<پاسخ احمدی‌نژاد به منتقدانش در حضور هاشمی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1237
نویسنده : کامران وزیری

مشرق : احمدی‌نژاد پاسخ منتقدانش در مجمع تشخیص مصلحت را داده است.

 

 در آخرین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام که مباحثی پیرامون هدفمندی یارانه‌ها در ذیل اقتصاد مقاومتی مطرح شد، انتقادات شدیدی از سوی آقایان علی طیب‌نیا و مجید قاسمی نسبت به عملکرد اقتصادی دولت احمدی‌نژاد مطرح شد که احمدی‌نژاد برای اولین بار از هاشمی رفسنجانی وقت گرفت و در پاسخ به منتقدان با استناد به قوانین مصوب تأکید کرد با ما به‌التفاوت ارز آزاد و دولتی 400 هزار بشکه نفت که سالانه حدود 60 هزار میلیارد تومان می‌شود می‌توان تمامی مبلغ یارانه‌ها را تأمین و مازاد آن را در بخش‌های تولیدی مصرف کرد. پیش از این مطرح شده بود که احمدی‌نژاد شش ماه دیگر پاسخ انتقادات را خواهد داد.


:: موضوعات مرتبط: اقتصادی , ,
:: برچسب‌ها: مجمع تشخیص مصلحت نظام،هدفمندی یارانه ها،احمدی نژاد،هاشمی ,



بازدید : 1254
نویسنده : کامران وزیری

چندی پیش وزیر صنعت و معدن در یک نشست خبری اعلام کرد که قیمت خودرو قرار نیست کاهش یابد، در شرایطی که جامعه در انتظار کاهش قیمت خودرو بود و حالت نیمه راکدی را پشت سر می‌گذاشت، همین جمله آقای وزیر کافی بود تا دوباره بازار دلالی رونق بگیرد.

 به گزارش تابناک، این در حالی صورت می‌گیرد که شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کننده در موضع سکوت قرار گرفته است در حالی که انتظار می‌رفت موضع خود را روشن کنند، اساس تشکیل این سازمان‌ها در حمایت از مصرف‌کننده بود، اما به نظر می‌رسد که امروز تبدیل به ابزاری در دست دولت شده است.

 این سازمان در ابتدا قرار بود بر سازو کار تولید خودرو و همچنین ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل نظارت کامل داشته باشند به همین منظور نیز با مصوبه مجلس شروع به کار کردند، اما به دلایل مختلف از جمله تاخیر در ابلاغ آیین‌نامه اجرایی آن از مسیر اصلی خود منحرف شد.

 حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با تابناک با اشاره به این که در مجلس هفتم و هشتم قوانینی در خصوص ارتقای صنعت خودروسازی تصویب شده اما اجرا نشده است، در مورد دلیل عدم اجرایی شدن این قوانین و همچنین عدم پیگیری مجلس در این زمینه گفت: بخشی از این قوانین اجرا شده و بخشی از آن اجرا نشده است. نتایج تحقیق و تفحصی که در مجلس هفتم انجام شد منجر به تصویب قانون حمایت از مصرف کننده شد. البته 2 سالی طول کشید تا دولت آیین‌نامه آن را تهیه کند. با این حال بخشی از این قانون در حال حاضر اجرا نمی‌شود.

 رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی افزود: در مجلس هشتم نیز قانونی در مورد کیفی‌سازی صنعت خودرو تصویب شد که موسسه استاندارد ملزم شد بر استانداردهای الزامی خودرو نظارت کند و علاوه بر آن این نظارت را در مورد خودروهای وارداتی نیز داشته باشد که این کار در ادامه به تمامی ماشین‌آلات صنعتی نیز تعمیم یافت. که البته گزارش‌هایی همراه با تاخیر تاکنون ارائه داده‌اند. در این مورد نیز برخی استانداردها وجود دارد که همچنان برنامه‌ای در مورد آن اجرا نشده است.

 نماینده مردم اصفهان اظهار داشت: اگر از ظرفیت‌های قانونی استفاده شود می‌توان با نظارت بیشتر کیفیت خودرو را افزایش داد و همچنین خدمات پس از فروش را ارتقا داد.

 عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد افزایش قیمت خودرو و چراغ سبز وزیر صنعت به این موضوع گفت: مسئولان نباید با این صراحت نسبت به برخی مسائل اظهار نظر کنند. وقتی وزیر اعلام می‌کند قیمت خودرو کاهش نمی‌یابد این پیام را به بازار می‌دهد که ممکن است گران شود. چه دلیلی دارد که وزیر در این مورد اظهار نظر رسمی کند.

 اگر می‌گویند شورای رقابت باید در این زمینه نظر بدهد و بازار خودرو انحصاری نیست پس چرا چنین موضعی می‌گیرند. اگر اعتقاد به سیستم بازار دارند، باید بگذارند عرضه و تقاضا تعیین‌کننده قیمت باشد.

 این نماینده گفت: چون هنوز حالت شبه انحصار در صنعت خودرو وجود دارد ضرورت دارد که همچنان شورای رقابت رویه قیمت‌گذاری را تعیین کند نه قیمت را. اشکال این بود که پیش از این وارد قیمت‌گذاری شده بودند اما زمانی که احساس شود بازار خودرو رقابتی است عرضه و تقاضا باید تعیین‌کننده قیمت خودرو باشد.


:: موضوعات مرتبط: اقتصادی , ,
:: برچسب‌ها: دلالان خودرو , قیمت کاذب , جبران مافات ازجیب ملت ,



بازدید : 1152
نویسنده : کامران وزیری
حدود 18 میلیون خانوار در کشور یارانه دریافت می‌کنند که مجلس با تعیین ضرب‌الاجل 3ماهه‌ای از دولت خواسته 30درصد از آنها را از فهرست دریافت یارانه حذف کند. یعنی حدود 4تا 5میلیون خانوار که جزو دهک‌های پردرآمد هستند. با این حال، آن‌طور که معاون وزیر تعاون می‌گوید مهلت سه ماهه مجلس کافی نیست و قرار است این مهلت تجدید نظر شود. اما ملاک‌های شناسایی این افراد ثروتمند چیست؟

مجله مهر: احمد میدری می‌گوید در همین 3ماه می‌توان 10 درصد از حذفی های فهرست یارانه را مشخص کرد. 10 درصدی که ثروتمندتر هستند و حذف آنها می‌تواند به کم کردن چالش‌های اقتصادی دولت کمک کند. البته برای جبران کسری بودجه یارانه ها روش‌های دیگری هم روی میز وزیر رفاه وجود دارد که فعلا قرار نیست به آنها نگاهی بیندازد. میدری به خبرگزاری تسنیم می‌گوید: «غیر از حذف دهک‌ها روش‌هایی مثل افزایش قیمت‌ها هم مطرح شده ولی به دلیل اینکه اولویت دولت مهار تورم است، روش‌های جایگزین فعلا مطرح نیست.»

خانه، ماشین و سفر خارجی

دهک‌های پردرآمد بر اساس نوع خودرو، حکم شغلی، املاک و حساب های بانکی و مسافرت های خارجی شان شناسایی می‌شوند. وزارت رفاه برای شناسایی آنها یک بانک جامع اطلاعات اقتصادی راه‌اندازی می‌کند تا خانوارها با وارد کردن اطلاعات خود درخواست دریافت یارانه شان را به دولت ارائه دهند. میدری می‌گوید کسانی که این اطلاعات را به دولت قرار ندهند، یارانه نمی‌گیرند.

اما کار وزارت رفاه برای یارانه دادن فقط به اینجا ختم نمی شود. تعدادی از افراد هم با تحقیقات میدانی شناخته می‌شوند. میدری می‌گوید: «مثلا کسی که درآمد دارد اما به دلیل بیماری نیازمند یارانه است باید در تحقیقات میدانی شناسایی شوند. وزارت رفاه، سازمان بهزیستی و کمیته امداد می‌توانند بازوی اجرای تحقیقات میدانی در سطح کشور باشند.»

میدری می‌گوید دهک‌های پردرآمد بر اساس نوع خودرو، حکم شغلی، املاک و حساب های بانکی و مسافرت های خارجی شان شناسایی می‌شوند


:: موضوعات مرتبط: اقتصادی , ,
:: برچسب‌ها: هدفمندی یارانه ها،حذف پولدارها ,



بازدید : 1165
نویسنده : کامران وزیری
 
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اقدام شرکت های اروپایی در ایران در دوران اصلاحات را جنایت خواند و گفت: وزارت نفت امروز هم برای توسعه میادین نفتی نباید معطل شرکت های خارجی شود.
 

مسعود میرکاظمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر در خصوص تلاش وزارت نفت برای انعقاد قرارداد با شرکت های خارجی به ویژه شرکت توتال و شل گفت: شرکت های توتال و شل از گذشته علاقه مند به حضور در قراردادهای نفتی ایران بودند اما از آمریکا وحشت دارند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که من در وزارت نفت بودم چندین بار این دو شرکت علاقه مند به حضورد در میادین نفتی ایران بودند اما مدیرعامل آنها چند بار به خاطر ارتباط با ایران توسط دولت آمریکا بازداشت شده بود.

وی افزود: این شرکت ها متعلق به شرکت های اروپایی قدرتمند هستند اما مدیرعامل آنها را دولت آمریکا بازداشت می کند و دولت مطبوعشان نمی تواند اعتراضی به این اقدام آمریکا بکند.

میرکاظمی با تاکید بر این که تا زمانی که تحریم ها برداشته نشود این دو شرکت در ایران سرمایه گذاری نخواهند کرد، گفت: ما نباید معطل آنها شویم، باید کار توسعه میادین نفتی را با استفاده از شرکت ها و منابع داخلی انجام دهیم، اگر آنها هم آمدند آنقدر پروژه نفتی وجود دارد که بتوان به آنها واگذار کرد.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: فکر می کنیم پارس جنوبی 60 سال گاز دارد؟ بالاخره یک روز منابع گازی پارس جنوبی تمام می شود، تا کی باید صبر کرد و لاکپشتی حرکت کرد؟ نیاز به حرکت جهادی است. همان کاری که در ابتدای دولت دهم انجام شد، همه فازهای پارس جنوبی باید با همت شرکت های ایرانی بهره برداری شود.

میرکاظمی با اشاره به تخلفات شرکت های اروپایی در هشت سال دولت خاتمی گفت: در هشت سال دولت اصلاحات این شرکت های اروپایی بهترین فاز های نفتی ما را در اختیار داشتند اما دست نزدند این اقدام جنایتی بود که آنها انجام دادند.

وزیر نفت دولت احمدی نژاد ادامه داد: زمانی که وارد وزارت نفت شدم برخی از این شرکت ها هشت سال بود که برای اتمام فازهای میادین مشترک ما در مرزها قرارداد بسته بودند اما چون با کشورهای عربی نیز طرف قرارداد بودند فازهای نفتی ما را معطل نگه داشته بودند.

میرکاظمی تاکید کرد: نباید توسعه میادین نفتی را تعطیل کنیم به این امید که شرکت های اروپایی سرمایه گذاری کنند زیرا برخی از این کشورهای عربی هزینه می کنند که فازهای نفتی کشور ما عقب بماند.


:: موضوعات مرتبط: اقتصادی , ,
:: برچسب‌ها: مجلس شورای اسلامی، کمیسیون انرژی،میرکاظمی،وزارت نفت،وابستگی،غولهای نفتی،شل،توتال ,



بازدید : 1121
نویسنده : کامران وزیری
 
برای اولین بار نمایندگان وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، نفت و راه و شهرسازی به وین رفتند تا بر سر رفع تحریم‎های اقتصادی علیه ایران، در جلسه‌ کارشناسی گروه 1+5 حضور یابند.
 

به گزارش خبرنگار مهر، برای اولین بار در طول سال‌هایی که ایران با گروه 1+5 مذاکرات را درباره مسایل هسته ای پیش گرفته است، اینک یک گروه کارشناسی از وزارتخانه‌های اقتصادی به وین رفته‌اند تا در یک جلسه کارشناسی، چانه‌زنی‌های خود برای خروج ایران از فهرست برخی تحریم‌ها را صورت دهند.

امروز نمایندگانی از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، نفت و راه و شهرسازی در وین حضور دارند تا مذاکراتی برای رفع تحریم‌ها داشته باشند.

طاهایی، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با مهر با تائید این خبر که نماینده‌ای از این وزارتخانه نیز در جلسه کارشناسی 1+5 حضور دارد، گفت: قرار بر این است که محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان نماینده این وزارتخانه در این جلسات حضور یابد.

به گزارش مهر، پیش بینی می شود که در این جلسه کارشناسی، ایران بر سر لغو تحریم‌های بانکی، تحریم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و تحریم خودرو، چانه‌زنی‌هایی با کشورهای عضو 1+5 داشته باشد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , اقتصادی , ,
:: برچسب‌ها: ایران،چانه زنی اقتصادی،مذاکرات هسته ای ,



بازدید : 1265
نویسنده : کامران وزیری

 

 در روز عید غدیر خم 60 میلیون مشترک تلفن‌همراه کشور حدود 3 میلیارد پیامک ارسال کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در عید غدیر که یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است، مشترکان اپراتورهای تلفن‌همراه کشور تقریبا 6 برابر یک روز معمولی، پیامک برای یکدیگر ارسال کردند.

میانگین ارسال پیامک در شبکه اپراتور اول حدود 500 میلیون پیامک در روز است و مشترکان همراه اول در بازه زمانی 24 ساعته مقارن با عید غدیر، یک میلیارد و 481 میلیون و 919 هزار و 130 پیامک ارسال کرده‌اند. یعنی 3 برابر بیشتر.

در شبکه اپراتور دوم نیز در بازه زمانی 24 ساعته روز 5 شنبه، 2 آبان 92، مجموعا یک میلیارد و 394 میلیون و 352 هزار و 679 پیامک مبادله شده است.

به این ترتیب در روز عید غدیر خم، 60 میلیون مشترک تلفن‌همراه کشور حدود 3 میلیارد پیامک ارسال کرده‌اند.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , اقتصادی , ,
:: برچسب‌ها: عید غدیر،جشنواره پیامکها ,



بازدید : 1195
نویسنده : کامران وزیری

12-273.jpg

کارشناسان معتقدند با بهبود شرایط بین‌المللی خودروسازان اروپایی، ژاپنی و کره‌ای جای خودروسازان چینی را در بازار ایران خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مونتاژکاران خودروهای چینی تا سال 90 که خودروسازانی چون پژو، کیا و هیوندایی تولید خودرو در ایران را متوقف کردند، جایگاهی در صنعت خودروی ایران نداشتند با این حال با خروج خودروسازان اروپایی و کره‌ای از ایران، مونتاژکاران خودروهای چینی در کنار رنو به تنها شریک خارجی صنعت خودروی ایران تبدیل شدند.

نکته قابل توجه این است که حتی در آن زمان نیز تولیدکنندگان خودروهای چینی نتوانستند سهم خود از بازار ایران را افزایش دهند تا آن که آغاز بحران صنعت خودرو در سال 91 فرصتی را برای آن‌ها ایجاد کرد.

تا سال 91 مونتاژکاران خودروهای چینی در حدی در بازار ایران مهجور بودند که دو شرکت چینی‌ساز محصولات خود را به صورت قسطی و با اقساط بلندمدت عرضه می‌کردند اما باز هم خریدار چندانی برای این خودروها وجود نداشت.

با این حال از ابتدای سال 91، کاهش شدید تولید در خودروسازان داخلی موجب شد مونتاژکاران خودروهای چینی از خلاء ایجاد شده استفاده کرده و سهمشان را از بازار ایران افزایش دهند.

در این شرایط کارشناسان معتقدند که بهبود شرایط بین‌المللی و حضور دوباره خودروسازان اروپایی، ژاپنی و کره‌ای و احتمالا آمریکایی در ایران وضعیت مونتاژکاران خودروهای چینی را دوباره به وضعیت قبل از سال 90 بازگردانده و آن‌ها را در حاشیه قرار خواهد داد.

امرالله امینی - عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی - در این باره می‌گوید: مطمئنا با بهبود شرایط بین‌المللی و بازگشت خودروسازان جهانی، خودروهای چینی اندک اقبال فعلی را نیز در بازار ایران از دست خواهند داد.

وی با بیان این‌که خودروهای چینی بی‌کیفیت بوده و تناسبی بین قیمت و کیفیت آن‌ها وجود ندارد، خاطرنشان می‌کند: مطمئنا اگر بحران صنعت خودرو و کاهش حدودا 50 درصدی تولید خودروهای داخلی رخ نمی‌داد، تولیدکنندگان خودروهای چینی نمی‌توانستند فروش‌شان را در بازار ایران افزایش دهند.

امینی تصریح می‌کند: ‌بنابراین به زودی با آغاز مجدد همکاری صنعت خودروی ایران با خودروسازان معتبر خارجی، خودروسازان چینی بخش اعظم بازار خود را از دست خواهند داد.


:: موضوعات مرتبط: اقتصادی , ,
:: برچسب‌ها: خودرو،کاهش قیمت ,



پولدارهای ایران چند نفرند؟
نوشته شده در 30 / 7 / 1392
بازدید : 1457
نویسنده : کامران وزیری

 

«ما 22 میلیون نفر با درآمد بالا نداریم و حذف این مقدار به عنوان سه دهک بالایی بیشتر شبیه شوخی است.»

 

به گزارش ایسنا،‌ جمشید پژویان در شرق نوشت: دولت در توافقی با مجلس عزم خود را جزم کرده تا سه‌دهک درآمدی بالای جامعه را از فهرست دریافت یارانه نقدی حذف کند. این توافق بیشتر به یک شوخی می‌ماند زیرا امکان شناسایی دهک‌ها نه در ایران بلکه در هیچ کشور دیگری وجود ندارد. ضمن اینکه

دولت و مجلس بر سر حذف 30 درصد از یارانه‌بگیران که معادل 22 میلیون‌نفر از جمعیت کل کشور هستند، توافق کرده‌اند.


:: موضوعات مرتبط: اقتصادی , ,
:: برچسب‌ها: هدفمندی یارانه ها ,



صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 ... 9 صفحه بعد