<پشت پرده ماجرای عزل برادر محسن رضایی از باشگاه استقلال
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1293
نویسنده : کامران وزیری
 
رفتن رضایی و یا دیگران از هیأت مدیره باشگاه، دردی ‌از این تیم درمان نخواهد کرد و برعکس باعث بروز مشکلات جدیدی نیز خواهد بود. این افراد سال‌ها در این سمت فعالیت کرده‌اند و از تمام زیر و بم کار آگاهی پیدا کرده‌اند، حضور افراد جدید در این برهه زمانی، تنها مقاصد سیاسی می‌تواند داشته باشد.
امیدوار رضایی، عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال پس از هشت سال فعالیت برکنار شد. ‌این گونه به نظر می‌رسد که موضوع عزل و نصب‌های دولت به باشگاه‌‌ها نیز رسیده ‌و حتی برخی از شنیده‌ها، حکایت از این ‌دارد که خود شخص رئیس‌جمهور، دستور برخی از آنها را صادر کرده باشد.

به گزارش «تابناک»، در این باره امید‌وار رضایی ‌گفته است: آقای عباسی ـ این گونه که به یکی از دوستان در هیأت مدیره باشگاه ‌گفته و البته به خود من هم گفت ـ از سخن برادرم (محسن رضایی) در فیلم انتخاباتی‌اش ناراحت شده است. برادرم در فیلم انتخاباتی ریاست جمهوری گفته بود، برخی سر جای خود نیستند و کسانی که سررشته‌ای از ورزش ندارند، در وزارت ورزش حضور دارند. این جمله ظاهرا به مذاق آقای عباسی خوش نیامده‌ و فردای‌‌ همان روز، واکنش نشان داده و به یکی از دوستان در هیأت مدیره گفته بود که حکم برکناری من را زده است. این عضو هیأت مدیره، پس از نشستی که با وزیر داشت، به دفترم آمد و این مسأله را به من گفت. من هم به این دوست عزیز گفتم،‌ مشکلی برای کنار گذاشته شدن ندارم، چون برای ماندنم کیسه ندوخته‌ام و حتی حاضرم خود‌ استعفا دهم؛ اما این عضو هیأت مدیره به من گفت: شما با تجربه‌تری و سعه صدر داشته باش.

‌وی همچنین ادامه داد: روز بازی ایران و لبنان من به دعوت آقای عزیزی خادم به ورزشگاه رفتم. بین نیمه که شد و ما برای خواندن نماز به بیرون جایگاه ویژه رفتیم، آقای عباسی سمت من آمد و با لحن گلایه‌آمیزی نسبت به صحبت برادرم انتقاد کرد و گفت، می‌‌خواسته که جواب او را بدهد. من هم به او گفتم: باید هر کسی ظرفیت خود را بالا ببرد. من فکر می‌کنم، همین مسأله باعث شده تا آقای عباسی ناراحت شود.

وی افزود: گویا تغییرات در حوزه ورزش با غرض‌ورزی و کج‌سیلقگی همراه بوده، زیرا در این شرایط که کمتر از یک ماه از عمر دولت ‌مانده، لزومی برای تغییر مدیران در هیأت مدیره‌های با‌شگاه‌ها وجود نداشت.

مجید منصوری در این باره می‌گوید: رفتن رضایی و یا دیگران از هیأت مدیره باشگاه، دردی ‌از این تیم درمان نخواهد کرد و برعکس باعث بروز مشکلات جدیدی نیز خواهد بود. این افراد سال‌ها در این سمت فعالیت کرده‌اند و از تمام زیر و بم کار آگاهی پیدا کرده‌اند، حضور افراد جدید در این برهه زمانی، تنها مقاصد سیاسی می‌تواند داشته باشد.

این نماینده در پاسخ به این ‌که دلیل این تغییرات در هیأت‌های مدیره باشگاه چه بوده است، ‌گفت: وزیر عنوان کرده است که سیاسیون در ورزش نباشند و نباید افرادی که کار سیاسی انجام می‌دهند در حوزه ورزش فعالیت کنند. به همین دلیل، دکتر رضایی از سمت خود در هیأت مدیره باشگاه استقلال برکنار شد.

نماینده مردم لنجان شهر افزود: این در حالی است که این عمل جناب وزیر سیاسی بوده ‌و عملا در کار فدراسیونه دخالت کرده است. از سوی دیگر، اساسا اگر بنا بر این باشد که افراد سیاسی نباید در پست‌های ورزشی‌ باشند، خود عباسی هم باید از وزارت کنار گذاشته شود، چرا که خود وی نیز یک چهره ورزشی نیست.

وی درباره پشت پرده‌های این ماجرا گفت: بالاخره اواخر دولت است و آقای عباسی هم می‌خواهند، یک عده را که منتسب به یک گروه خاص در دولت هستند، وارد ورزش کشور کنند، که این موضوع به زودی روشن خواهد شد.

عضو فراکسیون ورزش در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما این موضوع را در مجلس پیگیری خواهیم کرد و وزیر باید درباره این کار خود توضیح بدهد.



بازدید : 2201
نویسنده : کامران وزیری

 

نامه اعضای مجلس نمایندگان آمریکا و احتمال سفر استراو به ایران در روزهای تحلیف رئیس جمهور جدید، سبب شده‌ که بار دیگر، روابط ایران و غرب مورد توجه جدی روزنامه‌ها قرار گیرد. از افطاری جامعه مهندسین در مسجد دانشگاه امام صادق (ع) نیز خبرهای مهمی بیرون آمده است. تعریف اعتدال و گمانه‌زنی درباره ترکیب کابینه آینده نیز دیگر اخبار مهم امروز هستند.

 

انتظار توبه موسوی و کروبی تا عید فطر

برگزاری افطاری جامعه اسلامی مهندسین در دانشگاه امام صادق، افراد حاضر و غایب مهمی داشته است. ابتکار، توصیه پورمحمدی به اصولگرایان را مورد توجه قرار داده ‌که «نتیجه انتخابات را بپذیریم!» و نوشته: حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی که خود یکی از نامزدهای ابتدایی جریان اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بوده است، به جناح متبوع خود توصیه می‌کند، حال که هیچ کدام از نامزدهای اصولگرا رای نیاورده‌اند، بپذیرند که نتیجه انتخابات را واگذار کرده‌اند. رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مراسم جامعه مهندسین گفت: محصول تفکر تشکیلاتی اصولگرایان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری پیروز نشد. در این چند سال خیلی از ما از جریان امور اجرایی به دور می‌مانیم، می‌رویم خود را بازسازی می‌کنیم، عیوبمان را می‌بینیم تا بتوانیم بار دیگر برگشته و به نظام خدمت کنیم.




بازدید : 805
نویسنده : کامران وزیری
اردوغان ضمن رد درخواست البرادعی برای تماس تلفنی گفت: من در اینجا به تو پاسخ می‌دهم چرا من باید با تو صحبت کنم؟ وی همچنین گفت: من یک علوی تمام عیار هستم، اگر...
رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که وی یک علوی تمام عیار است و حضرت علی (ع) را بسیار دوست دارد.

به گزارش «تابناک»، وی که در مراسم افطار حزب عدالت و توسعه حاکم در استانبول شرکت می‌کرد گفت: اگر علوی بودن به این معناست که حضرت علی را دوست داشته باشیم، من یک علوی تمام عیار هستم، چون من حضرت علی (ع) را خیلی دوست دارم.
اردوغان: من یک علوی تمام عیارم اگر../ تلفن البرادعی را جواب ندادم
اردوغان همچنین افزود: اما من نمی‌دانم به آنان که معتقدند علوی هستند، اما مانند علی زندگی نمی‌کنند چه بگویم؛ کسانی که می‌کوشند مشکلات شیعه و سنی را تقویت کنند.

وی در این مراسم زمانی که در مورد تحولات مصر سخن گفت، خبری ‌فاش کرد، مبنی بر این که وی درخواست محمد البرادعی، معاون رئیس جمهور مصر برای برقراری تماس تلفنی با وی را رد کرده است، زیرا وی بر این باور است، البرادعی در کابینه‌ای حضور یافته ‌که پس از کودتا بر سر کار آمده است.

اردوغان گفت: آنان نامه‌ای برای من فرستاده‌اند و از اظهاراتم درباره کودتای مصر اظهار ناخشنودی کرده‌اند؛ نامه‌ای که البرادعی نویسنده آن بوده است. اردوغان ضمن رد درخواست البرادعی برای تماس تلفنی گفت، من در اینجا به تو پاسخ می‌دهم چرا من باید با تو صحبت کنم. تو که انتخاب مردم مصر نبوده‌ای؟ تو با حکومت کودتا و حکومت نظامی سر کار آمده‌‌ای. رئیس جمهور مصر از دید من محمد مرسی است که نزدیک 52 درصد از آرا‌ را از آن خود کرده است و تو تنها یک و نیم درصد آرا‌ را به دست آورده‌ای.

وی همچنین گفت: اگر محمد البرادعی نیز رئیس‌ جمهور منتخب مردم بود، باز این کودتا علیه او می‌شد. «محمد مرسی» از نظر من رئیس‌ جمهور قانونی مصر است‌ و من نه به خاطر شخص مرسی، بلکه به علت احترامی که برای ملت مصر و شرکتشان در انتخاباتی آزاد و شفاف قائلم، چنین کاری(رد درخواست گفت‌وگوی تلفنی با البرادعی) کردم.



بازدید : 2474
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: عذرخواهی مجری مسابقات پیامکی ایرانسل از مردم

مجری برگزاری مسابقات پیامکی ایرانسل گفت: این موسسه ضمن اعلام التزام به فرمایشات رهبری در زمینه وحدت، از عموم مردم ایران بابت اشتباه پیش ‌آمده در مسابقه پیامکی اخیر صمیمانه عذرخواهی می‌کند.

جواد زمان‌زاده‌دربان امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: این موسسه به محض دریافت اعتراضات اهل سنت ایران نسبت به اشتباه پیش آمده، ادامه این مسابقه پیامکی را متوقف کرد.

مجری برگزاری مسابقات پیامکی ایرانسل با اشاره به بیانیه روز شنبه این موسسه اضافه کرد: در این بیانیه به طور رسمی از عموم مسلمانان ایران عذرخواهی شده و بر ضرورت وحدت در جهان اسلام تاکید شده است.

زمان‌زاده‌دربان، مشی و شیوه فرهنگی این موسسه را مبتنی بر وحدت میان مسلمانان اعلام کرد و افزود: موسسه کلید طلایی در فعالیت چهار ساله خود، سابقه برگزاری مسابقات مختلفی را در زمینه‌های تقریب مذاهب، دیدگاه‌های وحدت‌آفرین رهبری، تبیین شخصیت پیامبر اکرم(ص) و آموزه‌های قرآن کریم را در کارنامه خود دارد.

این مسئول با تاکید بر اینکه سوال طرح شده در مسابقه پیامکی این موسسه کاملا غیر عمدی بوده اذعان داشت: در صدد هستیم تا مسابقه بزرگی را با محوریت «وحدت در جهان اسلام» در ایام ماه مبارک رمضان برگزار کنیم.

مدیر مسئول موسسه کلید طلایی در پایان خاطرنشان کرد: مردم مسلمان ایران مطمئن باشند که استثناء پیش آمده در مسابقه اخیر در آینده تکرار نخواهدشد.




بازدید : 2161
نویسنده : کامران وزیری

 

 
 
سخنگوي سازمان امداد و نجات كشور اعلام كرد: امدادگران ساحلي هلال احمر توانستند در مدت زمان 45 روز جان 102 نفر را در دريا نجات دهند.
 

حسین درخشان در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام كرد: از تاريخ 13 خردادماه تاكنون 144 عمليات درايي و ساحلي انجام شده كه بیشترین عملیات‌ها به ترتیب در مازندران 58 عملیات، اصفهان 26 عملیات، گیلان و آذربایجان غربی 13 عملیات بوده است.

وی افزود: در مجموع در سواحل دریایی 72 عملیات، سدها 24 عملیات و رودخانه‌ها 22 عملیات انجام شده است که در مجموع 238 نفر دچار حادثه شدند که 153 نفر آسیب دیده كه امدادگران توانستند 105 نفر را از غرق شدگی نجات یافته است.

درخشان گفت: متاسفانه هنوز هم مسئله امداد رسانی و نجات غریق در سواحل کشور متولی و بودجه مشخصی ندارد و سازمان امداد و نجات به صورت داوطلبانه در این مقوله ورود پیدا کرده و در مجموع طرح امداد دریای و ساحلی سازمان امداد و نجات نیز تا شهریور ماه ادامه خواهد داشت.




بازدید : 2088
نویسنده : کامران وزیری
وزير امور خارجه كشورمان در پی ربوده شدن یک دیپلمات ایران در صنعا در تماس تلفني با ابوبكر القربي وزير خارجه يمن ضمن محكوم کردن اين عمل غير انساني، خواستار اقدامات جدي دولت يمن جهت آزادي وي شد.
به گزارش حو باشگاه خبرنگاران، به دنبال ربوده شدن، نوراحمد نیك بخت وابسته اداری سفارت كشورمان در صنعا از سوی گروهی مسلح، علی اكبر صالحی وزیر امور خارجه كشورمان در تماس تلفنی با ابوبكر القربی وزیر خارجه یمن ضمن محكوم کردن این عمل غیر انسانی، خواستار اقدامات جدی دولت یمن جهت آزادی وی شد.

وزیر امور خارجه كشورمان با اشاره به معاهدات و كنوانسیون های بین المللی، حفظ و تامین امنیت دیپلماتهای مقیم را مسئولیت دولت میزبان دانسته و بر انجام وظائف و مسئولیت های دولت یمن در خصوص این اقدام تاكید کرد .

وزیر امور خارجه یمن نیز با اظهار تاسف از این اقدام تاكید کرد: دولت یمن همه تلاش خود را جهت آزادی دیپلمات ایرانی به كار گرفته و اضافه كرد اقدامات اولیه جهت شناسایی ربایندگان صورت پذیرفته است.

بر همین اساس كاردار یمن نیز به وزارت امور خارجه فراخوانده شده و مراتب نگرانی جدی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سرنوشت دیپلمات ایرانی و مسئولیت دولت یمن در این خصوص به وی ابلاغ شد.




بازدید : 2135
نویسنده : کامران وزیری

بازی نمادین تیمهای ملی فوتبال منتخب 98 و تیم ملی 2014، دیشب در حالی برگزار شد که بزرگترین غایب مراسم، میزبان آن یعنی رئیس جمهور بود.

مجله مهر:  دیشب استادیوم آزادی، پذیرای مراسمی بود که مهم ترین غایب آن، میزبان مراسم بود. میزبانی که عطای حضور در مهمانی که به دعوت خودش برگزار شده بود را به لقایش بخشید و به مراسم نیامد.«محمود احمدی نژاد» که بنا به دعوت و ابراز علاقه خودش قرار بود در بازی نمادین تیمهای ملی منتخب 98 و منتخب 2014 دقایقی با لباس تیم منتخب 98 به میدان برود و پا به توپ شود، دیشب اصلا به استادیوم آزادی نیامد تا یکی از بی نظم ترین و بی برنامه ترین جشن های فوتبال ملی، برگزار شود. بی آن که تماشاگران کم شمار حاضر در استادیوم شاهد اتفاق ویژه ای باشند. اما علت غیبت رئیس جمهور، بزرگترین پرسش تماشاگران و خبرنگاران این مراسم بود. غیبتی که شاید بی ربط با حاشیه های پرشمار این مراسم هم نباشد.




بازدید : 1124
نویسنده : کامران وزیری
 
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه ساختار رژیم صهیونیستی اصولا بر پایه اشغالگری است و لذا این رژیم اساسا قابلیت گفتگو و تفاهم با فلسطینی ها را ندارد، گفت: با توجه به تجربه و شناخت ما از رژیم اشغالگر صهیونیستی، این رژیم اساسا آمادگی پرداخت هزینه های صلح را ندارد، چرا که ماهیت و حیات این رژیم در جنگ طلبی نهفته است.
 

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس عراقچی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص تحرکات اخیر وزیر خارجه آمریکا در خاورمیانه برای از سرگیری مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطینی و رژیم صهیونیستی تاکید کرد: با توجه به تجربه و شناخت ما از رژیم اشغالگر صهیونیستی ، این رژیم اساسا آمادگی پرداخت هزینه های صلح را ندارد، چرا که ماهیت و حیات این رژیم در جنگ طلبی نهفته است.

عراقچی همچنین در خصوص هرگونه توافق برای احیای روند سازش از جمله در قالب طرح تبادل اراضی تاکید کرد : این مساله نه تنها به معنای نادیده گرفتن حق بازگشت آوارگان فلسطینی، بلکه به منزله اخراج بقایای فلسطینی ها است که از زمان اشغال سرزمین فلسطین تا به امروز در اراضی خود مانده اند ضمن اینکه در این طرح هیچ اشاره ای به مسائل اساسی و ریشه ای یعنی قدس شریف و حق بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن خود نشده است. 

عراقچی با اشاره به اینکه ساختار رژیم صهیونیستی اصولا بر پایه اشغالگری است و لذا ا ین رژیم اساسا قابلیت گفتگو و تفاهم با فلسطینی ها را ندارد ، خاطر نشان کرد : جمهوری اسلامی ایران در کنار گروههای فلسطینی مخالفت خود را با طرح پیشنهادی مزبور اعلام می کند و اطمینان دارد رژیم اشغالگر صهیونیستی به هیچ وجه اصل عقب نشینی از اراضی اشغال شده را قبول نداشته و ندارد و آنان که به سادگی از امکان تبادل اراضی با اشغالگران قدس سخن می گویند ، در آینده مجبور خواهند شد امتیازات بیشتری به صهیونیستها بدهند و این بر خلاف عزت فلسطینیها ، قدس شریف و امت اسلامی هست .

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران نگاه به تحولات خاورمیانه بایستی بر اساس اصل عدالت و کرامت انسانی و توجه به ریشه های اصلی بحران و تلاش برای حل و فصل آن بر اساس احقاق حقوق کامل ملت فلسطین و سایر ملتهای منطقه باشد.

وی تاکید کرد : منازعه دراز مدت خاورمیانه و برقراری صلحی عادلانه و پایدار در منطقه جز از طریق حل و فصل مسائل اساسی همچون پایان اشغال کلیه سرزمین های اشغالی ، اعطای حق تعیین سرنوشت به ملت فلسطین ، بازگشت کلیه آوارگان به سرزمین آباء و اجدادی خویش و تشکیل دولت یکپارچه فلسطینی به پایتختی قدس به سرانجام نخواهد رسید.




بازدید : 1227
نویسنده : کامران وزیری

با حضور فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران خودروي تانك‌بر صياد به عنوان جديدترين دستاورد نزاجا رونمايي شد.

به گزارش روابط عمومي نيروي زميني ارتش، امير سرتيپ احمدرضا پوردستان در مراسم رونمايي از اين خودروي تاكتيكي گفت: در راستاي تحرك‌پذيري بالاي نيروي زميني ارتش به عنوان يكي از مولفه‌هاي مهم در نبردهاي ناهمتراز، "خودروي تانك‌بر صياد" به عنوان جديدترين دستاورد اين نيرو طراحي و ساخته شده است.

وي افزود: اين خودرو كه يك خودروي استراتژيك محسوب مي‌شود، مي‌تواند انواع ادوات زرهي، تانك و خودروهاي شني‌دار را به مناطق عملياتي مورد نظر در كمترين زمان منتقل كند.

فرمانده نيروي زميني ارتش تصريح كرد: تحرك و قدرت جابجايي اين خودرو به گونه‌ايست كه مي‌توان با بكارگيري تعدادي از آنها، يك گردان زرهي را طي يك روز به نقاط دور دست كشور كشور منتقل كرد.

امير پوردستان افزود: خودروي تانك‌بر "صياد" با قدرت موتور 610 اسب بخار و قابليت كشندگي بيش از 70 تن در راستاي نياز نيروي زميني ارتش به چابكي، چالاكي و جابجايي سريع يگانها در جنگ هاي نسل آينده، از امروز به طور رسمي به ناوگان حمل و نقل سنگين اين نيرو پيوست.




بازدید : 2259
نویسنده : کامران وزیری

« عبدالله بن سعید الزهرانی » کارشناس در زمینه تاریخ و ادبیات مسجد الحرام گفت: در طول تحقیقات متوجه شدم که پدیده رزرو کردن صفوف اول نماز جماعت در مسجد الحرام در طول ماه رمضان افزایش می یابد. وی در ادامه همگان را به دوری کردن از این پدیده دعوت کرد و افزود: در هر مکانی که توانستید نماز بخوانید.
شفقنا نوشت:  تعدادی از زائران و حجاج بیت الله خواهان پایان دادن به پدیده رزرو کردن صفوف اول مسجد الحرام شدند که در ماه رمضان بیش از ماه دیگری شیوع پیدا می کند. نمازگزاران اعلام کردند که گروهی از افراد به نام دین و عبادت الهی تجارت کرده و بعد از ان که سجاده های خود را در صف های ابتدایی مسجد قرار می دهند، جای خود را در ماه رمضان به مبلغ 3 هزار ریال سعودی معادل بیش از 26 میلیون ریال ایرانی به نمازگزاران فروخته و یا اجاره می دهندکه البته این مبلغ بر حسب مکان و توافق طرفین متفاوت خواهد بود.
 
« عبدالله بن سعید الزهرانی » کارشناس در زمینه تاریخ و ادبیات مسجد الحرام گفت: در طول تحقیقات متوجه شدم که پدیده رزرو کردن صفوف اول نماز جماعت در مسجد الحرام در طول ماه رمضان افزایش می یابد. وی در ادامه همگان را به دوری کردن از این پدیده دعوت کرد و افزود: در هر مکانی که توانستید نماز بخوانید.
 
عبدالله همچنین تاکید کرد: رزرو کردن صفوف اول نماز در مسجد الحرام دارای دو حالت است؛ فرد اقدام به گرفتن جای برای کسی می کند که هنوز به مسجد نرسیده و برای وی سجاده یا وسیله ای قرار می دهد که دال بر تقدم باشد و هر گاهی کسی خواهان نشستن در آن باشد به وی می گوید که این مکان از قبل رزرو شده است ، این مساله به اجماع و توافق تمام علما حرام است . حالت دومی نیز وجود دارد که فرد قبل از همگان به مسجد رود برای خود جای بگیرد و سپس برای انجام کاری یا طواف از جای خود برخیزد که در این حالت وی نسبت به سایرین دارای حق بیشتری نسبت به مکان خود است و مشکلی ندارد. اغلب رزرو کردن در مسجد الحرام به شکل اول و حرام است.