<روحانی: برخی را از قطار انقلاب پیاده کردیم که می‌توانستیم پیاده نکنیم
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 276
نویسنده : کامران وزیری

بسته روحانی

رییس‌جمهور با تاکید بر حفظ وحدت و اتحاد ملی در آستانه ورود به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، گفت: برخی را از قطار انقلاب پیاده کردیم که می‌توانستیم پیاده نکنیم و اکنون باید همه را به این قطار دعوت کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع مردم، گفت: بسیار خرسندم که در سی و نهمین سالگرد انقلاب عظیم اسلامی ایران به عنوان نماینده ملت ایران به همه شما مردم فداکار و انقلابی تهنیت و تبریک عرض کنم و از خداوند بزرگ عظمت و درود فراوان برای روح امام راحل و ارواح طیبه همه شهیدانی که با نثار جان خود انقلاب بزرگ این سرزمین را به پیروزی رساندند، می‌فرستم.

وی افزود: امسال ویژگی دیگری هم دارد و آن اینکه ما وارد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می‌شویم و سال آینده که سال چهلم است باید به معنای واقعی کلمه سال بلوغ این انقلاب باشد.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: از لحاظ تاریخی ما چه بخواهیم و چه نخواهیم سال آینده چهلمین سال است و باید وحدت و اتحاد ملی را بیش از گذشته در سال آینده شاهد باشیم.

روحانی تصریح کرد: دولت، بخش خصوصی و نهادهای عمومی باید تلاش مضاعفی انجام دهند و دهه فجر سال آینده دهه هزاران افتتاح طرح و پروژه مهم در سراسر کشور باشد.

وی تاکید کرد: اینکه در همین روزها شاهد بودیم که در یک استان و در یک روز 10 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه توسط بخش خصوصی افتتاح شد به معنای آن است که ملت ما بیش از گذشته برای آبادانی و عظمت کشور امید دارد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: حماسه 22 بهمن 96 ، سخنان ریاست محترم جمهور ,



بازدید : 298
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: ملت ایران قوی‌تر از انقلابیون روزهای نخست حافظ انقلاب اسلامی هستند

یکی از مراجع تقلید گفت: پیام راهپیمایی 22 بهمن به بیگانگان این است که هیچ خیال باطل دیگری در سر نپرورانند و ملت روز به روز قوی‌تر از انقلابیون روزهای اول انقلاب حافظ آن هستند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در حاشیه حضور در راهپیمایی 22 بهمن در قم در جمع خبرنگاران با اشاره به پیام‌های حضور باشکوه ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن گفت: پیام اول راهپیمایی حق‌شناسی از امام، شهدا و ایثارگران و حمایت از نظام و دعوت مسوولان به خدمت‌گذاری به مردم است.

وی اضافه کرد: پیام دیگر به بیگانگان است که هیچ خیال باطل دیگری در سر نپرورانند و ملت روز به روز قوی‌تر از انقلابیون روزهای اول انقلاب هستند.

این مرجع تقلید مطرح کرد: این نظام همچنان محکم و قوی به کار خود ادامه خواهد داد و امیدواریم این نظام تا ظهور صاحب اصلی‌اش به کار خود با همین اقتدار ادامه دهد.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: آیت ا , , , جوادی آملی ,



بازدید : 381
نویسنده : کامران وزیری

حاصبان

سرنگونی یک جنگنده پیشرفته رژیم صهیونیستی از سوی سامانه دفاع هوایی سوریه به مثابه پایان آنچه برتری هوایی این رژیم در جنگها خوانده می شد و انتقام دمشق از تل آویو محسوب می شود.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل-فرزاد فرهادی: روز دهم ماه فوریه ۲۰۱۸ در روند جنگ سوریه نقطه عطفی به شمار می رود زیرا قواعد بازی به گونه دیگر نمایان شد و آن سرنگونی جنگنده اف ۱۶ اسرائیل از سوی سامانه دفاع هوایی سوریه بود.

البته یک منبع نظامی سوریه اعلام کرد که تصمیم به سرنگونی جنگنده  های متجاوز رژیم صهیونیستی مدتها قبل اتخاذ شده بود و بارها سامانه دفاع هوایی به مقابله برخاسته است اما تل آویو به آن اعتراف نکرده بود. سامانه دفاع هوایی در جنوب سوریه به مقابله با جنگنده های متجاوز با بیش از ۱۰ موشک از نوع سام ۵ که سوریه از مدتها قبل این موشک ها را در اختیار دارد، رخ داد.

شبکه ۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بیش از ۲۵ موشک به جنگنده اف ۱۶ شلیک شده که منجر به سرنگونی آن شده است. رسانه های صهیونیست از سرنگونی بالگرد اسرائیلی بر فراز شبعا نیز خبر دادند. این رسانه ها اعلام کردند که دمشق از سامانه اس ۳۰۰ استفاده نکرده است. به گفته این رسانه ها دو خلبان اف ۱۶ با چتر بیرون پریدند که یکی از آنها زخم شدید و دیگری خفیف دارد.

این دستاورد بزرگی برای ارتش سوریه محسوب می شود زیرا قبلا سامانه دفاع هوایی سوریه به حملات پاسخ داده بود اما سرنگونی جنگنده به مثابه دستاورد راهبردی محسوب می شود و نوید دهنده مرحله جدیدی است. این پس از آنکه بارها ارتش سوریه اعلام کرده بود که در زمان و مکان مناسب پاسخ تجاوزات را خواهد داد و هم اکنون زمان انتقام گیری فرا رسیده است و دیگر نمی توانند مانند قبل در آسمان سوریه، جولان بدهند.

 

«حسن حسن» کارشناس نظامی سوری به شبکه المنار اعلام کرد: آنچه رخ داد مرحله جدیدی از مراحل جنگ با رژیم صهیونیستی و جنگ تحمیلی ضد سوریه است. مقابله و ساقط کردن جنگنده دلالت بر کفایت عالی در برخورد با تجاوز است. دشمن خواستار تغییر قواعد درگیری بود و تغییر کرده است اما مطابق اراده ملت های منطقه».

آشفتگی جبهه داخلی رژیم صهیونیستی پس از این حادثه ضعف تل آویو را بیش از قبل آشکار کرد. به هر حال آنچه دهم فوریه ۲۰۱۸ رخ داد به مثابه ضربه مهلکی به آنچه برتری هوایی اسرائیل خوانده می شد، است. از سویی واکنش منحصر به فرد سوریه سبب نشست فوری مقامات رژیم صهیونیستی و وحشت و فرار شهرک نشینان شد و گشوده شدن پناهگاهها در شهرک های شمالی اراضی فلسطین اشغالی وتوقف پروازها در فرودگاه بن گورین تل آویو و بسته شدن همه راههای منتهی  به شمال فلسطین اشغالی را به همراه داشت.

رسانه های رژیم صهیونیستی در تحلیل واقعه اعلام کردند که اینکه جنگنده اسرائیلی هدف قرار گرفته است به مثابه ضربه به برتری هوایی اسرائیل است و آنها به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم توصیه کردند که از تنش بیشتر پرهیز کند و درس عبرت بگیرد.

به نظر می رسد که تل آویو دریافته که معادله قدیمی تفاوت پیدا کرده به ویژه که خط قرمزی در برخورد با تجاوزات رژیم صهیونیستی وجود ندارد و ارتش سوریه به هر تجاوز جدیدی واکنش نشان می دهد. سوریه از مرحله تهدید به مرحله عمل رسیده است. بشار اسد تهدید چندی قبل خود را عملی کرد.

سرنگون کردن جنگنده اسرائیلی حادثه ای کم اهمیتی نیست و قواعد درگیری که از سال ۲۰۱۱ وجود داشته را دچار تغییر اساسی کرده است. صهیونیستها هرگاه که می خواستند اهداف نظامی را در سوریه هدف قرار می دادند و بر این باور بودند که دمشق گرفتار یا ناتوان است و نمی تواند واکنشی نشان دهد اما تحول راهبردی رخ داد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: رژیم صهیونیستی , نتانیاهو , ایران , سوریه ,



بازدید : 309
نویسنده : کامران وزیری

نائورت

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود، بار دیگر مدعی شد که تمایل و جاه طلبی ایران برای سلطه گری، مردم منطقه را تهدید می کند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی تجاوزات گسترده رژیم صهیونیستی به خاک سوریه از جمله سامانه های پدافند هوایی این کشور، «هیثر نائورت» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه اعلام کرد که واشنگتن از حقِ اسرائیل برای دفاع از خود قویاً پشتیبانی می کند!

نائورت در این باره گفت: «آمریکا عمیقاً نگران تشدید خشونتها در مرز اسرائیل است و با قدرت از حقِ حاکمیتی اسرائیل (!) برای دفاع از خود حمایت می کند».

وی در ادامه ادعا کرد: «افزایش آگاهانه تهدید از سوی ایران و تمایل و جاه طلبی تهران برای قدرت نمایی و سلطه گری، تمام مردم منطقه- از یمن تا لبنان- را در معرض خطر قرار می دهد».

«آدریان رنکاین- گالووی» سخنگوی پنتاگون نیز در خصوص تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه گفت: «وزارت دفاع (آمریکا) در این عملیات نظامی شرکت نداشت. اسرائیل نزدیکترین شریک امنیتی ما در منطقه است و ما با تمام توان از حق ذاتیِ اسرائیل برای دفاع از خود در برابر تهدیدات علیه سرزمین و ملت آن، حمایت می کنیم».

سخنگوی پنتاگون در ادامه مدعی شد: «ما در نگرانی بسیاری [از کشورها] در سراسر منطقه بابت فعالیتهای بی ثبات ساز ایران که صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند، سهیم هستیم و در تلاشیم تا جهت مقابله با فعالیتهای بدخواهانه ایران راه حل بین المللی بزرگتری بیابیم».

لازم به ذکر است، در پی تجاوزات گسترده رژیم صهیونیستی به خاک سوریه، ارتش این کشور موفق به هدف قراردادن یک فروند اف- ۱۶ و یک فروند اف- ۱۵ متعلق به این رژیم شد.

رژیم صهیونیستی در تلاش است تا با بهانه قراردادن ورود یک پهپاد ایرانی به اراضی اشغالی، اینگونه وانمود کند که رویدادهای روز شنبه (دهم فوریه/ ۲۱ بهمن ماه) ماحصل اقدامات ایران بوده است!


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: آمریکا، دست اندازی رژیم صهیونیستی، چالش ایران! ,



بازدید : 509
نویسنده : کامران وزیری

 تصویر مرتبط

به گزارش ایسنا، روزنامه شهروند نوشت: «کره‌ای‌هایی که بازار ایران را به تسخیر خود درآورده‌اند، ایرانی‌ها را خشمگین کردند. گلکسی نوت ٨ در المپیک زمستانه پیونگ چانگ حسابی در ایران خبرساز شد. کره‌ جنوبی که برای نخستین‌ بار است میزبان المپیک زمستانی می‌شود، میزبان خوبی برای ایران نبود و در حالی ‌که سامسونگ گوشی‌های تلفن همراه گلکسی نوت ٨ خود را آماده کرده بود تا در اختیار بازیکنان المپیک قرار دهد، این گوشی‌ها به نماینده کاروان ایران و کره‌ شمالی تحویل داده نشد. این موضوع خشم ایرانی‌ها را به دنبال داشت؛ ایرانی‌هایی که معتقدند با این رفتار به آنها بی‌احترامی شده است. در این میان خبرهایی به گوش می‌رسید که محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این مسأله واکنش نشان داده و گفته است که به‌ زودی پاسخ سامسونگ را در بازار ایران می‌دهد! از آن‌سو محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران هم که پیشتر گوشی سامسونگ به دست دیده شده بود، اعلام کرد در اعتراض به این موضوع گوشی سامسونگ خود را کنار می‌گذارد و محمد شریعتمداری، وزیر صنعت هم رفتار مشابهی را نشان داد.

با این حال سامسونگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که ماجرا به این برند ارتباطی ندارد و آنها چهار هزار گوشی برای تمام بازیکنان المپیک زمستانه آماده کرده بودند اما کمیته المپیک به بهانه تحریم ایران از تحویل این گوشی‌ها به کاروان ایران خودداری کرده است.

گر چه محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات اتاق ایران عقیده دارد ممکن است سامسونگ هم شیطنت کرده باشد، زیرا بیشتر برندهای کره‌ای تحت لایسنس آمریکا فعالیت می‌کنند و بنابراین مواضع سیاسی آمریکا در قبال ایران برایشان مهم است. او به «شهروند» تأکید می‌کند: اگر سامسونگ شیطنت کرده باشد، چگونه است که برای فروش محصولات خود در بازار ایران و گرفتن بیشترین سهم بازار کالای الکترونیک ما تحریم قایل نیست اما نوبت المپیک که می‌رسد ایران تحریم می‌شود؟ بنابراین، این موضوع باید به صورت دقیق از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت صنعت، معدن و تجارت بررسی شود و در صورت اثبات قصور رفتار تنبیهی برای تجارت با سامسونگ اعمال شود.

لاهوتی ادامه می‌دهد: اگر هم مسأله به کمیته اجرایی المپیک مربوط است که ایران باید به مجامع بین‌المللی شکایت کند.

نیمی از بازار موبایل ایران در قبضه سامسونگ

جنجال سامسونگ و میزبانی غیر محترمانه کره از ایرانی‌ها در المپیک زمستانه ٢٠١٨ در شرایطی رخ می‌دهد که کره‌ جنوبی سهم بزرگی در بازار ایران دارد. سامسونگ به ‌عنوان یک برند تجاری کره ‌جنوبی به تنهایی بیشتر از نیمی از بازار موبایل ایران را به چنگ گرفته است. بر اساس آمار موسسه تحقیقات بازار GFK در تابستان ٩٦ سامسونگ ٥١‌درصد بازار موبایل ایران را در اختیار داشته است. پس از سامسونگ، هوآوی چینی با اختلاف زیاد ١٤ درصد، دیگر برند کره‌ای یعنی LG معادل ١٣ درصد، اپل ١١ درصد، HTC به اندازه ٤ درصد، برند کره‌ای SONY معادل ٢‌درصد و سایر برندها ٥‌درصد از بازار ایران را در اختیار دارند.

از نظر ارزش فروش بازار هم سامسونگ پیشتاز بازار موبایل ایران است و گر چه محصولات اپل بسیار گرانقیمت است و می‌توانست به لحاظ ارزش سهم سامسونگ را بشکند اما کمپانی آمریکایی با گوشی‌های گران خود همچنان در بازار ایران عقب‌تر از سامسونگ است و این برند کره‌ای ٤٥‌درصد ارزش فروش بازار موبایل ایران را در اختیار دارد. ارزش سالانه بازار موبایل ایران ٦‌میلیارد دلار برآورد شده است و به این ترتیب می‌توان گفت سامسونگ از بازار ایران چیزی نزدیک به ٣‌میلیارد دلار و به عبارتی دقیق‌تر دو میلیارد و ٧٠٠‌میلیون دلار تنها از محل فروش گوشی درآمد دارد.

کره‌ای‌ها یکه‌تاز بازار تلویزیون ایران

در بازار کالاهای الکترونیک ایران مثل تلویزیون کره‌ای‌ها تقریبا یکه‌تاز هستند. چهار برند SAMSUNG، LG، SONY، PANASONIC بیشترین فروش تلویزیون در ایران را دارند. از این میان سامسونگ یکه‌تاز بازار تلویزیون ایران هم بوده و ٣٩‌درصد از مجموع فروش بازار تلویزیون ایران را به خود اختصاص می‌دهد. بعد از سامسونگ، ال جی ٣٤‌درصد و سایر برندها در مجموع ٢٧‌درصد فروش بازار ایران را در اختیار دارند.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , اقتصادی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: کره جنوبی , استثمار تجاری ایران در دوران پسا استعمار! ,



بازدید : 519
نویسنده : کامران وزیری

س ازافشای نقشه پایگاه‌های نظامی آمریکا توسط یک نرم‌افزار تلفن همراه، پایگاه خبری اسپوتنیک اقدام به انتشار فهرستی از پایگاه‌های نظامی آمریکا کرد.

افشای موقعيت پايگاههای نظامی كه امريكا سعي در مخفي نگه داشتن آنها دارد چندی پیش انتشار خبری مبنی بر افشای نقشه پایگاه‌های نظامی آمریکا توسط یک برنامه و اپلیکیشن موبایلی، به یکی از اخبار پر بازدید و داغ رسانه‌های جهان تبدیل شد؛ خبری مبنی بر اینکه شرکت «استراوا» سازنده برنامه‌های مدیریت تمرینات ورزشی که از «جی پی اس» گوشی تلفن همراه برای ردگیری و مکان‌یابی محل فعالیت‌های ورزشی کاربرانش استفاده می‌کند، عملا اقدام به افشای موقعیت پایگاه های نظامی آمریکا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک، این برنامه که توسط آن اطلاعات مربوط به مسیرهای ورزشی نظامیان خارجی به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته می‌شود، می‌تواند موقعیت پایگاه‌های نظامی مخفی آن‌ها را فاش کند.

این نقشه که در نوامبر سال 2017 منتشر شد، تمام فعالیت‌های آپلود شده در استراوا را نشان می‌دهد و به گزارش این شرکت این اطلاعات شامل بیش از 3 تریلیون نقاط داده «جی پی اس» است.

http://javaninews.ir  


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: آمریکا, پايگاه های نظامی مخفی آمريكا ,



بازدید : 510
نویسنده : کامران وزیری
به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره: 

عربستان حریم هوایی خود را به روی پروازهای به مقصد فلسطین اشغالی باز کردعربستان سعودی حریم هوایی خود را به روی پروازهای شرکت هواپیمایی «ایرایندیا» به مقصد اراضی اشغالی فلسطین گشود.

طبق اعلام پایگاه عرب 48 پس از گذشت یکماه از سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به هند و امضای شماری از توافقات در زمینه های مختلف میان دو طرف، رسانه های هندی امروز، چهارشنبه گزارش دادند شرکت «ایر ایندیا» سفرهای هوایی مستقیم خود را از هند به مقصد فلسطین اشغالی و با عبور از آسمان عربستان سعودی که بیش از 5 ساعت به طول نخواهد انجامید، از ماه مارس آغاز خواهد کرد. طبق اعلام این رسانه ها، نخستین سفر قرار است 18 مارس انجام شود.

قرار است بلیت این سفر در مقایسه با هزینه‌هایی که در حال حاضر اسرائیلی ها برای سفر به هند می پردازند، ارزان تر باشد؛ چرا که زمان این سفر هوایی بسیار کوتاه تر از آن چیزی است که در سابق وجود داشت.


:: موضوعات مرتبط: امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: آل سعود، آل فتنه ؛ آشکار شدن رابطه با رژیم صهیونیستی! ,



بازی دو سر باخت "سامسونگ" با ایران
نوشته شده در 19 / 11 / 1396
بازدید : 193
نویسنده : کامران وزیری

سامسونگ

با عدم اعطای تلفن‌های همراه سامسونگ به ورزشکاران ایرانی شرکت‌کننده در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ چانگ که با موج اعتراضی و تهدیدآمیز مسئولان ایرانی همراه شد، این شرکت کره‌ای توپ را به زمین کمیته بین‌المللی المپیک انداخت.

به گزارش ایسنا، پس از اعلام خبر عدم اعطای تلفن‌های همراه شرکت سامسونگ به ورزشکاران ایرانی و نیز کره شمالی شرکت‌کننده در رقابت‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ چانگ، خبرها حاکی از این بود که این اقدام توسط شرکت کره‌ای صورت گرفته است، مساله‌ای که در ادامه و با موج اعتراضی و تهدیدآمیز توسط مسئولان ایرانی توسط این شرکت رد شده و اعلام کرد که کمیته بین‌المللی المپیک مسئول پخش گوشی‌های تلفن همراه بوده است. این مسئله با هر دلیلی که اتفاق افتاده باشد می‌تواند روی مناسبات تجاری و سیاسی ایران و کره جنوبی تاثیر بگذارد، چنانچه بلافاصله با واکنش و تهدید مسئولان سیاسی، ورزشی و اقتصادی ایران همراه شده است.

وزارت خارجه ایران در پی این اقدام شرکت سامسونگ اعلام کرد که در صورت عدم عذرخواهی شرکت‌ مذکور این اتفاق بر روابط تجاری سامسونگ با ایران تاثیرگذار خواهد بود. این در حالی است که تاکنون هیچ توضیحی در خصوص امتناع از اعطای گوشی‌های تلفن همراه سامسونگ به ورزشکاران ایرانی شرکت‌کننده در رقابت‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ چانگ توسط کمیته بین‌المللی المپیک ارائه نشده است.

باید خاطرنشان کرد که رضا صالحی امیری ـ رییس کمیته ملی المپیک ایران ـ بلافاصله پس از این اتفاق با انتقاد از رفتار تبعیض‌آمیز شرکت سامسونگ در امتناع از اعطای گوشی‌های هدیه به ورزشکاران ایرانی و کره شمالی با توجیه تحریم‌های سازمان ملل دستور خرید گوشی و همچنین دلجویی از ورزشکاران اعزامی کشورمان را صادر کرد. همچنین اعلام شد که پیگیری‌های لازم جهت برخورد کمیته بین‌المللی المپیک با این رفتار غیرحرفه‌ای و ناقض منشور المپیک که متناقض با روح المپیک است مدنظر قرار می‌گیرد.

این در حالی است که در پی اقدام غیراخلاقی و غیرورزشی صورت گرفته، سفیر کره جنوبی به وزارت امور خارجه ایران احضار شد و در این دیدار مراتب اعتراض شدید وزارت امور خارجه و جمهوری اسلامی ایران نسبت به رفتار غیراخلاقی و مغایر با روح حاکم بر بازی‌های المپیک که شعار خود را ورای رنگ، دین، نژاد و سیاست قرار داده به سفیر کره جنوبی اعلام و تهدید شد که اگر شرکت سامسونگ مراتب عذرخواهی خود را از این اقدام نابخردانه اعلام نکند، این موضوع شدیدا بر روابط تجاری شرکت سامسونگ با جمهوری اسلامی ایران تاثیر خواهد گذاشت.

سفیر کره جنوبی نیز ضمن ابراز تاسف فراوان در این دیدار اعلام کرده که طی تماس‌های مکرر با مقامات ذیربط در وزارت امور خارجه و دولت کره جنوبی و شرکت سامسونگ، موضوع را به دلیل اهمیت و حساسیت دنبال کرده و طبق اظهارات مقامات رسمی دولت کره جنوبی و شرکت سامسونگ، هیچگونه دخالتی در بروز این سوء تفاهم و توزیع اقلام اهدایی به عنوان اسپانسر این بازی‌ها نداشتند.

همچنین محمدجواد ظریف ـ وزیر امور خارجه کشورمان ـ پس از اقدام غیراخلاقی صورت گرفته در عدم گوشی سامسونگ به ورزشکاران ایرانی در جریان برگزاری المپیک زمستانی در کره جنوبی در جلسه‌ای به سفیر کره جنوبی در تهران اعلام کرده که اگر کره‌ای‌ها تا پایان امروز این اقدام خود را جبران نکنند گوشی خود را که سامسونگ است تغییر خواهد داد.

همچنین در گزارش نیویورک تایمز، به احتمال بکارگیری از گوشی‌های هوشمند به منظور استفاده از اپلیکیشن‌های نظامی اشاره شده که می‌تواند یکی از دلایل داده نشدن این گوشی‌ها به ورزشکاران دو کشور ایران و کره شمالی باشد.

علاوه بر این، وزارت ورزش و جوانان نیز در بیانیه‌ای رفتار توهین‌آمیز صورت گرفته نسبت به ورزشکاران ایرانی حاضر در بازی‌های المپیک زمستانی را محکوم کرد و در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدام غیراخلاقی و مغایر با ارزش‌های انسانی و منشور المپیک توسط شرکت سامسونگ در عدم اعطای هدایای در نظر گرفته شده برای ورزشکاران ایرانی حاضر در المپیک زمستانی پیونگ چانگ مایه تاسف فراوان است.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سامسونگ،نمکدان شکست!! ,



بازدید : 419
نویسنده : کامران وزیری

 

پوتین و اردوغان

روسای جمهور روسیه و ترکیه توافق کردند که نشست جدیدی مانند نشست سوچی با حضور رهبران ترکیه، ایران و روسیه در استانبول برگزار کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آخرین تحولات سوریه و در راس آن عملیات در عفرین، ادلب و وضعیت انسانی غوطه شرقی را بررسی کرد.

بنا بر اعلام کاخ کرملین، دو رئیس جمهور در این در گفت‌وگوی تلفنی بر ایجاد پایگاه‌های نظارتی جدید ترکیه در ادلب و برگزاری نشست سه جانبه آتی کشورهای تضمین کننده آتش‌بس در سوریه در استانبول توافق کردند. 

همچنین دو طرف فرصت‌های برقراری تماس‌های جدید میان سه کشور مذکور درباره سوریه را مورد بررسی قرار دادند.

بنا بر این گزارش، پوتین و اردوغان درباره بالا بردن سطح هماهنگی میان نیروها و دستگاه‌های امنیتی روسیه و ترکیه در مبارزه با تروریسم توافق کرده و بر اهمیت پایبندی قاطع به توافق‌نامه‌های آستانه درباره بحران سوریه تاکید کردند.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران،ترکیه،روسیه،محور معادلات سوریه ,



بازدید : 458
نویسنده : کامران وزیری
 
موشک

سخنگوی رزمایش ارتش از شلیک یک فروند موشک کروز نصر در رزمایش امروز خبر داد.

  در جریان رزمایش مشترک ارتش با نام محمد رسول الله در آبهای جنوب کشور و دریای عمان، یک فروند موشک کروز کوتاه‌برد نصر شلیک شد.

بنا بر اعلام سخنگوی رزمایش، این موشک صبح امروز علیه یک هدف شناوری شلیک شده است.

موشک «نصر» که قادر است شناورهای 3 هزار تُنی را منهدم کند، در کلاس موشک‌های کوتاه بُرد با قابلیت شلیک از ساحل و انواع شناورها و بالگردها محسوب می‌شود.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: ارتش جمهوری اسلامی ایران, رزمایش محمد رسول ا , , , (ص) ,