<تانک پیشرفته بومی «کرار» رونمایی شد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 806
نویسنده : کامران وزیری
تانک کرار
«کرار» نخستین تانک پیشرفته بومی کشورمان با حضور وزیر دفاع رونمایی و خط تولید انبوه آن افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در سیصد و پنجاه و هشتمین روز از سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، کرار نخستین تانک پیشرفته بومی کشور که در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است رونمایی و به طور هم زمان خط تولید انبوه آن در صنایع زرهی بنی‌هاشم دورود افتتاح شد.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
:: برچسب‌ها: نیروهای مسلح، تانک پیشرفته کرار ,



بازدید : 772
نویسنده : کامران وزیری

اردوغان

رئیس جمهور ترکیه ضمن تهدید هلند به پرداخت تاوان عملکرد خود گفت برای پاسخ مناسب منتظر نتایج انتخابات هلند خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه بار دیگر  از رفتار دولت هلند در خصوص ممانعت از ورود یکی از وزرای ترکیه به داخل کنسولگری آنکارا در روتردام به شدت انتقاد کرده و هلند را تهدید کرد که تاوان این کار خود را خواهد پرداخت.

اردوغان گفت: اگر شما روابط خود با ترکیه را قربانی انتخابات روز چهارشنبه می کنید، تاوان آن را خواهید پرداخت.

وی افزود: ما هنوز آنچه باید انجام دهیم را انجام نداده ایم.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین بار دیگر عنوان کرد که نازیسم هنوز در هلند زنده است.

اردوغان گفت او منتظر نتیجه انتخابات هلند می‌ماند و پس از اعلام نتیجه تصمیم می‌گیرد که چه واکنشی به این رفتار هلند داشته باشد.

وی گفت یکی از اینها(دولتمردان هلندی) گفت که ترک‌ها باید اینجا را ترک کنند. نخیر! آنها شهروندان آنجا هستند و آن را ترک نخواهند کرد. فعالیت آنها گسترش نیز خواهد یافت.

اردوغان گفت: آنها تاوان این کار را هم خواهند پرداخت و دیپلماسی را یاد خواهند گرفت. دیپلماسی بین المللی را نیز خواهند آموخت.
 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ترکیه ، هلند ، تنشهای دیپلماتیک ,



بازدید : 835
نویسنده : کامران وزیری

پرچم ایران و روسیه

 
رسانه های محور غربی-صهیونیستی طبق برآوردهای پیشین روسیه، با پیگیری یک جنگ روانی تخریب روابط ایران و روسیه را در دستور کار خود قرار داده اند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل ـ محمد قادری/پیمان یزدانی: در روزهای اخیر شاهد جنگ روانی هماهنگی از سوی برخی رسانه های آمریکایی و صهیونیستی هستیم که به نظر می رسد هدف آن تخریب همکاری مشترک ایران و روسیه در مبارزه علیه تروریسم در منطقه است.

در این رابطه پایگاه صهیونیستی «دبکا فایل» که ارتباط نزدیکی با سرویس های اطلاعاتی ـ امنیتی رژیم غاصب اسرائیل به ویژه موساد دارد، اخیرا گزارشی از اوضاع سوریه پس از آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا منتشر کرده و در آن مدعی وجود برنامه های مشترک آمریکا، روسیه و ترکیه برای آیندۀ سوریه شده است.

 این گزارش مدعی است: ترامپ و ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه این هفته تصمیم گرفتند که در توافقی آمریکایی ـ روسی ـ ترکی، مناطق امنی در سوریه ایجاد نمایند که به معنی سلطه نظامی بر سوریه است. همچنین، ارتش های آمریکا، روسیه و ترکیه مسئول مرزهای منطقه امنیتی خواهند بود که ترسیم خواهد شد و واشنگتن، مسکو و آنکارا درباره آن توافق می نمایند.

دبکا فایل در ادامه ادعای خود نوشت: این تصمیم حاکی است که ایران، شبه نظامیان شیعه هوادار آن و حزب الله لبنان باید سوریه را ترک کنند و ارتش آمریکا سیطره بر دو منطقه امن شامل شمال شرق سوریه در مرز عراق و مناطق شرق رود فرات از جمله مناطق کردنشین را به عهده خواهد داشت.

دبکا در این گزارش مدعی می شود که اواخر سال ٢٠١٦، باراک اوباما رییس جمهوری وقت آمریکا با پوتین درباره تقسیم مناطق نفوذ به توافق رسید، به این شکل که مناطق شرق رود فرات مناطق تحت نفوذ آمریکا و تمام روستاهای عربی ساحل مدیترانه منطقه نفوذ روسیه باشد. منطقه امن مد نظر ترکیه نیز در مرز مشترک این کشور با سوریه تا عمق ٣٥ تا ٥٠ کیلومتری داخل سوریه و شهر الباب است که ارتش ترکیه اکنون آن را در اختیار دارد.

این رسانه صهیونیستی در ادامه از ایجاد منطقه امن آمریکایی شماره ٢ در جنوب سوریه در طول مرز رژیم صهیونیستی و اردن با سوریه خبر داده و مدعی می شود که رفع خطر  نیروهای ایران و حزب الله در مرز رژیم اسراییل و اردن از مهمترین اهداف این توافق می باشد، خصوصا که ترامپ و پوتین توافق کردند که نیروهای ایران از سوریه خارج شوند و حزب الله نیز مجبور به بازگشت به لبنان خواهد شد.

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران، روسیه، چالش های پیش رو ,



بازدید : 782
نویسنده : کامران وزیری

فalalam_636242636907766847_25f_4x3.jpg

شبکه خبری العالم از سیطره ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن بر فرودگاه نظامی پالمیرا (تدمر) و شمال آن تا مسافت دو کیلومتری خبر داد.

به گزارش ایسنا، ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن پس از درگیری شدید با تروریست‌های داعش، کنترل فرودگاه نظامی پالمیرا و شمال آن تا مسافت دو کیلومتری را به دست گرفتند و شماری از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند.

همچنین به دستور بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، سپهبد فهد جاسم معاون فرماندهی کل ارتش و وزیر دفاع سوریه شنبه از شهر باستانی پالمیرا و یگان‌های ارتس فعال در حومه شرقی حمص دیدار کرد.

الفریج روحیه عالی نیروهای ارتش وتلاش‌ها به منظور بازپس گیری شهر باستانی پالمیرا ومناطق پیرامون آن را مورد تجلیل قرار داد.

وی تاکید کرد، این دستاورد بزرگ هیچ وقت محقق نمی‌شد مگر با فداکاری‌های نیروی های مسلح ونیروهای پشتیبان و متحد.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه اردوگاه آموزشی تروریست‌های داعش در شرق العقیربات در ریف حماه شرقی را هدف قرار دادند که در نتیجه آن ۴۰ تروریست به هلاکت رسیدند و شمار زیادی از این تروریست‌ها از جمله خالد الشویخی، سرکرده یکی از باندهای تروریستی وابسته به داعش زخمی شدند.

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، ارتش سوریه همچنان در حال پیشروی در حومه شرقی حلب است و در کمتر از یک هفته ۳۳ روستا در حومه شرقی حلب را بعد از درگیری شدید با داعش آزاد کرده است که به این ترتیب هستند: قصر هدلة- مزرعة القصر- جب أبیض - نباته صغیرة - نباته کبیرة - خربة الذیب - جب سلطان - جب الحمام - صیجان - مقتلة - جب الخفی منبج - تفریعة کبیرة – اللواء- البیرقدار - تایهة - حلیسیة - عامودیة - جیعة - السفری - أبو طویل - جناة صالح الطیب - علصة - زعرایا - أم الطلاطل – (أم العمد/ رسم الحرمل)- برلین - أبو جرین منبج - الروضة - رسم الکبار - تل ماعز- العطّاویة- أبوجدحة صغیر است.

در این عملیات ۲۳ خودروی زرهی داعش، تونل‌های آن منهدم و نیز تعداد زیادی تروریست کشته شدند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , نظامی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سوریه، خط مقدم جبهه مقاومت ,



بازدید : 786
نویسنده : کامران وزیری
 
میشل عون

 

رئیس‌جمهور لبنان درباره تلاش رژیم صهیونیستی برای ضربه‌زدن به حاکمیت کشورش هشدار داد.

به نقل از المنار، میشل عون رئیس‌جمهور لبنان گفت که هرگونه تلاش از  سوی رژیم صهیونیستی بر ضربه زدن به حاکمیت لبنان، با واکنش مناسب روبه‌رو خواهد شد.

وی اظهار داشت: زمانی که اسرائیل به اقدامات متجاوزانه خود بدون هیچ بازدارندگی ادامه می‌داد، به سر رسیده و هرگز تکرار نخواهد شد.

 


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: لبنان ،محور مقاومت،شیطنت رژیم صهیونیستی ,



بازدید : 759
نویسنده : کامران وزیری
این مهمات از حسگرهایی بهره می‌برند که برای انفجار در ارتفاعی مشخص در بالای سر هدف تنظیم شده و پس از رسیدن به آن ارتفاع مشخصٰ عمل می کنند که با این کار، شعاع اثربخشی آن افزایش پیدا کرده و می‌تواند نیروهای بیشتری را مورد اصابت قرار دهد.

  استفاده  از سامانه های اپتیکی از جمله راه حلهایی است که در سالهای اخیر برای ارتقاء دقت و اثربخشی تسلیحات پیاده نظام استفاده می شود. 
با استفاده از سیستم های اپتیکی، دقت هدف گیری و همچنین برد درگیری مفید سلاح افزایش پیدا کرده و در صورت استفاده از دوربین های مخصوص دید در شب و حرارتی، می توان در تاریکی هوا و یا در شرایط بد جوی نیز با دشمن درگیر شد.

 


:: برچسب‌ها: ارنجک 40 میلیمتری , ایران , اپتیک , انفجار ,