<تا زنده ایم ، رزمنده ایم
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تا زنده ایم ، رزمنده ایم
نوشته شده در 28 / 5 / 1393
بازدید : 1105
نویسنده : کامران وزیری

http://nmedia.afs-cdn.ir/v1/image/PVWoWb6uq3epq_15vCNYHa4lqXATHPLmfI-TwIiU_HJgHO1IiqXniA

 

عشق یعنی یک خمیـنی سادگی
عشق یعنی بــاعــــلی دلـــــدادگی
عشق یعنی لا فــــــــتی الا عـــــلی
عشق یعنی رهـــــــبرم ســـید عــــلی

 

:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: ولایت فقیه , امام خامنه ای عزیز , رهروان عدالت , فدائیان ولایت ,



بازدید : 1095
نویسنده : کامران وزیری

 
افسران - آیا سنگینی آن را بر دوشت حس نمی کنی ؟؟؟

:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: شهدا،بصیرت،جادوی حماسه ,



بازدید : 1560
نویسنده : کامران وزیری

 

گرگان - خبرگزاری مهر: علی رغم شعار دولت مبنی بر این که حفاظت از محیط زیست دغدغه اول آن ها است، اما در گلستان به دلیل نبود حمایت های دولتی و کمبود تجهیزات اطفای حریق به خصوص بالگرد، پارک ملی گلستان طعمه حریق می شود و مسئولان به فکر پول بالگرد و هزینه بنزین هستند.
 

به گزارش خبرنگار مهر، مهمان ناخوانده پارک ملی قصد رخت بستن ندارد. بیش از دو ماه است که زبانه های سوزانش همه را درگیر و متاسف کرده. قدیمی ترین پارک ملی ثبت شده ی ایران این روزها دیگر سبز نیست، هاله ی داغ نارنجی رنگی مهمان ناخوانده اش شده است، مهمانی که انگار قصد رفتن ندارد. اسمش با پارک ملی گره خورده شاید اگر همین روال ادامه پیدا کند به عنوان عضوی و گونه ای در پارک شناخته شود.

19 مرداد ، پنجاه و هفتمین سالگرد تولد پارک ملی گلستان، شاید مهمان ناخوانده هدفش جبران بی توجهی ما نسبت به پارک بود که  آتش بازی راه انداخت و برایش جشن گرفت. جشنی داغ و پر از دود تا شاید نگاه ما قلم به دستان و مسئولان را به پارک جلب کند . پارک ملی ای که وقوع 6 آتش سوزی آن هم در 60 روز آمار هولناکی است، اینبار قلب پارک، غنی ترین و مهم ترین قسمت پارک میزبان آتش است.  محدوده دیوار کجی شاهد از دست دادن از اراضی خود بود، منطقه ای که موقعیت جغرافیایی اش خود گواه بر عمدی بودن آتش سوزی است. 15 کیلومتر از ورودی پارک فاصله دارد، شرایطی ندارد که مسافران و یا افراد عادی بتوانند به آنجا دسترسی داشته باشند.

موضوع آتش سوزی های پیاپی پارک ملی گلستان را از مشاور رسانه ای مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان پیگیر شدیم. الهه موسوی در گفتگو با خبرنگارمهر گفت: آتش سوزی وسیعی از عصر یکشنبه 19 مرداد بخش هایی از قلب پارک ملی گلستان را در برگرفت. بر خلاف دفعات قبل که آتش سوزی در حاشیه جاده آسیایی بود، این بار در قلب پارک و در محدوده ای به نام دیوار کجی رخ داد.

وی افزود: دیوار کجی، منظقه ای خشک است که مهار و اطفای آتش به راحتی و بدون امکانات به به راحتی امکانپذیر نبود به همین دلیل همان لحظات اول آتش سوزی، درخواست نیاز به بالگرد را به سازمان فرستادیم، از طرفی با ستاد حوادث استان نیز هماهنگی های لازم شد که یک بالگرد امدادی از طرف هلال احمر فرستادند.

وی ادامه داد: آتش در حال پیش روی و محیط بانان با امکانات اولیه که همان دبه های آب است در حال مهار آن بودند، اما باز هم کمیته بحران وزارت کشور به قول خود عمل نکرد و بالگردی فرستاده نشد.

800 هکتار به دلیل بی توجهی مدیران سوخت

 


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , حوادث , محیط زیست , ,
:: برچسب‌ها: جنگل گلستان , حریق عمدی!؟ ,



بازدید : 1259
نویسنده : کامران وزیری
 
 
مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران از دستگیری شکارچی ثروتمند گیلانی که چندی پیش یک پلنگ را از طبیعت کشور حذف کرد خبرداد و گفت : برای این شکارچی با سابقه 5 میلیون تومان جریمه نقدی و 42 ماه حبس در نظر گرفته شد.
 

کیوان هوشمند در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: متاسفانه شکارچیان غیرمجاز بار دیگر با کشتار یک پلنگ ایرانی کمیاب و در معرض انقراض فاجعه دیگری را برای محیط زیست کشور رقم زدند.

به گفته وی، خردادماه سال جاری به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر شکار یک پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی شهرستان تالش در استان گیلان نیروهای یگان محیط زیست تالش پس از دو ماه تحقیق، بررسی و بدست آوردن یک قطعه عکس، متخلف مربوطه را شناسایی کردند.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , حوادث , محیط زیست , ,
:: برچسب‌ها: محیط زیست،جولان شکارچیان طبیعت،ضعف قوه قضائیه،نفوذ ثروتمندان،درد اصلی جامعه اسلامی ,



بازدید : 1125
نویسنده : کامران وزیری
 
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: یکی از مهمترین تعهداتی که 1+5 خواهد داشت این است که به شورای امنیت مراجعه کند و از طریق مکانیزم های موجود شورای امنیت تحریم ها را لغو کند.
 

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار دو جانبه با معاون وزیر خارجه رومانی در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره مذاکرات دو جانبه با کاترین اشتون در اوایل سپتامبر گفت: هنوز این مذاکرات قطعی نشده ولی حتما یک دور قبل از مذاکرات ایران و 1+5 مروری با خانم اشتون بر موضوعات خواهیم داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: همانطور که دوستان عنوان کردند مذاکرات دو جانبه متعددی با اعضای 1+5 از سوی دوستان صورت خواهد گرفت تا در زمان مجمع عمومی سازمان ملل، جلسه رسمی ایران و 1+5 برگزار شود.

ظریف در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در این باره که گفته شده است اعضای 1+5 قادر به لغو تحریم های شورای امنیت نیستند و آیا بر این اساس در توافق جامع تحریم های شورای امنیت برداشته نمی‌شود گفت: 1+5 خودش نمی تواند تحریم های شورای امنیت را لغو کند. 5 عضو دایم شورای امنیت که عدد 5 از همان جا می‌آید موظفند که در هر توافقی تحریم ها را لغو کنند یعنی این که هیچ توافقی عملیاتی نخواهد شد مگر این که اعضای 1+5 تعهد خود را در مورد لغو تحریم های شورای امنیت اجرایی کند.

وی گفت: بنابراین از نظر حقوقی این مطلب درست است و این نکته در همه مذاکرات نیز مشخص بوده است، یکی از مهمترین تعهداتی که 1+5 خواهد داشت این است که به شورای امنیت مراجعه کند و از طریق مکانیزم های موجود در شورای امنیت تحریم ها را لغو کند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران،1+5،مذاکرات هسته ای ,



بازدید : 1185
نویسنده : کامران وزیری

 

عکسی که عکاسش را کشت 

کوین کارتر با عکسی که گرفت افسرده شد و خودکشی کرد

 

دنیای عکس و عکاسی پر از اتفاقات پیش‌بینی نشده است. شاید وقتی عکاس یک لحظه را ثبت می‌کند، نمی‌داند همین تصویر ثبت شده چه تاثیری بر خودش، آدم‌ها و دنیا خواهد گذاشت. پیش آمده است که یک عکس و تبعات آن به حدی تاثیرگذار بوده که عکاسش را مجبور به خودکشی کرده است.

 «کودک و لاشخور» عکسی است که در سال ۱۹۹۳ توسط کوین کاتر ثبت شد و با انتشار در نیویورک تایمز، دنیا را تکان داد. دختربچه گرسنه‌ای که راه زیادی تا مرگ ندارد و لاشخوری که در انتظار دریدن اوست. این عکس برنده جایزه پولیتزر عکاسی شد و نام کارتر را بر سر زبان‌ها انداخت، اما او که از حاشیه‌ها و انتقادات مربوط به این عکس به تنگ آمده بود خودکشی کرد و در یادداشتی که به جا گذاشته، نوشته بود:

 «من افسرده و ناامید بودم... بدون تلفن... بدون پول برای پرداخت اجاره... بدون پول برای حمایت از کودکان... بدون پول برای پرداخت بدهی... بدون پول!!... ذهن من با خاطرات زنده‌ای از خشم و درد و کشتار و اجساد روی هم تلنبار شده و خانه‌های خالی از سکنه و کودکان گرسنه و رنجور انباشته شده‌ است....»

 این عکس‌ها تنها تعداد کمی از تصاویر مهمی هستند که دنیا را مسحور خود کرده‌اند. هنوز هم عکس‌ها با قدرتی بیشتر از گذشته و با ظهور اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به تاثیرگذاری‌شان ادامه می‌دهند. هنوز هم کودکانی در غزه زندگی می‌کنند که رنج‌هایشان سوژه عکاسان خبری و اجتماعی دنیاست.

در دنیایی که همه چیز خیلی زود فراموش می‌شود، عکس‌ها سندی هستند که با ثبت یک لحظه، راوی تاریخ می‌شوند. لحظه کوتاهی که در قاب کوچک عکاس‌ها ثبت می‌شود، آن‌قدر قدرتمند است که می‌تواند خشم، زیبایی، ظلم، مهر، امید و اندوه نهفته در دورن خود را به چشم‌هایی که نظاره‌گر آن هستند، منتقل کند و حتی گاه به مرگ خالق خود منجر شود.

 به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ایران روز «عکاس» یا «عکاسی» نداریم، اما در تقویم بسیاری از کشورهای دنیا روز 19 اگست (28 مرداد) روز عکاسی نامگذاری شده است


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: هنر عکاسی , جذاب ترین و تاثیرگذارترین هنر تاریخ ,



بازدید : 1167
نویسنده : کامران وزیری
 
جمعیت علمای اسلامی لبنان که متشکل از علمای برجسته اهل سنت این کشور است با صدور بیانیه ای خواستار بازنگری مقامات عربستان سعودی در پرونده شیخ نمر باقر النمر شد.
 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه لبنانی العهد، در بیانیه جمعیت علمای اسلامی لبنان آمده است: ما از مقامات سعودی خواستار بازنگری در پرونده شیخ "نمر باقر النمر"  و شیخ "توفیق العامر" و دیگر علمای و شخصیتهای سیاسی عربستانی (که در زندان بسر می برند) هستیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: این درخواست در راستای تحرکات سیاسی و مشروع قرار دارد که به طور نهایی منافع ملی عربستان و جهان اسلام را تامین خواهد کرد.

جمعیت علمای اسلامی لبنان با اشاره به توطئه های شدیدی که علیه جهان اسلام در جریان است، خواستار وحدت کشورهای اسلامی برای مبارزه به این توطئه شد.


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: عربستان، شیخ نمر، خارچشم آل سعود ,



بازدید : 1078
نویسنده : کامران وزیری

گروه تروریستی تکفیری «داعش» تهدید کرده است، ۲۰ هزار نفر از اهالی شیعی منطقه «آمرلی» واقع در شمال استان صلاح الدین را که در برابر حملات این گروه تکفیری تاکنون مقاومت کرده‌اند، قتل‌عام خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: ۲۰ هزار شیعی منطقه «آمرلی» در خطر قتل‌عام «داعش» 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، از زمان سقوط شهر «موصل» به دست گروه تکفیری «داعش» در دهم ژوئن گذشته تاکنون منطقه «آمرلی»، در شمال استان صلاح الدین از جمله مناطقی است که اهالی آن با وجود زندگی در شرایط بسیار سخت و نبود حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم و کافی از آنها، در برابر حملات این گروه تکفیری مقاومت کرده‌اند.

 

 

20 هزار نفر از ساکنان آمرلی در معرض خطر قتل عام

جمعیت منطقه آمرلی در حدود 20 هزار نفر برآورد شده‌اند که همه آنها «ترکمن» و شیعی هستند و امروز آنها در معرض خطر قتل عام و کشتارهای جمعی به دست گروه تکفیری داعش قرار دارند که این منطقه را محاصره کرده‌اند.

«حیدر البیاتی»، یکی از ساکنان این منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد تصریح کرد که منطقه‌ آمرلی از همه طرف در محاصره گروه‌های جنایتکار وابسته به داعش است و آنها تنها 500 متر با این منطقه فاصله دارند و اهالی از این بیم دارند که با پیشروی آنها به سمت منطقه و ورود به آن، دست به جنایات گسترده قتل عام علیه اهالی بزنند.


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: عراق , پایمردی شیعیان آمرلی , تهدید تکفیری ها ,



حواست باشد .......!؟
نوشته شده در 20 / 5 / 1393
بازدید : 458
نویسنده : کامران وزیری

 البته یاران می دانند عبور از این جاده ناهموار و ناامن الزاماتی می خواهد مثل لباس محکم ,راهنمای مطمئن و... وگرنه هزینه ها ی مقصد رسیدن سرسام آور خواهد بود.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: دین وزندگی , بصیرت دینی وسیاسی ,



منطق وهابیت!!
نوشته شده در 20 / 5 / 1393
بازدید : 1119
نویسنده : کامران وزیری

 

یک ﻭﻫﺎﺑﯽ ﺩﺭ ﻗﺒﺮﺳﺘﺎﻥ ﺑﻘﯿﻊ ﺑﻪ آقای قرائتی ﮔﻔﺖ

ﮐﻪ ﭼﺮﺍ ﺷﻤﺎ ﻓﺎﻃﻤﻪ(س) ﯾﺎ ﺣﺴﻦ(ع) ﯾﺎ ﺯﯾﻦ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦ(ع) ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﻣﯽ ﺯﻧﯿﺪ ﻭﻗﺘﯽ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ

ﻭ ﺧﺎﮎ ﻫﺴﺘﻨﺪ؟

آن ﻭﻫﺎﺑﯽ که ﻣﯿﺨﻮﺍﺳﺖ ﺷﯿﻌﻪ ﺭﺍ ﺑﺸﮑﻨد؛ ﯾﮏ ﻗﻠﻢ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﮔﻔﺖ ﺑﺒﯿﻦ ﺍﯾﻦ ﻗﻠﻤﻪ،

ﺁﯼ ﺷﯿﻌﻪ‌ﻫﺎ ﻣﻦ ﺍﯾﻦ ﻗﻠﻢ ﺭﻭ ‌ﻣﯿ‌‌‌‌ﻨﺪﺍﺯﻡ ﺯﻣﯿﻦ ﻭ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ ﻭ ﮔﻔﺖ ﺷﻤﺎ ﻣﯿﮕﯿﺪ ۴ ﺗﺎ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺧﻮﺍﺑﯿﺪﻩ،

ﺍﯼ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻗﻠﻢ ﺭﻭ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺑﺪﻩ؛ ﻧﺪﺍﺩ! ﺍﯼ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﯾﻦ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦ(ع)؛ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺎﻗﺮ(ع)

ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ(ع)؛ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺯﻫﺮﺍ(س)؛ ﻗﻠﻢ ﺭﻭ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺑﺪﻩ؛ ﻧﺪﺍﺩ!

ﻭﻗﺘﯽ ﺍﯾﻨﺎ ﻧﻤﯿﺘﻮﻧﻦ ﯾﮏ ﻗﻠﻢ ﺭﻭ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺑﺪﻥ

ﭘﺲ ﭼﻄﻮﺭ ﺷﻤﺎ ﻣﺘﻮﺳﻞ ﻣﯿ‌‌‌ﺸﯿﺪ؟ ﺍﯾﻨﺎ ﻣﺮﺩﻥ ﺗﻤﻮﻡ ﺷﺪ ﺩﯾﮕﻪ ﻫﯿﭻ ﻗﺪﺭﺗﯽ ﻧﺪﺍﺭﻥ،

ﯾﮏ ﻗﻠﻢ ﺭﻭ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻧﺪﺍﺩﻥ.آقای قرائتی ﻫﻢ ﮔﻔﺖ ﺧﺐ ﻗﻠﻢ ﺭﻭ ﺣﺎﻻ ﺗﻮ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺑﺪﻩ

وﻗﻠﻢ ﺭﻭ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ ﺯﻣﯿﻦ و گفت: ﯾﺎلا، ﺧﺪﺍﯾﺎ ﻗﻠﻢ ﺭﻭ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺑﺪﻩ! و اتفاقی نیفتاد.

بعد به وهابی گفت: ﺩﯾﺪﯼ ﺧﺪﺍ ﻫﻢ ﻧﺪﺍﺩ،

پس با منطق شما ﺧﺪﺍ ﻫﻢ ﻣﺮﺩﻩ! ﻣﮕﻪ ﻫﺮﮐﺲ ﺯﻧﺪﻩ ﻫﺴﺖﺑﺎﯾﺪ ﻧﻮﮐﺮ ﺗﻮ ﺑﺎﺷﻪ؟!


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: بصیرت ، بصیرت ، بصیرت ,