیرد.

 باقری در پایان آموزش حقوق بخشهای مختلف نیروهای مسلح را مورد تاکید قرار داد و گفت که باید یک فرهنگ سازی حقوقی در این زمینه داشته باشیم.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: سرلشگر باقری، رییس ستاد کل ن , م ,



بازدید : 660
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: محاصره دیرالزور «رسماً» شکسته شد

ارتش سوریه و مقاومت با پشتیبانی جنگنده‌های روسیه،‌ موفق شدند با رسیدن به مقر «تیپ ۱۳۷» در غرب دیرالزور، محاصره سه ساله این شهر را در شرق سوریه بشکنند.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت، امروز سه‌شنبه (پنجم سپتامبر) موفق شدند محاصره سه سال و یک ماه و 21 روزه داعش بر شهر دیرالزور، مرکز استان دیرالزور را بشکنند.

منابع میدانی می‌گویند که نیروهای مقاومت و ارتش سوریه وارد مقر تیپ 137، نزدیک‌ترین نقطه از بخش محاصره شده، شدند و گام بعدی، حرکت به سوی بخش محاصره شده دوم و شکستن محاصره از فرودگاه دیرالزور است.

تلویزیون سوریه با «اعلام رسمی» این خبر، از شادی مردم در شهر خبر داد و نوشت که نیروهای سوری سه سال بعد از محاصره امروز به «نیروهای گارد ریاست‌جمهوری و تیپ 17 رسیدند که [در کنار نیروهای مقاومت] استقامت کردند و از شهر در مقابل تروریست‌ها دفاع کردند». 

بامداد یکشنبه نیروهای ویژه و پیشاهنگ سوریه موفق شده بودند خود را به مقر تیپ 137 در غرب شهر برسانند، جایی که نزدیک نقطه تحت محاصره به نیروهای ارتش سوریه بود که در حال پیشروی به سوی شهر بودند.

طی سه روز اخیر با فروپاشیدن صفوف دفاعی داعش در غرب شهر دیرالزور، ارتش سوریه و مقاومت موفق شدند پیشروی چشمگیری به سوی غرب شهر انجام بدهند.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، ارتش سوریه موفق شد، از دو روز گذشته نزدیک به 20 کیلومتر به سوی غرب دیرالزور پیشروی کند؛ این سرعت پیشروی حکایت از وضعیت نابسامان داعش در شرق سوریه دارد.

موقعیت قسمت محاصره شده و رسیدن نیروها از غرب شهر    

 پس از آزاد شدن شهر موصل در شمال عراق که به پایتخت داعش در این کشور مشهور بود و آزاد شدن بیش از 60 درصد شهر رقه در شمال سوریه که به پایتخت داعش در شمال این کشور مشهور است،‌ دیرالزور مهم‌ترین مقر داعش در منطقه به شمار می‌رود.

استان دیرالزور به جز مرکز استان واقع در شرق سوریه، 14 ژوئیه سال 2014 به اشغال داعش در آمد. بیش از 65 هزار غیرنظامی که نیمی از آنان زن و کودک هستند، در محاصره داعش قرار داشتند و اکثر کمک‌های اساسی با هواپیما و از طریق آسمان برای آنان ارسال می‌شد.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سوریه ، خط مقدم جبهه مقاومت ، شکست حصر مروارید فرات (دیرالزور) ,



بازدید : 943
نویسنده : کامران وزیری

تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه در آخرین دیدار خود در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸

تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه در آخرین بازی مرحله انتخابی جام جهانی به تساوی رسیدند.

به گزارش ایسنا، تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه از ساعت ۱۹:۳۰ امروز(سه‌شنبه) در آخرین دیدار خود در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ با قضاوت ساتو ریوجی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند و در پایان به تساوی دو بر دو رسیدند. "تامر حاج" در دقیقه دوازده برای سوریه گلزنی کرد تا رکورد گل نخوردن ایران را بشکند. سردار آزمون نیز در دقیقه ۴۵، بازی را به تساوی کشاند. در نیمه دوم نیز آزمون در دقیقه ۶۴ گل دوم خود و ایران را زد اما این پایان کار نبود و عمر السوما بازی را در دقیقه ۹۳ به تساوی کشاند.


:: موضوعات مرتبط: ورزشی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ورزش فوتبال، ایران ، سوریه ,



بازدید : 695
نویسنده : کامران وزیری

حزب‌الله لبنان

مناطق شرقی لبنان در نواحی هم مرز با سوریه در اطراف عرسال طی دو عملیات جداگانه با مرکزیت حزب‌الله آزاد شد: 1- ابتدا حزب‌الله لبنان موفق شد جبهه النصره را شکست داده و مناطق نزدیک به عرسال لبنان در شرق این کشور را آزاد کند. 2- در عملیات دوم، حزب‌الله از داخل خاک سوریه و به همراه ارتش این کشور با هماهنگی کامل با ارتش لبنان عملیاتی وسیع برای اخراج نیروهای داعش از مناطق باقی مانده در شرق کشور را آغاز کرد. ارتش لبنان نیز از داخل خاک این کشور داعش را هدف قرار داد و با تکیه بر سه نیروی حزب‌الله، ارتش سوریه و لبنان این مناطق نیز به شکل کامل پاکسازی شدند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در لبنان، پس از عملیات موفق حزب‌الله، ارتش سوریه و ارتش لبنان و شکست نظامی داعش، طی توافقی لبنانی – سوری با محوریت حزب‌الله توافق می‌شود تا باقیمانده نیروهای داعش به روستای مرزی بوکمال در شرق سوریه (هم مرز با عراق) منتقل شوند. بوکمال جزیی از استان دیرالزور سوریه به شمار می‌رود.

از سوی دیگر طی توافق حزب‌الله و ارتش لبنان مناطق آزاد شده لبنانی تحت کنترل ارتش لبنان قرار می‌گیرد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: حزب ا , , , ، خط مقدم مقاومت ,



بازدید : 624
نویسنده : کامران وزیری

رجب طیب اردوغان.jpg

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از رهبران کشورهای مسلمان خواست تا به وضعیت ده‌ها هزار مسلمان مظلوم قوم روهینجا در میانمار که با شدیدترین خشونت‌ها از سوی نیروهای امنیتی این کشور مواجه شده‌اند، رسیدگی کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه حریت، اردوغان در گفت‌وگوی تلفنی با محمد ولد عبدالعزیز، رئیس‌جمهور موریتانی، ممنون حسین، رئیس‌جمهور پاکستان، حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر از آنها خواست تا با یافتن راه حلی برای خشونت‌ها علیه مسلمانان اقلیت روهینجا کمک کنند.

اردوغان همچنین عید سعید قربان را به این رهبران تبریک گفته و تاکید کرد: تداوم درگیری‌ها در سوریه، عراق، یمن و فلسطین امسال مراسم‌ عید قربان را تحت الشعاع قرار داده است.

وی با بیان اینکه خشونت‌ها در قبال مسلمانان روهینجا موجب تاسف بیشتر جهان اسلام است، متعهد شد که به گفت‌وگوها و تماس‌های تلفنی‌اش برای یافتن راه حل این بحران ادامه دهد.

اردوغان در عین حال در پیامش به مناسبت عید قربان از مردم خواست تا برای همه مسلمان‌ها و مظلومان به ویژه مردم قوم روهینجا دعا کنند.

همچنین بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در پیامی به مناسبت عید قربان گفت: پایان دادن به درد و رنج‌های کشورهای مسلمانی که جشن‌های عید قربان را زیر سایه جنگ برگزار می‌کنند، بزرگترین خواسته ماست.

بنیاد امداد انسانی ترکیه کمک‌های انسان دوستانه‌ای را برای مسلمانان روهینجا فرستاده است.

این بنیاد بسته‌های غذایی برای ۳۰۰ خانواده و چادرهایی برای ۲۰۰ خانواده و وسایل آشپزخانه برای ۲۰۰ خانواده دیگر فرستاده است.

از زمان بالا گرفتن دور جدید خشونت‌ها علیه اقلیت روهینجا در میانمار در ۲۵ اوت، تاکنون نزدیک ۳۸ هزار تن از آوارگان این قوم به بنگلادش فرار کرده‌اند و صدها تن نیز در این خشونت‌ها کشته شدند. 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , بین الملل , ,



عید سعید قربان مبارک
نوشته شده در 10 / 6 / 1396
بازدید : 632
نویسنده : کامران وزیری



بازدید : 645
نویسنده : کامران وزیری
هدف از توسعه صنایع دفاعی تضمین امنیت و تقویت ثبات منطقه است

   امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در خبر ساعت 14:00 و با اشاره به دیپلماسی دفاعی کشورمان، اظهار کرد: دیپلماسی دفاعی یکی از برنامه‌های اصلی وزارت دفاع است که در مجلس مورد تأکید ریاست جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

وزیر دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح افزود: ما با همه کشورها به ویژه منطقه و همسایه تعامل داریم و آن را توسعه خواهیم داد و مقام معظم رهبری نیز در روز تنفیذ به توسعه روابط و تعاملات تأکید داشتند.

وی گفت: در منطقه‌ای که مسئله اصلی امروز آن بی‌ثباتی و ناامنی است قطعا دیپلماسی دفاعی می‌تواند کمک مؤثری به دستگاه سیاست خارجی همه کشورها داشته باشد.

 


:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
:: برچسب‌ها: وزارت دفاع, امیر حاتمی, نیروهای مسلح ,



بازدید : 758
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: سرلشکر موسوی در بهشت زهرای تهران بر سر مزار چه کسانی رفت+تصاویر

فرمانده جدید ارتش در اولین روز کاری خود بعد از معارفه، با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) و قطعه شهدای بهشت زهرا، با آرمان‌های امام و شهیدان میثاق بست.

 به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با همراهی جمعی از فرماندهان عالیرتبه ارتش، با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) و نیز قطعه گلزار شهدای بهشت زهرا با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کرد.

امیر موسوی روز دو شنبه 30 مرداد ماه با حکم فرمانده معظم کل قوا و یک درجه ارتقا به سرلشکری، به فرماندهی ارتش منصوب و روز گذشته نیز مراسم رسمی معارفه وی با حضور فرماندهان و مسئولان عالیرتبه نیروهای مسلح در ستاد آجا برگزار شد.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , نظامی , ,



بازدید : 657
نویسنده : کامران وزیری
 
داریل کیمبال
رئیس موسسه کنترل سلاح آمریکا معتقد است که بر اساس مفاد برجام فقط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌تواند درخواست دسترسی به تاسیسات ایران را داشته باشد و نه هیچ کشور دیگری.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل- عبدالحمید بیاتی: اظهارات جنجالی هفته گذشته «نیکی هیلی» نمانیده آمریکا در سازمان ملل در خصوص ایران و برجام و همچنین سفر وی به وین برای دیدار با «یوکیو آمانو» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و طرح خواسته‌های نامتعارف نماینده آمریکا از آژانس موجب بوجود آمدن حدس و گمان هایی در خصوص آینده برجام شده است.

 نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست خبری خود در روز جمعه با خبرنگاران اظهار داشت: بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی باید به پایگاه های نظامی ایران دسترسی داشته باشند.

وی در ادامه ابراز نگرانی کرد که بازرسان هسته ای به پایگاه های نظامی ایران دسترسی ندارند و از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواست از تمام مقامات خود برای اطمینان از پایبندی تهران به توافق هسته ای استفاده کند.

طرح این موارد از سوی هیلی سبب شده تا با توجه به نزدیک بودن زمان اعلام جدید پایبندی ایران به برجام از سوی آمریکا، این احتمال قوت بگیرد که آمریکا در حال مقدمه چینی برای خروج از برجام است. در همین رابطه برای تحلیل بهتر موضوع با «داریل کیمبال»  رئیس موسسه کنترل سلاح آمریکا، به گفتگو بنشینیم.

کیمبال از سال ۲۰۰۱ تا کنون مدیر اجرایی انجمن تحقیقاتی کنترل سلاح آمریکاست و در سال ۲۰۰۴ میلادی توسط نشنال ژورنال به عنوان یکی از ۱۰ چهره تاثیرگذاری که نظریات آنها به شکل گیری سیاست های آتی در مورد آینده تسلیحات هسته ای کمک می کند معرفی شده است.  متن کامل این گفتگو به شرح زیر است:


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین الملل , ,