<سازمان ملل: ۲۲ میلیون یمنی کمک نیاز دارند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 538
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: سازمان ملل: ۲۲ میلیون یمنی کمک نیاز دارند

سازمان ملل با بیان اینکه خطر گرسنگی در یمن به دلیل محاصره و بمباران آن توسط عربستان هر روز بیشتر می شود، اعلام کرد که بیش از ۲۲ میلیون نفر به کمک‎های انسان‎دوستانه در یمن نیاز دارند.

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دفتر هماهنگی امور کمک‎های بشردوستانه سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کرد که 22.2 میلیون یمنی (76 درصد از کل جمعیت یمن) نیاز به امدادرسانی دارند.

گزارش جدید نشان می‌دهد که خطر گرسنگی رو به افزایش است و این تعداد طی شش ماه اخیر از 6.8 میلیون نفر به 8.4 نفر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بیش از 1500 مدرسه در یمن به دلیل حملات ائتلاف سعودی دچار آسیب یا کامل ویران شده است.

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، بیش از دو سال و نیم است که ادامه دارد و طی این مدت هزاران نفر از مردم یمن کشته و زخمی شده‌اند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: یمن , تکرار مظلومیت شیعیان بعد از 1400 سال ,



بازدید : 437
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: اردوغان: ارتش کُردی را در نطفه خفه می‌کنیم/ به زودی عملیات در شمال سوریه آغاز می‌شود

رئیس جمهور ترکیه با اعلام خبر شروع شدن عملیات شمال سوریه در آینده نزدیک، تاکید کرد ارتش کُردی مورد نظر آمریکا را در نطفه خفه خواهد کرد.

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز (دوشنبه) گفت اقدامات لازم برای نابودی نیروهای دموکراتیک سوریه را انجام می‌دهند.

اردوغان طی سخنرانی در آنکارا ضمن درخواست از واشنگتن برای شفاف‌سازی موضع خود درباره تروریستی بودن شبه‌نظامیان کُرد سوری، گفت اگر ما شرکای استراتژیک هستیم، آمریکا باید در کنار ما با گروه‌های تروریستی مبارزه کند نه اینکه یکی از آنها را علیه دیگری به کار بگیرد.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» وی با بیان اینکه وظیفه ترکیه است تا قبل از متولد شدن ارتش تروریستی کُردی در شمال سوریه، آن را نطفه خفه کند، تاکید کرد گام‌های لازم برای نابودی نیروهای دموکراتیک سوریه را برمی‌دارند.

ردیس جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه مسئولیت عواقب حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی بر عهده آنکارا نیست، هشدار داد به زودی عملیات جدیدی در شمال سوریه آغاز می‌کنند.

اردوغان با بیان اینکه تدارکات ارتش ترکیه برای عملیات جدید کامل شده، توضیح داد: عملیات نظامی در عفرین و منبج هر لحظه امکان شروع شدن دارد و تا زمانی که حتی یک تروریست هم در مرزهای ما وجود نداشته باشد، ادامه می‌یابد.

رئیس جمهور ترکیه به آمریکا متذکر شد: به ترکیه به عنوان یک متحد استراتژیک اعتماد کنید. اگر نیروی نظامی در رقه یا منبج نیاز است، ما می‌توانیم یک یا دو گردان اعزام کنیم. با ترکیه هماهنگ عمل کنید. کاری که اکنون می‌کنید غلط است و شما خودتان را پیش متحد استراتژیک خود خجالت خواهید کرد.

اردوغان با بیان اینکه 30 هزار تروریستی که واشنگتن می‌خواهد مسلح کند، ابتدا سلاح خود را به سمت نظامیان آمریکایی نشانه می‌روند، گفت: اما ترکیه منتظر حمله آنها نخواهد ماند. با توپخانه‌های هویتزر آنها را هدف قرار داده و می‌دهیم. 


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ترکیه، آمریکا، چالش ارتش کردی ,



بازدید : 506
نویسنده : کامران وزیری

امیر حاتمی

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه راهبرد جدید دشمنان، ایجاد فضای پیچیده است، گفت: نباید گذاشت تمرکز نیروهای مسلح در این فضای پیچیده از دست برود.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ حاتمی امروز در جمع مسئولان و مدیران طرح و برنامه نیروهای مسلح با اشاره به رفتار و تحرکات زشت آمریکا در خصوص برجام و مقابله آمریکا در رفع تحریم ها علیه ایران گفت: بررسی این رفتار ها نشان می دهد که دشمنان می خواهند جمهوری اسلامی ایران را در شرایط خاص و پیچیده ای قرار دهند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در ماه های گذشته آمریکا نشان داد که در خصوص جمهوری اسلامی ایران این استراتژی را به کار گرفته است که این راهبرد نشان از عمق خصومت علیه ایران اسلامی و  انقلاب اسلامی دارد.

امیر حاتمی افزود: استراتژی به این مفهوم است که کار جدی منسجم و مطالعه شده پشت آن است و اگر بخواهیم در مورد اینکه چه کسی با چه روحیه ای می خواهد این استراتژی آمریکا را اجرایی کند جای بحث بسیار دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تأکید کرد: راهبرد آمریکا در مقابله با ایران ایجاد فضای پیچیده علیه جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: در فضای پیچیده نظم به هم می ریزد و نمی توان به درستی تصمیم گرفت.

وزیر دفاع تصریح کرد: اگر آنها بتوانند علیه ایران اسلامی فضای پیچیده ای را فراهم کنند در راهبرد خیانت کارانه خود موفق شده اند اما تاکنون  کشور ما تحت تدابیر روشنگرانه مقام معظم رهبری و متکی بر ملتی بصیر و هوشیار، ایران از این شرایط سخت گذشته و اجازه نداده است که فضای پیچیده ای که استکبار جهانی به دنبال آن است محقق شود.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: وزارت دفاع وپش ن , م - امیر سرتیپ حاتمی ,



آسیب دیدگی ناوشکن دماوند جدی است
نوشته شده در 26 / 10 / 1396
بازدید : 491
نویسنده : کامران وزیری

سخنگوی ارتش گفت: آسیب دیدگی ناوشکن دماوند جدی است و نیاز به تعمیر و بازسازی اساسی دارد.

  امیر شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره آسیب وارده به ناوشکن دماوند اظهار کرد: به دنبال ایجاد حادثه برای ناوشکن دماوند در دریای خزر به دلیل افزایش ناگهانی طوفان و وضعیت بد جوی؛ در بررسی‌های اولیه آسیب وارده به این ناوشکن جزیی اعلام شد.

تقی‌خانی تاکید کرد: پس از حضور تیم‌های تخصصی و ارزیابی‌های دقیق‌تر، مشخص شد میزان خسارت و آسیب وارد شده جدی بوده و ناوشکن دماوند نیاز به تعمیر و بازسازی اساسی دارد.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,



بازدید : 457
نویسنده : کامران وزیری

اردوغان

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد ارتش این کشور عملیاتش را در مناطق عفرین و منبج سوریه ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ترکیه در سال ۲۰۱۶ عملیات سپر فرات را در مرزهای خود با سرویه با هدف نابود کردن کریدور  تروریستی آغاز کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه اظهاراتش با اشاره به تصمیم آمریکا مبنی بر شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل گفت: رفتارهای وقیحانه اسرائیل تمام دنیا را به سمت فلاکت می‌کشاند. در طول سالیان گذشته اجداد ما برای اینکه آرامش برهم نخورد بر عبادت کسی در قدس دخالت نکرد. ما نوه‌های این اجداد هستیم اما از آن زمان تاکنون هیچگونه صلح و آرامشی در قدس نبوده است. اصول حقوق بشر به طور آشکار نقض می‌شود. اسرائیل تحت حمایت آمریکا با رفتارهای وقیحانه خود جهان را به سمت فلاکت می‌کشاند.

وی ادامه داد: باید پیش از آنکه بسیار دیر شود یک نظم عادلانه در منطقه ایجاد شود. ما تا ابد در کنار برادران فلسطینی هستیم و از حقوق آنها حمایت می‌کنیم. ما باید به عنوان ترکیه امتحان قدس را با موفقیت و پیروزی پشت سر بگذاریم.

او در ادامه اظهاراتش با اشاره به کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ گفت: کسانی که در آن کودتا نتوانستند موفق شوند اکنون در چینش کودتاهای مختلف هستند. در واقع این پرونده قضائی اخیر در آمریکا نشانه‌هایی از وقوع یک کودتای جدید است. تصور می‌کنند که می‌توانند فشارهای اقتصادی علیه ایران اعمال کنند اما سازمان فتو با همکاری سازمان سیا و اف‌بی‌آی نمی‌تواند کاری انجام دهد و موفق نخواهد شد. ترکیه یک کشور قبیله‌ای نیست، این مساله را باید بداند.

اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به حمایت باغچلی، رئیس حزب جنبش ملی‌گرای ترکیه از حزب عدالت و توسعه در انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری از وی قدردانی کرد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ترکیه، اردوغان، شریک دزد یا رفیق قافله! ,



بازدید : 521
نویسنده : کامران وزیری

ارتش سوریه

ارتش سوریه در ادامه پیشروی خود در حومه ادلب، کنترل فرودگاه نظامی ابوالظهور را در دست گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری المنار، منابع نظامی سوری اعلام کردند: ارتش سوریه کنترل فرودگاه نظامی ابوالظهور در حومه جنوب شرقی ادلب را در دست گرفته است.

استان ادلب مقر اصلی شورشیان سوری و مقصد اصلی افراد مسلحی است که پیشتر براساس توافق با ارتش سوریه از مناطق دیگر به این استان منتقل می‌شدند.

ارتش سوریه در دوره اخیر عملیات خود را علیه شورشیان در حومه این استان و استان حماه تشدید کرده است.

این در حالی است که عملیات نظامی ارتش سوریه روز دوشنبه در اطراف اداره لجستیکی خودروهای نظامی در شهر حرستا در ریف دمشق ادامه یافت.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سوریه، خط مقدم جبهه مقاومت ,



بازدید : 447
نویسنده : کامران وزیری

نتیجه تصویری برای سرلشکر موسوی

 

  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران در واکنش به حمایت رئیس جمهور آمریکا از آشوب‌های اخیر ایران اظهار کرد: دشمنی آمریکایی‌ها پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ملت ایران روشن‌تر از قبل شد، چرا که مواضع ما نیز روشن‌تر شد.

وی با بیان اینکه دشمنان از روز اول به دنبال درگیری و سرنگونی نظام ما بودند، تصریح کرد: قرار نیست هرچه آنها می خواهند بشود و ما در این 40 سال ثابت کردیم هر دشمنی را زمین می‌زنیم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: آنها از هر رخنه‌ای استفاده خواهند کرد تا دشمنی عمیق خود با ملت ایران را به نتیجه برسانند؛ آنها تاکنون دشمنی‌های زیادی کرده‌اند، اما همه آنها شکست خورده و در ادامه نیز شکست خواهد خورد.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , نظامی , ,
:: برچسب‌ها: ارتش جمهوری اسلامی ایران , سرلشکر موسوی ,



بازدید : 442
نویسنده : کامران وزیری

نشست شورای سیاسی و امنیتی عربستان پس از حمله موشکی انصار الله

  به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان، ­ پس از حمله موشکی روز جمعه انصار الله یمن به منطقه نجران عربستان، نشست اضطراری شورای امور سیاسی و امنیتی این کشور جمعه شب به ریاست محمد بن سلمان ولیعهد و وزیر دفاع عربستان در ریاض برگزار شد.

در این نشست برخی موضوعات سیاسی و امنیتی داخلی کشور و نیز تحولات منطقه‌ای و بین المللی مورد بررسی قرار گرفت.

علی العمرانی از فرماندهان گروه انصار الله یمن گفت: نیرو‌های انصارالله دو موشک به طرف منطقه نجران شلیک و این موشک‌ها با دقت کامل به اهداف مورد نظر اصابت کردند.

العمرانی افزود مواضع نظامیان سعودی در مناطق نجران و عسیر همچنین هدف حملات خمپاره‌ای و موشک‌های کاتیوشا نیرو‌های انصار الله و ارتش یمن قرار گرفتند.

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: آل سعود، آل فتنه ؛ باتلاق یمن ,



بازدید : 573
نویسنده : کامران وزیری
فرمان آشوب از اتاق فکر مثلث شوم با پول سعودی و اجرای منافقین / پشت پرده اغتشاشات اخیر/ حمایت مثلث شوم آمریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل از اغتشاشات در برخی نقاط کشور محصول هم‌اندیشی آنها در اتاق‌های فکر مشترکی است که از ماهها پیش برای مقابله با اقتدار ایران در منطقه تشکیل شده‌اند.سعودی ها نقش رابط میان اتاق فکر مشترک «آمریکا، صهیونیسم و انگلیس» با عوامل اجرایی برنامه های آنها را ایفا می کنند.
 
 
 

:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , کاریکاتور , ,
:: برچسب‌ها: آل سعود، آل فتنه ؛ پشت پرده اعتراضات ایران ,



بازدید : 498
نویسنده : کامران وزیری
 

اجازه نخواهیم داد کسی به قدرت دفاعی کشورمان لطمه بزند/ اقتدار دفاعی کشور را افزایش می‌دهیم  به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی در نشست با اعضای فراکسیون دفاع و اقتدار ملی مجلس و با حضور خانواده‌ شهدای مدافع حرم سردار شهید ‌همدانی و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهداء دفاع مقدس به ویژه شهدای غواص اظهار کرد: ملت ایران امروز عزت، سربلندی، شرف خود را مدیون شهدا، خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان است.

وی با بیان اینکه بعد از جنگ تحمیلی همه در موضوع دفاع و امنیت پای کار ماندند، خاطرنشان کرد: امروز راهبرد دشمنان تضعیف اقتدار ملی و توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران است، ‌اما با تمام وجود اجازه نخواهیم داد کسی به قدرت دفاعی کشورمان لطمه بزند و ‌به شهدا عظیم الشان در محضر شما خانواده بزرگوار دو شهیدقول می‌دهیم این توان بازدارندگی و اقتدار دفاعی را حفظ و تقویت کنیم.

 


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: وزارت دفاع وپش ن , م - امیر سرتیپ حاتمی ,