<به سمت خدا !!؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
به سمت خدا !!؟
نوشته شده در 29 / 4 / 1393
بازدید : 1130
نویسنده : کامران وزیری



بازدید : 1113
نویسنده : کامران وزیری



بازدید : 1141
نویسنده : کامران وزیری

دبیرکل جنبش «الوطن» عراق تاکید کرد شیعیان در مناطق تحت اشغال توسط داعش در معرض کشتار و قتل‌عام‌های جمعی و سازمان یافته قرار دارند.

خبرگزاری فارس: کشتار و شکنجه شیعیان عراق در مناطق تحت اشغال داعش

 

«مشرق المنصور»، دبیرکل جنبش «الوطن» عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد تاکید کرد که شیعیان در معرض کشتار و قتل‌عام‌های جمعی و کشتارهای سازمان یافته در مناطقی قرار دارند که گروه تکفیری «داعش» بر آنها تسلط می‌یابد.

المنصور افزود: جنبش الوطن به شدت قتل‌ عام‌ها و شکنجه‌ها و آزار و اذیت‌هایی که شیعیان در شهرها و روستاهای تلعفر و البشیر و آمرلی و شهرها و مناطق دیگر شیعه نشین در معرض آن قرار می‌گیرند، را محکوم می‌کند.


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: داعش , رویای پریشان آل سعود , مسیر میانبر برای سقوط ,



بازدید : 1034
نویسنده : کامران وزیری

رئیس جماعت سنی «علمای عراق» از بغداد خواست موضعی قاطع علیه «امان» به دلیل میزبانی کنفرانس تکفیری‌ها و بعثی‌ها علیه وحدت ملی عراق اتخاذ کند.

خبرگزاری فارس: رئیس سنی جماعت «علمای عراق»: بغداد موضعی قاطع علیه اردن اتخاذ کند

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از «السومریه نیوز»، «خالد الملا» رئیس جماعت علمای عراق امروز بیانیه پایانی کنفرانس «امان» را که در آن تعدادی از شیوخ سنی مخالف دولت عراق، افسران ارتش صدام حضور داشتند، محکوم کرد و گفت: این کنفرانس های مشکوک همه عراقی‌ها به طور کلی و اهل سنت به طور خاص را ناراحت می‌کند و ما را اینگونه در میان افکار عمومی معرفی می‌کند که ما از گروه‌های تروریستی و مسلح حمایت می‌کنیم در حالی که ما بارها تکرار کرده‌ایم که اهل سنت از این گروه‌های اعلام برائت می‌کنند.

وی گفت: این کنفرانس‌ها در ایجاد جنجال طائفه‌ای و افزایش کینه‌های مذهبی نقش دارند و نمی‌توانند هیچ نقشی در حل مشکلات موجود ایفا کنند. پناه بردن به اسلحه و حمایت از گروه‌های تکفیری و مسلح از داعش و ...غیرقانونی است و شرعا حرام است و منشورهای بین‌المللی نیز آنها را نمی‌پذیرند.

ملا در ادامه اقدام اردن در میزبانی چنین کنفرانسی را محکوم کرد و گفت که این کنفرانس به خشونت و کشتار میان طیف‌های مختلف ملت عراق تحریک می‌کند و این اقدام امان با قوانین حسن همجواری در تناقض است.

وی در ادامه از دولت عراق خواست تا موضع سیاسی و دیپلماتیک شفافی علیه چنین کشورهایی که به خشونت و کشتار در عراق ترغیب می‌کنند، اتخاذ کند.

کنفرانس موسوم به «نیروهای ملی عراق و عشائر غائب از روند سیاسی عراق» چهارشنبه گذشته در یک هتل  در امان پایتخت اردن به کار خود پایان داد. در این کنفرانس برخی شیوخ سنی، افسران ارتش صدام و سرکرده‌های تکفیری داعش حضور داشتند.

وزارت خارجه عراق در پی این اقدام امان، وزیر خارجه خود را به منظور رایزنی به بغداد فراخواند و اردن نیز از دولت عراق عذرخواهی کرد.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: اردن , محرک خاموش تروریسم , مامن تکفیری های بعثی ,



بازدید : 1042
نویسنده : کامران وزیری

یکی از نمایندگان عضو ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق، بازگشت جلال طالبانی رئیس جمهوری این کشور در شرایط حساس کنونی عراق را بسیار مهم و مفید دانست.

خبرگزاری فارس: بازگشت طالبانی به عراق، کاهش اختلافات و وحدت گروه‌ها را در پی خواهد داشت

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از السومریه نیوز، عبدالسلام المالکی، عضو ائتلاف دولت قانون، بازگشت جلال طالبانی، رئیس‌جمهور عراق از آلمان در این شرایط حساس زمانی را بسیار حائز اهمیت دانست.

وی ادامه داد بازگشت پس از یک سال و نیم جلال طالبانی می‌تواند اختلافات را کاهش داده و در انتخاب وزرا و نخست‌وزیر و همچنین ترسیم نقشه راه آینده، بسیار مفید باشد.

عبدالسلام المالکی افزود: بازگشت طالبانی در شرایطی اتفاق می‌افتد که کشور با دو معظل بزرگ دست به گریبان است، یکی موضوع تروریسم و دیگری انتخاب رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر و همچنین طالبانی می‌تواند نقش قابل توجهی در حل اختلافات بین بغداد و اربیل داشته باشد.

این عضو ائتلاف وابسته به نوری المالکی، جلال طالبانی را فردی میانه‌رو و وطن‌‌دوست توصیف کرد که مدافع قانون اساسی و وحدت و یکپارچگی عراق است.

جلال طالبانی معروف به «مام جلال» یا «عمو جلال» دیروز پس از یک و سال و نیم دوره درمانی خود در آلمان به عراق بازگشت و مورد استقبال گرم تمامی جناح‌ها و مسئولیبن قرار گرفت.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: عراق , بازگشت جلال طالبانی , نوید وحدت وآرامش ,



بازدید : 1044
نویسنده : کامران وزیری
در شب نوزدهم رمضان هنگامى كه آن بزرگوار قصد اداء نماز صبح را داشتند و مردم را براى نماز دعوت مي كردند در مسجد بزرگ كوفه توسط آن شقى روسياه ضربت خوردند.
 
 
جریان شهادت امير المؤمنين علی (ع)

افکارنیوز- حضرت امير المؤمنين عليه السّلام در بيست و يكم ماه رمضان سال چهلم از هجرت در اثر ضربت ابن ملجم مرادى به شهادت رسيد، در شب نوزدهم رمضان هنگامى كه آن بزرگوار قصد اداء نماز صبح را داشتند و مردم را براى نماز دعوت ميكردند در مسجد بزرگ كوفه توسط آن شقى روسياه ضربت خوردند.

عبد الرحمن بن ملجم مرادى از آغاز شب در مسجد كوفه انتظار امير المؤمنين عليه السّلام را مي كشيد و با شمشير زهر آلود خود در گوشه مسجد مخفى شده بود، پس از اينكه علي عليه السّلام مجروح شدند و فرق مباركش شكافته شد و بدنش مسموم گرديد تا شب بيست و يكم بسر بردند و در ثلث آخر شب بيست و يك جهان را وداع گفتند، علي عليه السّلام قبل از اين قضيه مردم را از وقوع آن اطلاع ميداد.

در روايات وارد شده است چون ماه رمضان درآمد امير المؤمنين عليه السّلام هر شبى را در نزد يكى از فرزندان و خويشاوندان بسر مي برد، و هنگام صرف غذا بيش از سه لقمه ميل نمي فرمود خدمت آن جناب عرض كردند: چرا غذا بيشتر ميل نمي فرمائيد؟
فرمودند: ميل دارم هنگام رسيدن امر پروردگار كه در همين يكى دو شب خواهد آمد، جوفم (شکمم)از غذا خالى باشد، و امير المؤمنين عليه السّلام در همين شبى كه اين سخنان را مي فرمودند مورد اصابت شمشير ابن ملجم واقع شدند.

اصبغ بن نباته گويد: امير المؤمنين در ماه رمضانى كه به شهادت رسيد براى ما خطبه خواند و فرمود: اينك ماه رمضان كه اول سال و بزرگ همه ماهها است فرا رسيده و شما در اين سال همگان در يك صف حج خانه خدا را بجا خواهيد آورد، نشانه اين مطلب اين است كه من در آن هنگام در ميان شما نخواهم بود، اصبغ گويد: امير المؤمنين عليه السّلام در اين هنگام از مرگ خود اطلاع مي داد و حال اينكه ما از جريان قضيه بى ‏خبر بوديم.


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: امیرالمومنین،بزرگ مظلوم تاریخ، محراب شهادت،قربانی عدالت ,



بازدید : 1084
نویسنده : کامران وزیری
خبرگزاری مهر: حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوارغزه به کابوسی ناتمام برای کودکان غزه تبدیل شده است کودکانی که اشک های مظلومانه آنها دل هر انسانی را به درد می آورد.
 

رژیم صهیونیستی از 10 روز پیش تاکنون بار دیگر حملات مرگبار خود را علیه نوارغزه آغاز کرده است. این حملات در ماه مبارک رمضان و در حالی که نوارغزه حدود 8 سال تحت محاصره قرار دارد و با کمبود مواد غذایی و دارویی مواجه است صورت می گیرد.


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: غزه، فاجعه انسانی، جنایت جدیدصهیونیسم، اعراب خوش غیرت!!! ,



بازدید : 1047
نویسنده : کامران وزیری
 بیش از یک ماه از نفوذ تکفیری‌های داعش به برخی استان‌های عراقی می‌گذرد و ارتش عراق ضمن متوقف کردن پیشروی تروریست‌ها، در حال سرکوب آنهاست.
 
 
خبرگزاری فارس: جدیدترین تحولات امنیتی عراق؛ محاصره ۳۰۰ تکفیری در «الانبار»/ ربوده شدن امام جماعت یک مسجد در بغداد

 

به گزارش خبرگزاری فارس، تداوم درگیری‌ها در استان الانبار، محاصره تروریست‌ها در این استان، خنثی شدن عملیات تکفیری‌ها برای حمله به پایگاه «سبایکر» تکریت و ...از جدیدترین تحولات عراق است.

 * 11 تکفیری داعشی در حمله هوایی ارتش عراق به مقر تروریست‌ها در «طوزخورماتو» واقع در شرق تکریت کشته شدند.

 * افراد مسلح ناشناس، امام جماعت مسجد «الحسین» در منطقه «البدیات» در شرق بغداد را ربودند.

*«عبدالله العیساوی» عضو مجلس شیوخ الانبار امروز گفت که روند تسلیم اعضای گروه‌های مسلح و تحویل سلاح‌هایشان به عشایر نیروهای امنیتی عراق ادامه دارد.

* «حمیدالهایس» رئیس عشائر الانبار گفت که اکنون 300 تکفیری در این استان در محاصره‌اند و طی چند هفته آینده الانبار پاکسازی خواهد شد.

* نیروی هوایی ارتش عراق حمله تکفیری‌ها برای اشغال «سبایکر» را خنثی کردند و طی این عملیات 20 تروریست در شمال تکریت کشته شدند.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: عراق , جبهه جدید تروریسم , باتلاق تکفیری ها ,



بن‌بست مذاکرات شکسته شده است
نوشته شده در 26 / 4 / 1393
بازدید : 1142
نویسنده : کامران وزیری

 
 

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: طی چند روز گذشته علائمی ظهور و بروز پیدا کرده است که حکایت از آن دارد که بن بست مذاکراتی ایران و گروه 1+5 شکسته شده است و مذاکرات یک روند رو به پیشرفتی را طی می کند.

به گزارش ایسنا، علی بیگدلی، استاد روابط بین الملل دانشگاه، در گفتگو با فرارو، ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه اثبات جدیت آمریکا برای رسیدن به توافق با ایران یکی از این نشانه ها بود گفت: اقامت سه روزه جان کری وزیر خارجه آمریکا در وین در حالی که سایر وزرای خارجه کشورهای عضو گروه 1+5 دچار نوعی دلزدگی از مذاکره شده بودند و همچون وزرای خارجه روسیه و چین حاضر نشدند تا به وین بیایند و یا همچون وزیر خارجه آلمان که اعلام کرد به خاطر فوتبال حاضر نیست وقت بیشتری برای مذاکرات بگذارند، نشان داد که دستیابی به توافق هسته ای تا چه اندازه برای آمریکایی ها حائز اهمیت است.

 وی با بیان اینکه انتشار گزارش کنگره بریتانیا همزمان با برگزاری مذاکرات، یکی دیگر از این نشانه ها بود گفت: گزارش کنگره یک گزارش 3 بعدی بود که در یک بعد آن از روحانی به عنوان یک رییس جمهور یاد شده بود که کنگره خواستار اعتماد به او شده است.

 بیگدلی افزود: در بعد دیگر این گزارش، وزیر خارجه بریتانیا مورد انتقاد قرار گرفته بود که چرا در مسیر بهبود روابط با ایران گام های موثری برنداشته است و بعد سوم هم انتقاد از دیپلماسی بریتانیا در مذاکرات هسته ای با ایران و پیروی از سیاست های آمریکا بود.

 وی ادامه داد: پس از این گزارش هم شاهد تغییر در وزارت خارجه بریتانیا و کنار رفتن ویلیام هیگ وزیر خارجه این کشور بودیم که این تغییر می توانست حکایت از آن داشته باشد که آمریکا در مذاکرات هسته ای با ایران یکی از همراهان خود را از دست داده است و از این به بعد به دلیل انتقاد کنگره نمی تواند روی حمایت های انگلیس برای همراهی در اعمال فشار به ایران حساب باز کند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران , آمریکا , انرژی صلح آمیز هسته ای , گذر از بحران ,



بازدید : 1141
نویسنده : کامران وزیری

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال 2014 برابر روسیه (مدافع عنوان قهرمانی) مغلوب شد.

خبرگزاری فارس: روسیه 3 - ایران 2؛ طلسم شکسته نشد/ روس‌ها مُردند تا بُردند! 

 به گزارش خبرگزاری فارس، مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال 2014 در حالی درتاریخ 25 تیرماه در سالن نلسون ماندلای شهر فلورانس ایتالیا آغاز شد که ملی‌پوشان ایران در دیدار افتتاحیه این پیکارها از ساعت 20 به وقت تهران به مصاف روسیه، قهرمان المپیک و مدافع عنوان قهرمانی لیگ جهانی رفتند.

در این مسابقه شاگردان کواچ با ترکیب اولیه معروف، موسوی، ظریف، قائمی، غفور و میرزاجانپور وارد زمین شدند و در نهایت با نتیجه 3 بر 2 ( 25 - 18، 18 - 25، 21 - 25، 37 - 35، 8 - 15) برابر شاگردان ورونکوف متوقف شدند. با این نتیجه روس‌ها 2 امتیازی شدند و ایران بازی نخست را با کسب یک امتیاز به پایان رساند.

روسیه که با کسب 48 مدال (19 طلا، 14 نقره، 15 برنز) از رقابت‌های جهانی و المپیک، پرافتخارترین تیم تاریخ والیبال است و از 22 دوره حضور در لیگ جهانی 15 مدال (3 طلا، 5 نقره، 7 برنز) بر گردن آویخته، اکنون با 342 امتیاز در رده دوم رنکینگ جهانی والیبال ایستاده است. در حالی که ایران تازه به جمع بزرگان پا گذاشته، بدون مدال جهانی و المپیک با 68 امتیاز دوازدهمین تیم رده‌بندی جهانی والیبال نام گرفته است.

روسیه 20 سال است که در مرحله نهایی لیگ جهانی به میدان می‌رود، اما این اولین سال حضور ایران در این مرحله است. پیش از این دو تیم در لیگ جهانی سال گذشته دو بار در کالینینگراد روسیه رودرروی یکدیگر قرار گرفتند که نتیجه هر دو بازی نیز به سود روس‌ها رقم خورد؛ روس‌ها همیشه مقابل ایران پیروز بودند.

تیم ملی والیبال ایران جمعه از ساعت 20 در دومین بازی خود در این مرحله از رقابت‌های لیگ جهانی والیبال 2014 به مصاف برزیل خواهد رفت.


:: موضوعات مرتبط: ورزشی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ورزش قهرمانی , والیبال , افتخار ملی , لیگ جهانی ,