<شعبه بعدی دانشگاه احمدی نژاد کجاست؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1348
نویسنده : کامران وزیری
 
  
 
یک سایت اینترنتی نزدیک به رئیس جمهور سابق مدعی شد دانشگاه بین المللی ایرانیان به دنبال تاسیس شعبه های جدید خارجی است.
 مجله مهر: دانشگاه احمدی نژاد در ونزوئلا. پیوند دوباره نام رئیس جمهور سابق با کشور محبوبش در امریکای جنوبی. این بار با تاسیس شعبه دانشگاه بین المللی ایرایان در ونزوئلا.

یک سایت اینترنتی نزدیک به احمدی نژاد به نقل از یک منبع آگاه مدعی شده یکی از برنامه های اصلی آقای احمدی نژاد در مورد دانشگاه ایرانیان توسعه و گسترش آن و همچنین راه اندازی شعبه  در کشورهای  مختلف و علی الخصوص ونزوئلا خواهد بوداین منبع اگاه گفته: یکی از اهداف اصلی آقای احمدی نژاد بسط و جهانی کردن دانشگاه ایرانیان است در صورتیکه اسباب این کار فراهم شود احداث شعبه در کشورهای مختلف و در اولویت نخست کشور ونزوئلا در دستور کار خواهد بود.»

این سایت اینترنتی که توسط سردبیر سابق روزنامه «شهروند» متعلق به سازمان هلال احمر اداره می شود در خبری کوتاه به نقل از منبع نزدیک به محمود احمدی نژاد درباره روند کارهای مربوط به دانشگاه بین المللی ایرانیان نوشته:«کارهای بنیادی و لجستیکی این دانشگاه در حال انجام است و اگر کار به همین روال پیش برود از اول بهمن فعالیت دانشگاه به طور رسمی آغاز خواهد شد.»

این منبع نزدیک به رئیس جمهور این را هم گفته که: «بر اساس اطلاعی که من دارم قرار است شخص آقای احمدی نژاد هم به عنوان رییس دانشگاه ایرانیان و هم به عنوان استاد دانشگاه در این دانشگاه به تدریس و فعالیت بپردازد.»


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , علمی وفن آوری , ,
:: برچسب‌ها: دانشگاه ایرانیان , احمدی نژاد , ونزوئلا ,



بازدید : 1167
نویسنده : کامران وزیری

 

رییس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص تفکیک برگزاری آزمون سراسری دانشگاه آزاد و دولتی، گفت: براساس مباحث مطرح شده دانشگاه آزاد برای پذیرش بهمن 92 می‌تواند آزمون مجزا برگزار کند.

 

دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه مقرر شده است، وزارت علوم در این زمینه جلسه «سنجش و پذیرش» تشکیل دهد، اظهار کرد: برگزاری آزمون جداگانه توسط دانشگاه آزاد برای بهمن 92 مشکل قانونی ندارد.

 

وی در خصوص نحوه برگزاری کنکور 93، اظهار کرد: برای برگزاری کنکور 93 باید از طریق مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو تصمیم‌گیری شود


:: موضوعات مرتبط: علمی وفن آوری , ,
:: برچسب‌ها: کنکور،سازمان سنجش ,



بازدید : 1226
نویسنده : کامران وزیری

کافیست یک بار به دانشگاه شریف سر بزنید تا با یک ضرب‌المثل روتین میان این دانشجویان آشنا شوید: «قبولی در دانشگاه شریف مهر ورود به دانشگاه‌های معتبر دنیاست.

به گزارش ایسنا، روزنامه هفت صبح در ادامه گزارش خود نوشت: همه ما داستان‌هایی زیادی از دانشجویان رتبه‌های برتر کنکور شنیده‌ایم که پس از پایان تحصیل خود سریعا جذب یکی از دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور شده‌اند و اصطلاحا به جمع فرار مغزها پیوسته‌اند.

در شبکه‌های اجتماعی هم عکسی دست به دست میان کاربران می‌چرخد که رتبه‌های برتر کنکور سال 81 در حال حاضر مشغول به چه کار هستند. همه این موارد به سوژه هفت صبح تبدیل شد و تصمیم گرفتیم همین موضوع را برای رتبه های برتر کنکور سال 86 دنبال کنیم.

دلیل مبنا قرار دادن سال 86 هم آن بود که طبق حساب و کتاب‌های ما ورودی‌های آن سال در حال حاضر باید در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل باشند و به همین دلیل می‌توان وضعیت ادامه تحصیل آنها راه رهگیری کرد!

نام‌های ده رتبه اول رشته ریاضی کنکور سال 86 را پیدا کردیم و در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های دانشگاه‌های خارجی آنها را جست و جو کردیم. نتایج حیرت‌انگیز بود! آمریکا، کانادا، سوئیس و البته ایران مقاصد این دانشجویان است که هر کدام برای خودشان دنیایی دارند.

یکی در سوسیس فوق لیسانس خود را تمام کرده و عکس‌های خود در ورزشگاه نیوکمپ بارسلون را منتشر می‌کند، یکی دیگر دانشجوی دکترا در شهر کالیفرنیا شده و چند نفر هم ادامه تحصیل در ایران را به خارج ترجیح داده‌اند. رهگیری هفت صبح را در ادامه می‌خوانید.

1. نوید نادری علیزاده از قائم شهر: نفر اول کنکور ریاضی در سال 86 که در آن زمان حتی ریاضی خود را 100% زده بود در حال حاضر در مقطع دکترای مهندسی برق دانشگاه کُرنل در نیویورک آمریکا تحصیل می‌کند. او کارشناسی خود را در برق شریف با معدل 18،93 به پایان رسانده بود و پس از آن تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد.


:: موضوعات مرتبط: علمی وفن آوری , ,
:: برچسب‌ها: کنکور , دانشگاه شریف , فرار مغزها ,



بازدید : 1408
نویسنده : کامران وزیری

 

مشاور عالی سازمان سنجش از آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 93 و المپیاد علمی دانشجویی کشور از فردا خبر داد.

 

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 93 از ساعت 16 فردا یکشنبه 12 آبان ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: ثبت‌نام داوطلبان تا روز یکشنبه 19 آبان ماه ادامه دارد، بنابراین کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام که دارای شرایط عمومی واختصاصی لازم هستند، می‌توانند در آزمون مذکور ثبت‌نام و شرکت کنند.

 

وی با بیان اینکه داوطلبان می‌توانند حداکثر در دو رشته امتحانی رشته امتحانی اصلی و رشته امتحانی شناور متقاضی ادامه تحصیل شوند، در خصوص نحوه ثبت‌نام‌ در این آزمون، اظهار داشت: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام و پس از آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام و پرداخت اینترنتی 17 هزار و 800 تومان هزینه ثبت‌نام نسبت‌به ثبت‌نام اقدام کنند.

 

وی افزود: داوطلبانی که علاوه بر رشته‌ انتخابی‌ یا امتحانی‌ اصلی (رشته‌ اول‌) علاقه‌مند به‌ شرکت در رشته‌ امتحانی‌ دوم ‌می‌باشند، ضرورت‌ دارد که‌ کدرشته‌ امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج ‌کنند و برای رشته امتحانی‌ دوم یک‌ کارت اعتباری دیگر علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری کنند.


:: موضوعات مرتبط: علمی وفن آوری , ,
:: برچسب‌ها: سازمان سنجش،کنکور،المپیاد دانشجویی ,



بازدید : 1256
نویسنده : کامران وزیری

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آزمون سراسری این دانشگاه که در سال گذشته به صورت آزمایشی با آزمون سراسری سازمان سنجش ادغام شده بود، در سال 93 به صورت مستقل توسط مرکز آزمون خود این دانشگاه برگزار خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از روابط عمومی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، ˈناصر اقبالیˈ افزود: داوطلبان باید در زمان های اعلام شده برای ثبت نام به پایگاه اینترنتی مرکز آزمون مراجعه و در زمان برگزاری آزمون های دانشگاه آزاد اسلامی مانند گذشته شرکت کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری آزمون مستقل به عنوان یک فرصت بیشتر برای داوطلبان تلقی می شود، در خصوص زمان ثبت نام و برگزاری آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: زمان ثبت نام آزمون سراسری در بهمن ماه و زمان برگزاری آن در اواسط تابستان سال 93 خواهد بود.

رییس مرکز آزمون در خصوص تقویم زمانی ثبت نام آزمون های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 93 نیز یادآورشد: زمان ثبت نام آزمون دکتری تخصصی سال 93 آذرماه و زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دی ماه سال جاری خواهد بود.

اقبالی خاطرنشان کرد: جزئیات ثبت نام و برگزاری هر آزمون متعاقبا از طریق پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی به نشانی www.pubr-azmoon.com اعلام خواهد شد.

وی اظهار داشت: داوطلبان هر آزمون اگر با سوال یا ابهامی مواجه شدند می توانند با مراجعه به این پایگاه سوال خود را مطرح کنند تا کارشناسان در اسرع وقت به آن ها پاسخ دهند.

 


:: موضوعات مرتبط: علمی وفن آوری , ,
:: برچسب‌ها: کنکور، دانشگاه آزاد اسلامی ,



بازدید : 1310
نویسنده : کامران وزیری
khodaei.jpg

رییس سازمان سنجش با اعلام آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 93 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در آبان ماه، به تغییرات این دوره از آزمون کارشناسی ارشد اشاره کرد.

 

ابراهی خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 93 از 12 آبان ماه سال جاری از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: مهلت ثبت‌نام این دسته از داوطلبان تا 19 آبان ماه 92 ادامه دارد.

 

وی در خصوص زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 93، اظهارکرد: این دوره از آزمون در روزهای 16، 17 و 18 بهمن ماه 92 برگزار می‌شود.

 

خدایی با بیان اینکه آزمون کارشناسی ارشد 93 تقریبا مشابه آزمون سال گذشته است، اظهارکرد: در این دوره از آزمون خیلی تغییراتی نخواهیم داشت، فقط مواد و ضرایب امتحانی رشته‌های علوم ریاضی (آمار، ریاضی و علوم کامپیوتر) تغییر کرده است که آن هم اعلام کرده‌ایم.

 

وی با تاکید بر اینکه تغییری در ضوابط و روش‌های این دوره از آزمون کارشناسی ارشد ایجاد نشده است، خاطرنشان کرد: میزان تاثیر معدل در آزمون کارشناسی ارشد افزایش یا کاهشی ندارد و تاثیر معدل در پذیرش داوطلبان همانند سال گذشته 20 درصد است.

 

رییس سازمان سنجش در خصوص تجمیع آزمون‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد با دولتی، گفت: در حال حاضر برنامه خاصی برای آن نداریم، چرا که در ابتدا دانشگاه آزاد باید این درخواست را بدهد که هنوز درخواستی به ما نشده است اما بهر حال در صورت تمایل دانشگاه آزاد، سازمان سنجش آمادگی برگزاری آزمون مشترک را دارد.


:: موضوعات مرتبط: علمی وفن آوری , ,
:: برچسب‌ها: سازمان سنجش،کنکورکارشناسی ارشد93 ,



بازدید : 1461
نویسنده : کامران وزیری
انتصاب فرزند شهید ستاری به سمت معاون رئیس جمهور، دومین حضور نسل جدید فرزندان شهید در مدیریت کشور بود. 
 
 

مجله مهر: دکتر حسن روحانی، دیروز معاون علمی فناوری رئیس جمهور را منصوب کرد. حکم روحانی برای دکتر «سورنا ستاری» البته یک حاشیه جالب هم داشت و آن، نام خانوادگی آشنای او بود. سورنا ستاری، فرزند شهید سرلشگر «منصور ستاری» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که دی ماه سال 1373 و در سانحه هوایی به همراه جمعی از فرماندهان بلندپایه نیروی هوایی ارتش، به شهادت رسید.

البته فرزند شهید ستاری که اکنون به سمت معاونت رئیس جمهور برگزیده شده است، قبل از این و در سال 1384 هم به مدت یک سال مدیرعاملی سازمان بهینه سازی مصرف سوخت را در کارنامه دارد.

دکتر ستاری،مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی مکانیک را در دانشگاه صنعتی شریف گذرانده و هم اکنون استادیار این دانشگاه است. ضمن این که ریاست پژوهشگاه صنعت نفت هم از جمله سوابق اوست. ستاری تا به حال 2 اختراع هم به ثبت رسانده و 14 عنوان کتاب را هم تالیف کرده است.

 

   دکتر سورنا ستاری                                                                  شهید سرلشکر منصور ستاری

         معاون علمی فناوری رئیس جمهور                                    فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

 

اما حضور سورنا ستاری، اولین حضور نسل جدید فرزندان شهید در مدیریت کشور نبود. خردادماه امسال و در انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران هم فرزند یکی دیگر از شهدای جمهوری اسلامی، با رای مردم تهران به عضویت شورای شهر تهران درآمد. «محمدمهدی تندگویان» که با لیست ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات شرکت کرده بود، توانست با کسب 154 هزار و 921 رای، به عنوان پانزدهمین منتخب مردم تهران، وارد ساختمان خیابان بهشت شود.

        مهندس محمدمهدی تندگویان                                                                     شهید مهندس محمدجواد تندگویان

عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران                                          وزیر نفت ایران در کابینه شهید رجایی

 

البته حضور فرزندان چهره های شهید جمهوری اسلامی در سمت های اجرایی و مدیریتی پیش از این هم سابقه داشته است. حضور دکتر «علی مطهری» و دکتر «محمدمهدی مفتح» به مجلس شورای اسلامی از جمله سوابق حضور فرزندان شهدای شناخته شده در مناصب سیاسی در ایران است.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , علمی وفن آوری , ,
:: برچسب‌ها: سرلشگر ستاری،شهید تندگویان، ,



صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد