<سپاه در برابر واگذاری انقلاب به نااهلان سکوت نمی‌کند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 921
نویسنده : کامران وزیری

سردار باقریرئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه سپاه در برابر واگذاری انقلاب به نامحرمان و نااهلان سکوت نمی‌کند، گفت: سپاه دچار سکون و سکوت نخواهد شد و این آسیب نباید به این سازمان وارد شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، سردار سرلشکر محمدحسین باقری در بیست و دومین نشست فرماندهان و مسئولان سپاه اظهار داشت: دشمن تلاش دارد مسئولان با کنار گذاشتن انقلابی گری و برای پیوستن به جرگه تعاملات جهانی پدیده نفوذ را کامل کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره انقلابی بودن، انقلابی فکر کردن و انقلابی زیستن گفت: جهاد کبیر امری الهی است و به معنای استحکام قدرت نظام اسلامی و انقلابی ماندن است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: انقلابی بودن از نگاه مقام معظم رهبری یعنی به مبانی و ارزش های انقلابی پایبند باشیم، استقامت داشته باشیم و جا خالی نکنیم.

باقری با اشاره به اقتدار نظام اسلامی که در پی پیروزی های گسترده به خصوص در عراق و سوریه شکل گرفته است، تاکید کرد: این اقتدار مانع دشمن در تهاجم مستقیم و کلاسیک به ایران اسلامی شده است و دشمنان اکنون به این نتیجه رسیده اند که مقابله مستقیم با انقلاب اسلامی بسیار پر هزینه تر از منافع  آن است و این بازدارندگی به برکت نظام اسلامی است.

وی گفت: دشمن اکنون در قالب جنگ نرم و عملیات تأثیر محدود تلاش دارد بدون خونریزی ایران اسلامی را شکست دهد همانند اقدامی که آمریکا در عراق صورت داد و ارتش عراق در دوران صدام را پیش از لشکرکشی به عراق به زانو درآورد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به تلاش های دشمن در شکل دادن سوالاتی در ذهن مردم به خصوص جوانان اشاره کرد و افزود: دشمن می کوشد در ذهن مردم سوالاتی نظیر آیا دوران انقلاب اسلامی تمام نشده است و یا آیا زمان مقابله با استکبار تمام نشده است؟ به نوعی این جنگ نرم را عملیاتی کند.

باقری یکی دیگر از شاخصه های انقلابی بودن را هدف گیری آرمان های انقلاب اسلامی دانست و گفت: براساس این هدف گیری و با عنایات مقام معظم رهبری چشم انداز ۲۰ ساله انقلاب اسلامی که در آن رسیدن به جایگاه اول منطقه غرب آسیا در نظر گرفته شده است، تدوین و اجرایی شده است، در این شاخص داشتن همت برای رسیدن به هدف، پایبندی به استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای ملت بزرگ ایران بسیار ضروری است.

 


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , نظامی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: سپاه پاسداران، مدافع حریم انقلاب، سردار باقری ,



ال سعود همان شجره ملعونه است
نوشته شده در 27 / 6 / 1395
بازدید : 987
نویسنده : کامران وزیری

 

 

چرا رهبر انقلاب از عبارت شجره ملعونه استفاده کردند؟

در بخشی از پیام حج رهبر انقلاب در توصیف آل‌سعود، از اصطلاح «شجره‌ی ملعونه» استفاده شده است. این اصطلاح که برگرفته از متن قرآن کریم است اشاره به ماجرای رؤیایی دارد که پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم دیده‌اند. در آیه‌ی ۶۰ سوره‌ی اسرا چنین آمده است: «وَ إِذْ قُلْنا لَکَ إِنَّ رَبَّکَ أَحاطَ بِالنَّاسِ وَ ما جَعَلْنَا الرُّؤْیَا الَّتِی أَرَیْناکَ إِلَّا فِتْنَةً لِلنَّاسِ وَ الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِی الْقُرْآنِ وَ نُخَوِّفُهُمْ فَما یَزِیدُهُمْ إِلَّا طُغْیاناً کَبِیراً» : «و چون برایت گفتیم: به‌راستی پروردگارت به مردم احاطه داشته‌ و آن رؤیایی را که به تو نمایاندیم و (نیز) آن درخت لعنت‌شده در قرآن را، جز وسیله‌ای برای امتحان مردم قرار ندادیم. و ما بیم‌شان می‌دهیم، پس ایشان را به‌جز طغیانی بزرگ نمی‌افزاید.»

سؤال آن است که این شجره‌ی ملعونه چیست که خداوند آن را وسیله‌ای برای آزمایش و امتحان مردم قرار داده است؟ مخصوصا آنکه در هیچ یک از آیات کریم، شجره‌ای به چشم نمی‌خورد که مورد لعن خداوند قرار گرفته باشد. برخی از مفسران معتقدند که این شجره، شجره‌ی زقوم است و به آیه‌ی ۶۲ سوره‌ی صافات اشاره می‌کنند که «أَمْ شَجَرَةُ الزَّقُّومِ إِنَّا جَعَلْناها فِتْنَةً لِلظَّالِمِینَ». اما همانگونه که مشخص است در این آیه، صرفا به محل امتحان بودن زقوم اشاره می‌شود و دیگر مورد لعن قرار نگرفته است.

به‌همین علت برخی از مفسران دیگر اعتقاد بر این دارند که کلمه‌ی «شجره» را نباید به معنای تحت‌اللفظی آن یعنی «درخت» ترجمه کرد، بلکه با توجه به محتوای آیه می‌توان دریافت که مراد خداوند از بیان آن چیز دیگری بوده است. شبیه چنین موضوعی در آیات ۲۴ و ۲۶ سوره‌ی ابراهیم علیه‌السلام نیز آمده است که خداوند از دو عبارت «شجره‌ی طیبه» و «شجره‌ی خبیثه» برای توصیف وضعیت دو جریان حق و باطل استفاده شده است: «أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ ٱللَّهُ مَثَلًۭا کَلِمَةًۭ طَیِّبَةًۭ کَشَجَرَةٍۢ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌۭ وَفَرْعُهَا فِى ٱلسَّمَآءِ» و «وَمَثَلُ کَلِمَةٍ خَبِیثَةٍۢ کَشَجَرَةٍ خَبِیثَةٍ ٱجْتُثَّتْ مِن فَوْقِ ٱلْأَرْضِ مَا لَهَا مِن قَرَارٍۢ».
 

:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , امنیتی , مذهبی , بیانات مقام معظم رهبری , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: آل سعود , آل فتنه , شجره ملعونه ,



بازدید : 862
نویسنده : کامران وزیری
شیخ زکزاکی«اسماعیل شعیب» تأکید کرد که در شرایطی که اوضاع جسمانی شیخ «زکزاکی» بسیار وخیم بوده و ارتش اجازه درمان وی را نمی دهد، «یعقوب یحیی کاتسینا» رهبری موقت شیعیان نیجریه را بر عهده دارد.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل ـ رامین حسین آبادیان: آذرماه سال گذشته بود که نظامیان ارتش نیجریه در اقدامی وحشیانه به منزل شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان این کشور در منطقه «گیسلو» در شهر «زاریا» در ایالت «کادونا» یورش بردند. جنبش اسلامی نیجریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در جریان حمله نیروهای ارتش این کشور به محل اقامت شیخ زکزاکی، چندین عضو ارشد این جنبش از جمله شیخ محمد توری، دکتر مصطفی سعید، ابراهیم عثمان و جمی گلیما به شهادت رسیده‌اند.

بنا بر اعلام سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه، در حمله وحشیانه آذرماه، نیروهای ارتش حتی افراد زخمی را نیز هدف گلوله قرار داده و آن‌ها را به شهادت رساندند.

در حملات وحشیانه سال گذشته ارتش نیجریه به منزل شیخ زکزاکی درگیری شدیدی میان نظامیان و طرفداران این روحانی شیعی درگرفت که به دنبال آن حدود دو هزار نفر شهید و هزاران تَن دیگر زخمی شدند. طبق اعلام رسمی نهادهای بین المللی ارتش نیجریه پس از شهادت شمار زیادی از شیعیان اقدام به دفن آنها در گورهای دسته جمعی کرده است.

از آذرماه سال ۹۴ تاکنون مناطق مختلف کشور نیجریه صحنه تظاهرات مردمی در حمایت از شیخ زکزاکی و محکومیت ارتش این کشور بوده است. اعتراضات مردمی نه تنها در مناطق مسلمان نشین بلکه در مناطق مسیحی نشین نیز ادامه می یابد. 

بر همین اساس، خبرنگار مهر در خصوص آخرین تحولات نیجریه و اوضاع این کشور و همچنین آخرین وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی، گفتگویی را با «اسماعیل شعیب» از اعضای ارشد جنبش اسلامی نیجریه ترتیب داده است که مشروح آن از نظر می گذرد؛

*اخیرا اخباری مبنی بر وخامت وضعیت جسمانی شیخ «ابراهیم زکزاکی» در رسانه ها منتشر شده است. آیا خبر دقیقی از آخرین وضعیت وی در دست است؟

در خصوص اوضاع جسمانی شیخ ابراهیم زکزاکی باید گفت متأسفانه آنچه که درباره ایشان در رسانه ها منتشر شده است، صحت دارد. شیخ ابراهیم زکزاکی یکی از چشمان خود را به طور کامل از دست داده اند و چشم دیگرشان نیز در آستانه نابینایی است که تاکنون تحت عمل جراحی نیز قرار گرفته اما نتیجه ای نداشته است.

*برخی از وکلای نیجریه ای اخیرا تلاشی را به منظور آزادی فوری شیخ ابراهیم زکزاکی آغاز کرده اند، اما با مخالفت سرسختانه ارتش نیجریه روبرو شدند. این مسأله و اقدامات ارتش را چگونه ارزیابی می کنید؟

حدود یک ماه پیش دادگاه شیخ ابراهیم زکزاکی برگزار شد. کمی پیش از برگزاری این دادگاه، برخی وکلای نیجریه تلاش بسیار زیادی را به منظور آزادی وی آغاز کردند. با این حال، پس از برگزاری جلسه دادگاه، قاضی پرونده رسیدگی به اتهامات وی را به ماه جاری میلادی موکول کرد و قرار است در این ماه نیز جلسه دادگاه برگزار شود.

وکلای نیجریه ای تمام تلاش خود را به کار بستند تا جلسات دادگاه شیخ زکزاکی هرچه سریعتر برگزار شده تا فرصت برای درمان ریشه ای ایشان فراهم شود. با وجود این تلاشها، دادگاه مسئول رسیدگی به پرونده شیخ زکزاکی با هرگونه همکاری با وکلای نیجریه ای مخالفت کرد.

*آیا تظاهرات مردمی در حمایت از شیخ زکزاکی با وجود گذشت حدود یک سال از بازداشت ایشان توسط ارتش همچنان ادامه دارد و یا متوقف شده است؟

تظاهرات مردمی در حمایت از شیخ زکزاکی در مناطق مختلف نیجریه همچنان ادامه دارد. این تظاهرات در مناطق مختلف از جمله «کادونا» و حتی شهر «أبوجا» پایتخت کشور با قدرت ادامه می یابد. تظاهرات مردم نیجریه نه تنها در مناطق مسلمان نشین، بلکه در دیگر مناطق متعلق به ادیان دیگر نیز برگزار می شود.

*واکنش ارتش نیجریه به تظاهرات مردمی در اعلام همبستگی با شیخ زکزاکی چیست؟ آیا همچنان سرکوب تظاهرات در دستور کار ارتش است؟

حجم تظاهرات مردمی علیه دولت و ارتش نیجریه پس از سرکوب شیعیان این کشور به حدی بود که هم اکنون نوعی ترس در صفوف آنها (ارتش و دولت) غالب شده است. به همین دلیل دیگر تظاهرات ضد دولتی هدف سرکوب گسترده ارتش قرار نمی گیرند.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , حوادث , امنیتی , مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: نیجریه،کشتار شیعیان، دستهای پنهان صهیونیسم وآل سعود ,



بازدید : 933
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: نفوذ این است که از درون بخواهیم عده‌ای را تحریم کنیم و دچار خودتحریمی شویم

عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر دشمن تا دیروز تهدید می‌کرد که اگر خواست کدخدا را نپذیریم علیه ما قطع‌نامه صادر می‌شود، امروز حرکتی را شروع کرده که ما از درون بخواهیم عده‌ای را تحریم کرده و دچار خودتحریمی شویم.

وی افزود: اگر تا دیروز تهدید می‌کرد اگر تو خواست کدخدا را نپذیری فلان قطع‌نامه علیه تو صادر می‌شود، امروز حرکتی را شروع کند که تو از درون بخواهی عده‌ای را تحریم کنی و دچار خودتحریمی شوی.

عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: این خطر بزرگی است؛ این است که دانشجوی بسیجی باید نسبت به آن هوشیار باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: هرکسی که دشمن شماست تمام تلاش خود را به‌کار می‌برد برای اینکه از بیرون تحریم‌هایی را اعمال کند، اما دشمن دید در هر عرصه‌ای که تحریم وارد شد، موفقیت‌هایی شکل گرفت، چه در هسته‌ای، چه در موشکی و چه در چیزهای دیگر؛ نفوذ این است که تمهیداتی فراهم کند تا یک‌دفعه از درون دچار خودتحریمی شویم. درک واقعیت‌ها این است. اینها را باید دقیق فهمید.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: تکرار تاریخ، دلهره از تکرار کاپیتولاسیون وترکمانچای , , , , ! ,



بازدید : 933
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: شرق حلب دوباره در محاصره کامل قرار گرفت/ حلقه محاصره ترمیم شد

نیروهای مقاومت امروز موفق شدند منطقه دانشکده‌های نظامی در جنوب حلب را به طور کامل تحت کنترل بگیرند تا محاصره حلب بار دیگر کامل برقرار شود.

یک منبع میدانی در جنوب حلب گفت که نیروهای سوریه موفق شدند در جریان این درگیری کنترل کامل دانشکده تسلیحات را در شهر حلب به دست گیرند و بدین ترتیب شرق شهر حلب دوباره در محاصره کامل قرار بگیرد.

دقایقی بعد منابع سوری گفتند که سه دانشکده فنی، توپخانه و تسلیحات تحت کنترل کامل ارتش و نیروهای مقاومت در آمده است و نیروهایی که از دو جهت در حال عملیات بودند، به هم رسیدند و حلقه محاصره را ترمیم کردند.

البته معبری که جیش الفتح در محور راموسه به شرق حلب باز کرده بود و مدعی بودند که محاصره حلب را با آن شکسته‌اند، آنقدر ناامن و زیر آتش ارتش سوریه بود، که عملا محاصره برای تروریست‌ها برقرار بود اما اکنون همان معبر نیز بسته شده است.


:: موضوعات مرتبط: امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سوریه , خط مقدم جبهه مقاومت , نبرد حلب ,



بازدید : 904
نویسنده : کامران وزیری

دیدار بشار اسد و هیأت انگلیسی«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در دیدار با هیأتی انگلیسی تاکید کرد که علاوه بر مبارزه نظامی با تروریسم، باید در زمینه ایدئولوژیک نیز با آن مقابله گردد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، هیأتی از انگلیس متشکل از نمایندگان پارلمان، اساتید و شخصیت های مذهبی با رئیس جمهور سوریه دیدار و در خصوص مسائل این کشور رایزنی کردند.

بر اساس این گزارش هیأتی انگلیسی با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دیدار و در خصوص وضعیت این کشور، مبارزه با تروریسم و راه های مقابله با خطرات افراط گرایی و تروریسم در جهان بحث و تبادل نظر کرد.

در این دیدار بشار اسد تاکید کرد: در حال حاضر خطرناک ترین موضوعی که جهان با آن مواجه است، تلاش برای نفوذ تفکر افراط گرایی در جوامع منطقه و خارج از منطقه است؛ همین مسأله مبنا و اساس تروریسمی را تشکیل می دهد که اخیرا مناطقی در اروپا و غرب را هدف قرار داده است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: نابودی تروریسم به مبارزه میدانی با آن محدود نمی شود بلکه باید از لحاظ ایدئولوژیک نیز باید با آن مقابله شود. سفر هیأت های غربی به سوریه و نشر حقایق جاری در آن، تصویر درستی را به مردم نشان خواهد داد. زیرا برخی از رسانه ها در خدمت منافع دولت ها هستند نه مردم.

از سوی دیگر اعضای هیأت انگلیسی نیز بیان داشتند: سفر ما به سوریه موجب خواهد شد تصویری صحیح را از وضعیت سوریه و آلام مردم آن، به دولت و اکثریت مردم انگلیس نشان دهیم و دیدگاه اشتباه آنها را در این موضوع تصحیح کنیم.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: بشار اسد، راههای مقابله باتروریسم ,



بازدید : 692
نویسنده : کامران وزیری

طی بیانیه ی علماء "اهل السنة والجماعة" برای  اولین بار وبشكل رسمی بامشاركت  ۲۰۰ عالم وداعی دینی .. با  حمایت مفتی الأزهر،. از وهابیت اعلام بیزاری کردند.

Image result for ‫

 

کنفرانس"  أهل السنة والجماعة"  که درشهر  گروزنی  پایتخت جمهوری چچن  بمدت سه روز از ۲۵  تا ۲۷ آگوست ۲۰۱۶، با حضور بیش از ۲۰۰ عالم ومفتی از  مناطق مختلف  جهان اسلام، کشورهای عربی  ، اسلامی وغربی ،منعقد گردید،   خواستار  توقف  بجث و جدل و مشغول شدن به امور وقضایای کوچک ، که عملاً موجب تفویت  فرصت گروههای تروریستی در بهره برداری از آن  برای کشتار و ویرانی بوده، گردیده است
این کنفرانس ( أهل السنة والجماعة)  با تاکید بر مذاهب «الأشاعرة والماتریدیة در اعتقاد، واهل مذاهب چهارگانه درفقه،اهل التصوف  علمی  وأخلاقًی وتزكیه » براین مذاهب تائید دوباره داشت ،و  گروههای سلفی  و وهابیت  را  از  "دائرة اهل السنة والجماعة"  خارج دانست ، در این کنفرانس با ایجاد تعریف برای هریک از مذاهب رسمی مذکور  در حلقه ی »أهل السنة والجماعة»پس از رسیدن به نتایجی  با صدور بیانیه و توصیه های به کار خود پایان داد: که در این بیانه بر محوریت قران تاکید شده و وبا رد  انحراف خطرناکی که بوسیله ی افراطی ها  با توجه به نوع ربودن برداشت های انحصاری از قلب این دین حسب دلخواه خود و بیرون دیدن دیگر مذاهب رسمی وشرعی  از دایره ی دین اسلام را عبور از جریان شرعی "أهل السنة والجماعة"دانست بدین ترتیب مرزبندها با گروههای تکفیری مشخص گردید.

:: موضوعات مرتبط: مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: آل سعود، آل فتنه، مهد وهابیت، ظهور روشنفکران اسلامی دراهل سنت ,



بازدید : 890
نویسنده : کامران وزیری

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، امیر خلبان شهرام رستمی نخستین شکارچی جنگنده «میگ 25» در جهان است. این خلبان نیروی هوایی ارتش از جمله رکورد داران تکخال زن ایران است. این پیشکسوت نیروی هوایی ماجرای شکار میگ 25 را این گونه روایت می‌کند:


« اواخر سال 1361، مسئولیت فرماندهی یکی از پایگاه‌های هوایی  که سهم عمده‌ای در حفاظت از آسمان میهن اسلامی داشت  به من سپرده شد. این پایگاه، علاوه بر تامین پوشش هوایی مناطق مرکزی و جنوب کشور، مأموریت حراست از پهنه نیلگون خلیج فارس را نیز عهده دار بود. اسکورت کاروان کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها در مسیر پایانه‌های نفتی و بنادر شمال غرب خلیج فارس نیز از جمله مسئولیت‌های هواپیماها «اف 14 » این پایگاه به شمار می‌آمد.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: نیروی هوایی ارتش، خلبانان شجاع،امیر شهرام رستمی ,



کسی مثل عمار لازم است......
نوشته شده در 10 / 6 / 1395
بازدید : 315
نویسنده : کامران وزیری



هر قدر هم زندگی کنی آخرش می میری!
نوشته شده در 10 / 6 / 1395
بازدید : 928
نویسنده : کامران وزیری
  !*___ هر قدر هم زندگی کنی آخرش می میری ___*!

آیت الله مجتهدی تهرانی:

هر چه می خواهی در این دنیا زندگی کنی بکن! اما آخرش مرگ است

آقا از این کوچه نرو ! بن بست است. این خیره سر میرود. تاریک هم هست

پیشانی اش می خورد به دیوار.

این دنیا هم کوچه ی بن بست است. آخرش پیشانی مان میخورد به سنگ لحََد.

آن وقت تازه پشیمان می شویم. میگوییم خدایا مارا به دنیا بازگردان، ما

اشتباه میکردیم. دیگر عمل صالح انجام میدهیم. خطاب میرسد

کَلاّ : ساکت شو!

تو برگردی به دنیا باز همان آدم اولی ! تو خوب بشو نیستی. می گویی

من را برگردان به دنیا ، آدم خوبی میشوم.. این همه جنازه بردی،

دوستانت را بردی دفن کردی، میخواستی خیال کنی که خودت مرده ای.

بسم الله. جنازه که بردی دفن کردی فکر کن خودت هستی و دوباره

زنده شدی، آمده ای به دنیا. آیا اعمالمان را خوب می کنیم؟


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: آیت ا , , , مجتهدی تهرانی، پندهای آموزنده ,