<فتاح: شایسته نیست کسانی که در صف اول حمایت از انقلاب بودند در فقر و محرومیت باشند.
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1022
نویسنده : کامران وزیری

فتاح

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته امداد بر تصویب قوانین در جهت خشکاندن ریشه‌های فقر تاکید کرد و گفت: شایسته نیست کسانی که در صف اول حمایت از انقلاب بودند در فقر و محرومیت باشند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های این نهاد باید با اساسنامه جدید ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب منطبق شود، گفت: تحول در کمیته امداد نفی عملکرد گذشته نیست و این نهاد در سال‌های گذشته کارنامه موفقی داشته است.

فتاح گفت: فقرا و محرومان در همه عرصه‌ها پشتیبان و در صف نخست حمایت از انقلاب و نظام بوده‌اند و شایسته نیست که آنها همچنان در فقر و محرومیت به سر برند و ما همه در مقابل مشکلات این قشر مسئولیم.

وی ریشه‌کنی فقر و محرومیت را نیازمند عزمی ملی دانست و بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود کشور و پشتیبانی قوای سه‌گانه تاکید کرد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به تعامل و همکاری مناسب این نهاد با وزارت رفاه و تامین اجتماعی، افزود: از تفکیک وظایف کمیته امداد و سازمان بهزیستی از طریق قانونگذار استقبال می‌کنیم.

فتاح ضمانت بانکی را از دیگر مشکلات مددجویان این نهاد عنوان کرد و گفت: در حالیکه افرادی وام‌های کلان از بانک‌ها دریافت کرده‌اند و حاضر به باز پس دادن آن نیستند مددجویان کمیته امداد برای دریافت وام‌های چند میلیونی با مشکل ضمانت مواجه هستند.

رئیس کمیته امداد توجه به اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت را اولویت اصلی کمیته امداد اعلام و تصریح کرد: تامین مسکن، توجه به مسائل فرهنگی را براساس اصول ارزشی و انقلابی، بیمه درمانی و ازدواج از دیگر اولویت‌های این نهاد است.

نمایندگان مجلس نیز در این نشست ضمن اعلام آمادگی جهت تصویب قوانینی در جهت ریشه‌کنی فقر و محرومیت، بر توجه به ایجاد اشتغال پایدار، مسکن نیازمندان، توزیع عادلانه یارانه‌ها ، حمایت از تولیدکنندگان فرش در روستاها، ترویج فرهنگ وقف، توجه به مسئله فقر زنان در کشور، راه‌اندازی بانک قرض الحسنه، توجه به مشاغل خانگی و روستایی و تقویت‌بخش نظارتی کمیته امداد تاکید کردند.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: کمیته امداد امام خمینی , دکتر فتاح , مبارزه بافقر , تصمیم انقلابی ,



بازدید : 1012
نویسنده : کامران وزیری

درگیری نیروی دریایی با دزدان دریایی

خبرگزاری تسنیم: تکاوران نیروی دریایی ارتش، حملات پیاپی دزدان دریایی به یک فروند کشتی تجاری ایرانی را درخلیج عدن ناکام گذاشتند.

 
به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، تکاوران نیروی دریایی ارتش در قالب تیم اسکورت کشتی‌های تجاری و نفت‌کش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد و بین‌المللی بامداد امروز در خلیج عدن هنگامی که پنج فروند قایق دزدان دریایی قصد نزدیک شدن و تعرض به کشتی تجاری ایرانی را داشتند با حضور به‌موقع و اجرای آتش پرحجم، دزدان دریایی را فراری دادند.

در ادامه و با گذشت سه ساعت بار دیگر دزدان دریایی تجدید قوا کردند و تعداد قایق‌های خود را به 11 فروند افزایش دادند، اما این‌بار هم با واکنش سریع دلاور مردان نیروی دریایی ارتش مواجه شدند و پا به فرار گذاشتند.

هم اکنون سی و چهارمین ناوگان اطلاعاتی - عملیاتی نیروی دریایی ارتش شامل ناو لجستیک بوشهر و ناوشکن البرز که اواسط فروردین ماه امسال برای تأمین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی ایران و حراست از منافع جمهوری اسلامی در آب‌های آزاد عازم مأموریت برون‌مرزی در دریای عمان، شمال اقیانوس هند، منطقه خلیج عدن و تنگه باب المندب شده بود، مسیر بازگشت به کشور را در دریای عمان طی می‌کند.

این ناو‌ گروه در طول مأموریت خود توانست طی پنج مرحله رویارویی مستقیم با تروریسم دریایی مانع از کوچک‌ترین تعرض به کشتی‌های تجاری و نفتکش ایرانی شود.

تاکنون حدود دو هزار و 700 کشتی تجاری و نفتکش ایرانی به‌وسیله ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش به سلامت اسکورت شده و 287 درگیری مستقیم نیز با دزدان دریایی به ثبت رسیده است.

 


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ارتش مقتدر , نیروی دریایی راهبردی , مبارزه بادزدان دریایی ,



بازدید : 1249
نویسنده : کامران وزیری

افطارهم زمان با آغاز ماه مبارک رمضان، نوع غذا و زمان خوردن آن با توجه به ساعات روزه داری دچار تغییر می شود و کارشناسان تغذیه، در همین ارتباط توصیه هایی به روزه داران دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم زارعی کارشناس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت درباره نکات مهم تغذیه ای در ماه مبارک رمضان گفت: صرف غذای سبک و مختصر مثل شیرگرم، فرنی و شیر برنج به هنگام افطار و استفاده از سبزی ها و میوه ها در هنگام افطار و عدم زیاده روی در مصرف مواد غذایی شیرین در وعده سحری از جمله نکات مهم تغذیه ای در این ماه است.

وی درباره عادتهای غلط غذایی در این ایام افزود: یکی از این عادتهای غذایی غلط روزه داران این است که به دلیل تشنگی زیاد افطار را با آب سرد و یا نوشیدنی های سرد شروع می کنند که توصیه می شود افطار را با  نوشیدنی های گرم و یا ولرم مانند آب ولرم، چای کمرنگ و شیرگرم آغاز کنند.

زارعی گفت: پس از آن روزه داران می توانند از خرما یا کشمش استفاده کنند زیرا این دو سبب کنترل اشتها می شود و از پرخوری به هنگام افطار ممانعت می کند، علاوه بر آن مصرف خرما در ماه مبارک رمضان در تنظیم قند خون بسیار مفید است و توصیه می شود که در وعده افطار حتی المقدور 5-3 عدد خرما مصرف شود و از مصرف بیش از حد خرما نیز مانند سایر شیرینی ها پرهیز شود.

کارشناس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت افزود: در وعده های سحر و افطار از پرخوری اجتناب کنید و تا حد امکان به جای مصرف انواع شیرینی ها مثل زولبیا و بامیه که فقط حاوی انرژی و فاقد مواد مغذی هستند از مواد غذایی طبیعی شیرین مثل خرما، کشمش و انواع میوه استفاده شود؛ افراط در مصرف انواع شیرینی به هنگام افطار چاقی و اضافه وزن را به دنبال خواهد داشت.

 


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: ماه مبارک رمضان , ماه نزول قرآن , ماه ضیافت الهی , توصیه های مهم تغذیه ,



بازدید : 989
نویسنده : کامران وزیری

رمضانمطالعات محققان نشان می دهد، روزه تاثیر شگرفی بر جسم و روح انسان دارد و نه تنها به تقویت جسم می پردازد بلکه در درمان بسیاری از بیماری ها نیز مفید است.

به گزارش خبرنگار مهر، با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تمامی مسلمانان در سراسر دنیا روزه گرفته و در این ماه بیش از پیش به عبادت پروردگار خود می پردازند و روح خود را صیقل می دهند. اما روزه نه تنها بر روح انسان تاثیر دارد بلکه تاثیرات شگرفی نیز بر جسم و سلامت انسان به دنبال دارد.

محققان انگلیسی در تحقیقات اخیر خود دریافتند روزه نه تنها باعث افزایش سوخت و ساز بدن، غلظت هورمون ها، افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن، عملکرد مثبت الکترولیت ها و شاخص های خونی می شود بلکه می تواند از بروز بسیاری از بیماری هایی که در دوران پیری گریبانگیر اشخاص می شود نیز پیشگیری کند.

روزه می تواند بسیاری از بیماری ها مانند آلزایمر، ضعف حافظه، بیماری های چشمی و افسردگی که در نتیجه افزایش سن در روح و جسم اشخاص بروز می کند را کاهش دهد.

* روزه و چربی خون

مطالعات محققان نشان می دهد، روزه گرفتن برای افرادی که مبتلا به چربی خون بالا هستند، بسیار مفید است. روزه به مبارزه علیه چربی های بد خون یعنی LDL پرداخته و برعکس میزان چربی های مفید خون HDL را افزایش می دهد.

بدن در مدت زمان روزه داری از چربی های ذخیره شده، استفاده می کند که این کار کاهش توده های چربی بدن و همینطور کاهش وزن را به دنبال دارد. زیرا یکی از دلایل مهم افزایش وزن و چاقی، تجمع چربی های بد در بدن است. به همین دلیل روزه گرفتن می تواند برای افرادی که به چربی خون مبتلا هستند، مفید باشد.

 


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: ماه مبارک رمضان , ماه نزول قرآن , ماه ضیافت الهی ,



بازدید : 1021
نویسنده : کامران وزیری
ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور، پایگاه نظامی سعودی «المخروق» در شهر نجران در جنوب عربستان را تحت تصرف خود درآوردند.
 
خبرگزاری فارس: ارتش یمن پایگاه نظامی عربستان را تصرف کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروهای یمنی همچنین پس از احاطه بر پایگاه نظامی اللبنات در شهر جوف، مقادیر زیادی تسلیحات و تجهیزات نظامی را به غنیمت گرفتند و پرچم یمن را در این پایگاه به اهتزار درآوردند.

ارتش یمن اداره پلیس عربستان در ظهران در جنوب عربستان را هم گلوله باران کرد و اردوگاه نظامی الحمامه را با موشکهای گراد هدف قرار داد. همچنین یک نفربر سعودی که می خواست در نزدیکی کوهستان تویلق مستقر شود، به آتش کشیده شد.

به گزارش العالم، نیروهای ارتش و کمیته های مردی پس از درگیری شدید با شبه نظامیان عبد ربه منصور هادی و عناصر القاعده (مورد حمایت متجاوزین سعودی) در منطقه دار سعد، به سمت شهر الانشاءات پیشروی کردند.

یک مقام نظامی یمن در این باره گفته که ارتش و نیروهای مردمی یمن همچنین در شهر المنصوره پیشروی کردند و بسیاری از مواضع نظامی شبه نظامیان عبدربه منصور هادی و القاعده در منطقه البریقه را به تصرف خود درآوردند.

این مسئول یمنی افزود: نیروهای توپخانه انبار تسلیحات در منطقه خور عمیره را هدف قرار داده و آن را به آتش کشیدند.

وی تاکید کرد که ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین شبه نظامیان عبدربه منصور هادی و القاعده در خور عمیره را با توپخانه مورد حمله قرار دادند که در نتیجه آن ده ها تن از عناصر تروریست کشته و زخمی شدند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین پس از در اختیار گرفتن اردوگاه اللبنات (متعلق به القاعده) در منطقه الجوف، مهمات و تجهیزات نظامی سنگین را به تصرف خود درآوردند.

در میان تسلیحات به غنیمنت گرفته شده می توان به تانکها و توپ های ضد هوایی و تسلیحات سبک و نیمه سنگین پیشرفته سعودی از جمله کلاشینکوف نوع گیتری اشاره کرد.

علاوه بر آن دهها هزار قطعه سلاح سبک و نیمه سنگین توسط ارتش و کمیته های مردمی به همراه صدها خودرو شاص اهدایی رژیم سعودی به غنیمت گرفته شد.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: عربستان , آل سعود , آل فتنه , گرداب یمن , شکستی زودهنگام , ,



فتنه آل سعود/ کاریکاتور
نوشته شده در 29 / 3 / 1394
بازدید : 989
نویسنده : کامران وزیری



بازدید : 1059
نویسنده : کامران وزیری

آیت الله سیستانیبه گفته بسیاری از مقامات عالیرتبه دولت عراق فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی دینی در این کشور طی سال گذشته میلادی نقش بسزایی در جلوگیری از تجزیه عراق داشت.

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل:  یک سال قبل درست در چنین روزهایی آیت الله سیستانی، مرجعیت عالی دینی عراق با صدور فتوای کفایی خواستار مشارکت آن دسته از جوانان عراقی که قادر به حمل سلاح هستند در میدان نبرد علیه داعش شد. فتوای آیت الله سیستانی پس از سقوط شهر موصل واقع در استان نینوا به دست داعش صادر و توسط «شیخ عبدالمهدی الکربلائی» نماینده ایشان در نماز جمعه اعلام شد. شیخ عبدالمهدی الکربلائی در بیان علل صدور این فتوا توسط آیت الله سیستانی پس از نماز جمعه سال گذشته در کربلاء گفت: اوضاع کنونی عراق بسیار خطرناک بوده و مسؤولیت شرعی و ملی بزرگی در برهه کنونی بر عهده ما قرار دارد. ملت و کشور عراق با چالش و خطر بزرگی مواجه هستند به گونه ای که تروریست ها تنها به هدف قرار دادن استان های نینوا و صلاح الدین بسنده نکرده بلکه همه استان ها به ویژه بغداد، کربلا و نجف اشرف را در تیررس قرار داده اند. وی همچنین ادامه داد: بر شهروندانی که توانایی حمل سلاح و مبارزه با تروریست ها را دارند، واجب کفایی است به دفاع از کشور، ملت و مقدسات پرداخته و به نیروهای امنیتی بپیوندند.

پس از صدور این فتوای «تاریخی» توسط آیت الله سیستانی، موجی از ترس و وحشت در صفوف تروریست های داعش رخنه کرد. تکفیریهای داعش با انتشار مطالبی در صفحات منسوب به خود در شبکه های اجتماعی از نگرانی خود در قبال این فتوا پرده برداشتند. در همین رابطه یکی از تکفیریهای عضو داعش به نام «ابوقتاده المغربی» در صفحه منسوب به خود در توئیتر نوشت: شیعیان عراق از مرگ نمی هراسند. ما یک نفر از آنها را می کشیم اما هر یک از آنها ۱۰۰ نفر از ما را به قتل می رسانند. اگر همین روند ادامه داشته باشد، داعش در عراق جایی نخواهد داشت.

در شرایطی که داعش پیش بینی می کرد که تنها شیعیان عراقی از فتوای مرجعیت عالی دینی عراق استقبال کنند، اما هزاران نفر از اهل تسنن در عراق به فتوای آیت الله سیستانی لبیک گفتند.

اهل تسنن عراق

بر اساس آمارهای منتشر شده پس از صدور فتوای آیت الله سیستانی هزاران نفر از جوانان عراقی از شیعیان گرفته تا اهل تسنن در استان های بغداد، بصره، الانبار، نینوا، دیالی، مُثنی، ذی قار و صلاح الدین برای به دست گرفتن سلاح و مبارزه با تروریست های تکفیری داعش داوطلب شدند. در کنار شیعیان و اهل تسنن عشایر و قبایل عراقی نیز نقش بسزایی را در مبارزه با تروریست های داعش به دنبال صدور فتوای جهاد کفایی ایفا کردند. شمار داوطلبان مردمی مبارزه با داعش در عراق تا جایی گسترش یافت که کمیته های نام نویسی از این افراد، روند نام نویسی را برای مدتی موقت متوقف کردند.

فتوای جهاد کفایی موجب شد تا نیروهای بسیج مردمی در عراق شکل گرفته و این نیروها دوشا دوش نظامیان ارتش با تروریستهای داعش بجنگند. پس از ورود نیروهای مردمی عراق به صحنه نبرد با داعش، پیشروی های ارتش در مبارزه با این گروه تروریستی تسریع شد. سیطره بر منطقه استراتژیک «جرف الصخر» واقع در شرق استان دیالی و پاکسازی شهر تکریت، زادگاه دیکتاتور سابق عراق از لوث داعش از جمله مهم ترین دستاوردهای نیروهای مردمی در همکاری با ارتش به شمار می رود. پیش از ورود نیروهای مردمی عراق به میدان نبرد با داعش، این گروه تروریستی کنترل بسیاری از میدان های نفتی مهم عراق را در دست داشت، اما اکنون تسلط آنها بر این میدان ها به شدت محدود شده است.

نیروهای مردمی عراق

تأثیرگذاری ورود نیروهای مردمی به میدان نبرد با داعش به دنبال فتوای جهاد کفایی تا جایی پیش رفت که «محمد سالم الغبان»، وزیر کشور عراق در این زمینه گفت: تشکیل نیروهای مردمی یک تجربه موفق برای عراق محسوب می شود، زیرا این نیروها ایفا کننده نقش اصلی در آزادسازی بسیاری از مناطق اشغال شده توسط داعش هستند.

وی همچنین ادامه داد: پس از اشغال موصل، نیروهای مردمی با همکاری های گسترده با نظامیان ارتش موفق شدند دستاوردهای بسیاری را در مبارزه با گروه های تکفیری محقق کنند.

پایگاه «صوت العراق» در تحلیل نتایج جهاد کفایی نیروهای مردمی علیه داعش می نویسد: نیروهای امنیتی نقش مهمی را در تأمین امنیت بسیاری از استان های مهم مانند بغداد و دیالی ایفا کردند. آنچه که بیش از هرچیز دیگری همگان را به حیرت درآورده است، شکستن محاصره شهر آمرلی است. این شهر ماه ها تحت محاصره تروریست های داعش بود اما سرانجام دخالت نیروهای مردمی و همکاری آنها با ارتش به شکسته شدن این محاصره منجر شد.

یکی از دستاوردهای مهم فتوای کفایی آیت الله سیستانی، آشکار شدن نقش نیروهای مردمی در مبارزه با تروریسم است. این فتوا می تواند الگویی برای هر کشور دیگری باشد که در حال حاضر درگیر مبارزه با تروریسم است. همین مسأله موجب شد تا «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق دستور تسلیح نیروهای مردمی استان الانبار به منظور آغاز عملیات پاکسازی شهر الرمادی از لوث تروریست های داعش را صادر کند. در واقع دولت عراق در نهایت به این نتیجه رسید که پاکسازی خاک این کشور از تروریست های داعش بدون مشارکت نیروهای مردمی محقق نخواهد شد. بر همین اساس، حیدر العبادی حتی از عزم خود برای روانه ساختن نیروهای بسیج مردمی به سمت شهر موصل واقع در استان نینوا به منظور آغاز عملیات پاکسازی آن خبر داد.

اما نکته ای که ذکر آن در اینجا حائز اهمیت محسوب می‌شود، این است که فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی برای تمامی مردم عراق از تمامی اقشار صادر شده و محدود به گروه و فرقه خاصی نمی شود. بسیاری به دنبال آن هستند تا نیروهای مردمی را به شیعیان عراقی محدود کنند اما این فتوا خطاب به تمامی مردم عراق صادر شد. همانگونه که گفته شد اهل تسنن در کنار شیعیان بخش وسیعی از اعضای نیروهای مردمی را تشکیل می دهند. به گفته کارشناسان یکی از دستاوردهای دیگر این فتوا که شاید زیاد به چشم نخورد افزایش وحدت میان اقشار مختلف جامعه عراق بود؛ اقشاری که با حفظ وحدت و به دور از هرگونه اختلاف دوشادوش یکدیگر به منظور تحقق یک هدف یعنی از میان برداشتن داعش وارد میدان نبرد شدند.

بسیاری از مقامات عراقی در سالروز صدور فتوای جهاد کفایی توسط مرجعیت عالی دینی این کشور، ضمن تقدیر و تمجید از این فتوا آن را عامل نجات عراق عنوان کردند. به همین مناسبت «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق با صدور بیانیه ای ضمن «تاریخی» توصیف کردن فتوای آیت الله سیستانی تأکید کرد: این فتوا عراق را از توطئه شومی که برای آن طراحی شده بود، نجات داد.

العبادی همچنین افزود: داعش پس از اشغال موصل به دنبال نفوذ در دیگر مناطق عراق بود که فتوای به موقع آیت الله سیستانی تمام نقشه های آن را نقش بر آب کرد.

«خالد العبیدی» وزیر دفاع عراق نیز ضمن تمجید از فتوای جهاد کفایی در خصوص آن می گوید: این فتوا، موجب افزایش وحدت در عراق و جلوگیری از تجزیه آن شد. وی ادامه داد: این فتوا تمامی طرح های آماده شده از سوی دشمنان برای عراق را با شکست مواجه ساخت.

«سید عمار حکیم» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق هم در سالروز صدور فتوای جهاد کفایی تصریح کرد: این فتوا بار دیگر ثابت کرد که مرجعیت سوپاپ اطمینان عراق است.

حکیم اظهار داشت: این فتوا تحت هیچ شرایطی فرقه گرایانه نبوده و اهل تسنن را هم در کنار شیعیان به میدان های نبرد کشاند.

«عبدالمهدی الکربلائی» نماینده آیت الله سیستانی نیز در این ارتباط اظهار داشت: پس از یک سال از صدور فتوای جهاد کفایی توسط آیت الله سیستانی مشاهده می کنیم که این جهاد توانست ارزش ها و مقدسات عراق را حفظ کند.

وی افزود: جهاد مردم عراق علیه داعش از نفوذ این گروه تروریستی در نقاط مختلف جلوگیری کرد.


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: عراق , تروریسم تکفیری , فتوای مرجعیت , شکست داعش ,



بازدید : 1404
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری تسنیم: این پایان داستان طولانی و شورانگیز امروز تشییع شهدای گمنام ایرانی است:«دست روزگار سرانجام شهدای دست‌بسته را به تشییع شبانه کشاند» اتفاقی که داغ تاریخی بزرگ شیعه را امروز برای همه آن‌هایی که در این لحظات تاریخی در معراج بودند زنده کرد .      

تشییع شهدا 
 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم تشییع پیکر پاک 270 شهید تازه تفحص‌شده امروز در فضایی وصف‌نشدنی در خیابان‌تهران برگزار شد. اتفاق بزرگی که خیلی زود تبدیل به اتفاقی تاریخی و بی‌سابقه در تاریخ معاصر ایرانی شد.

جمعیت غیرقابل‌شمارشی که امروز در تهران برای پاسداشت 270 شهید دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره آرمان‌ آنها گردهم آمده بودند، سند بزرگی بر ادامه آرمان سال 57 خمینی بزرگ است.

این استقبال بی‌سابقه ایرانی‌ها از شهدای 8 سال دفاع مقدس، در شرایط امروز جامعه و سیاست ایرانی، شواهد فرامتنی زیادی به وجود آورد که احتمالا در روزهای آینده محل بحث فراوانی خواهد بود.

با وجود همه پیش‌بینی‌ها مبنی بر استقبال وسیع مردمی از تشییع شهدای غواص، حضور مردمی در مراسم امروز غیرقابل‌‌باور بود.

ماجرای شهدای تازه تفحص شده ایرانی، ماجرای شگفت‌آوری در وضعیت امروز جامعه ایرانی است. چیزی در حدود یک ماه پیش خبر کشف پیکر پاک 175 شهید غواص که با دستان بسته به شهادت رسیده بودند، انفجاری در افکار عمومی و رسانه‌‌های ایرانی به وجود آورد و ابراز احساسات بی‌شمار و شگفت‌انگیز ایرانیان به شهدای وطن، اتفاقات بی‌سابقه‌ای به وجود آورد. 36 سال بعد از وقوع انقلاب اسلامی و چیزی در حدود 20 سال بعد از پایان جنگ، این اتفاق برای همه کسانی که در دو سر طیف مردّدان و حامیان آرمان‌های خمینی کبیر بودند، اتفاق بزرگی به حساب می آید.

محدود نبودن ابراز علاقه و ارادت ایرانی‌ها به این شهدای تازه تفحص شده در قالب‌های کلیشه‌‌های معمول این سالها، یکی از بزرگترین اتفاقات دوران معاصر ایرانی است. آدم‌هایی با سلایق و نگاه‌های مختلف سیاسی و مذهبی و فرهنگی در طول این مدت، حمایت خود را از آرمانی که این شهدای برای آن جان باختند اعلام کرد‌ه‌اند و پیش‌بینی می‌شود که گردهمایی امروز بند ترمیم بزرگی بر همه اختلافات و نزاع‌های جعلی و غیرواقعی اما بزرگ‌شده جامعه ایرانی باشد.

تشییع این شهدا از میدان بهارستان (مقابل درب غربی مجلس شورای اسلامی ایران) آغاز شده و سپس با حضور گسترده مردم و مسئولین به خیابان شهید مصطفی خمینی، چهارراه سرچشمه، خیابان امیرکبیر، میدان امام خمینی(ره)، خیابان شهید فیاض‌بخش، خیابان وحدت اسلامی و نهایتاً خیابان بهشت به‌سمت معراج شهدا ادامه خواهد داشت.

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , حوادث , امنیتی , مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: تشییع شهدای غواص , میثاق مجدد مردم باآرمانهای امام ورهبری , هشدار به استکبار وخائنین به ملت! ,



بازدید : 996
نویسنده : کامران وزیری
 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نباید علامت غلط و حرفهای غیر واقعی به دنیا ارائه شود. نباید بگوییم ما آب خوردن نداریم و کشور محاصره شده است. سیاست خارجه قاجاری و پهلوی دیگر به ایران بر نمی‌گردد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: این صداها (شعارهای مردم از قبیل نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا) را مذاکره‌کنندگان ما که پشت میز روبروی آنها می‌نشینند باید به خوبی بشنوند و بفهمند.

رضایی با اشاره به شعارهای مردم اظهار داشت: این صداها جدی و واقعی است؛ صدای جوانانی است که حاضرند تا آخرین قطره خون خود را فدای آزادی و سربلندی ایران اسلامی کنند.

وی خطاب به خبرنگاران خارجی افزود: این صدای واقعی ملت ایران را به گوش جهانیان برسانید تا بدانند ملت ایران به هیچ وجه عقب‌نشینی نمی‌کنند.

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , نظامی , حوادث , امنیتی , مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران مقتدر , سرلشگر رضائی , ایثار وازخود گذشتگی شهدا , قاطعیت دربرابر استکبار , پیام ملت ایران به مذاکره کنندگان ,



بازدید : 1072
نویسنده : کامران وزیری

1410439419811_1854.jpgبشار اسد در دیدار با فرستاده سازمان ملل به سوریه در دمشق گفت: سکوت اختیار کردن در برابر جنایت‌های تروریست‌ها می‌تواند موجب تشویق آن‌ها به ادامه اقداماتشان شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه در سفر خود به دمشق با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار و با وی درخصوص آخرین تحولات اوضاع سوریه بحث و تبادل نظر کرد.

بشار اسد در این دیدار گفت: سکوت اختیار کردن در برابر جنایت‌های تروریست‌ها می‌تواند موجب تشویق آن‌ها به ادامه اقدامات تروریستی شود.

بشار اسد تاکید کرد که جهان باید نسبت به خطری که تروریسم برای امنیت و ثبات آن دارد، آگاه باشد و موضعی جسورانه علیه کسانی که تروریست‌ها را حمایت مالی می‌کنند و برای تحرک آنها شرایط مناسبی را فراهم می‌کنند اتخاذ کند.

رئیس‌جمهوری سوریه افزود: جهان باید این موضع قاطع را علیه کسانی اتخاذ کند که به قطعنامه‌های شورای امنیت درخصوص تروریسم در منطقه اهمیت نمی‌دهند.

دی میستورا در این دیدار اعلام کرد که هدف وی از سفر به دمشق این است که بشار اسد را در جریان نتایج رایزنی‌های خود در ژنو با طرف‌های سوری بگذارد و درخصوص اتخاذ اقدامات آتی جهت تکمیل گزارشش درباره سوریه که اواخر ژوئیه به شورای امنیت ارائه می‌شود با وی به گفتگو بپردازد.

در این دیدار درخصوص جنایت‌های تروریست‌ها علیه غیرنظامیان در حلب صحبت شد و دو طرف تاکید کردند که خطر اصلی که سوریه و سوری‌ها را تهدید می‌کند تروریسمی است که از سوی برخی کشورها حمایت می‌شود و در حال حاضر نیز مهم‌ترین مساله بازگرداندن امنیت و ثبات به سوریه و حفظ حاکمیت و وحدت اراضی آن است.

در پایان این دیدار دو طرف بر پیگیری و ادامه گفتگوها برای ایجاد راهکار سیاسی بحران سوریه و بازگرداندن امنیت و ثبات به آن توافق کردند.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سوریه , بشار اسد , خط شکن محور مقاومت ,