<توطئه سعودی - قطری برای کودتا علیه دولت عراق و ترور نوری المالکی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1504
نویسنده : کامران وزیری
 
 
منابع امنیتی عراق از یک توطئه سعودی - قطری برای کودتا علیه دولت عراق و ترور نخست وزیر این کشور و برخی شخصیت های سیاسی مهم عراق پرده برداشتند.
 

به گزارش خبرگزاری مهر ، رسانه های عراقی همچون روزنامه المراقب و شبکه ماهواره ای الاتجاه گزارش هایی منتشر کرده اند که حاکی از طرح توطئه برای سرنگونی دولت عراق بوده است.

دستگاه های امنیتی عراق طی روزهای گذشته تدابیر امنیتی در اطراف منطقه دیپلماتیک الخضراء (مقر دولت، پارلمان و شماری از نهادهای دولتی عراق) را افزایش داده اند. یک منبع امنیتی کرد زبان که در منطقه الخضراء فعالیت می کند در این رابطه اعلام کرد: طرح توطئه ای برای کودتای نظامی در منطقه الخضراء و با هدف سرنگونی دولت عراق وجود دارد.

به گفته وی، به موجب این توطئه، ترور نوری المالکی نخست وزیر عراق و برخی شخصیت های مهم این کشور از سوی گروه مسلح نزدیک به طارق الهاشمی معاون فراری رئیس جمهوری عراق مطرح است. هدف از این توطئه ممانعت از نامزدی نوری المالکی برای نخست وزیری برای بار سوم است.

این منبع افزود: دستگاه های اطلاعاتی قطر در پس این توطئه قرار دارند و برای تحقق کودتا و ترور در عراق پول هنگفتی هزینه شده است تا از این طریق دولت عراق که مانع بزرگ بر سر راه بازگشت طارق الهاشمی به این کشور محسوب می شود از بین برود.

در همین حال یک افسر بلندپایه وزارت کشور عراق در گفتگوی ویژه با پایگاه خبری العهد لبنان ضمن تایید خبر مذکور اعلام کرد: وزارت کشور اطلاعات جامعی در اختیار دارد که نشان می دهد عربستان سعودی، قطر و برخی کشورهای عربی در تلاش برای سرنگونی دولت عراق و افزایش اقدامات تروریستی در این کشور به عنوان فراهم کردن مقدمات نابودی دولت عراق نقش دارند.

از سوی دیگر یک منبع پلیس در استان کرکوک واقع در 240 کیلومتری شمال بغداد اظهار داشت: حزب منحله بعث نوشته هایی را در برخی مناطق کرکوک پخش کرده است و در آن از شهروندان عراقی خواسته است تا علیه دولت نوری المالکی قیام کنند.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: عراق،نوری مالکی،توطئه سعودی-قطری علیه دولت عراق ,



بازدید : 1452
نویسنده : کامران وزیری

به دنبال جاسوسی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا از شهروندان فرانسوی و همچنین شنود موبایل صدراعظم آلمان، رهبران این ۲ کشور خواستار امضای یک توافقنامه با آمریکا برای توقف این اقدامات شدند.

خبرگزاری فارس: آلمان و فرانسه خواستار امضای توافقنامه «جاسوسی نه» با آمریکا شدند

 

 

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان شب گذشته ضمن انتقاد از آمریکا خواستار امضای یک توافقنامه میان برلین-پاریس با واشنگتن درباره عدم جاسوسی از یکدیگر شد و تاکید کرد کرد جاسوسی از دو متحد بسیار نزدیک واشنگتن سریعا باید متوقف شود. 

صدراعظم بعد از گفت‌وگو با رهبران اروپایی،  که به دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از هزاران شهروند فرانسوی و شنود مکالمات تلفنی مرکل صورت گرفت، تاکید کرد که ما خواستار اقدام عملی از سوی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و نه فقط عذرخواهی خشک و خالی هستیم.

در حال حاضر آلمان و فرانسه به دنبال چارچوبی برای همکاری بین سرویس‌های اطلاعاتی خود با آمریکا بدون جاسوسی هستند که دیگر کشورهای اتحادیه اروپایی نیز قرار است به آن بپیوندند.

روز گذشته بعد از نشست 28 رهبر عضو اتحادیه اروپا، دیگر کشورهای اروپایی از ابتکار فرانسه و آلمان در این زمینه حمایت کردند.

براساس این گزارش، آمریکا توافقنامه ای تحت عنوان «5 چشم» در زمینه عدم جاسوسی با کشورهای انگلیس، استرالیا، نیوزلند و کانادا بعد از جنگ جهانی دوم امضا کرده است.

آنگلا مرکل همچنین گفت: دوستی و شراکت کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان با آمریکا خیابان یک طرفه نیست. ما به آن وابسته هستیم اما واضح است که واشنگتن نیز نیاز به دوستانی در جهان دارد.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: آمریکا،جاسوسی از کشورهای اروپایی ,



عکس/ گدای اسرائیلی
نوشته شده در 2 / 8 / 1392
بازدید : 1853
نویسنده : کامران وزیری
 
عکس/ گدای اسرائیلی  

 

:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: گدا , اسرائیلی ,



بازدید : 1881
نویسنده : کامران وزیری
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: اساسا سوریه تحت‌الحمایه ایران است و حزب‌الله لبنان به نمایندگی از ایران با دشمنان بشار اسد مبارزه می‌کند!
صراط: "بنیامین نتانیاهو" در ادامه اظهارات خود علیه ایران ادعا کرد : فکر نمی کنم در سوریه اسد در قدرت باشد بلکه به نظر من ایران در این کشور قدرت را در دست دارد. زیرا اساسا سوریه تحت الحمایه ایران است و حزب الله لبنان به نمایندگی از ایران با دشمنان بشار اسد مبارزه می کند. 

به گزارش سرویس سیاسی صراط، جروزالیم پست نوشت: نتانیاهو که با شبکه ان بی سی مصاحبه می کرد در ادامه مدعی شد : در واقع این حزب الله است که ارتش سوریه را شکل داده و برای اسد در حال مبارزه است. 

بنیامین نتانیاهو در ادامه از آمریکا خواست تا پیش از مطمئن شدن درباره توقف کامل برنامه هسته ای ایران، از لغو تحریم های موجود علیه تهران خودداری کند. 

در همین رابطه "جک لئو" وزیر خزانه داری آمریکا، نیز در مصاحبه با همین شبکه خبری اعلام کرد در شرایط فعلی صحبت کردن از لغو تحریم های ایران زودهنگام است. 

نتانیاهو طی هفته گذشته نیز در گفتگو با رهبران اروپایی از آنها خواسته بود تا از لغو و یا کاهش تحریم های ابران خودداری کنند. 

ادعاهای واهی نتانیاهو علیه ایران و سوریه و حزب الله در حالی است که همکاری رژیم صهیونیستی با تروریستهای مسلح در سوریه ابعاد جدی تری به خود گرفته است و تا کنون دهها تروریست مجروح در بیمارستهای رژیم صهیونیستی درمان شده است و حمایتهای این رژیم از گروههای تروریستی همچنان ادامه دارد.

 

:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران مقتدر،سوریه،رژیم صهیونیستی ,



بازدید : 1512
نویسنده : کامران وزیری
 
 
خبرگزاری فرانسه در گزارشی با تاکید بر موضع قوی بشار اسد و حمایت اکثریت مردم از نظام سوریه به نگرانی جامعه جهانی از فعالیت گروههای تروریستی تکفیری در این کشور اشاره کرده است.
 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل خبرگزاری فرانسه، مواضع روشن و شفاف بشار اسد رئیس جمهوری سوریه که در گفتگو با شبکه المیادین مطرح شد، با اهتمام منطقه ای و بین المللی روبرو شد و بسیاری از تحلیلگران آن را نشانه قوت سوریه و پایبندی به مواضع و اصولی که در مراحل قبلی از آن دفاع کرده اند دانسته اند.

این تحلیلگران همگی بر این باورند که رهبران سوریه در موضع قدرت قرار گرفته اند و این پس از افشا شدن ماهیت گروههای مسلح در سوریه است.به ویژه اینکه اکثر آنها، گروههای افراطی هستند و اخیرا شاهد کاهش فشار غربی ها به سوریه با توجه به نگرانیهایی که درباره افزایش نفوذ این گروههای افراطی و تبعات آن وجود دارد،هستیم.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سوریه،بشاراسد ,



بازدید : 1559
نویسنده : کامران وزیری
 
 
یک رسانه غربی بعد از دیدارنخست وزیر رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه آمریکا از وجود اختلاف بین آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر ایران خبر داد.
 

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری انگلیسی رویترز از وجود اختلاف بین آمریکا و رژیم اسرائیل بر سر نحوه حل مسئله هسته ای ایران خبر داد.

بنابر این گزارش موضوع ایران امروز بر دیدار "جان کری" وزیر خارجه آمریکا و "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در ایتالیا برگزار شد سایه افکند.

در آغاز دیدار دو طرف که در محل اقامت سفیر آمریکا در رم برگزار شد ، نتانیاهو گفت: ایران نباید توانمندی ساخت سلاح هسته ای را داشته باشد و این به این معنی است که ایران نباید برای غنی سازی سانتریفیوژ داشته باشد و همچنین ایران نباید تاسیسات آب سنگین داشته باشد.

این در حالی است که "جان کری" وزیر خارجه آمریکا در این دیدار گفت: ما برای حل مسئله هسته ای ایران راهکار دیپلماسی را دنبال خواهیم کرد اما با چشمانی باز و لازم است ایران در برنامه هسته ای خود به استانداردهای بین المللی که بقیه کشورهای دارنده انرژی هسته ای در جهان به آن تن داده اند تن دهد.

وی در ادامه به خبرنگاران گفت: لازم است بدانید که اقداماتی در دست انجام است که این مسائل را شفاف سازی خواهد کرد و به جهانیان اطمینان خواهد داد.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران،آمریکا،رژیم صهیونیستی،تشدید اختلافات ,



بازدید : 1536
نویسنده : کامران وزیری
 

واشنگتن تحویل 10 فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین به ترکیه را لغو کرد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "فریبیکن" ، در پی انتشار اخباری مبنی بر افشای هویت شماری از جاسوس های رژیم صهیونیستی توسط ترکیه ، واشنگتن تحویل 10 فروند هواپیمای بدون سرنشین "پریداتور" به این کشور را لغو کرد.

این رسانه آمریکایی تحویل ندادن این هواپیماها به ترکیه را ضربه ای دیگر به روابط آمریکا و ترکیه خواند که معتقد است ناشی از نزدیکتر شدن ترکیه به ایران و حماس در ماه های اخیر است.

برخی رسانه های آمریکایی در هفته گذشته از افشای نام برخی از جاسوسان رژیم صهیونیستی توسط ترکیه خبر داده اند و مدعی شده اند که ترکیه در صدد قطع عملیات های اطلاعاتی رژیم اسرائیل در خاک این کشور است.

این ادعاها در حالی مطرح شده است که ترکیه این موضوع را رد کرده است.

روزنامه ترکیه ای تودی زمان ممنوعیت تحویل این هواپیماها به ترکیه توسط کنگره آمریکا را تنبیه ترکیه توسط آمریکا به خاطر همکاری با ایران خوانده است.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران،ترکیه،تنش درروابط ترکیه-آمریکا ,



بازدید : 1540
نویسنده : کامران وزیری

 169-18.jpg

برآوردها حاکی است حدود ۵۰ میلیارد دلار از پول ایران در حساب‌های خارجی مسدود شده است که از این مبلغ 12 میلیارد دلار دارایی ایران در آمریکا بلوکه شده و در اروپا نیز ۳۵ میلیارد دلار به دلیل اعمال تحریم‌های بانکی متعلق به جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از «الف»، ۱۲ میلیارد دارایی بلوکه شده ایران در امریکا شامل اموال دیپلماتیک، وجوه نقد، اموال نظامی و اموال محمدرضا شاه و خانواده‌اش می شود که در پی حادثه ۱۳ آبان ۱۳۵۸ از سوی ایالات متحده مسدود و توقیف شد، هر چند بعدها با میانجیگری کشور الجزایر دو کشور بر سر استرداد دارایی ایران از سوی واشنگتن به توافق رسیدند اما در برخی استدلال‌های حقوقی اختلافاتی میان ایران و امریکا بروز کرد که دو کشور برای حل اختلافات خود به دیوان داوری لاهه مراجعه کردند.

 به موجب قرارداد الجزایر، امریکا متعهد شد که با اعاده «وضعیت مالی ایران» به قبل از ۲۳ آبان ماه ۱۳۵۸ کلیه دارایی‌ها و اموال مسدود شده ایران که پس از تسخیر سفارت جاسوسی توقیف کرده را آزاد کند اما این اتفاق هیچ گاه روی نداد.

 به همین دلیل «الف» برای آگاهی یافتن مخاطبان از چند و چون این ماجرا با دکتر داود هرمیداس باوند استاد حقوق و روابط بین‌الملل که سابقه طولانی فعالیت در وزارت خارجه و سازمان های بین‌المللی و همچنین تدریس در دانشگاه‌های رودآیلند، تهران، علامه طباطبایی(ره) و امام صادق(ع) دارد مصاحبه کرده است که در ادامه می‌آید.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: اموال بلوکه شده ایران در آمریکا ,



بازدید : 1521
نویسنده : کامران وزیری
 مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا ضمن تأکید بر اینکه مفهوم هژمونی جهانی رنگ باخته، گفت: دوران سلطه آمریکا بر جهان به پایان رسیده است.
 
خبرگزاری فارس: برژینسکی: دوران سلطه آمریکا بر جهان به پایان رسیده است

 به گزارش خبرگزاری فارس، «زیبیگنیو برژینسکی»، مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا گفته مفهوم هژمونی جهانی، رنگ باخته و سلطه هم مفهومی است که دیگر قابل دستیابی نیست.

 

آقای برژینسکی که در دانشگاه جان هابکینز سخنرانی می‌کرد همچنین گفت دوران سلطه 13 ساله آمریکا بر جهان پس از جنگ سرد نیز به پایان رسیده است.

این مقام اسبق آمریکایی گفت آمریکا بخش زیادی از محوریتش در سالهای پیش را از دست داده است؛ وی افزود واشنگتن حداقل تا آنجا که عمر افراد حاضر در این سالن قد می‌دهد امکان ندارد جایگاهش را به عنوان یک قدرت جهانی سلطه‌گر به دست آورد.

وی که پیشتر مشاور جیمی کارتر، رئیس جمهور اسبق آمریکا بود تأکید کرد ضرورت دارد که آمریکا با جهان مدرنی که بیش از هر زمان دیگر پیچیده شده کنار بیاید. 

برژینسکی افزود دست‌کم ایده استثنایی بودن آمریکایی‌ها، ایده‌ای ناپخته است.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در چندین نوبت درباره اینکه آمریکایی‌ها مردمی استثنایی هستند اظهاراتی مطرح کرده بود.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه مدتی پیش طی یادداشتی در روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز ضمن انتقاد از این اظهارات اوباما نوشت: «تزریق ایده استثنایی بودن یک ملت، هر انگیزه‌ای که داشته باشد، خطرناک است.»

 


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: افول قدرت آمریکا , برژینسکی ,



بازدید : 1658
نویسنده : کامران وزیری

رئیس‌جمهوری سوریه با اشاره به این که ارتش این کشور ضربات سنگینی به تروریست‌های مسلح وارد کرده است، خاطرنشان کرد: در حال نبرد با القاعده هستیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: آن‌چه در سوریه رخ می‌دهد، متفاوت با آن چیزی است که در تونس و مصر رخ داده است؛ به ویژه آن که در بحران سوریه دخالت خارجی گسترده‌ای صورت گرفته است. تروریست‌ها از خارج به این کشور اعزام می‌شوند و از این تروریست‌ها حمایت مالی صورت می‌گیرد تا در سوریه هرج و مرج ایجاد کنند. یک ماه قبل از آغاز بحران و مشخصا در ماه فوریه سال 2011 هر روز در رسانه‌ها برای برگزاری تظاهرات در سوریه اقدامات تحریک‌آمیز صورت می‌گرفت.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سوریه , بشاراسد , کنفرانس ژنو2 ,