<انتصاب جانشین فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی ارتش
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 851
نویسنده : کامران وزیری

با حکم رهبر انقلاب وفرمانده معظم کل قوا انجام شد

انتصاب جانشین فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی ارتش

بسته رهبری

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، در احکام جداگانه‌ای امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان را به سمت جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر سرتیپ کیومرث حیدری را به سمت فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

به گزارش ایسنا، متن احکام فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:
 

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان
به پیشنهاد فرمانده کل ارتش و نظر به تعهّد، تجربه و شایستگی، شما را به سمت "جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران" منصوب می‌کنم.
ارتقای آمادگی‌های اطلاعاتی و عملیاتی آجا و رفع معضلات معیشت کارکنان در چارچوب تدابیر فرمانده کل، مورد انتظار است.
از تلاش‌های امیر سرتیپ موسوی در مدت تصدی این مسئولیت تشکر و قدردانی می‌کنم.
توفیقات همگان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

سیّد علی خامنه‌ای
۲۹ آبان ۱۳۹۵   


 

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

امیر سرتیپ کیومرث حیدری
به پیشنهاد فرمانده کل ارتش و نظر به تعهّد و سوابق و تجارب ارزنده، شما را به سمت "فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران" منصوب می‌کنم.
تلاش شایسته برای ارتقای تحرّک و کارآمدی یگان‌ها برابر با نیازهای عملیاتی روز، مورد انتظار است.
از تلاش‌های مؤثر امیر سرتیپ پوردستان در دوره‌ی تصدی این مسئولیت تشکر و قدردانی می‌کنم.
توفیقات همگان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

سیّد علی خامنه‌ای
۲۹ آبان ۱۳۹۵


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بیانات مقام معظم رهبری , ,



بازدید : 292
نویسنده : کامران وزیری

حضور احمدی نژاد در راهپیمایی روز قدس

رئیس‌جمهوری سابق می‌گوید انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری، «سوت و کور» و از سردترین دوره‌های انتخابات خواهد بود.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در جلسه‌ای که به تازگی با مشاوران و دستیارانش داشته، هشدار داده است که دود این سردی انتخابات به چشم نظام خواهد رفت.

سایت پایش در این باره نوشت: احمدی‌نژاد هر گونه کمک به گرم کردن تنور انتخابات سال آینده را رد کرده و گفته است: «اگر آقایان انتظار دارند من نقش صداوسیما را بازی کرده و شور و حالی به انتخابات بدهم، در اشتباهند. من هیچ نقش مشوق و محرکی در انتخابات ایفا نخواهم کرد.

احمدی‌نژاد که آشکارا از عدم نامزدی در انتخابات دلخور است، گفت: من قهر نمی‌کنم اما انتظار هم نداشته باشند برای گرم کردم انتخابات کاری بکنم.

برخی دستیاران احمدی‌نژاد ادعا می‌کنند در غیاب او در رقابت‌های انتخاباتی ۹۶، هیچ نامزد اصولگرای دیگر قادر به جذب گسترده آرای مردمی نیست و روحانی در یک انتخابات یک طرفه پیروز خواهد بود.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , امنیتی , ,



بازدید : 902
نویسنده : کامران وزیری

 
قرار عاشقی میلیون‌ها زائر بهانه شکل‌گیری باشکوه‌ترین گردهمایی دلدادگان حسینی(ع) شده؛ تا لحظه دیدار«اربعین» راهی باقی نمانده است؛ دوباره جمع کربلایی‌ها در حرم اباعبدالله جمع می‌شود.

خبرگزاری مهر - ثانیه‌ها دقیقه می‌شود و دقایق ساعت‌ها را می‌سازد. وقتی منتظری همه‌چیز انگار به‌کندی می‌گذرد؛ این حالِ آن‌هایی است که تازه راهی شده‌اند و برای رسیدن به کربلا بی تابند.

اما حال و هوای آن‌ها که در بین‌الحرمین سیر می‌کنند چیزِ دیگری است، می‌خواهند زمان متوقف شود اما اینجا وقتی پای عاشقی و مشتاقی در میان است انگار همه‌چیز زود می‌گذرد و می‌خواهد تمام شود.

بعضی‌ها هم دل کنده‌اند و راه برگشت در پیش‌گرفته‌اند، اما این دل کندن حکایت حال و احوالِ خاطری جامانده در کربلاست، حالِ قلبی که به ضریح قفل‌شده و تمنای بازگشت دوباره دارد.

زائران اربعین این روزها غوغایی به پا کرده‌اند، ماجرای دلدادگی که حالا عالم‌گیر شده است

 

 


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: نهضت حسینی، زیارت اربعین ,



بازدید : 879
نویسنده : کامران وزیری

شرق حلب

ساکنان شرق حلب که ضد ادامه حضور گروههای مسلح و تروریستی در شرق حلب دست به اعتراض زده بودند از سوی افراد مسلح به گلوله بسته شدند که بر اثر آن شمار زیادی کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، ایگور کوناشینکوف سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: افراد مسلح در محله الحیدریه در شرق حلب به سوی غیرنظامیان آتش گشودند و بیش از ۱۷ را کشتند و ۴۰ نفر دیگر را زخمی کردند.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ غیرنظامی در محله صاخور در شرق حلب دست به اعتراض زدند و تلاش کردند که خود را به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه برسانند. در محله الحیدریه افراد مسلح بدون هشدار به سوی تظاهرات کنندگان شلیک کردند و ۱۷ نفر را کشتند که در میان آنها افراد ۱۳ تا۱۵ ساله وجود داشتند و بیش از ۴۰ نفر دیگر را زخمی کردند.

کوناشینکوف تاکید کرد: افراد مسلح شماری از افرادی که آنها را مسئول برگزاری این اعتراضات می دانند را کشته و برخی دیگر را بازداشت کرده اند.

وی بیان کرد: ساکنان مناطق شرقی از هیچ تلاشی برای اعتراض و خروج از مناطق تحت کنترل گروههای مسلح خودداری نمی کنند. بر اساس گفته های آوارگان، در روز پنجشنبه گذشته بیش از ۳۰۰ نفر از ساکنان علیه تروریستها و شورای محلی در ساعت ۱۰:۳۰ صبح در محله  الکلاسه دست به اعتراض زدند و در جریان این تظاهرات تلاش کردند که خود را به گذرگاه بستان القصر برسانند.

این مقام روسی افزود: افراد مسلح تظاهرات را با شلیک گلوله های سلاح های سنگین پراکنده کردند و سپس اقدام به مین گذاری در همه راههای منتهی به گذرگاه بستان القصر کردند و تک تیراندازان را در سطح ساختمان های نزدیکی مستقر کردند.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سوریه، خط مقدم مقاومت، جولان تروریستهای تکفیری! ,



حماسه اربعین
نوشته شده در 21 / 8 / 1395
بازدید : 879
نویسنده : کامران وزیری

 

نتیجه تصویری برای کنار قدم های جابر

نتیجه تصویری برای کنار قدم های جابر


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: قیام عاشورا، اربعین، حماسه حسینی ,



نیروی دفاعی ؛ ضامن امنیت کشور
نوشته شده در 21 / 8 / 1395
بازدید : 868
نویسنده : کامران وزیری



بازدید : 877
نویسنده : کامران وزیری



بازدید : 1216
نویسنده : کامران وزیری

سرلشگر باقری

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تهدید جمهوری اسلامی درتنگه هرمز و خلیج فارس تنها به شوخی می‌ماند؛ آن فرد هم که اخیرا به صحنه قدرت آمده حرف‌های بزرگ‌تر از دهنش می‌زد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرلشگر محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز و در پنجمین سالگرد شهادت شهید حسن تهرانی مقدم رئیس سابق سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی سپاه که در ستاد نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: خدا را شکر می کنیم که صنعت موشکی ما به جایی رسیده که دشمنان نمی‌توانند امروز تصمیم به تجاوز بگیرند؛ هر چند در رأس آن نخست وزیر دیوانه یک رژیم جعلی باشد که می‌گوید چند بار قصد حمله داشته ایم اما منصرف شده ایم؛ جنگی که با جمهوری اسلامی آغاز شود پایان آن مشخص نیست.

وی با طرح این سوال که جنگ ۳۳ روزه چگونه بود، گفت: مگر حزب الله یک گروه چریکی بیشتر بود؟  اسرائیل چه کاری می توانست انجام دهد که انجام نداد؟ ۳۳ روز در برابر یک گروه چریکی چه می توانست بکند که نکرد؟ حزب الله در این جنگ یک فرمانده گروهان از دست داد و نه حتی یک فرمانده گردان.

سرلشگر باقری تصریح کرد: حزب الله تا آخرین روز موشک زد و در نهایت گفتند اسرائیل شکست خورده و نباید وارد جنگ می‌شد. این نتیجه جنگ با یکی از همکاران جمهوری اسلامی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: موشکی درست کرده اند که دشمن با تمام توان کار می کند اما کاری از پیش نمی برد.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات آمریکا اضافه کرد: آن فردی که اخیرا به صحنه قدرت آمده حرف های بزرگ‌تر از دهنش می‌زد؛ البته در زمان تبلیغات شکر زیاد می‌خورند و گفته بود اگر من بودم در مقابل دستگیری ملوانان در خلیج فارس فلان کار را می‌کردم. از فرماندهان خود بپرس که نیروهایش در زمان دستگیری روی شناورها چکار کردند.

سرلشگر باقری افزود: تهدید جمهوری اسلامی در تنگه هرمز و خلیج فارس تنها به شوخی می‌ماند همانند این قدرت نیز امروز در پدافند و نیروی قدس سپاه در صحنه نهضتی وجود دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با طرح این سوال که آیا محور مقاومت ضعیف‌تر شده یا قوی‌تر، بیان داشت: شاهد حضور معنوی ما در منطقه هستید بدون اینکه لشگری ببریم. حرف اول را در سوریه و عراق کسانی می‌زنند که همرزم‌های شهید تهرانی مقدم هستند.

سرلشگر باقری تاکید کرد: ترسی از اینده نداریم و مسیر آینده کاملا شفاف است.

وی با بیان اینکه در ۵ سال گذشته کارهای زیادی انجام شده است، به اقدامات صورت گرفته در شمال غرب کشور اشاره کرد و افزود: دو حزب ورشکسته در این مناطق اقداماتی انجام دادند که کشته دادند و فرار کردند و حالا اعلام می کنند به صحنه سیاسی باز می‌گردیم. یک شب نخوابیم دشمن بیدار است؛ مواظبیم.

سردار باقری با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی بدون هیچ چشم‌داشتی به یک وجب از خاک همسایگان و منطقه، منافع خود و جهان اسلام را دنبال خواهد کرد، گفت: با رعایت تمامی مبانی به تمام مظلومین در برابر زورگویان و مستکبران کمک می‎کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: نیروهای مسلح در اداره کشور مسئولیت ندارند، اما امیدواریم و دعوت می کنیم و می خواهیم راه نورانی را در پیش بگیرید و بهتر از گذشته در این مسیر بروید.

سرلشگر باقری افزود: اگر رهبری به اقتصاد مقاومتی نظر دارند این مهم است. آنچه خود داریم را نباید از بیگانه تمنا کنیم.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سرلشگر باقری، خودباوری، خودکفایی، شهید طهرانی مقدم ,



بازدید : 940
نویسنده : کامران وزیری

نفت گاز

 
معاون وزیر نفت با تشریح فعالیت یک گروه مافیایی واردکننده کالا به صنعت نفت،با بیان اینکه ورود به دوره پسابرجام تاثیری برای فعالیت واردکنندگان ندارد، گفت: دلالان میخ خود را محکم کوبیده‌اند.

محمدرضا مقدم در گفت‌وگو با مهر در تشریح فعالیت یک گروه مافیایی تامین کنندگان کالا و تجهیزات در صنعت نفت، گفت: هم اکنون بومی سازی ساخت ۱۰ کالای پرمصرف در صنعت نفت و گاز کشور کلید خورده است.

معاون پژوهش و فنآوری وزیر نفت با تاکید بر اینکه بومی سازی برخی از کالاهای نفتی به ویژه تعدادی از اقلام مورد نیاز و پرمصرف در بخش حفاری نفت به مذاق برخی از گروه های دلال و واسطه واردکننده کالا خوش نیامده است، تصریح کرد: برخی از شرکت های واردکننده کالا و تجهیزات، تحت پوشش نمایندگی مجاز فعالیت می‌کنند که مشکل چندانی با این نمایندگی‌های مجاز نداریم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اما برخی از گروه‌های دلالی و واسطه گری در صنعت نفت کشور فعالیت می‌کنند که فعالیت آنها دامنه کار مشخصی ندارد، تصریح کرد: به عبارت دیگر این گروه همه نوع کالا و تجهیزات با هر نوع سطح استاندارد و کیفیتی را وارد صنعت نفت می‌کنند.

مقدم در پاسخ به این پرسش مهر که تاکنون این گروه مافیایی تامین کننده کالا چه تهدیداتی نسبت به بومی سازی و یا واردات ضابطه مند برخی از کالاها انجام داده اند، اظهار داشت: این گروه مافیایی در شرکت ملی نفت ایران، وزارت نفت و یا شرکت‌های تابعه نیستند.

دور زدن قانون تاکتیک جدید دلالان

وی با تاکید بر اینکه مهمترین فشار این گروه استفاده از برخی از قوانین همچون قانون مناقصات در جهت واردات کالا به صنعت نفت کشور است، بیان کرد: بر اساس قانون مناقصات هر شرکتی می‌توان نسبت به خرید و یا واردات کالا به صورت خرد و متوسط اقدام کند.

معاون وزیر نفت، افزود: اما در همین قانون مناقصات تاکید شده که که کالاها باید دارای استاندارد و کیفیت مطلوب و مناسب هم باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه نگاه وزارت نفت به قانون مناقصات از زاویه کیفیت و استاندارد است، تاکید کرد: ورود کالا و تجهیزات فاقد استاندارد و کیفیت مطلوب می‌تواند خسارت‌های مالی، جانی و تولیدی به همراه داشته باشد.

به گفته وی گروهی سعی دارد که از این قانون استفاده کند و در روند کالا و تجهیزات با استاندارد بالا اختلالاتی ایجاد کند.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , اقتصادی , ,
:: برچسب‌ها: اقتصاد، انرژی، نفت، رانت خواری ,



بازدید : 875
نویسنده : کامران وزیری
ظریف میشل عون

 

برنامه‌ریزی عربستان برای دیدار سریع سفیران کشورهای عضو شورای همکار خلیج فارس با «سعد حریری» نخست وزیر مامور دولت جدید لبنان نشان می‌دهد که از دیدار مقام‌های ایران و سوریه با ژنرال «میشل عون» نگران و ناراضی هستند.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: رییس جمهوری لبنان، ژنرال میشل عون ,