<ترس آمریکایی‌ها از سردار ایرانی با لغو تحریم‌ها
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1008
نویسنده : کامران وزیری

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،در پی انجام توافق هسته ای روز گذشته سردار سلیمانی، کامران دانشجو، سردار نقدی، پرویز فتاح، سردار وحیدی، سردار سلامی و رستم قاسمی از جمله شخصیت هایی هستند که از لیست تحریم ها خارج خواهند شد.

اگر نام سردار قاسم سلیمانی تا مدتی قبل تنها به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران برایمان آشنا بود اما حالا او به چهره ای تبدیل شده است که رسانه های جهان از او به عنوان "ژنرال سلیمانی" یاد می کنند و دیگر نه برای ایرانیان، که برای کل جهان چهره ای شناخته شده و قدرتمند است.

در این بین یکی از رسانه های آمریکایی دیدن نام سردار سلیمانی در این لیست ابراز نگرانی کرده است.

abc NEWS مدعی شده؛ با رفع تحریم از این شخصیت، آمریکایی ها بسیار متضرر خواهند شد. 
ترس آمریکایی ها از سردار ایرانی با برداشتن تحریم ها
 آنها نگران بیشتر شدن سفرهای ژنرال ایرانی و محدودیت اقدامات خرابکارانه آنها در منطقه هستند.
گفتنی است؛این رسانه اظهار داشته هنوز مشخص نیست که این ژنرال ایرانی به کدام کشورها می تواند سفر کند. 

:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران مقتدر , آمریکا , سردارسلیمانی ,



بازدید : 1010
نویسنده : کامران وزیری

مواجهات عدن

خبرگزاری تسنیم:منابع رسانه ای یمن از هلی برن عناصر مسلح امارات و عربستانی در سواحل عدن خبر داد. برخی منابع هم از کشته شدن سه افسر اماراتی در این شهر خبر دادند.

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت یمنی پرس، ارتش و کمیته های مردمی با شبکه القاعده و شبه نظامیان عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن درگیر هستند و توانسته اند بخش های زیادی از شهر عدن در جنوب یمن را بازپس گرفته و تلفات و خسارتهای زیادی به این عناصر مسلح وارد کنند.

این منابع به کشته شدن سه افسر اماراتی در خیابان مطاعم الحمراء در شهر عدن بعد از انهدام خودروهای آنها و خودروهای همراهانشان خبر دادند.

در همین حال، این منابع از رسیدن حمایت و پشتیبانی گسترده به عناصر مسلح از سوی امارات و عربستان خبر داد که در سواحل عدن هلی برن شد.

تداوم حمایت عربستان از عملیات القاعده در عدن

ارتش عربستان سعودی به پشتیبانی هوایی و دریایی خود از عناصر شبکه تروریستی القاعده در شهر عدن در جنوب یمن ادامه می دهد.

به گزارش تسنیم به نقل از منابع خبری یمن، یک منبع امنیتی یمنی گفت: عناصر گروه القاعده با پشتیبانی هوایی و بمباران گسترده جنگنده های ائتلاف تحت سرکردگی عربستان به دو بخش کریتر و خور مسکر در قلب شهر عدن حمله کردند و همزمان کشتی های جنگی در خلیج عدن نیز به گلوله باران پرداختند.

وی افزود: هواپیماهای آپاچی ارتش سعودی عملا در تجاوزگری علیه یمن شرکت دارند و چندین حمله در سطح پایین صورت دادند. این امر با پیاده کردن خودروهای زرهی و سلاح از کشتی‌های جنگی در بندر انجام شد که شعارهای کشورهای عرب خلیج فارس که در ائتلاف شرکت داشتند، روی آن نوشته شده بود.

این درحالی است که هشت شهروند یمنی در حمله جدید جنگنده‌های سعودی به منطقه الفرش در بخش حرض در استان جحه شهید و تعداد دیگری زخمی شدند.

 


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: یمن , تجاوز آل سعود , دیپلماسی ضعیف ایران! , سکوت جامعه جهانی! ,



بازدید : 1089
نویسنده : کامران وزیری
رئیس‌جمهوری آمریکا ساعاتی پس از قرائت بیانیه پایانی مذاکرات هسته‌ای وین در مصاحبه ای سراسر توهین و افترا به جمهوری اسلامی ایران ضمن تهدید دوباره تهران مدعی شد که «تحریم‌ها بود ایران را به میز مذاکره آورد.»
 
خبرگزاری فارس: اوباما: تحریم‌ها بود که ایران را به میز مذاکره آورد/ من ‌اگر بخواهم ارتش ایران را نابود می‌کنم/ ایران حامی تروریسم است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیسی‌جمهوری آمریکا در ادامه ادعاهایش درباره مذاکرات هسته‌ای ایران این بار پس از حصول دو طرف گفتگوهای هسته‌ای به جمعبندی مذاکرات مدعی شد «تحریم‌ها بود که ایران را به میز مذاکره آورد».

به گزارش نیویورک تایمز، باراک اوباما ساعاتی پس از پایان مذاکرات وین در مصاحبه 45 دقیقه‌ای با توماس فریدمن خبرنگار ارشد این روزنامه آمریکایی مواضع خود درباره مذاکرات هسته‌ای ایران را مطرح کرد.

وی درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران مدعی شد: «ما این توافق را بر این مبنا که در حال تغییر رژیم داخل ایران باشد ارزیابی نمی‌کنیم و یا اینکه این توافق را بر این اساس که همه مشکلاتی که رد آن به ایران برمی‌گردد را حل کند و یا همه فعالیتهای شرورانه آنها در سطح جهان را از بین ببرد. ما این توافق را بر این اساس ارزیابی می‌کنیم که ایران نتواند به بمب هسته‌ای برسد و این قول اساسی و ابتدایی من در گفتگو با نخست‌وزیر نتانیاهو بود و این همیشه مورد بحث بود».

اوباما افزود: «آنچه من قادر به گفتن درباره آن هستم این است که ما قادریم ثابت کنیم این توافق قاطعترین راه و مسیری است که در آن ایران به سلاح هسته‌ای نخواهد رسید و ما با همکاری کامل جامعه بین‌المللی و بدون درگیر شدن در یک جنگ دیگر در خاورمیانه قادر به حصول به آن خواهیم بود».

وی در پاسخ به سوالی درباره انتقادات مبنی بر عدم استفاده از همه ابزارها از قبیل تهدید معتبر نظامی علیه ایران جواب داد: «فکر می‌کنم این انتقادات گمراه‌کننده و غلط است. ببینید دقیقا ما چه چیزی بدست آوردیم. ما همه مسیرهای ایران برای سلاح هسته‌ای را مسدود کردیم و دلیل اینکه ما قادر به متحد کردن جامعه جهانی حول موثرترین رژیم تحریمها بودیم، تحریمهایی که اقتصاد ایران را فلج کرد و در نهایت آنها را به میز(مذاکره) کشاند به خاطر موافقت و توافق جهان با ما بود. این موضوع که دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خطری بزرگ برای منطقه، متحدان ما و برای جهان خواهد بود. ما چنین نوع اجماعی را نداشتیم. به عنوان عضوی از معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، استدلال آنها این بود که "ما حق داشتن برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای را داریم"».

اوباما ادامه داد: «ما به آنها گفتیم با توجه به رفتار گذشته شما و تردید و ظن شدید ما و شواهدی مبنی بر تلاشهایی برای نظامی کردن برنامه هسته‌ای‌تان، فعالیتهای ثبات زدایی که در منطقه دارید و حمایتات از تروریسم، برای ما اینکه به حرف شما اعتماد کنیم، کافی نیست شما باید به ما ثابت کنید که تنها در حال ایجاد برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز هستید. در نتیجه همه این سیستمی که ما ساختیم بر اساس اعتماد نیست بلکه مبتنی بر مکانیسم قابل راستی آزمایی است».

وی گفت: «من اختلافات زیادی با رونال ریگان دارم اما آنچه من  کاملا او را به خاطرش تحسین می‌کنم شناختن این واقعیت بود که شما قادر به راستی آزمایی یک توافق با امپراطوری شیطانی و اهریمنی بودید که مصمم به نابودی ما بود و یک خطر بسیار موجودیتی برای ما بود خطری بسیار فراتر از آنچه ایران قادر به آن خواهد بود. من اختلاف نظرهای بسیاری با ریچارد نیکسون داشتم اما او فهمید که یک احتمال در قبال چین برای اتخاذ مسیر متفاوت وجود داشت. شما این چیزها را آزمایش می‌کنید و تا زمانی که ما ظرفیت و توان امنیتی خود را حفظ می‌کنیم و توانایی خود برای پاسخ قاطع نظامی را زمانی که برای حفاظت از دوستان و متحدانمان ضروری باشد، کنار نمی‌گذاریم، این ریسکی است که باید آن را بپذیریم. این یک رویکرد عملگرایانه مبتنی بر عقل سلیم است و احمقانه نیست. این کار شناختن این موضوع است که اگر ما بتوانیم این اختلافات را بدون توسل به زور حل کنیم برای ما و مردم منطقه بسیار بهتر خواهد بود».

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در اظهاراتی بی اساس که بیشتر مردم ایران از قشرهای مختلف را مد نظر داشت ادعا کرد: «آنچه جالب است اینکه اگر شما به اتفاقات چند ماه اخیر نگاه کنید می‌بینید که مخالفان این توافق تندروها و کسانی هستند که بسیار روی حمایت ایران از تروریسم و رفتارهای ثبات زدای ایران در کشورهای همسایه آن و ضد آمریکایی و اسرائیلی بودن سرمایه‌گذاری کرده‎‌اند که این باید چیزی به ما بگوید چرا که آن تندروها در وضعیت جاری که ایران منزوی است سرمایه‌گذاری کرده‌اند و به خاطر این وضعیت قدرتمند و تقویت شده‌اند. آنها تبدیل به تنها بازی موجود در شهر شده‌اند. آنها نه تنها در امور نظامی حرف دارند بلکه از نظر اقتصادی هم قادر به استفاده از شرایط حول و حوش تحریمها هستند و بنیه قوی دارند در حالی که اگر شما یک پایگاه متفاوتی از افراد حاضر در تجارت و تبادلات اقتصادی در داخل ایران داشته باشید این مضوع شاید نحوه تفکر آنها درباره هزینه‌ها و مخارج چنین رفتارهای ثبات زدا را تغییر دهد».

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران مقتدر , انرژی صلح آمیز هسته ای , اظهارات اوباما ,



فرار سرکرده‌های داعش از فلوجه
نوشته شده در 24 / 4 / 1394
بازدید : 1034
نویسنده : کامران وزیری

فلوجه منابع رسانه‌ای از فرار دسته جمعی تروریستهای تکفیری داعش از شهر فلوجه واقع در استان الانبار و آغاز شمارش معکوس برای آزادسازی کامل این شهر خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه «المسله»، به دنبال عملیات گسترده ارتش و نیروهای مردمی عراق برای آزادسازی کامل شهر فلوجه واقع در استان الانبار عراق، شمار زیادی از سرکرده های تروریست های تکفیری داعش از این شهر گریختند.

در همین ارتباط «فالح العیساوی» نایب رئیس شورای استانداری الانبار تصریح کرد: شهر فلوجه هم اکنون تحت محاصره کامل ارتش و نیروهای امنیتی بوده و تمامی خطوط امدادرسانی به تروریست های تکفیری در آن مسدود شده است.

از سوی دیگر، نیروهای مردمی عراق اعلام کردند که آزادسازی شهر فلوجه به زودی اتفاق خواهد افتاد. بر اساس اعلام این نیروها، تروریست های داعش به دنبال ارتکاب جنایت جدید علیه ساکنان شهر فلوجه هستند.

در همین حال رسانه های عراقی از وقوع یک انفجار تروریستی در منطقه ای واقع در غرب شهر الرمادی در استان الانبار خبر دادند.

بر اساس اعلام منابع بیمارستانی، این انفجار که ناشی از عملیات یک عامل انتحاری به وسیله خودرو خود بود به کشته و زخمی شدن پنج تَن انجامید.

گفتنی است، عملیات گسترده ارتش عراق علیه تروریست های تکفیری در شهر الرمادی در استان الانبار همچنان ادامه دارد.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: عراق، تروریسم تکفیری، حمایت مردم، شمارش معکوس شکست داعش ,



بازدید : 1015
نویسنده : کامران وزیری

1430806522654_ap.jpgباراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا پس از بیانیه مشترکی که توسط وزیر امور خارجه کشورمان و موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرائت شد به سخنرانی پرداخت.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وی با بیان این‌ ادعا که یک دیپلماسی آمریکایی می‌تواند تغییر واقعی و معناداری را به وجود بیاورد، تغییراتی که کشور ما و دنیا را امن‌تر می‌کند، گفت: این توافق هماهنگ با سنت رهبری آمریکا در دنیا است.

 اوباما ادامه داد: 50 سال پیش بود که کندی در مقابل مردم ‌آمریکا ایستاد و گفت «هرگز از سر ترس مذاکره نکنید و هرگز هم نترسید از مذاکره کردن». او درباره لزوم مذاکره با شوروی صحبت می‌کرد که در جهت کاهش تکثیر سلاح‌های هسته‌ای بود. در آن زمان خطر احتمال وقوع یک جنگ بزرگ بین دو ابرقدرت بود.

وی گفت: من هر اقدام کنگره را که بخواهد جلوی اجرای موفقیت‌آمیز این توافق را بگیرد وتو خواهم کرد.

باراک اوباما در ادامه با بیان این که اکنون نیز موضوع در ارتباط با وجود سلاح هسته‌ای در خاورمیانه است، ادعا کرد که آمریکا از موضع قدرت در این ارتباط مذاکره کرد تا جلوی گسترش تسلیحات هسته‌ای را بگیرد.

 نامبرده با اشاره به تعهدات ایران در توافق ایجاد شده و اطمینانی که جامعه بین‌الملل از فعالیت‌های هسته‌ای ایران دست پیدا خواهد کردو با بیان این که در این توافق خط قرمزها و پارادایم‌های ما رعایت شده و تمام راه‌های دسترسی به سلاح‌های هسته‌ای بسته شده،‌ گفت: در این توافق راه‌های راستی آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران درنظر گرفته شده و ایران نمی‌تواند پلوتونیومی تولید کند که لازمه ساخت سلاح هسته‌ای است.

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران مقتدر , انرژی صلح آمیز هسته ای , اظهارات اوباما ,



بازدید : 1028
نویسنده : کامران وزیری

1434194762876_Putin_AP (2).jpgرئیس جمهور روسیه با استقبال از حصول توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5‌ گفت: مذاکره کنندگان یک تصمیم قاطع به نفع ثبات و همکاری گرفته‌اند.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا)، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه پس از اعلام دستیابی ایران و گروه 1+5 به توافق هسته‌ای نهایی با انتشار بیانیه‌ای که در وب سایت رسمی کرملین منتشر شده است، از حصول این توافق استقبال کرد و گفت: جهان اکنون می‌تواند یک نفس راحت بکشد.

 وی همچنین در بیانیه خود آورده است: علی‌رغم تلاش‌ها برای تحمیل سناریوهایی بر مبنای فشار مذاکره کنندگان یک تصمیم قاطع به نفع ثبات و همکاری گرفته‌اند.

 پوتین افزود: این توافق به افزایش همکاری‌های هسته‌ای صلح‌آمیز میان تهران و مسکو منجر خواهد شد و به مقابله با تروریسم در منطقه خاورمیانه کمک خواهد کرد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران , روسیه , شرکای راهبردی , آغاز روابطی نوین ,



بازدید : 1011
نویسنده : کامران وزیری
رئیس جمهور سوریه با ارسال دو پیام جداگانه به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری،اسلامی ایران، توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 5+1 را تبریک گفت و آن را حاصل ایستادگی ملت در برابر تحریم‌های ظالمانه غرب علیه تهران توصیف کرد.
 
خبرگزاری فارس: تبریک توافق هسته‌ای ایران از سوی «بشار اسد»/این توافق حاصل ایستادگی ملت ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه‌ است

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه توافق هسته‌ای را که میان ایران و کشورهای 5+1 حاصل شد، تبریک گفت.

‏به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد با ارسال دو پیام به آیت الله العظمی «سید علی خامنه‌ای» و «حسن روحانی» رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری اسلامی ایران این دستاورد بزرگ را تبریک گفت.

در پیام اسد به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران آمده است: جمهوری اسلامی ایران با دستیابی به توافق نهایی با گروه 5+1 در خصوص پرونده هسته‌ای ایران این پیروزی عظیم را به دست آورد و خرسندم که از طرف ملت سوریه و خودم به حضرتعالی و ملت ایران این دستاورد تاریخی را صمیمانه تبریک بگویم.

رئیس جمهور سوریه افزود: بی‌گمان این توافق حاصل ایستادگی ملت ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه‌ای است که بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد ولی ملت ایران با وجود ظالمانه بودن، این تحریم‌ها را به فرصتی برای افزایش توانمندی‌های ذاتی خود بدل کرد.

رئیس جمهور سوریه ادامه داد: امضای این توافق به منزله نقطه تحول عظیمی در تاریخ ایران، منطقه و جهان و اعتراف صریح کشورهای جهان به مسالمت آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران است که حقوق ملی خود را حفظ و بر حاکمیت و استقلال تصمیمات سیاسی جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند.

در این نامه آمده است: ما اطمینان داریم که جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش از آرمان ملت‌ها حمایت و در راستای برقراری صلح و ثبات در منطقه و جهان فعالیت خواهد کرد.

وی در پیام به رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن ابراز خوشحالی دمشق از توافق هسته‌ای، این توافق را نقطه عطف مهمی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران و تاریخ روابط آن با کشورهای منطقه و جهان دانست.

در پایان این پیام آمده است که روزهای آتی شاهد ایفای نقش بیشتر سازنده ایران در حمایت از حقوق ملت‌ها و برقراری صلح و روابط دوستانه میان کشورها خواهیم بود.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سوریه , بشار اسد , خط شکن محور مقاومت , تبریک توافق هسته ای به ایران ,



بازدید : 967
نویسنده : کامران وزیری
مقام معظم رهبری ضمن قدردانی و تشکر از زحمات و مجاهدات صادقانه و مجدانه تیم هسته‌ای فرمودند: پشتوانه روحی، معنوی و فکری، عامل اصلی حل همه مشکلات است.
 
خبرگزاری فارس: قدردانی رهبر معظم انقلاب از مجاهدات صادقانه تیم هسته‌ای/ پشتوانه روحی، معنوی و فکری عامل اصلی حل همه مشکلات است
به گزارش  سرویس سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار رمضانی رئیس جمهور و هیأت وزیران با شرح و تبیین فرازهایی از فرمان راهگشای امیرمؤمنان به مالک اشتر، تأکید کردند: پشتوانه روحی، معنوی و فکری، عامل اصلی حل همه مشکلات است و تأمل و تدبر در نهج البلاغه مولای متقیان، چنین پشتوانه ای را فراهم می سازد.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به سخنان رئیس جمهور در ابتدای این دیدار درباره نتایج مذاکرات هسته ای، از زحمات و مجاهدات صادقانه و مجدانه تیم هسته ای قدردانی و تشکر کردند.
ایشان سپس با اشاره به ویژگی های شخصیتی جایگاه خاص مالک اشتر نزد امیرمؤمنان افزودند: حضرت علی بن ابیطالب (ع)، فرمان خود را خطاب به چنین شخصیتی صادر فرمودند که این نکته جای تأمل دارد.
رهبر انقلاب در بیان وظایف مسئولان در فرمان امیرمؤمنان به مالک اشتر، افزودند: «گرفتن مالیات و حقوقی که مردم نسبت به دولت دارند»، دفاع از مردم و سرزمینشان، سوق دادن جامعه به صلاح و رستگاری و آبادانی و سازندگی کشور، 4 مأموریت اصلی است که مولای متقیان در نامه به مالک، بر دوش حاکمان می گذارند.
حضرت آیت الله خامنه ای، «توصیه حاکمان اسلامی به تقوای الهی در هر شرایط و موقعیت»، «جدیت کامل در انجام دادن فرائض و سنن و مستحبات»، «نصرت پروردگار در قلب و در زبان و در عمل»، «و مهار کردن نفس در مقابل همه شهوات» را از فرامین مهمی برشمردند که مولای متقیان در زمینه خودسازی به مالک اشتر نگاشته اند.
قضاوت منصفانه درباره مسئولان قبلی از دیگر نکاتی بود که رهبر انقلاب با استناد به فرازهایی از فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر مورد تأکید قرار دادند.
ایشان عمل صالح را بهترین ذخیره دوران مسئولیت هر فرد برشمردند و افزودند: مردم در «قضاوتهایِ با فکر و تأمل و جمع بندی شده»، اشتباه نمی کنند بنابراین از اینگونه قضاوتهایِ مردم می توان فهمید که کدام مسئول صالح است و کدام نه.
«مراقبت حریصانه و بخیلانه از نفس برای جلوگیری از انحراف و ضایع شدن آن»، و «ترجیح دادن تکلیف الهی به هر چیز دیگر»، دو توصیه دیگری بود که رهبر انقلاب هنگام بازخوانی فرمان حکومتی امیرمؤمنان، بیان کردند و افزودند: امام راحل عظیم الشأن، مظهر عمل به این توصیه های الهی بود.
حضرت آیت الله خامنه ای، «دوست داشتن مردم از صمیم قلب» و «محبت و مدارا با آنان» را از دیگر فرامین آن امام همام به مالک خواندند و افزودند: به دستور امیرمؤمنان، باید از لغزشها و خطاهای مردم گذشت کرد البته به جز مواردی که حدود الهی زیر پا گذاشته می شود و یا پای محاربه با اسلام و حکومت اسلامی در میان است.
ایشان در پایان فرمان حضرت علی بن ابیطالب (ع) به مالک را از ذخائر فوق العاده فرهنگی خواندند و با قدرشناسی از زحمات اعضای دولت، برای آنان آرزوی توفیق کردند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب، حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور با اشاره به نتایج مذاکرات هسته ای، از رهبر معظم انقلاب اسلامی به علت حمایتها و هدایتهای ایشان نسبت به دولت و تیم مذاکرات هسته ای تشکر و ابراز امیدواری کرد این مسأله زمینه ساز پایان فشارها و رفع اتهامات ناروای دشمنان علیه جمهوری اسلامی باشد و حرکتی جدید در مسیر پیشرفت کشور را بوجود بیاورد.
رئیس جمهور در ادامه گزارشی از اقدامات دولت بیان کرد.
آقای روحانی با اشاره به دستاوردها و همچنین مشکلات دولت در دو سال اخیر، روابط نزدیک با همسایگان و اهتمام به تداوم مذاکرات هسته ای را از جمله اقدامات دولت در حوزه سیاست خارجی برشمرد و افزود: در شرایطی که منطقه درگیر آشوب و تروریسم است، جمهوری اسلامی ایران از کشورهای منطقه که دچار معضل تروریسم هستند حمایت کرده و این راه را ادامه خواهد داد.
رئیس جمهور در عرصه اقتصادی، عبور از رکود، تبدیل رشد منفی اقتصادی به رشد مثبت، کنترل تورم، کاهش واردات گندم و افزایش صادرات غیر نفتی را از دستاوردهای دولت دانست و خاطرنشان کرد: برای عبور از مشکلات در مسئله  اشتغال و رشد اقتصادی نیاز به سرمایه و تکنولوژی داریم.
آقای روحانی بدهی سنگین به بانک مرکزی و شرکت های خصوصی، مشکلات ناشی از یارانه نقدی، بیکاری، بهره وری پایین، فعالیت موسسات اعتباری غیر مجاز، معوقات بانکی، کمبود آب و کاهش منابع زیرزمینی، خشکسالی، مسائل زیست محیطی و کاهش قیمت نفت را از جمله مشکلات پیش روی دولت بیان کرد.
رییس جمهور با تاکید بر بکارگیری همه توان دولت برای رفع مشکلات مردم و کشور گفت: برای حل مشکلات نیازمند همکاری قوای سه گانه هستیم تا گامهای باقی مانده را با شتاب بیشتری طی کنیم.

:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , بیانات مقام معظم رهبری , ,
:: برچسب‌ها: مقام معظم رهبری , دیدار بادولت , تقدیر از تیم مذاکره کننده هسته ای ,



بازدید : 1071
نویسنده : کامران وزیری

مذاکرات وینترجمه فارسی خلاصه متن اصلی برنامه جامع اقدام مشترک منتشر شد. گفتنی است متن انگلیسی مبنای عمل خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، متن توافق به شرح زیر است:

مقدمه و مفاد عمومي

جمهوري اسلامي ايران و گروه ۱+۵ (چين، فرانسه، آلمان، فدراسيون روسيه، انگليس و ايالات متحده، و نماينده عالي اتحاديه اروپايي در امور خارجی و سیاست امنیتی)، در مورد اين برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تصميم گيري نمودند. اين برجام بازتاب یک فرآیند گام به گام بوده و مشتمل بر تکاليف متقابل به نحو مندرج در اين سند و پيوست هاي آن است که قرار است توسط شوراي امنيت مورد تاييد قرار گیرد.

اجراي کامل اين برجام موجب حصول اطمينان از ماهيت صرفا صلح آميز برنامه هسته اي ايران خواهد شد.

ايران مجددا تائيد مي‌کند که هيچگاه و تحت هيچ شرايطي در پي سلاح هاي هسته اي، توليد و يا به دست آوردن آنها نخواهد بود.

اجراي موفقيت آميز اين برجام ايران را قادر خواهد ساخت تا به طور کامل حق خود بر انرژي هسته اي جهت مقاصد صلح آميز را طبق مواد ذيربط معاهده عدم اشاعه هسته اي و همسو با تعهداتش در آن سند استيفاء نمايد و در نتيجه با برنامه هسته اي ايران همچون برنامه هر دولت ديگر غير دارنده سلاح هاي هسته اي عضو معاهده عدم اشاعه رفتار خواهد شد.

اين برجام موجب لغو جامع کليه تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد و همچنين تحريم هاي چندجانبه و ملي مرتبط با برنامه هسته اي ايران و نيز شامل گام هايي براي ايجاد دسترسي در حوزه هاي تجارت، فناوري، مالي، و انرژي خواهد شد.

گروه ۱+۵ و ايران مجددا بر تعهد خود نسبت به اهداف و اصول ملل متحد به نحو مندرج در منشور سازمان ملل متحد تاکيد مي نمايند.

گروه ۱+۵ و ايران اذعان مي‌کنند که معاهده عدم اشاعه هسته اي کماکان مبناي اساسي رژيم عدم اشاعه هسته اي و رکن بنيادين پيگيري خلع سلاح هسته اي و استفاده هاي صلح آميز از انرژي هسته‏‌اي مي باشد.

گروه ۱+۵ و ايران بر عهده مي گيرند که اين برجام را با حسن نيت و در فضايي سازنده، بر مبناي احترام متقابل اجرا نمايند، و از هرگونه اقدام مغاير با نص، روح و هدف اين برجام خودداري نمايند. گروه ۱+۵ از تحميل الزامات مقرراتي و آئين نامه اي تبعيض آميز، به جايگزيني تحريم ها و اقدامات محدوديت سازي که مشمول اين برجام مي شوند، خودداري خواهند ورزيد. اين برجام بر پايه اجراي برنامه اقدام مشترک (توافق ژنو) که در تاريخ ۳ آذرماه ۱۳۹۲ در ژنو مورد توافق قرار گرفت، استوار مي گردد.    

کميسيون مشترکي متشکل از گروه ۱+۵ و ايران به منظور نظارت بر اجراي اين برجام تشکيل خواهد شد و وظايف پيش بيني شده در اين برجام را ايفا خواهد نمود. کميسيون مشترک به موضوعات ناشي از اجراي اين برجام رسيدگي نموده و مطابق با مفادي که در پيوست مربوطه شرح داده شده است، عمل خواهد کرد.

از آژانس بین‏‌المللی انرژي اتمي خواسته خواهد شد تا نسبت به اقدامات داوطلبانه مرتبط با هسته اي به نحو مورد توافق در اين برجام، نظارت و راستي آزمايي نمايد. از آژانس درخواست خواهد شد که به طور منظم به شوراي حکام، و آنگونه که در این برجام مقرر شده است به شوراي امنيت اطلاع رساني نمايد. کليه قواعد و مقررات مربوطه‏ به آژانس در خصوص حفاظت از اطلاعات توسط کليه طرف‏هاي دخیل به طور کامل رعايت خواهد شد.

کليه مفاد و اقدامات مندرج در اين برجام صرفاً براي اجراي آن بين گروه ۱+۵ و ايران مي باشد و نمي‏‌بايست به منزله‏ ايجاد رویه براي هيچ دولت ديگری، يا براي اصول بنيادين حقوق بين الملل و حقوق و تعهدات وفق معاهده‏ عدم اشاعه هسته اي و سایر اسناد مربوطه، و همچنين اصول و رويه‏‌اي شناخته‏ شده‏ بین المللی تلقي گردد.

به جزئيات فني اجراي اين برجام در پيوست هاي اين سند پرداخته مي شود.

اتحاديه اروپايي، کشورهاي گروه ۱+۵ و ايران در چارچوب اين برجام، به نحو مقتضي در زمينه مصارف صلح آميز انرژي هسته‏‌اي همکاري کرده و در طرح هاي مربوط به همکاري هاي هسته اي صلح آميز که مشترکا توسط طرفين تعيين مي شوند، از جمله از طريق مشارکت آژانس، تعامل خواهند نمود.

گروه ۱+۵ پيش‏نويس قطع‌نامه‏‌ تاييدکننده‏ اين برجام را براي تصويب به شوراي امنيت ارائه خواهد کرد که تاکید می نماید که انعقاد این برجام نشانگر یک دگرگونی بنیادین در بررسی این موضوع توسط شورای امنیت بوده و تمایل شورا برای برقراری یک رابطه جدید با ایران را اعلام می نماید. اين قطعنامه شوراي امنيت، همچنين لغو تمامي مفاد وضع شده وفق قطعنامه هاي قبلي شوراي امنيت از روز اجرا؛ ایجاد برخی محدودیت های خاص؛ و خاتمه بررسی موضوع هسته ای ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل ۱۰ سال پس از روز توافق برجام را مقرر خواهد نمود.

مفاد پيش بيني شده در اين برجام براي دوره هاي زماني مربوطه به شرحي که خواهد آمد و جزئيات آن در پيوست ها ذکر شده است، اجرا خواهد شد.

گروه ۱+۵ و ايران هر دو سال يک بار، يا در صورت نياز زودتر، به منظور بازنگری و ارزيابي پيشرفت صورت گرفته، و اتخاذ تصمیمات مقتضی با اجماع، در سطح وزير دیدار خواهند نمود.

ايران و گروه ۱+۵ اقدامات داوطلبانه زير را در چارچوب زماني که جزئيات آن در اين برجام و پيوست هاي آن تشريح گرديده است، اتخاذ خواهند نمود:


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , علمی وفن آوری , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران مقتدر , انرژی صلح آمیز هسته ای , متن توافق هسته ای وین ,



بازدید : 961
نویسنده : کامران وزیری
یکی از نگرانی‌های اولیاء خدا برای منتظرین ظهور امام زمان (عج) این است که این افراد در عصر ظهور حضرت به یاری ایشان نشتابند!
خبرگزاری فارس: نگرانی اولیا خدا برای منتظران ظهور مهدی موعود (عج)

خبرگزاری فارس ـ حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی قمی (استاد حوزه علمیه قم): یکی از نگرانی‌هایی که اولیا خدا برای منتظران امام زمان (عج) داشتند این بود؛ کسانی که در عصر غیبت برای ظهور امام زمان (عج) و تعجیل فرج ایشان دعا می‌کنند، در عصر ظهور حضرت آماده یاری امام نباشند، این نگرانی را ما فراوان در کلام اولیا دین می‌بینیم.

به منظور آمادگی برای ظهور حضرت (عج) خوف و رجا با هم مفهوم پیدا می‌کند یعنی هم نگرانی و هم امیدواری برای ظهور مطرح است شاید عجیب باشد که بگویم در روایات متعدد آمده که امام زمان (عج) وقتی که ظهور می‌کنند،‌ کسانی که منتظر ظهور بودند تصور می‌کنند امامشان طور دیگری عمل می‌کند، وقتی برنامه‌های ایشان را می‌بینند به ایشان می‌گویند از هر راهی آمدی، از همان راه برگرد، ما کاری با شما نداریم و احتیاجی هم به شما نداشتیم!

شاید به ذهن ما برسد این سخن برای غیر مسلمان‌ها و کسانی که منتظر امام نبودند، است درحالی که همان‌هایی که تصور می‌کردند جزو منتظران هستند این مطالب را بیان می‌کنند. بنابراین یک زمان ما امام زمان (عج) را می‌خواهیم برای وجود خود ایشان و یک زمان هم برای حوائج خودمان می‌خواهیم بنابراین باید در دعاهای ظهور امام دقت کنیم و از خدا بخواهیم ما را از آنهایی قرار بده که زمان ظهور حضرت، سرعت و سبقت در انجام خواسته‌های امام بگیریم نه خواسته‌های خودمان!

اگر از قلب ما سؤال شود چرا آنقدر برای ظهور دعا می‌کنیم، بعضی از ما می‌گوییم امام ظهور کند گرفتاری‌های شخصی ما را رفع کند درحالیکه در دعا به ما گفته‌اند که امام ظهور کند تا ما به دنبال برنامه‌های دینی و الهی خداوند بدویم.

مرحوم آیت‌الله بهجت می‌فرمودند بیش از آنکه برای ظهور امام زمان (عج) دعا کنیم، برای قابلیت ظهور ایشان دعا کنیم. بنابراین ما باید این آمادگی و قابلیت را داشته باشیم دعا برای ظهور امروز به یک شعار تبدیل شده است اما واقعا آیا آن آمادگی در ما هست و قابلیت ظهور را داریم؟

عصر ظهور امام زمان (عج) چند ویژگی دارد، یکی از این ویژگی‌ها گذشت، همدردی و همدلی مؤمنین با هم است، آیا ما امروز این شرایط را داریم؟

فردی نزد امام باقر (ع) آمد و به ایشان اعتراض کرد که چرا شما در برابر حکام ظلم بنی‌امیه قیام نمی‌کنید،‌ جواب خدا را چطور می‌خواهید بدهید؟ در کوفه هزاران شمشیر زن آماده هستند، شما یک اشاره کنید اینها جانشان را در راه شما می‌دهند! امام در پاسخشان فرمود که جان بماند، آیا به این رسیده‌اید که اگر یک مؤمنی گرفتاری مالی داشت دستش را در جیب و حساب برادرش ببرد و به اندازه نیازش بردارد و زمانی هم که برادر متوجه شد، او را تشویق کند؟ آن فرد پاسخ داد که خیر، ما به اینجا نرسیده‌ایم!

امام هم گفت اگر کسی از مال خود حاضر نیست بگذرد، چطور می‌شود که از جانش حاضر به گذشت باشد!؟ همین نکته را درباره منتظران ظهور مهدی موعود (عج) نیز مدنظر قرار دهیم.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , بین الملل , تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: حضرت صاحب الزمان(عج) , شرایط ظهور , دوران سخت انتظار ,