<ژنرال آمریکایی: سپاه پاسداران نقش مهمی در جنگ با داعش دارد/باید با سپاه همکاری کنیم
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 882
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: ژنرال آمریکایی: سپاه پاسداران نقش مهمی در جنگ با داعش دارد/باید با سپاه همکاری کنیم

ژنرال بازنشسته آمریکایی در یادداشتی با تأکید بر نقش مهم سپاه در جنگ با داعش خواستار همکاری با این سازمان شده است.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک ژنرال بازنشسته آمریکایی در یادداشتی روز دوشنبه طرح قانونگذاران آمریکایی برای اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان «سازمان تروریستی» را اقدامی «بی‌پروا» خوانده و درباره تبعات آن هشدار داده است.

ژنرال «رابرت گارد» که 32 سال سابقه عضویت در ارتش آمریکا دارد در یادداشتی در پایگاه «هیل» نوشته است که چنین اقدامی برای نیروهای آمریکایی در منطقه مضر است، ضمن اینکه نبرد با داعش را هم تضعیف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کنگره آمریکا در حال بررسی طرحی است که دولت را به معرفی سپاه به عنوان سازمان تروریستی ملزم می‌کند نوشته است: «رضایت سیاسی ناشی از اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی، ارزش افزایش خطرات علیه مردان و زنانی که یونیفرم نظامی ما را به تن دارند را ندارد، ضمن اینکه عملیات‌های آنها در عراق و سوریه را با مشکل مواجه می‌کند.»

«گارد» در معرفی سپاه نوشته که این سازمان بعد از وقوع انقلاب اسلامی برای محافظت از «شخصیت اسلامی» نظام این کشور تشکیل شده است. 

وی همچنین نوشته علی‌رغم آنکه سپاه و در وسطح وسیع‌تر ایران اقداماتی در منطقه انجام می‌دهند که با منافع ملی آمریکا سازگار نیست، «این موضوع همکاری با آنها در موضوعات مهمی که برای دو طرف سودمند است را منتفی نمی‌کند.»

گارد نوشته است: «در واقع ما دشمن مشترکی به نام داعش داریم. سپاه نقش مهمی در جنگ با داعش بازی می‌کند.»

این ژنرال آمریکایی در ادامه خاطرنشان کرده است: «حمایت‌های ایران باعث برخی پیروزی‌های کلیدی علیه داعش شده است. در آگوست 2014، ایران از نیروهای عراق برای آزادسازی آمرلی حمایت کرد. نوامبر 2014، سپاه در آزادسازی شهر مرکزی بیجی کمک کرد. در سال 2015، به نیروهای عراق برای بازپس‌گیری تکریت یاری رساند. مداخله سپاه در سال 2016، اربیل را از افتادن به دست داعش نجات داد و این سازمان کماکان هم حمایت‌های ارزشمندی در تلاش برای بازپس‌گیری موصل انجام می‌دهد.»


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: آمریکا , اعتراف به نقش موثر ایران درمبارزه با داعش ,



بازدید : 776
نویسنده : کامران وزیری

برخی منابع از ورود هواپیمای «آ50 او» یا رادار پرنده روسی که به عنوان مخوف ترین هواپیمای نظامی روسیه نیز معرفی شده است به سوریه خبر دادند.

ورود هواپیمای مخوف روسی به سوریه

این هواپیما چندی پیش به سوریه اعزام شده است. 

 
رسانه روسی اسپوتنیک هم نوشت که ابتدا عکس این هواپیما در آسمان سوریه، در شبکه های اجتماعی منتشر شد و سپس تصاویر ماهواره ای به دست آمده از ماهواره های رژیم صهیونیستی تائید کرد، هواپیمای آ50 او در پایگاه هوایی حمیمیم در استان لاذقیه مستقر شده است. 
 
در گزارش آمده، این هواپیما نوع مدرنیزه شده هواپیمای ردیابی راداری دوربرد آ50 است که بر اساس هواپیمای ایلیوشین ایل 76 دوران شوروی ساخته شده است. 
 
هواپیمای روسی به رادار «سمل ام» که در بخش عقبی بدنه نصب شده است، مجهز است و با سرعت شش دور چرخش در دقیقه توان ردیابی اهداف زمینی تا 300 کیلومتر و اهداف هوایی تا 600 کیلومتر دورتر از خود را دارد. 
 
مجله آمریکایی National Interest نیز هواپیمای آ50 او را که به «رادار پرنده» مشهور است، مخوف ترین هواپیمای نظامی ارتش روسیه معرفی کرده است. 

:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: هواپیمای نظامی , پرنده روسی , رادار پرنده , مخوف ترین هواپیما ,



بازدید : 862
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: کاروان ایران در روز سوم 7 مداله شد/ تعداد مدال‌های کشورمان به عدد 24 رسید

کاروان ورزشی اعزامی ایران به چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در روز سوم رقابت ها موفق به کسب 7 مدال(شامل یک طلا، 3 نقره، 3 برنز) شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از باکو، نمایندگان کشورمان امروز، در رشته های ژیمناستیک، وزنه برداری و تیراندازی صاحب مدال شدند. 
بر این اساس، در تیراندازی و در ماده تفنگ سه وضعیت 50 متر نجمه خدمتی، الهه احمدی و مه لقا جام بزرگ به ترتیب یک طلا، یک نقره و یک برنز برای ایران گرفتند. در تپانچه 50 متر آزاد هم محمد احمدی برنزی شد.
در ژیمناستیک هادی خناری نژاد در وسیله دار حلقه به برنز رسید، سعیدرضا کیخا اما در خرک حلقه روی سکوی نایب قهرمانی رفت.
در وزنه برداری مجید عسگری نماینده وزن 69کیلوگرم ایران با ثبت رکورد مجموع 316 کیلوگرم(یکضرب 139، دوضرب 177) به مدال نقره رسید.
به این ترتیب کاروان ایران در مجموع و با احتساب مدال های روز سوم، با کسب 24 مدال شامل 5 طلا ، 8 نقره و 11 برنز در رتبه پنجم جدول رده بندی مدالی بازی های کشورهای اسلامی قرار گرفت. ترکیه و آذربایجان(میزبان) به ترتیب اول و دوم هستند.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , ورزشی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ورزش ، درخشش ایران دربازی های کشورهای اسلامی باکو ,



بازدید : 917
نویسنده : کامران وزیری

سند 2030

شورای اطلاع رسانی دولت با صدور بیانه‌ای درباره سند 2030 تاکید کرد: فرمایشات و بیانات ارزشمند و حکیمانه مقام معظم رهبری در خصوص سند «چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰»، که در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ در دیدار با معلمان، مطرح شد از همان لحظه، مورد توجه و اهتمام جدی دولت قرار گرفت.

به گزارش ایسنا متن این بیانیه به شرح ذیل است:

فرمایشات و بیانات ارزشمند و حکیمانه مقام معظم رهبری در خصوص سند «چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰»، که در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ در دیدار با معلمان، مطرح شد از همان لحظه، مورد توجه و اهتمام جدی دولت قرار گرفت و ازطریق مرسوم و بنا به وظیفه، برخی شبهات مرتبط با آن را خدمت معظم له پاسخ گفته و بر طرف کردن سایر دغدغه های ایشان در خصوص این سند را نیز در دستور کار خود قرار داد.

با این همه متاسفانه برخی جریانات و گروه های سیاسی خاص، از فرصتِ همزمانی و قرابتِ فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری با فضای انتخابات ریاست جمهوری، نهایت سوء استفاده را بعمل آورده  و از آن دستاویزی سیاسی برای وارد آوردن فشار به دولت در ایام انتخابات و تخریب چهره آن خصوصا در میان قشر متدین و مذهبی کشور کردند، مانند انتشار شایعه پذیرش آموزش همجنسگرایی در مدارس و یا انتشار گسترده شایعه توزیع کتابی در خصوص آموزش های جنسی در نمایشگاه کتاب که همگی کذب محض بوده و با نیت تشویش اذهان عمومی و مکدر کردن خاطر مردم شریف و متدین ایران اسلامی علیه دولت تدبیر و امید بوده است.

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , بیانات مقام معظم رهبری , ,
:: برچسب‌ها: سند 2030 , ننگی بر پیشانی دولت یازدهم ,



بازدید : 818
نویسنده : کامران وزیری

سرلشکر جعفری

  سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در مراسم دانش  آموختگی  دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین(ع) که امروز با حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا برگزار شد، در سخنانی با اشاره به پیروزی‌های پی در پی جبهه انقلاب اسلامی در مقابل نظام سلطه، راهبرد کنونی دشمن علیه ملت را «فشار اقتصادی» دانست.


:: برچسب‌ها: اخبار مهم شهر موشکی فرمانده کل سپاه ,



بازدید : 841
نویسنده : کامران وزیری



بازدید : 809
نویسنده : کامران وزیری

نتیجه تصویری برای میلاد  امام زمان




:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , ,



بازدید : 948
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: حضور مردم سایه جنگ را از کشور رفع کرده، نه مسؤولین/ برای خدمت به طبقات ضعیف وارد میدان شوید/ جز با کار جهادی و انقلابی کشور به سامان نمی‌رسد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: گاهی می‌شنویم بعضی می‌گویند یا در گذشته گفته‌اند که وقتی ما آمدیم مسؤولیت پیدا کردیم، توانستیم سایه جنگ را از سر کشور رفع کنیم، اما این حرف‌ها درست نیست و واقعیت آن است که در تمامی سال‌های متمادی، حضور ملت در صحنه، موجب رفع سایه جنگ و تعرض از سر ایران شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه روز کارگر در دیدار هزاران نفر از کارگران و کارآفرینان، کارگری را مایه افتخار خواندند و با تأکید بر تأمین «امنیت شغلی و معیشتِ» جامعه کارگری افزودند: حضور کارگران و همه قشرهای ملت در صحنه همواره سایه جنگ و تعرض دشمنان را از سر ملت ایران کم کرده و در انتخابات پیش رو نیز هرکس، «کشور، نظام و امنیت» را دوست دارد در انتخابات شرکت کند زیرا این حضور تعیین کننده، شرّ دشمن را از سر کشور کم خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، محبت و معرفت و اظهار ارادت به آن حضرت را مایه افتخار ملت دانستند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، کارگر را «ستون فقرات اقتصاد و تولید» خواندند و افزودند: برای داشتن اقتصاد «پیشرفته و مستقل» و رونق اقتصادی باید به قشر کارگر اهمیت فراوان داد و اگر بخواهیم جامعه کارگری از امتیازات و حقوق شایسته برخوردار باشد، باید بر روی «تولید ملی» تکیه و تأکید کنیم.

رهبر انقلاب اسلامی، دلگرم شدن کارگران در جامعه را موجب سامان‌یافتن وضع اقتصادی دانستند و گفتند: مشکل اقتصاد کشور بدون راه‌حل نیست و گره‌ای نیست که بازنشدنی باشد و یکی از الزامات مهم در این گره‌گشایی، ملاحظه و رعایت حقوق کارگران است.

ایشان خاطرنشان کردند: جامعه کارگری باید احساس تکریم و احترام و سربلندی کند و قدر کار او دانسته شود و در این صورت، خستگی و بی‌حوصلگی و بی‌اعتنایی به کار وجود نخواهد داشت.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , بیانات مقام معظم رهبری , ,
:: برچسب‌ها: مقام معظم رهبری، روز کارگر، رهنمودهای انتخاباتی ,



بازدید : 876
نویسنده : کامران وزیری
نیروهای آمریکایی در سوریهبا وجود درخواست اردوغان از آمریکا برای توقف حمایت از گروه های کرد سوری و در پی افزایش تنشها در مرز سوریه و ترکیه، آمریکا و ترکیه نیروهای زرهی خود را به منطقه گسیل داشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن پست، با وجود درخواست اردوغان از آمریکا برای توقف حمایت از گروه های کرد سوری و در پی افزایش تنش ها در مرز سوریه و ترکیه، آمریکا و ترکیه نیروهای زرهی خود را به منطقه گسیل داشتند.

در پی اعزام نیروهای آمریکایی برای گشتزنی در مرز ترکیه و سوریه پس از آنکه ترکیه مواضع گروه های کرد سوری را هدف قرار داد، شواهد حکایت از تحرکات نیروهای زرهی ترکیه در منطقه دارد.

همچنین آمریکا نیز نیروهای زرهی بیشتری را به منطقه اعزام کرده است نیروهایی که به گفته مقامات کرد سوری با هدف ایجاد منطقه امن برای کردها در برابر حملات ترکیه به منطقه اعزام شده اند.

در حالیکه ترکیه گروه پ ی د را گروهی تروریستی می داند آمریکا این گروه را از نیروهای موثر و شریک خود در جنگ با داعش می داند.

گفتنی است شب گذشته رجب طیب اردوغان بار دیگر با انتقاد از آمریکا بعلت حمایت از شبه نظامیان کرد سوری، تهدید کرد هر وقت که لازم باشد عملیات ترکیه علیه گروهای کرد سوری  «ی پ گ» و «پ ی د» در خاک سوریه را آغاز خواهد کرد.


:: موضوعات مرتبط: امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ترکیه، آمریکا، افزایش تنش برسر سوریه ,



بازدید : 818
نویسنده : کامران وزیری
 
 
پیونگ یانگ تهدید کرد: در صورتیکه زیردریایی هسته‌ ای «میشیگان» کوچکترین حرکت نامربوطی در آب های شبه‌ جزیره کره انجام دهد، به شَبح تبدیل شده و هرگز سطح آب را نخواهد دید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، کره شمالی تهدید کرد که زیردریایی آمریکا را درصورتیکه حرکت نامربوطی کند، غرق خواهد کرد.

بر اساس اعلام ایندیپندنت، وب سایت «اورمینزوکری» (Urminzokkiri) وابسته به کره شمالی در این باره به نقل از پیونگ یانگ اعلام کرد: در صورتیکه زیردریایی هسته‌ ای «میشیگان» کوچکترین حرکت نامربوطی در آب های شبه‌ جزیره کره انجام دهد، به شَبح تبدیل شده و دیگر هرگز سطح آب را نخواهد دید.

شایان ذکر است، در هفته های گذشته و همزمان با اعلام خبر اعزام ناوگروه آمریکایی «کارل وینسون» به بخش غربی اقیانوس آرام در  مجاورت شبه جزیره کره، رسانه دولتی کره شمالی به واشنگتن هشدار داد که پیونگ یانگ در صورت مشاهده هرگونه نشانه ای دال بر تجاوز آمریکا، این کشور را هدف حمله اتمی خود قرار خواهد داد.

 کره شمالی اوایل اسفند ماه سال گذشته نیز با شلیک چند فروند موشک بالستیک به آزمایش موشکی جدیدی اقدام کرده بود.

شورای اروپا نیز دوشنبه ۹ اسفندماه سال پیش با انتشار بیانیه ای از تصمیم خود برای تمدید و وضع برخی تحریم ها علیه کره شمالی بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه پیونگ یانگ خبر داد.

در متن این بیانیه آمده بود: امروز در ۲۷ فوریه سال ۲۰۱۶، این شورا با اتخاذ برخی تدابیر قانونی به وضع تحریم های سخت گیرانه تری علیه کره شمالی پرداخته است. تحریم های اعمالی اتحادیه اروپا به محدودیت های بیشتری علاوه بر قطعنامه ۲۳۲۱ شورای امنیت مصوب ۳۰ نوامبر سال ۲۰۱۶ می پردازد.

در این راستا، خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) نهم سپتامبر سال گذشته میلادی اعلام کرده بود: آزمایش کره شمالی اجازه دستیابی به پتانسیل توان هسته ای و ویژگی های یک کلاهک هسته ای استاندارد که از توان نصب بر موشک های راهبردی بالستیک برخوردار باشد را به این کشور داده است.

اعلام این خبر باعث شد تا موجی از انتقادها علیه «پیونگ یانگ» آغاز و غرب به سرکردگی آمریکا وضع تحریم هایی را علیه کره شمالی در دستور کار خود قرار دهد.

این در حالی است که مذاکرات شش جانبه درباره برنامه هسته ای کره شمالی در سال ۲۰۰۹ با کارشکنی های متعدد آمریکا به شکست انجامید.

 کره شمالی بارها اعلام کرده است که برنامه موشکی و هسته ای این کشور، به منظور مقابله با تهدیدات آمریکا و متحدانش علیه «پیونگ یانگ» به انجام رسیده است.


:: موضوعات مرتبط: امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: کره شمالی، آمریکا، تشدید مشاجرات،ناآرامی در شبه جزیره کره ,