<اولین ناوشکن ارتش به "فالانکس ایرانی" تجهیز شد/ دفع حملات به شناورها با "سامانه دفاع نزدیک"
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 415
نویسنده : کامران وزیری

فرمانده نیروی دریایی ارتش از تجهیز اولین ناوشکن ایرانی به "سامانه دفاع نزدیک کمند"، خبر داد

 
اختصاصی/ اولین ناوشکن ارتش به &quot;فالانکس ایرانی&quot; تجهیز شد/ دفع حملات به شناورها با &quot;سامانه دفاع نزدیک&quot;

امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت ساخت سامانه دفاع نزدیک کمند (فالانکس ایرانی) گفت: هر شناور رزمی برای اینکه از خودش دفاع کند نیاز به چند لایه دفاعی دارد و معمولا شناورها در مقابل  پرتابه‌ها و درمقابل سکوهایی که می‌خواهند آن را هدف قرار دهند، نیاز به یکسری تجهیزات دارد. برخی از آنها آفندی و برخی پدافندی هستند.

وی افزود: هر شناور برای اینکه در جنگ موفق باشد یکسری سلاح‌‌هایی دارد که دشمن را از دور هدف قرار می‌دهد و یکسری سلاح‌هایی هم دارد که اگر دشمن او را مورد هدف قرار داد، بتواند آن را خنثی کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: از جمله آن سلاح‌ها می‌توان به تجهیزات جنگ الکترونیک اشاره کرد که می‌تواند سکوهای دشمن را از دور دچار اختلال کند. یا پرتابه‌های هوشمند مثل موشک‌های کروز را منحرف کند و باز در لایه‌های مختلف، سامانه‌های توپخانه‌ای وجود دارد که موشک‌های کروز را از فاصله 24 مایلی منهدم می‌کند. در یک لایه نزدیک‌تر، ابزار فریب دهنده‌ موشک‌ها مثل چف و ... هستند و در نزدیک‌ترین لایه یعنی در فاصله 2 کیلومتری، سامانه دفاع نزدیک قرار می‌گیرد.

دریادار خانزادی ادامه داد: از این فاصله (2 کیلومتری)  هر هدفی که به ناو نزدیک شود، سلاح‌های هوشمند دفاع نزدیک با نواخت تیر بالا که معمولاٌ نواخت تیر آن بین 4000 تا 7000 گلوله در دقیقه می‌باشد، هدف را منهدم می‌کند. "سامانه کمند" از این دست سامانه‌های دفاعی است. ساخت سامانه دفاع نقطه‌ای و دفاع نزدیک در دنیا در اختیار چند کشور بیشتر نیست که الحمدلله وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران به این توانمندی دست یافته و قطعاٌ به واسطه ابعاد و اهمیت و وزن شناورها، فعلا نیاز نیست که این سامانه روی هر شناوری نصب شود و بیشتر قرار است روی شناورهایی نصب شود که در آبهای عمیق و دور دست مأموریت انجام می‌دهند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه تست‌های ساحلی و دریایی سامانه دفاع نزدیک کمند، با موفقیت انجام شده است، گفت: این سامانه هم‌اکنون روی یکی از ناوشکن‌ها نیز نصب عملیاتی شده است و روی ناوشکن دوم هم به زودی نصب می شود.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: ارتش ، نیروی دریایی، نیروی راهبردی ,



بازدید : 564
نویسنده : کامران وزیری
به نقل از پایگاه اینترنتی South Front، جنبش حزب‌الله لبنان برای نخستین‌بار موشک «خیبر ۱» را که سال ۲۰۰۶ میلادی در جریان جنگ ۳۳ روزه با رژیم صهیونیستی از آن استفاده کرده بود، به نمایش گذاشت.

جنبش حزب‌الله این موشک را روز (یکشنبه) نوزدهم اوت، در باغ موزه «ملیتا» در ارتفاعات اقلیم التفاح در جنوب لبنان در معرض دید عموم قرار داد.

حزب‌الله لبنان برای نخستین‌بار موشک «خیبر 1» را به نمایش گذاشت+ تصاویر

حزب‌الله لبنان برای نخستین‌بار موشک «خیبر 1» را به نمایش گذاشت+ تصاویر

حزب‌الله لبنان برای نخستین‌بار موشک «خیبر 1» را به نمایش گذاشت+ تصاویر


بیشتر بخوایند:   رونمایی از موشک خیبر ۱ توسط حزب‌الله لبنان


:: موضوعات مرتبط: نظامی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: حزب ا , , , لبنان، توانمندی موشکی، موشک خیبر ,



بازدید : 593
نویسنده : کامران وزیری
امیر سرتیپ نصیرزاده به فرماندهی نیروی هوایی ارتش منصوب شد

حضرت آیت الله خامنه‌ای روز یکشنبه 28 مردادماه در حکمی امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده را به فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

متن حکم فرمانده کل قوا به این شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده

بنا به پیشنهاد فرمانده کل آجا و نظر به تعهد و شایستگی و تجارب ارزنده، شما را به سمت فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم.

اهتمام به تربیت و بکارگیری مدبرانه خلبانان ورزیده و تجهیزات با توسعه نهضت قطعه‌سازی، به‌روزداری آموزش‌ها توأم با انتقال دانش علمی و فنی به قشر جوان، ارتقاء توان و آمادگی‌های رزم، و تعالی معنوی و بصیرتی و توجه به نیازهای معیشتی کارکنان با رویکرد ساخت نیروی هوایی تراز نظام و انقلاب اسلامی، در تعامل اثربخش و هم‌افزا با مجموعه بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و بخش‌های ذی‌ربط لشکری و کشوری مورد انتظار است.

از تلاش‌ها و خدمات ارزنده‌ی امیر سرتیپ حسن شاه‌صفی در دوره مسئولیت تشکر می‌کنم.

سعادت همگان را از خداوند متعال خواهانم.

سیّدعلی خامنه‌ای
28 مرداد 1397


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بیانات مقام معظم رهبری , ,
:: برچسب‌ها: ارتش جمهوری اسلامی ایران, نیروی هوایی،انتصاب امیرسرتیپ نصیرزاده ,



بازدید : 565
نویسنده : کامران وزیری
یک فعال رسانه ای درباره سالروز جدا شدن بحرین از ایران در سال ۵۰ در توییتر نوشت:

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: سلطنت پهلوی، بحرین، سرزمین مادری!! ,



بازدید : 589
نویسنده : کامران وزیری
توانمندی‌های موشکی نیر‌وهای مسلح یکی از نقاط قوت کشورمان در نبرد‌های زمینی و هوایی است؛ تقریبا تمامی کارشناسان سیاسی و نظامی در دنیا،  توانمندی‌های موشکی کشورمان را عاملی بازدارنده در برابر تجاوزگری دشمنان این ملت می‌دانند.  ده‌ها نوع موشک با قابلیت‌های مختلف و با برد‌های گوناگون توسط جوانان این مرز و بوم ساخته شده و  قطعا رشد صنعت موشک کشورمان همچنان ادامه‌ خواهد داشت. 

فاتح مبین نام جدیدترین موشک ساخته شده توسط دانشمندان وزارت دفاع است که اگرچه برد آن رسما اعلام نشده است، با این وجود کارشناسان نظامی این موشک را در زمره موشک‌ها با قابلیت‌های بالا می‌دانند.

 

فاتح آسمان و زمین را بهتر بشناسیم

#ارتش ، وزارت دفاع - موشک فاتح مبین

 


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: وزارت دفاع وپش ن , م - موشک فاتح ,



بازدید : 420
نویسنده : کامران وزیری
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز نیروهای مسلح در تمام عرصه‌های دفاعی روی پای خود ایستادند و می‌توانیم توانمندی‌های دفاعی خود را در اختیار کشورهای دوست قرار دهیم.

امروز نیروهای مسلح در تمام عرصه‌ها روی پای خود ایستادندامیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی‌زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای جشنواره ایده‌پردازی شهید نامجو که امروز دوشنبه ۲۲ مردادماه برگزار شد و‌ در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس اوامر مطاع مقام معظم رهبری یکی از عرصه‌های مهم روی پای خود ایستادن و  خودکفایی در عرصه دفاعی است.

وی افزود: ما تمام کسانی که در یگان‌های نیروی زمینی دارای اندیشه‌های نورانی هستند و می‌توانند استعدادهای خود را در قالب اختراعات و ایجاد طرح بروز دهند، تشویق و ترغیب می‌کنیم.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: ارتش جمهوری اسلامی ایران, نیروی زمینی،سرتیپ حیدری ,



بازدید : 406
نویسنده : کامران وزیری
به دنبال وقوع درگیری شدید میان مزدوران سعودی و اماراتی در جبهه «تعز» ۱۱ نفر از هر دو طرف کشته شدند.

درگیری میان مزدوران سعودی و اماراتی/۱۱ نفر کشته شدندمزدوران سعودی و اماراتی بامداد روز دوشنبه 22 مردادماه در یمن بار دیگر با یکدیگر درگیر شدند.

بر اساس این گزارش، درگیری میان مزدوران سعودی و اماراتی در جبهه «تعز» اتفاق افتاده است. 

منابع یمنی اعلام کردند که در جریان این درگیری شش تَن از مزدوران سعودی به هلاکت رسیدند.

در این درگیری همچنین پنج نفر از عناصر مزدور اماراتی کشته شدند.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: یمن , تکرار مظلومیت شیعیان بعد از 1400 سال ,



بازدید : 342
نویسنده : کامران وزیری
خلبان ایرانی خلبان برتر مسابقات نظامی قزاقستان شد

 در پایان مسابقات بین المللی نظامی قزاقستان، تیم پهپاد ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان برترین تیم از نظر عملکرد حرفه‌ای، هماهنگی و سختکوشی انتخاب شد و سرگرد مهدی یعقوبی به عنوان برترین خلبان این دوره معرفی شد.

در رده بندی امتیازی این مسابقات تیم‌های قزاقستان، روسیه و بلاروس اول تا سوم شدند.

تیم پهپاد ایران که با پهپاد بومی و دست ساز سفیر الکتریکی در این مسابقات شرکت کرده بود، تمامی ماموریت‌ها ازجمله شناسایی اهداف در روز و شب تا عمق 40 کیلومتری، ارایه مختصات اهداف جهت هدایت آتش، هدایت ستون زرهی و خودرویی و ماموریت امداد و نجات را با موفقیت انجام داد.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ارتش، نیروی هوایی، خلبان برتر ,



بازدید : 429
نویسنده : کامران وزیری

کاربران درخواست رهبری را با هشتگ به همه بگویید لبیک گفتند+ تصاویر

 در جدیدترین شماره نشریه "خط حزب الله" متعلق به پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای مطلبی با عنوان " به همه بگویید" در رابطه با پاسخ رهبری درباره برخی نگرانی‌ها نسبت به آینده آمده است:

اخیراً جمعی از فعالان فرهنگی خارج از کشور، دیداری با رهبر انقلاب داشتند که در خلال آن یکی از حضار، دغدغه و نگرانی علاقه‌مندان به انقلاب در آن سوی مرزها را از آینده بیان کرد. رهبر انقلاب در پاسخ به نگرانی این شخص فرمودند: "نسبت به اوضاع ما اصلاً نگران نباشند، هیچ‌کس هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، مطمئن باشند، هیچ تردیدی در این جهت وجود ندارد؛ این را به همه بگویید".

کاربران فضای مجازی هم با انتشار هشتگ #به _همه_ بگویید در تلاشند این سخن رهبری را به گوش جهانیان برسانند و  به منافقان، سلطنت‌طلبان، آمریکا و حامیانش بگویند هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

 


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , بیانات مقام معظم رهبری , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: انتشار هشتگ #به _همه_ بگویید ,



بازدید : 390
نویسنده : کامران وزیری

 به نقل از روزنامه الکترونیکی العراق، مقتدا صدر، رئیس جریان صدر عراق به آمریکا درباره تلاش برای اعمال تحریم بر ایران هشدار داد.  

مقتدا صدر، آمریکا را تهدید کرد در برابر تحریم‌های این کشور علیه ایران سکوت نخواهد کرد.

صدر گفت: اگر آمریکا از این تصمیمات خود عقب نشینی نکند، ما در برابر آسیب رساندن به ملت‌ها به بهانه دشمنی با دولت ها، ساکت نخواهیم نشست.

مقتدا صدر سیاست تحریم‌های آمریکا علیه ملت‌ها را ظالمانه دانست و افزود: این تحریم‌ها سیاست «مبارزه یا ذلت» [اشاره به کلام امام حسین (ع)] است و هیهات منا الذله.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: عراق , جریان صدر , مقابله با امریکا ,