<جادوی حماسه
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کودتایی که بشار اسد را شاد کرد.
نوشته شده در 23 / 4 / 1392
بازدید : 1130
نویسنده : کامران وزیری
 
 

بحران مصر، کنار زدن اخوانی‌ها در این کشور و زندانی‌کردن محمد مُرسی و دیگر سران اخوان، ضربه سختی به اصلی‌ترین مخالف بشار اسد یعنی اخوان‌المسلمین سوریه وارد کرده است.

به گزارش ایسنا، قاسم‌زاده در روزنامه‌ی اطلاعات می‌نویسد: اخبار سوریه بعد از کودتا در مصر به حاشیه رفت. بشار اسد از سقوط اخوان‌المسلمین در مصر استقبال کرد و گفت امیدوار است تا مصر پس از سقوط اخوان‌المسلمین که دین را در خدمت اهداف خود می‌دید، هویت عربی خود را بازیابد و به جایگاه حقیقی خود بازگردد. محمد مُرسی یک هفته قبل از کودتا، سفارت سوریه در مصر را بست و با دولت بشار اسد قطع روابط سیاسی کرد. با انجام کودتا و مخالفت این رفتار محمد مُرسی از سوی مخالفان او، بار دیگر سفارت سوریه در قاهره گشایش یافت.

بحران مصر، کنار زدن اخوانی‌ها در این کشور و زندانی‌کردن محمد مُرسی و دیگر سران اخوان، ضربه سختی به اصلی‌ترین مخالف بشار اسد یعنی اخوان‌المسلمین سوریه وارد کرده است. همانگونه که مُرسی متهم به همکاری با تکفیری‌ها و سلفی‌ها در مصر است، در سوریه نیز مخالفان اخوان ‌بشار اسد متهم‌اند که با گروه تروریستی «جبهه‌النصره» و القاعده همکاری دارند.

اگرچه در ماه‌های اخیر با آشکارشدن جنایات تروریستی این گروه‌ها در سوریه، اخوان‌المسلمین سوریه ضمن نقد حرکت‌های تروریستی، ادامه همکاری با آنها را رد کرده است، تأثیر مستقیم کودتا در مصر منجر به تضعیف موقعیت‌ اخوانی‌های سوریه شده است. آنها بزرگترین حامی و حزب مادر خود در مصر را در بحران می‌بینند که دیگر امکان حمایت همه‌جانبه از حزب اخوان‌المسلمین سوریه را ندارد.

اگر نگاهی به داخل سوریه داشته باشیم و به قول معروف ارزیابی میدانی از بحران این کشور به دست آوریم دو واقعیت دیده می‌شود. اول، برتری ارتش سوریه و نیروهای هوادار بشار اسد در صحنه نبرد است که 80 درصد شهرها و روستاهای سوریه را در اختیار گرفته‌اند و مرحله به مرحله بسیاری از مناطق را از حضور مستقیم «ارتش آزاد سوریه» پاک‌سازی می‌کنند. پیروزی‌های ارتش سوریه برای بشار اسد قدرت مانور سیاسی بوجود آورده است و دست برتر او را در معادلات سیاسی بحران نشان می‌دهد. واقعیت دوم، اوضاع آشفته گروه‌های مسلح و سیاسی مخالف بشار اسد است.

اگر چه «سلیم ادریس» رئیس ستاد «ارتش آزاد» سوریه خبر از دریافت سلاح‌های پیشرفته از طریق دولت عربستان سعودی و قطر داد، اما بسیاری معتقدند که دیگر دیر شده است و دریافت این سلاح‌ها نیز تغییری عمده در معادلات جنگ داخلی در سوریه ایجاد نخواهد کرد. پریروز درگیری‌ مسلحانه دو گروه تروریستی ارتش آزاد سوریه و جبهه النصره در ادلب، چندین کشته و زخمی برجای گذاشت.

این درگیری‌ها پس از آن روی داد که خبر تجاوز برخی فرماندهان جبهه النصره وابسته به القاعده به کودکان سوری در ادلب منتشر شد. یکی از فرماندهان برجسته ارتش آزاد سوریه به نام «کمال حمامی» توسط تروریست‌های «جبهه‌النصره» کشته شد. کشته‌شدن این فرمانده برجسته معارضین یک شوک خبری برای ارتش آزاد سوریه بود. تروریست‌های مسلح با حمله به یک کتاب‌فروشی در شمال سوریه، دیوان «نزار قبانی» شاعر مشهور سوری را به بهانه اینکه شعر حرام است، به آتش کشیدند. شکاف میان نظامیان ارتش آزاد سوریه، درگیری‌های آنها با گروه‌های تروریستی جبهه النصره و القاعده و در کنار آن اختلاف‌نظرهای سیاسی در مدیریت شورای عالی مخالفان بشار اسد، کاملاً آشکار شده است. این دو واقعیت میدانی نشان می‌دهد، بشار اسد بعد از کودتا در مصر، جایگاه خود را مستحکم می‌بیند و از برتری نظامی در داخل سوریه برای انجام طرح‌های سیاسی سود می‌برد.

در اروپا، بسیاری، برای ارسال سلاح‌های مدرن برای معارضین بشار اسد در تردید به سر می‌برند، به خصوص که از هفته گذشته تظاهرات اتباع سوریه در شهرهای اروپا و آمریکا به جریان افتاده است. پریروز در دو شهر شیکاگو و لس‌آنجلس صدها آمریکایی همراه اتباع سوری مقابل ساختمان‌های دولتی تجمع کرده و از دولت آمریکا خواستند به حمایت و تجهیز تروریست‌ها به سلاح‌های پیشرفته و تأمین مالی آنها پایان دهد. معترضان از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خواستند بگذارد ملت سوریه خودش برای آینده‌اش تصمیم بگیرد.

بعد از کودتا در مصر که حزب اخوان‌المسلمین را وارد بحران کرده است، رسانه‌های غربی با نقد موج تروریستی سوریه و پیوند دو گروه تروریست و خطرناک جبهه‌النصره و القاعده روش سیاسی اخوانی‌های سوریه را به چالش کشیده‌اند. در چنین شرایطی تلاش می‌شود کنفرانس ژنو 2 برای یافتن راه‌حل سیاسی بحران سوریه انجام پذیرد. روسیه می‌خواهد هرچه زودتر این نشست برگزار گردد، در حالی که آمریکا و همراهان اروپایی او معادله نظامی را به نفع بشار اسد می‌بیند و از مخالفان می‌خواهند تشکیل نشست ژنو 2 را به تأخیر بیاندازند. لاوروف وزیرخارجه روسیه گفت که رهبر مخالفان دولت سوریه از آمریکا خط می‌گیرد و اجازه آغاز مذاکرات صلح را نمی‌دهد. روسیه تمایل دارد هرچه زودتر کنفرانس «ژنو2» با حضور نماینده دولت سوریه و نماینده مخالفان برگزار گردد اما «احمد الجربا» رئیس جدید ائتلاف مخالفان سوریه گفته است تا زمانی که نیروهای مخالفان در میدان نبرد نتوانند به دستاورد مناسبی برسند، او وارد مذاکره نمی‌شود.

در پایان این نوشته کوتاه، سیمای سوریه را بعد از کودتای در مصر می‌توان چنین دید.

1 افول اخوان‌المسلمین سوریه بعد از کودتای مصر و تضعیف اخوانی‌ها در این کشور.

2 آشکارتر شدن جنایات تروریستی دو گروه جبهه النصره و القاعده در سوریه که منجر به درگیری میان آن‌ها و «ارتش آزاد سوریه» شده است.

3 برتری محسوس ارتش سوریه در جنگ و در اختیار گرفتن بیش از 80 درصد مناطقی که در اشغال گروه‌های تروریستی و ارتش آزاد سوریه بود.

4 به هم خوردن معادله نظامی در میدان به نفع ارتش سوریه و بشار اسد. ناامیدی و یأس از ادامه جنگ داخلی در میان نیروهای معارضین.

5 امید معارضان به دریافت سلاح‌های مدرن برای جلوگیری از شکست نظامی در میدان و به هم خوردن توازن سیاسی نظامی به نفع بشار اسد.

6 به تأخیر انداختن نشست ژنو 2 که به کنفرانس صلح شهرت پیدا کرده است، از سوی رئیس جدید ائتلاف مخالفان سوریه، به این امید که با دریافت تسلیحات پیشرفته و کمک‌های مالی جدید، معادله شکست‌های نظامی را تغییر دهد تا با قدرت در کنفرانس ژنو 2 حاضر شود.

7 در آمریکا و در اتحادیه اروپا تردید جدی نسبت به حل نظامی بحران سوریه به وجود آمده است و رسانه‌های غربی پنجره جدیدی را به روی بحران سوریه باز کرد‌ه‌اند تا همه را به حل سیاسی این بحران دعوت کنند.




بازدید : 1216
نویسنده : کامران وزیری

در نيروي هوايي ارتش انجام شد؛رونمايي از سامانه هاي شبيه ساز آموزش خلباني 

                    

امير سرتيپ خلبان حسن شاه صفي، فرمانده نيروي هوايي ارتش با حضور در اداره بهداشت و درمان نهاجا ضمن بازديد از مركز فيزيولوژي هوايي طب هوا فضاي اين مركز چندين سامانه شبيه ساز در آموزش خلباني را افتتاح كرد.

به گزارش روابط عمومي نيروي هوايي، در اين مراسم كه امير سرتيپ دوم دكتر جاويدراد، رئيس سازمان جهاد خودكفايي و ديگر فرمانده و مسئولان نيروي هوايي حضور داشتند، سامانه آموزش جهت يابي صحيح در حين پرواز (Gyrolab) در حضور امير سرتيپ شاه صفي آزمايش شد. اين سامانه نحوه استفاده از آلات دقيق و آشنايي با كابين در شرايط شبيه به پرواز واقعي و همچنين احساس غوطه ور شدن در فضا را به دانشوران خلباني آموزش مي دهد.

هدف از ساخت اين شبيه ساز اين است كه خلبان بتواند در شرايط اضطرار حين پرواز با تكيه بر نشان دهنده هاي دقيق، هواپيما را كنترل و هدايت كند.

فرمانده نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران همچنين ضمن بازديد از سامانه شبيه ساز چگونگي پرش صحيح از هواپيماEjection Seat Trainer)  )در جريان فعاليت اين فنآوري آموزش خلباني نيز قرار گرفت.

اين دستگاه با قرار دادن دانشوران خلباني در موقعيت اضطرار، چگونگي  قرارگرفتن صحيح در كابين براي پرش به بيرون را آموزش مي دهد.

در ادامه امير سرتيپ خلبان حسن شاه صفي، دستگاه ويژه آموزش مقابله با سردرگمي در پرواز  Spatial Disorientationرا نيز رونمايي كرد.

اين دستگاه با گردش هاي بسيار سريع، دانشوران خلباني را در شرايط واقعي سردرگمي در پرواز و سرگيجه قرار مي دهد كه خلبان مي بايست با آموزش صحيح،  بتواند با نيروي وارد شده بر سر و بدن خود مقابله كرده و شرايط عادي خود را حفظ كند.




بازدید : 1114
نویسنده : کامران وزیری

رییس جمهوری منتخب با تاکید بر اینکه مجلس نماد مهم مردم‌سالاری است، گفت: اگر در سال‌های اخیر گاهی نسبت به مجلس بی‌حرمتی شده است، باید این حرمت و اقتدار به مجلس بازگردد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه غیرعلنی و غیررسمی مجلس به منظور تبادل نظر نمایندگان با رییس جمهوری منتخب بر همه شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و امام شهیدان به عنوان مظهر استقامت، ایستادگی، عزت و غرور و احیای احکام اسلام سلام و درود فرستاد.

 وی با قدردانی از نمایندگان، هیات رییسه و رییس مجلس برای برگزاری چنین جلسه‌ای گفت: این جلسه فرصت دیدار و بازدیدی را برای ما فراهم کرد. عده‌ای از نمایندگان مجلس برای بیان تبریک تشریف آورده بودند، برنامه‌ریزی شده بود که قبل از تعطیلات مجلس در خدمت عده‌ای از نمایندگان باشیم که به دلیل کسالت بنده، این موضوع امکان‌پذیر نشد البته نیت المومن خیر من العمل.

رییس جمهوری منتخب با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی برآمده از اجتهاد و جهاد علما و فقهای بزرگ در صدر مشروطیت است، گفت: مجلس نماد مهم مردم‌سالاری است و تک تک نمایندگان به عنوان نماینده کل ملت ایران هستند. از این رو اگر در سال‌های اخیر گاهی به مجلس بی‌حرمتی شد، این حرمت و اقتدار باید به مجلس بازگردد.

روحانی با بیان اینکه دولت آینده به مجلس به عنوان نهادی تاثیرگذار و قانونگذار نگاه می‌کند، گفت: به فرموده امام(ره)، مجلس عصاره فضائل یک ملت است که قانونگذاری‌اش بعد از تایید شورای نگهبان برای همه و از جمله دولت آینده لازم‌التباع است.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی بی‌تردید ادامه‌دهنده راه آن سیاستمدار بزرگی است که امام عزیز ما به آن عشق می‌ورزید یعنی شهید مدرس. افتخار مجلسیان این است که ادامه‌دهنده راه مدرس باشند که بی‌تردید او یک الگوی بزرگ در سیاست، اخلاق، شجاعت و قانونگذاری و شهامت بود.

روحانی با بیان اینکه هنوز حرف‌های مدرس نو و تازه است، اگر یک بار دیگر سخنان و نطق‌های مدرس را مرور کنیم، می‌بینیم آنچه او بیش از یک قرن قبل درباره‌اش سخن گفته‌ است، چه بوده است. من افتخار می‌کنم که بگویم عضو خانواده مجلس هستم.

وی افزود: از دوران مجلس اول تا مجلس پنجم یعنی 20 سال از عمرم را در خانه ملت سپری کرده‌ام و چه درس‌های فراوانی از مجلس آموختم. یکی از این درس‌ها این بود که عظمت مجلس، عظمت ملت است. براین اساس دولت در کنار مجلس قوی خواهد بود.

رییس جمهوری منتخب تاکید کرد: اقتدار مجلس قبل از آنکه منافع‌اش برای مجلس باشد، برای دولت خواهد بود. قانون مجلس، نظارت مجلس، نقد مجلس، سوال مجلس و حتی اگر لازم بود استیضاح مجلس را بر دیده منت می‌گذاریم.

وی افزود: مبنای همه ما برای همکاری و همراهی قانون اساسی است. من نمی‌گویم همراهی و همدلی، بلکه می‌گویم همراهی و همکاری دو قوه مهم تقنین و اجراست. فصل ششم قانون اساسی از آن شما و فصل قانون از آن دولت است.

روحانی ادامه داد: در فصل ششم از اصول 62 تا 99 قانون اساسی وظایف قوه مقننه و در راس آن مجلس و در کنار مجلس، شورای محترم نگهبان را مشخص کرده است. از اصول 113 تا 142 قانون اساسی در فصل نهم نیز وظایف قوه مجریه، رییس جمهور، وزرا و هیات وزیران به خوبی تبیین شده است.

 حسن روحانی در ادامه سخنان خود در مجلس شورای اسلامی، مجلس و دولت را مکمل یکدیگر برای حل معضلات کشور دانست و گفت: طبق قانون اساسی، قانونگذار به عهده مجلس است و دولت نمی‌تواند به بهانه برنامه، مصوبات، آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های قانونی را تدوین کند. بلکه این کار برعهده مجلس است. هرچه مجلس ملی‌تر بی‌اندیشد که اینچنین است و هرچه نمایندگان به عنوان نماینده کل ایران از جزئی نگری و مسائل خرد حوزه‌های انتخابیه فاصله بگیرند و به مسائل ملی و منافع کل کشور و ملت بیاندیشند، همکاری، هماهنگی، همدلی و همراهی بین مجلس و دولت بیشتر و بهتر خواهد شد.

رییس جمهوری منتخب ادامه داد: آنجا که قانون نیاز است، مجلس قانونگذاری می‌کند اما طبق قانون اساسی برنامه و خط مشی برعهده دولت است و دولت اجرا را بر عهده دارد، اگرچه همه می‌دانیم تنها قانون برای همکاری و هماهنگی کافی نیست و علاوه بر وجود قانون، اخلاق، معیار بزرگی برای همکاری خواهد بود.

وی افزود: دولت خود را مجری قانون اساسی و قوانین موضوعه کشور می‌داند و معتقد است بدون قانون‌گرایی کشور سامان نخواهد یافت. همچنان که بسیاری از معضلات در گذشته به خاطر فاصله گرفتن از قانون بوده است.

روحانی با بیان اینکه دولت آینده در فکر تقابل با مجلس نیست، گفت: دولت آینده نه فکر تقابل با مجلس است و نه در فکر اینکه مجلس را با آمار غیردقیق فریب دهد و نه در فکر آن است که در اجرای قانون و برای فاصله گرفتن از اجرای قانون بهانه‌تراشی کند.

وی با بیان اینکه حل معضلات کشور بدون همکاری مجلس و قوه مجریه امکانپذیر نیست، گفت: امروز کشور دارای شرایط سخت و پیچیده‌ای است که بخشی از این پیچیدگی ناشی از عملکرد داخلی و بخشی ناشی از فشارهای ظالمانه خارجی است.

رییس جمهور منتخب در ادامه بااشاره به شرایط اقتصادی کشور اظهار کرد: البته در حضور نمایندگان که از آمار و ارقام واقعی باخبرند، نیازی به ارائه آمار و ارقام نیست و نیازی نیست که بگوییم شرایط کشور چگونه است. اما این اولین بار است که پس از دوران جنگ تحمیلی در دو سال متوالی، رشد اقتصادی ما منفی است. این برای اولین بار است که در کنار رشد اقتصادی منفی، کشور با تورم بسیار بالایی مواجه است. بیشترین تورم در منطقه و شاید در جهان! اینکه کشور با تورم چهل و دو درصد و بیکاری مواجه است.

روحانی با بیان اینکه اگر برای حل مشکل بیکاری اقدام فوری نشود، این مشکل در سال‌های آینده بیشتر خواهد شد، افزود: ما در یک عمل تاخیری درهای دانشگاه را به روی جوانان بازکردیم؛ طبق محاسبات اگر روند به این شکل ادامه یابد، در چهار سال آینده بین چهار تا پنج میلیون جوان فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تعداد کسانی که در طول هشت سال گذشته مشغول به کار شده‌اند، بسیار اندک است، گفت: براساس آمار مرکز آمار بین سال‌های 85 تا 90 رقم شاغلان سالی 14 هزار نفر بوده است. همین ارقام به اختصار کافی است که شرایط کشور را نشان دهد.

روحانی با تاکید بر لزوم همکاری دولت و مجلس، تاکید کرد: ما برای همکاری و همراهی، نیاز داریم که دولت و مجلس از اوضاع داخلی، منطقه‌ای و جهانی، تحلیل واحد داشته باشند و این نیازمند همکاری مداوم بین دولت و مجلس، کمیسیون‌های تخصصی و وزارتخانه‌های مربوطه است.

رییس جمهوری منتخب اظهار کرد: ما معتقد نیستیم که کارشناسی و کارشناسان فقط در بخش اجرا هستند. بلکه قوه مقننه هم دارای قدرت کارشناسی است، من بسیاری از نمایندگان مجلس را از دیرباز می‌شناسم و می‌دانم اهل مطالعه، تحقیق و با قدرت کارشناسی و تحلیل هستند. کارشناسی دولت باید در کنار کارشناسی قوه مقننه قرار بگیرد و این کافی نیست. باید از دانشگاه‌ها، بخش خصوصی، حرف، انجمن‌های حرفه‌ای و تشکل‌های مختلف کارشناسی و تجربه آنها استفاده شود و این هم کافی نیست بلکه باید از تجربه جهانی هم بهره‌برداری کنیم.

وی با بیان اینکه اساس مجلس شورای اسلامی بر شور و مشورت است، گفت: باید از تجربه دیگران بهره بجوییم و در کنار آن به تحلیل واحد برسیم.

روحانی اضافه کرد: در برابر دشمن درشت سخن گفتن راه‌حل نیست بلکه باید دشمن را بشناسیم و نقشه‌های آن را بشناسیم. باید در برابر نقشه دشمن تدبیر کنیم، باید مدیریت کنیم، سخن گفتن و فریاد زدن گاهی ممکن است زیبا باشد اما حتما کافی نیست. اگر دولت و مجلس برای سهم مشکلات داخلی و مسائل جهانی به نظر واحد برسند، کار بسیار ساده خواهد شد.

حسن روحانی اضافه کرد: بعد از پایان انتخابات ریاست جمهوری که الحق مردم در این راه سنگ تمام گذاشتند و شکوهی آفریدند و صحنه‌ای را خلق کردند که حتی دشمنان را به حیرت وادار کرد، هیچ‌کس نتوانست در این انتخابات زیبا و با شکوه در داخل و خارج تردید کند.

رییس جمهور منتخب ادامه داد: هیچ‌کس نتوانست لبخند ملت را منکر شود. شادی مردم را همه مردم جهانیان به همراه به عنوان برگ زرین تاریخ ایران شاهد و گواه بودند. همه اقوام، مذاهب و همه به صحنه آمدند. پیداست مردم ما احساس کردند که نظام و کشور نیاز به پشتیبانی و حضور دارند و ملت با حضورش بزرگترین پشتیبانی را انجام داد و راه تسهیل کرد.

 

چهار کمیته وضعیت کشور را بررسی کرده است

 به گزارش ایسنا، حسن روحانی، رییس جمهوری منتخب با بیان اینکه دولت آینده علی‌رغم تمامی مشکلات سه سرمایه بزرگ را در کنار خود دارد، اولین سرمایه را حمایت، اعتماد و کمک مردم عنوان کرد.

وی افزود: مردم با همه وجود مشکلات کشور را لمس می‌کنند. اگر کسی مشکل مردم را به آنها نگوید، فقط دل مردم آزرده و عصبانی کرده است. یاوه‌گویی مشکلی را حل نمی‌کند، باید هم‌صدا با دل مردم و زندگی‌شان باشیم.

روحانی خاطرنشان کرد: مردم ما در این انتخابات نشان دادند و اعلام کردند که برای چهار سال به صحنه آمدند. باید این سرمایه بزرگ نظام را به خوبی پاسداری کرد.

رییس جمهوری منتخب دومین سرمایه دولت آینده را حمایت مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری در ایجاد این حرکت ملی نقش بسزایی داشتند. بیانات، رهنمودها و هدایت‌های ایشان بسیار تاثیرگذار بود. ایشان فرموده‌اند که از دولت آینده حمایت خواهند کرد. حمایتی که سرمایه بزرگی برای دولت و همه ما خواهد بود.

وی سومین سرمایه دولت آینده را همکاری قوای سه‌گانه با یکدیگر عنوان و اظهار کرد: دولت با حمایت مجلس می‌تواند مشکلات را حل کند. دولت با کمک مجلس و قوه قضاییه و تمامی نهادها، تشکل‌ها، احزاب و گروه‌ها و با همدلی و همکاری، می‌تواند از سد مشکلات عبور کند. ما با این سه سرمایه و ملت بزرگ و با وجود دشمنان بزرگ بی‌تردید می‌توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم و از این پیچ تاریخی به حول و قوه الهی به کمک حق و با عنایت اهل بیت و توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) می‌توانیم عبور کنیم.

رییس جمهوری منتخب در ادامه در تبیین اقدامات انجام شده برای تشکیل کابینه یازدهم گفت: قرار ما بعد از اعلام نتیجه انتخابات تا روز تنفیض و تحلیف معرفی کابینه بود که این وظیفه من و دوستانمان است که در این راه ترجیح دادم از زاویه دیگری کار را شروع کنم.

روحانی توضیح داد: به ذهنم آمد یک بار دیگر اوضاع کشور را مرور کنیم. براین پایه مسائل کشور را مورد بررسی قرار دادیم و مشکلات و امکانات کشور را بررسی کردیم تا به فکر یارانی باشیم که با این امکانات مشکلات کشور را حل و فصل کنند. برای این منظور چهار کارگروه اقتصادی، سیاست خارجی، سیاست داخلی و مسائل فرهنگی و اجتماعی تشکیل دادیم.

وی افزود: زیر نظر این چهار کمیته 20 کارگروه مشغول به کار هستند، از 500 نفر از صاحبنظران و شخصیت‌های فرهیخته، دانشگاهی، با سابقه کار اجرایی یا قانونگذاری و بسیاری از تشکل‌های مردمی استمداد طلبیدیم تا یک بار دیگر اوضاع کشور را بررسی کنیم.

وی افزود: در این راه از مسوولان فعلی اجرایی کشور نیز استفاده کرده و وضعیت کشور را از آنها جویا شدیم اما نتیجه عملی و گزارشات کارگروه‌ها و مسوولان فاصله زیادی با یکدیگر داشت. کارگروه‌ها وضع کشور را به گونه‌ای دیگر و آمار و ارقامی تشریح می‌کردند و مسوولان فعلی گزارشات کتبی و شفاهی با آمار دیگری می‌دهند که با یکدیگر تفاوت دارد.

 به گزارش ایسنا، رییس جمهوری منتخب در ادامه گفت: دولت با شروع کارش در 100 روز اول، تلاش می‌کند واقعیات کشور را به مردم و رهبری و نمایندگان ملت بگوید. دولت آینده خواهد گفت که چه چیزی را تحویل گرفته و با چه مشکلاتی مواجه است و راه‌حل را چگونه می‌بیند.

 

وی در مورد انتخاب کابینه‌اش گفت: از سوی تشکل‌ها، صاحبنظران و فرهیختگان و سایر دوستان و همچنین کارگروه‌هان اسامی برای تعیین کابینه به ما رسیده است که از همه لیست‌ها استفاده خواهیم کرد. امیدواریم با کمک مجلس در کوتاه‌ترین زمان ممکن، کابینه شایسته برای اداره کشور تشکیل دهیم. این کار به حول و قوه الهی امکان‌پذیر خواهد بود.

 روحانی تاکید کرد: مجلس، رییس جمهوری و همه یک هدف یعنی پیشبرد کشور دنبال می‌کند. وقتی به آمار و ارقام بودجه نگاه می‌کنیم و گزارشات سازمان مدیریت را مورد بررسی قرار می‌دهیم، به این موضوع پی می‌بریم که ماهیت اجرای بودجه با مصوبه‌اش بسیار فاصله دارد.

 وی افزود: باید برای اجرایی شدن بودجه و یا حل برخی از مسائل بودجه همدیگر را یاری کنیم تا بتوانیم در سال جاری، بودجه را اجرایی کنیم.

 رییس جمهوری منتخب در مورد یارانه‌ها نیز گفت: در بحث یارانه، همانطور که شما می‌دانید، منابع یارانه با هزینه یارانه نقدی فاصله دارد. مجلس برای حل این مشکل راه‌حلی را پیش بینی کرد تا براساس آن حامل‌های انرژی قیمت‌گذاری جدیدی شود، اما قانون اجرا نشد. این در حالی است که باید حداقل از اول تیرماه اجرا می‌شد، فعلا برای صرف منابع هزینه‌ای حرکت‌های سریعی انجام می‌شود و برای تامین منابع درآمدی قدمی برداشته نمی‌شود. هرچه هم گفته می‌شود، می‌گویند دولت آینده این کارها را انجام می‌دهد.

 وی در عین حال گفت: دولت آینده ترس و وحشتی از این موضوع ندارد اما در عین حال حواسمان جمع باشد که این مردم برای حل مشکلات کشور امید بسته‌اند. خوب است همه در این راه قدم برداریم تا پاسخگوی مردم باشیم.

 رییس جمهوری منتخب در پایان گفت: مباحث زیادی درخصوص قیمت ارز، مشکلات بانک‌ها و یارانه‌ها وجود دارد که به دلیل نزدیکی به اذان مغرب، آنها را طرح نمی‌کنم و در فرصت دیگر با مجلس در میان می‌گذارم.




بازدید : 1153
نویسنده : کامران وزیری
همه تیم‌ها رقیب ما برای قهرمانی هستند
قلعه‌نویی: سفر استقلال چه ربطی به دیگران دارد؟/ کل هزینه اردو ۶ هزار دلار بود.
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: سفر ما به اوکراین چه ربطی به دیگران دارد که درباره آن اظهارنظر می‌کنند.
 
خبرگزاری فارس: قلعه‌نویی: سفر استقلال چه ربطی به دیگران دارد؟/ کل هزینه اردو ۶ هزار دلار بود
 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، امیر قلعه‌نویی پس از تمرین امروز استقلال با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در خصوص شرایط تیم فوتبال استقلال عنوان کرد: الحمدالله تیم شرایط بهتری پیدا کرده و روز به روز هم بهتر می‌شویم. امروز خسرو حیدری به تیم اضافه شد و تا دو سه روز آینده دو سه بازیکن خارجی که کارهای اولیه آنها هم انجام شده اضافه می‌شوند.

وی ادامه داد: یک بازیکن دیگر هم در پست هافبک می‌خواهیم و با آندرانیک تیموریان هم توافقاتی انجام می‌دهیم. در مجموع شرایط خوبی داریم و اردوی مناسبی در اوکراین برگزار کردیم. از لحاظ روحی و روانی تأثیر بسزایی داشت و تنها ایراد آن این بود که تمام بازیکنان را در اختیار نداشتیم. باز هم می‌گویم استقلالی که هم‌اکنون تمرین می‌کند نسبت به سال گذشته با کیفیت‌تر است.

سرمربی استقلال در مورد اینکه آیا تمرینات این تیم تا پایان ماه رمضان پیش از افطار خواهد بود، گفت: ما جایی را پیدا نکردیم که شرایط مناسب داشته باشد، در تهران یکی دو ورزشگاه وجود دارد که پیش از آن رزرو شده بود و به ما نرسید.

قلعه‌نویی درباره وضعیت جواد نکونام خاطرنشان کرد: ابتدا به او قدم نورسیده را تبریک می‌گویم و امیدوارم زیر سایه آقا امام زمان (عج) بزرگ شود. در مورد وضعیت نکونام هم باید بگویم یک هفته پیش از سفر به اوکراین جلسه خوبی با او داشتیم و پس از آن دیگر خبری از او ندارم. ما مشکلی با او نداشتیم، یکسری مشکلات بود که نکونام با من در میان گذاشت که پس از آن منجر به نشست رحمتی و فتح‌الله‌زاده و نکونام شد. پس از آن دیگر خبری از او ندارم.

سرمربی استقلال در مورد اینکه مسئولان تیم رقیب اعلام می‌کنند چرا باشگاهی که پول ندارد اردوی خارجی برگزار می‌کند، تأکید کرد: من سعی می‌کنم در جایی که مسئولیت دارم اظهار نظر کنم. اگر ما دروغ می‌گوییم که به پای خودمان نوشته می‌شود. تنها هزینه باشگاه استقلال برای این اردو 6 هزار دلار بوده که آن هم بابت ویزا بود که به سفارت اوکراین پرداخت کردیم.

وی افزود: هزینه هواپیما را عبدالله‌پور شرکت تابان پرداخت کرد و پول هتل را نیز دو نفر از دوستان هزینه کردند و زمین تمرین نیز برای باشگاه دیناموکیف بود. به شخصه خودم آنجایی که مسئولیت دارم صحبت می‌کنم، حالا اصلاً ما رفتیم و هزینه هم کردیم، به کسی ربطی دارد؟ واقعیت این است که هزینه این سفر برای استقلال 6 هزار دلار بود.

سرمربی اسقتلال گفت: ما در بهترین هتل اوکراین اقامت داشتیم که حداقل شبی 260 یورو هزینه آن بود، بهترین پذیرایی و غذاهای ایرانی برای بازیکنان وجود داشت، حالا یکسری ایرانی که عرق به وطن و نه رنگ آبی دارند اقداماتی انجام می‌دهند، نباید کاری کنیم که آنها دلسرد شوند. ما با هماهنگی‌هایی که انجام دادیم این اردو را تدارک دیدیدم، حالا برای دیگران مهم است که ما چه هزینه‌ای دادیم؟

قلعه‌نویی درباره قرعه‌کشی لیگ برتر و مصاف با فولاد گسترش در هفته اول عنوان کرد: همه تیم‌ها سخت هستند. فولاد گسترش هم یک مربی باهوش به نام رسول خطیبی دارد که در لیگ دسته اول نتایج خوبی گرفت و ما کار سختی مقابل همه تیم‌ها داریم.

سرمربی استقلال در مورد اینکه چه تیم‌هایی را رقیب قهرمانی می‌داند، اظهار داشت: هم‌اکنون زود است که بخواهیم در این خصوص صحبت کنیم، ما همه را رقیب می‌بینیم. باز هم می‌گویم از قول من بنویسید اردوی اوکراین هیچ هزینه‌ای برای استقلال نداشت به جز 6 هزار دلاری که به سفارت پرداخت شد. نباید با این حرف‌ها کسانی که برای ایران زحمت می‌کشند، دلسرد کنیم. به کسی ربطی ندارد که این مسائل را و زحمات را زیر سؤال می‌برد.

قعله‌نویی در مورد اینکه با این سفرها بازیکنان با شرایط خارجی هم آشنا می‌شوند، یادآور شد: باب خوبی را ایجاد می‌کنیم که سفرهای خارجی انجام می‌دهیم. سفیر اوکراین حتی به ما گفت در سه سالی که در این کشور است، آن روز، یکی از بهترین روزها بوده است. به هر حال ما به این مسائل عادت کرده‌ایم. مثل همان حکایت سفر عربستان می‌شود که همه علیه ما جبهه گرفتند. ما کار قشنگی کردیم و شخصاً زیاد به این صحبت‌ها توجه نمی‌کنم.




بازدید : 1157
نویسنده : کامران وزیری
 

خبرنگار روزنامه «گاردین» می‌گوید اسنودن اطلاعاتی در اختیار دارد که در عرض یک دقیقه می‌تواند ضربه‌ای بی‌سابقه به آمریکا وارد کند.

خبرگزاری فارس: رویترز: افشای تمام اطلاعات اسنودن می‌تواند «بدترین کابوس» آمریکا را رقم بزند
 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، یک روزنامه‌نگار نزدیک به «ادوارد اسنودن» افشاگر آمریکایی می‌گوید اگر اسنودن تمام اطلاعاتی را که در اختیار دارد افشا کند، می‌تواند «بدترین کابوس» آمریکا را رقم بزند.

«گلن گرین‌والد» خبرنگار روزنامه «گاردین» که اولین بار اسناد اسنودن را منتشر کرد، در مصاحبه‌ای که روز شنبه به چاپ رسید، گفت دولت آمریکا باید در پیگیری و برخورد با این کارمند سابق آژانس امنیت ملی، بسیار محتاط باشد.

وی در مصاحبه با روزنامه آرژانتینی «لا ناسیون» گفت: اسنودن آنقدر اطلاعات در اختیار دارد که می‌تواند در عرض یک دقیقه چنان ضربه‌ای به آمریکا بزند که تاکنون نظیر نداشته است.

گرین‌والد افزود: دولت آمریکا باید هر روز زانو بزند و دعا کند که اتفاقی برای اسنودن نیفتد، چراکه اگر اتفاقی برای او رخ دهد، تمام اطلاعات وی افشا می‌شود و آنوقت بدترین کابوس آمریکا رقم می‌خورد.

اسنودن که به اتهام جاسوسی از سوی آمریکا تحت تعقیب قرار دارد بیش از دو هفته است که در بخش ترانزیت فرودگاه مسکو به سر می‌برد. وی به دنبال گرفتن پناهندگی سیاسی از روسیه است، تا زمانی که بتواند به صورت قانونی به کشورهای آمریکای لاتین سفر کند. ونزوئلا، بولیوی و نیکاراگوئه به وی پیشنهاد اعطای پناهندگی سیاسی داده‌اند. گرین‌والد سه‌شنبه هفته قبل به رویترز گفته بود که اسنودن احتمالا پیشنهاد پناهندگی در ونزوئلا را می‌پذیرد.




عملیات قادر
نوشته شده در 22 / 4 / 1392
بازدید : 2387
نویسنده : کامران وزیری
به بهانه سالروز عمليات قادر



 

عمليات "قادر 1" كه مرحله نخست آن در روز 23 تيرماه 1364 آغاز گرديد يكي از عمليات هاي آفندي موفق و ارزشمند رزمندگان غيور و ولايتمدار ارتش جمهوري اسلامي ايران و نهمين عمليات ارتش در پنجمين سال جنگ تحميلي محسوب مي شود.

شرح عمليات :

اين عمليات در منطقه شرق پيرانشهر - شرق اشنويه و ارتفاعات جنوبي برده بوك انجام شد.

عمليات قادر در حالي طرح ريزي و اجرا گرديد كه ركود قابل توجهي در جبهه هاي جنگ بوجود آمده بود و به دليل به كارگيري وسيع سلاح هاي شيميايي توسط رژيم بعثي عراق در عمليات بدر كه آخرين عمليات قبل از عمليات قادر بود؛ اهداف تصرف شده هنوز تثبيت نگرديده بود.

در اين زمان نيز تنها منطقه اي كه مي توانست با توجه به وضعيت آب و هوايي عمليات گسترده اي در آن انجام گيرد؛ منطقه عملياتي شمال غرب بود كه در صورت موفقيت، اهداف قابل توجهي را تأمين مي نمود. مهم ترين اين اهداف عبارت بودند از :

- تصرف ارتفاعات مهم وحساس منطقه

- قطع خطوط ارتباطي وتداركاتي ضد انقلاب داخلي

- انهدام نيروهاي دشمن

- آزاد سازي بخشي از خاك عراق

-نزديك شدن به راههاي اصلي و خطوط مواصلاتي دشمن

- افزايش كارآيي يگانهاي خودي

-ضعيف شدن دشمن و به دست آوردن ابتكار عمل .

مرحله اول عمليات قادر از تاريخ 23/4/1364 با هدايت و كنترل قرارگاه مشترك ارتش و سپاه (قرارگاه حمزه سيد الشهدا) و با فرماندهي مقتدرانه شهيد سپهبد علي صياد شيرازي در منطقه عمومي سيدكان با رمز "يا صاحب الزمان (عج)" آغاز گرديد.

اين عمليات مهم در تاريخ 8/5/1364 بعد از 17 روز تلاش با موفقيت به پايان رسيد. در اين عمليات و همچنين عمليات قادر 2 ،15 فروند بالگرد هوانيروز با 437 ساعت پرواز در 760 نوبت ضمن انهدام ادوات زرهي و سنگرهاي دشمن، تعداد 353 مجروح و 1563 رزمنده را ترابري و نزديك به 15 تن آذوقه ومهمات را جابجا نمودند.

 نتيجه:

- دست يابي به پايگاه هاي منطقه و آزادسازي ارتفاعات باشكين، سرسپندار بربزين دوست وحصار دوست

-تصرف بخشي از خاك عراق و نزديك شدن به آماد راههاي اصلي و خطوط مواصلاتي دشمن كه به دليل پاتكهاي سنگين مواضع تصرفي تثبيت نگرديد.

- تعداد 1250 نفر در اين عمليات از دشمن كشته وزخمي شده و20 نفرنيز به اسارت در آمدند.

-3 فروند هواپيما، 4 دستگاه تانك، 3 عراده توپ و 67 دستگاه خودرو به همراه تعدادي از پايگاه ها وزاغه هاي مهمات از جمله ضايعات انهدامي رژيم بعثي عراق در اين عمليات مي باشد.



در اين عمليات ارزشمند تيپ 23 تكاور، تيپ 28 پياده كردستان، تيپ يكم لشگر 77 پياده خراسان، گردان تكاور لشگر 64 اروميه، تيپ 55 هوابرد شيراز با كمك و پشتيباني گردانهاي توپخانه، مهندسي، هوانيروز و نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران و با همراهي و مشاركت رزمي و تاكتيكي يگانهاي سپاه پاسداران توانستند بارديگر اقتدار رزمندگان غيور اسلام را در جبهه هاي جنگ تحميلي به نمايش بگذارند.

گفتني است در اين عمليات ارتش رژيم بعثي عراق با يازده تيپ و دو لشگر مجهز به شدت درهم كوبيده شد.

منبع: اطلس نبردهاي ماندگار




بازدید : 1141
نویسنده : کامران وزیری

 

  

امير سرتيپ محمدرضا پوردستان، فرمانده نيروي زميني ارتش در بازديد خود از تيپ 36 ميانه طي سخناني در جمع فرماندهان، مسئولان و خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران اين تيپ مستقل، حفظ آرامش روحي و رواني و ايجاد اعتماد به نفس در كاركنان پايور و ظيفه را از ثمرات آمادگي رزمي دانست.

به گزارش روابط عمومي نيروي زميني ارتش، امير پوردستان همچنين با اشاره به اهميت توان رزمي نيروهاي مسلح كشور گفت: آن چيزي كه فرمانده معظم كل قوا و ملت ولايتمدار ايران اسلامي از ما به عنوان بازوان مسلح نظام انتظار دارند، حفظ و ارتقاي روزافزون آمادگي رزمي است.

وي در ادامه به اشاره به تهديدات منطقه اي و اهميت توجه به زيرساخت هاي آمادگي رزمي گفت: ايجاد اعتماد به نفس در كاركنان، حفظ آرامش روحي و رواني جامعه و ايجاد بازدارندگي در دشمن از مهمترين ثمرات آمادگي رزمي است.

امير پوردستان سپس خطاب به خانواده هاي معظم شهداي والامقام تيپ 36 نيروي زميني ارتش كه در مراسم حاضر بودند، گفت: اگر شهيدان در ميدان جنگ حاضر شده و فداكاري كردند، هدفشان حفظ قرآن و اعتلاي دين مبين اسلام بوده است و اين نشان مي دهد خانواده هايي مؤمن و معتقد اين شهدا را تربيت كرده اند، به همين دليل است كه خانواده هاي شهدا جايگاهي مثل خود شهدا دارند.




بازدید : 1151
نویسنده : کامران وزیری

مقام ارشد کاخ سفید:

آمریکا خواهان مذاکره مستقیم با ایران است/ اشتون مسئول برقراری ارتباط تهران - واشنگتن

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید گزارش داد دولت باراک اوباما به دنبال برقراری ارتباط با رئیس‌جمهور جدید ایران است و هماهنگی‌های آن از طریق کاترین اشتون انجام خواهد شد.

خبرگزاری فارس: آمریکا خواهان مذاکره مستقیم با ایران است/ اشتون مسئول برقراری ارتباط تهران - واشنگتن
 

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وال استریت ژورنال، یک مقام ارشد کاخ سفید گفت که دولت باراک اوباما به دنبال برقراری ارتباط با رئیس جمهور جدید ایران است و خواهان مذاکرات مستقیم درباره برنامه هسته‌ای این کشور طی هفته‌های آتی است.

وال استریت ژورنال نوشت: حسن روحانی از زمان انتخابش به عنوان رئیس جمهور منتخب ایران در ماه ژوئن سیگنال‌های مثبتی به جامعه بین‌المللی ارسال کرده است.

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی ابراز شده که قرار است نمایندگان کشورهای 1+5 سه‌شنبه هفته جاری در بروکسل با یکدیگر ملاقات و درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کنند و برنامه های خود را در قبال دولت جدید ایران هماهنگ کنند.

به گفته این مقام ارشد کاخ سفید، دولت اوباما مایل است هر چه سریعتر آقای روحانی را ارزیابی کند و روندهای دیپلماتیک با این روحانی و سیاستمدار ایرانی را تست کند.

براساس این گزارش و به گفته این مقام آمریکایی، ارتباطات لازم از طرف واشنگتن از طریق کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که رئیس تیم مذاکره کننده گروه 1+5 با ایران نیز است در زمان مقتضی انجام خواهد شد.

یک مقام آمریکایی دیگر که قرار است در نشست بروکسل شرکت کند هم گفت: ما برای مذاکرات مستقیم آماده هستیم و این مساله را از راه‌های مختلف پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: ما به دنبال حرف‌های تازه ای از طرف ایران هستیم اما هنوز مشخص نیست که چه پاسخی دریافت خواهیم کرد.

از سوی دیگر مذاکرات ایران و گروه 1+5 نیز قرار است با روی کار آمدن دولت جدید در ایران پیگیری شود.

گفت‌وگوهای کشورهای 1+5 با ایران برای حل و فصل دیپلماتیک آنچه کشورهای غربی به آن مناقشات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران می‌گویند، انجام می‌شود.

کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا ادعا می‌کنند برنامه هسته‌ای ایران جنبه‌های نظامی دارد. تهران همواره این ادعا را رد کرده است.

ایران تاکید دارد که به عنوان یکی از اعضای متعهد آژانس بین المللی انرژی اتمی و پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان پی تی)، حق استفاده از فناوری هسته‌ای برای اهداف صلح آمیز را دارد.

آخرین دور مذاکرات ایران و گروه «1+5» در روزهای 5 و 6 ماه آوریل امسال (16 و 17 فروردین ماه) در آلماتی قزاقستان برگزار شد.




بازدید : 1139
نویسنده : کامران وزیری
گزارشی از ان‌بی‌سی:
 
او به شدت بر این باور است که درباره همه چیز درست فکر می‌کند. احمدی نژاد شخصی نیست که حتی یکی از اشتباهاتش را بپذیرد و همواره معتقد است که راست می‌گوید.
آفتاب: یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران مشخص کرد که دوران "محمود احمدی‌نژاد" به زودی به پایان می‌رسد اما کارشناسان بر این باورند "غیرمتحمل به نظر می‌رسد که رئیس دولت جنجالی ایران کاملا از قدرت کناره‌گیری کند."

او پس از هشت سال حضور در دفتر ریاست جمهوری در نهایت به زمان پایان محدودیت قانونی خود رسید و پس برگزاری انتخابات، "حسن روحانی" به عنوان روحانی میانه‌رو، هدایت دولت ایران را در حالی در دست می گیرد که این کشور با مشکلات عظیم اقتصادی و تحریم‌هایی که غرب علیه برنامه هسته‌ای‌اش وضع کرده، روبه‌رو است.

اما کارشناسان این فرض که احمدی‌نژاد از صحنه سیاسی ایران خارج شود را حتی برای یک لحظه تصور نمی‌کنند و بر این باورند که او هر کاری را برای آنکه در صحنه سیاسی باقی بماند، انجام می‌دهد.احمدی نژاد

"سوزان مالونی" عضو ارشد "مرکز سیاست خاورمیانه سابان" در اندیشکده "بروکینگز" و مشاور سابق وزارت خارجه آمریکا، در این باره می‌گوید:  "گمان من بر این است که او اقدامات دیگری را انجام می‌دهد و بعید به نظر می‌رسد که بازنشستگی کامل سیاسی را انتخاب کند، به ویژه در شرایطی که پیشینیان او همچنان در عرصه سیاسی نقش آفرینی دارند. اما آنان با دقت مراقب بودند که خدشه‌ای بر توازن قدرت در هر شرایطی وارد نکنند؛ ولی  این روش احمدی‌نژاد نیست.

"هومان ماجد" روزنامه‌نگار و نویسنده مستقر در نیویورک، نیز معتقد است که احمدی‌نژاد 56 ساله طبق استانداردهای سیاسی ایران، مرد جوانی است. او به طور موقت کنار خواهد رفت اما چهار سال آینده بر اساس قانون اساسی می‌تواند دوباره در رقابت‌ها حضور یابند. با توجه به شناختی که از شخصیت او دارم، فکر نمی‌کنم خواهان آن باشد که تمامی فعالیت سیاسی‌اش را کنار بگذارد. او مزه قدرت را چشیده است و آن را دوست دارد. او به شدت بر این باور است که درباره همه چیز درست فکر می‌کند،او شخصی نیست که حتی یکی از اشتباهاتش را بپذیرد و همواره معتقد است که راست می‌گوید.

ماجد ادامه می‌دهد: "چه هشت سال زمان ببرد یا چهار سال، احمدی‌نژاد می‌تواند کمپین موفقی را با حمایت طبقه فقیر ایران راه‌اندازی کند، افرادی که در دوران ریاست جمهوری او از یارانه‌ها بهترین نصیب را برده‌اند.

از سوی دیگر "ری تکیه" کارشناس ارشد شورای روابط خارجی آمریکا، شک دارد که احمدی‌نژاد بتواند حمایت عمومی را جلب کند. او می‌گوید: "او باید حوزه انتخابیه و پایگاه مردمی داشته باشد و به نظر نمی‌رسد که احمدی‌نژاد از این دو عامل بهره‌مند باشد. حضور او در هفته‌های پیش از انتخابات خالی از اهمیت بود و این نمایانگر شرایط او، پس از خروج از دفترش است."

او این‌گونه ادامه می‌دهد که احمدی‌نژاد دولتش را از مسیر منحرف کرد و به ویژه پس از انتخابات 2009 دیگر پایگاه مردمی ندارد. او با سخنرانی‌ها و صحبت‌هایش می‌توانست از خود دفاع کند اما با بیان کلمات جنجالی تنها سعی کرد توجهات را به سمت خود جلب کند، این در حالی است که احمدی‌نژاد دیگر در کشورش فرد مهمی به شمار نمی‌آید و نفوذی ندارد.

این عضو شورای روابط خارجی آمریکا در ادامه می‌گوید: "فکرمی کنم او به نقش مدافع مردم بودن خود ادامه می‌دهد و حتی ممکن است به کشورهای جهان سوم سفر کند اما فکر نمی‌کنم دوباره به صحنه سیاست داخلی کشورش بازگردد."

در همین حال، "علی واعظ" یکی از کارشناسان ارشد "گروه بین‌المللی بحران"، معتقد است که اینکه احمدی‌نژاد قادر باشد دوباره پایگاهی برای پیروزی مجدد خود در میان توده مردم بنا کند به فضای سیاسی بستگی دارد که توسط رئیس‌جمهوری جدید خلق می‌شود.

به گزارش عصر ایران،این کارشناس سیاسی بر این نکته تاکید می‌کند که اگر دولت جدید پیشرفت خوبی داشته باشد برای احمدی‌نژاد خلق میراثی مثبت بسیار دشوار خواهد بود اما اگر رئیس‌جمهور جدید تندروی کند و ایرانی‌ها باز هم شاهد رکود اقتصادی و انزوای بیشتر باشند، ممکن است این مردم دوباره دلتنگ احمدی‌نژاد شوند.




بازدید : 1055
نویسنده : کامران وزیری

گزارش لحظه‌ به‌ لحظه دیدار ایران و آلمان در لیگ جهانی

 

والیبالیست‌های ایران با نتیجه 3 بر صفر لوکوموتیو ژرمن‌ها را متوقف کردند.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)؛ تیم ملی والیبال ایران با پیراهن‌های یک‌دست سفید مقابل سرخ‌پوشان آلمان در حالی در هفته پایانی مرحله مقدماتی لیگ جهانی والیبال به میدان رفتند که سفید پوشان ایران در پایان ست‌های اول، دوم و سوم توانستند با نتایج 25 بر 19 ؛ 25 بر 18 و 25 بر 20 قدرت خود را به آلمان‌ها دیکته کنند و لوکوموتیو ژرمن‌ها را در خاک ایران متوقف کنند.

 آلمانی‌ها با ترکیب فورم، کالیبردا، کولین، اسکاپس، کامپا و استوارد و با هدایت "ویتال هلن" بلژیکی مقابل ایران به میدان آمدند. در مقابل محمد موسوی، سعید معروف، علی مباشری، رحمان داودی، امیر غفور و فرهاد ظریف ترکیب تیم ملی والیبال ایران را در آغاز این دیدار شکل می‌دادند.

 از حدود یک ساعت قبل از مسابقه تمام ظرفیت سالن 12 هزار نفری آزادی پر شد. در برخی از سکوها حتی جای سوزن انداختن هم نبود. هواداران تیم ملی والیبال ایران با فریاد‌های بلند خود یکصدا تیم ملی را تشویق می‌کردند. موج حضور هواداران ایرانی به قدری بود که آلمان‌ها حدود 5 دقیقه پس از ورود به سالن با بهت به تماشاگران نگاه می‌کردند و بعد از دقایقی که به تدریج یخ‌شان باز شد گرم کردن را شروع کردند.

 با وجود اینکه تمام سکوها پر شده بود شمار زیادی از علاقه‌مندان به تماشای مسابقه پشت درب ورودی منتظر مانده بودند تا نیروهای یگان ویژه اجازه ورود به آنها را بدهند ولی این طور نشد. متاسفانه برخی از سربازهای یگان ویژه توجیه نشده بودند و حتی با خبرنگارها هم برخورد مناسبی نداشتند و اصرار می‌کردند که باید آنها را بازرسی بدنی کنند و کیف و لوازم شخصی‌ آنها را بازبینی کنند.

 اگر چه در آغاز این مسابقه تهویه سالن دچار مشکل شد و دسترسی به اینترنت برای خبرنگاران همم قدری با مشکل روبرو شد اما بلافاصله با اقدام سریع مسئولان این مشکلات تا حدی برطرف شد.

 محمدرضارحیمی معاون اول رییس جمهور و محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان از نزدیک شاهد عملکرد ملی‌ پوشان والیبال بودند. رییس فدراسیون والیبال آلمان به همراه تعدادی از روسای فدراسیون‌های ورزشی ایران در کنار محمدرضا داورزنی نظاره‌گر این دیدار بودند.

 *ست نخست: 25 بر 19 ایران

 آلمانی‌ها می‌دانستند که اگر کار را شُل بگیرند دیگر در جو سالن آزادی محال است بتوانند به بازی برگردند به همین خاطر خیلی محکم کار را شروع کردند و در چهار پنج امتیاز نخست پایاپای با ایران پیشش رفتند. با این حال بازی خوب محمد موسوی و آبشارهای ویرانگر او روند بازی را به سود ایران پیش می‌برد. امیرغفور واقعا سرویس‌های تماشایی و بی نقصی را به زمین حریف می‌فرستاد چنانکه دریافت کننده های اسم و رسم دار آلمان هم نمی توانستند سرویس هایش را مهار کنند. ایران خیلی زود اختلاف امتیاز های خود را به عدد چهار رساند. سد دفاع مستحکم معروف و موسوی غفور شکستنی نبود.

 در مقابل اما بازی خوب "کالیبردا" تنها بارقه امید آلمانی ها برای ادامه کار به نظر می رسید. ملی پوشان والیبال ایران کاملا بر جریان بازی مسلط بودند. آن ها بارها در ست نخست سرویس های تماشایی زدند که قلب زمین آلمان ها را ویران می کرد. ایران وقت استراحت فنی دوم را با اختلاف امتیاز به سود خود تمام کرد. دریافت های عالی علی مباشری بازیکن ایران امان اسپکرهای حریف را ربوده بود. عادل غلامی حالا به عنوان یک سرعتی زن تمام عیار نقش موثری در کارهای ترکیبی داشت و به تنهایی مهاجمان بلند آلمانی را دفاع می کرد. ایران تیم برتر این میدان بود و توانست در پایان ست اول این برتری را با نتیجه 25 بر 19 به حریف دیکته کند.

   *ست دوم: 25 بر18 ایران

 تیم ملی والیبال ایران ست دوم مسابقه را هم مقتدارنه آغاز کرد. شاگردان خولیو ولاسکو خیلی زود چهار امتیاز از حریف پیش افتادند. لوکوموتیو امتیازآوری تیم ملی ایران همچنان در حرکت بود. دریافت‌های عالی و بازی سازی های دیدنی سعید معروف اختلاف امتیاز را با حریف به عدد شش رساند.

 این نسل طلایی والیبال ایران کاملا آلمان ‌ها را مقهور توانایی های خود کرده بود. هواداران سر از پا نمی شناختند. همه جا پرچم سه رنگ ایران در اهتزاز بود. رحمان داودی همچنان یکی از موثرترین بازیکنان ایران بود.او خوب دریافت می‌کرد, عالی سرویس می زد و آبشارهای تماشایی داشت. هیچ یک از بازیکنان آلمان حرفی برای گفتن نداشتند. دیگر هیچ کس امیدی به پیروزی آلمان‌ها نداشت. سعید معروف یک‌تنه دفاع روی تور حریف را جا می‌گذاشت و موسوی مقتدرانه از عنوان خود به عنوان بهترین دفاع روی تور لیگ جهانی دفاع می‌کرد. ولاسکو حتی نیازی به تعویض نمی‌دید. جشنی دیگر در راه بود.

 محمودی و مهدوی که اواخر ست دوم به میدان آمده بودند نقش زیادی در پیروزی 25 بر 18 ایران در این ست داشتند.

   *ست سوم: 25 بر 20ایران

 ژرمن‌ها در ست سوم چیزی برای از دست دادن نداشتند. آن ها با تمام توان آمده بودند تا به باخت 3بر صفر برابر ایران تن ندهند. اما دیگر چیزی نمی‌توانست مانع ملی پوشان مقتدر والیبال ایران شود. عادل غلامی در این دیدار یک ستاره بود. علی مباشری حالا دیگر ششمین برد خود را از مجموع هفت بازی ملی جشن می‌گرفت.

 سعید معروف بهترین پاسور آسیا یک تنه ساختار دفاعی حریف را بهم می‌ریخت. خولیو ولاسکو بارضایت کار شاگردانش را زیر نظر داشت. ایران مثل دو ست قبل چهار امتیاز پیش افتاده بود و با حاشیه امنیت کار را دنبال می‌کرد. امیرغفور با هوشمندی بالای خود گاهی با دست دفاع کار می کرد و گاهی هم اسپک های طلایی خود را به قلب زمین آلمان می کوبید. بازیکنان ایران از همه جای زمین توپ را جمع می کردند و اجازه نمی دادند حریف مفت امتیاز بگیرد. تجلی غرور ملی در سالن طنین انداز شد. سید محمد موسوی همچون کوهی استوار مقابل مهاجمان حریف می ایستاد. بلندبالاهای ایران پنجمین پیروزی خود را در لیگ جهانی جشن گرفتند. این ست با نتیجه 25 بر 20 به سود ایران به پایان رسید.

با این برتری تیم ایران 15 امتیازی شد و آلمان 14 امتیازی ماند تا شانس صعود به دور بعد را از دست بدهد و روسیه به همراه ایتالیا از این گروه به آرژانتین برود.

 ملی پوشان کشورمان فرداشب نیز از ساعت 21 در سالن آزادی آخرین بازی خود در لیگ جهانی را برابر آلمان انجام می دهند و در صورت شکست این تیم در رده سوم جدول قرار می گیرند.