<فرمانده وطن دوست نیروی دریائی ارتش در زمان رضا قلدر
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1225
نویسنده : کامران وزیری

دریابان غلامعلی بایندر، فرمانده سابق نیروی دریایی ایران است، که با وجود سرسپردگی رژیم شاهنشاهی٬ سر تسلیم نزد نیروهای بیگانه فرود نیاورد و با شهامت در مقابل نیروهای انگلیسی ایستاد وی  در جریان درگیری‌های میان قوای ایران و انگلستان در جنگ جهانی دوم برای وطنش شهید شد.

 

 

وی در بازدیدی که از جزایر سه گانه داشت به مقامات انگلیسی عنوان داشت جزایر سه گانه سرزمین من است و.. که موجب ناراحتی مقامات انگیلیسی شد و رضاخان به همین خاطر وی را سرزنش کرد.

در روز ۳ شهریور ۱۳۲۰دریادار بایندر، همراه با سروان مکری‌نژاد، برای چاره‌اندیشی و آماده‌باش به ستاد نیروی دریایی جنوب، به سوی خرمشهر به راه افتادند ولی پیش از آن که به خرمشهر برسند، با آتش ناگهانی مسلسل‌های انگلیسی از پای درآمدند.

 

ناوسروان یدالله بایندر برادر شهید غلامعلی بایندر نیز فردای آنروز که مسوولیت کفالت فرماندهی نیروی دریایی در دریای خزر را به عهده داشت.

در بندر انزلی در درگیری با نیروهای روس شهید شد.

 

وصیت نامه شهید در ادامه مطلب بسیار خواندنی است..... ( آیا میدونستی؟؟ نظر بده..)


:: موضوعات مرتبط: نظامی , تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: ارتش قهرماندریابان بایندور،وطن پرست ، ,



5 سرباز ربوده شده کجا هستند؟
نوشته شده در 24 / 11 / 1392
بازدید : 1163
نویسنده : کامران وزیری
 موج نگرانی ها از وضعیت 5 سرباز ربوده شده ایرانی، از خانه خانواده ‌های این سربازان، به کشور و سپس از طریق شبکه های اجتماعی به دنیا سرایت کرده است. وزارت کشور اعلام کرده است با توجه به اطلاعاتی که داریم این سربازان به پاکستان منتقل شده اند.
 

مجله مهر: نزدیک به یک هفته از ربودن 5 سرباز ایرانی در در منطقه مرزی "جکیگور" می گذرد.  از شنبه گذشته که گروهک تروریستی جیش العدل تصاویر این سربازان را منتشر کرد و مسئولیت ربودن آن‌ها را به عهده گرفت، تاکنون دیگر هیچ خبری از آنان به دست نیامده است. این گروهک، بازمانده گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی است که تقریبا دو ماه پیش هم 14 مرزبان ایرانی را در منطقه مرزی سراوان به شهادت رساند. انتشار تصویر 5 سرباز ربوده شده ایران با دستانی بسته و لب هایی خشکیده، رنگ هایی پریده و چهره هایی نگران احساسات ایرانیان را جریحه دار کرد تا با خانواده چشم به راه این سربازان همراه شوند.

"

نگاه این سرباز به دوربین احساسات همه ایرانی‌ها را برانگیخت


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , نظامی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: پاکستان , رشدتروریسم , ناامنی , دخالت ISI , ضعف دولت مرکزی ,



بازدید : 1174
نویسنده : کامران وزیری
 
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اعزام ناو ایرانی (نیروی دریایی ارتش) به اقیانوس اطلس، علت این اقدام ایران را کاهش تحریم ها خواند.
 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آلگمانیه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اعزام ناو ایرانی به آبهای اقیانوس اطلس گفت: علت افزایش موضع تهاجمی تر ایران در مسائل بین المللی نتیجه توافق هسته ای ژنو بین ایران و گروه 1+5 است.

وی این اظهارات را در آغاز جلسه هفتگی کابینه خود بیان نمود.

نتانیاهو در این سخنان گفت: کاهش تحریم های ایران نه تنها موجب اعتدال ایران در اتخاذ مواضع تهاجمی نشده است بلکه نتیجه عکس داشته است.

وی در این جلسه بار دیگر با تکرار اتهامات بی اساس خود و با هدف فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

نخست وزیر رژیم اسرائیل همچنین اعزام ناو ایران به آبهای اقیانوس اطلس در نزدیکی مرزهای آبی آمریکا را در راستای انتقادها و حملات شدید مقامات ایرانی از آمریکا دانست.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: ارتش مقتدر , نیروی دریایی , حضور درآبهای آزاد , خشم رژیم صهیونیستی ,



بازدید : 1141
نویسنده : کامران وزیری

آژانس فضایی «روس‌کاسموس» روسیه از طراحی بزرگ‌ترین موشک جهان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این آژانس به دنبال گرفتن تایید دولت برای ساخت این موشک طراحی شده است.

آژانس روس‌کاسموس سال گذشته تیمی را با هدف ارزیابی پیشنهادهایی برای طراحی یک موشک سنگین ارائه داد.

 گفته‌ می‌شود، پرتابگر طراحی‌شده قادر به حمل محموله 80 تنی به مدار زمین خواهد بود و در صورت بروز‌رسانی تا 160 تن را نیز حمل می‌کند. این سنگین‌ترین محموله‌ای خواهد بود که توسط یک موشک منفرد به فضا پرتاب می‌شود.

 این در حالی است که موشک Saturn V ناسا که برای پرتاب فضانوردان آپولو به ماه به کار رفت، دارای توانایی بیشینه حمل 120 تن بود.

بزرگ‌ترین موشک کنونی روسیه به نام «پروتون» نیز می‌تواند محموله‌ای بالغ بر 20 تن را حمل کند.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: روسیه , امپراطور فضایی جهان ,



بازدید : 1049
نویسنده : کامران وزیری
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: یک مرتبه در آب‌های آزاد، یک ناو آمریکایی قصد بازرسی از کشتی تجاری ایران را داشت که ما بلافاصله ناوگروه‌ خود را به آنجا اعزام کردیم.
 
خبرگزاری فارس: پرواز پهپادهای ارتش بر فراز ناوگان دریایی آمریکا/ نصب جدیدترین موشک کروز بر روی شناورها/ ماجرای مواجهه ناوشکن ایرانی با ناو آمریکایی 

 گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس- نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعزام 29 ناوگروه در طول 5 سال اخیر به آبهای بین المللی ازجمله حلیج عدن، دریای سرخ، دریای مدیترانه، اقیانوس آرام، تنگه مالاکا و اقیانوس اطلس به عنوان یک «نیروی راهبردی»، وظیفه حفاظت از منافع کشور در ابهای دوردست و حراست از شناورهای تجاری و نفتکش ایرانی را برعهده دارد.

استفاده از تجهیزات مدرن و به روز در حوزه‌های راداری، شناوری، موشکی و پروازی در انجام ماموریتها در کنار ساخت انواع یگانهای مورد نیاز به خصوص شناورهای سنگین و زیرسطحی‌های سبک و نیمه سنگین، سامانه‌های موشکی و تعمیر و اورهال زیرسطحی‌های سنگین ازجمله مهمترین دستاوردهایی بوده که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یکی از نیروهای قدرتمند و موثر منطقه معرفی کرده است.

در همین راستا امیر دریادار دوم سیاوش جره معاون عملیات نداجا در گفتگو با خبرنگاران دفاعی خبرگزاری فارس، ضمن تشریح وظایف و ارائه گزارشی از عملکرد این نیرو در سالهای اخیر، به برخی دستاوردهای جدید در حوزه دریایی نیز اشاره کرده است.

امیر سیاوش جره که خود یکی از افسران با سابقه یگانهای زیرسطحی است، پیش از این مسئولیت، فرماندهی منطقه سوم دریایی ارتش در «چابهار» را نیز برعهده داشته است.

 


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: نیروی دریایی ارتش , نیروی راهبردی ,



بازدید : 1296
نویسنده : کامران وزیری

 امروزه در جهان تجهیزاتی نظامی به ارزش بودجه برخی کشورهای کوچک ساخته می‌شود!

به گزارش ایسنا به نقل از سایت تابش کوثر، این تجهیزات را در ادامه بشناسید:

1. یک هواپیمای جنگی با قیمت 326.5 میلیون دلار در رتبه اول قرار دارد و همچنان در حال توسعه و پیشرفت است. نمونه‌هایی از این هواپیما برای آموزش خلبان‌ها ساخته شده و طراحی آن با ترکیبی از قدرت مانور و سرعت بالا که قادر است دیوار صوتی را بشکند انجام شده است.

این هواپیما در سه طرح اساسی ساخته شده است:

F-35A که دارای مشخصات فرود و برخاست عادی است.

BF-35 به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند برخاست سریع و فرود عمودی داشته باشد.

CF-35 نیز به گونه‌ای است که می‌تواند توسط ناوهای هواپیمابر پرواز کند و فرود بیاید.

2. در رتبه دوم گرانی تجهیزات نظامی، یک ناو قرار دارد به ارزش 101.8 میلیون دلار که به نام «مخرب» معروف است. این ناو، 350 پرسنل دارد و دارای موشک‌هایی همچون تاماهوک و اژدر و تکنولوژی مین‌یابی است. طول این ناو، 500 فوت و وزن آن 9.2 تن است.

3. یک زیردریایی اتمی نیز در رتبه سوم با قیمت 83.7 میلیون دلار قرار دارد. طول این زیردریایی، 377 فوت و وزن آن 7.8 تن است و 38 نوع سلاح مختلف دارد. در حال حاضر 8 فروند از این نوع زیردریایی در اقیانوس‌های جهان جولان می‌دهند.

4. یک هواپیمای جنگی دیگر با قیمت 57.8 میلیون دلار در رتبه چهارم گران‌ترین تجهیزات نظامی جهان قرار دارد؛ هواپیمایی که برای مسافت‌های طولانی طراحی شده است و می‌تواند 390 مایل دریایی را طی کند بدون آنکه بخواهد برای سوختگیری توقف داشته باشد. این هواپیما همچنین می‌تواند با سرعت 260 مایل بر ساعت حرکت کند و به طور عمودی مانند بالگرد بلند شود و بنشیند.

5. در رتبه پنجم، آخرین مدل موشک بالستیک با قیمت 53.2 میلیون دلار مشاهده می‌شود که نزد نیروی دریایی ایالات متحده آمریکاست و به گونه‌ای طراحی شده که برای استفاده نیروی دریایی انگلستان مناسب باشد. طول این موشک 44 پا، وزن آن 80 تن و برد پرتاب آن 4600 مایل است.

6. یک خودروی زرهی با قیمت 41.6 میلیون دلار در رتبه ششم گران‌ترین تجهیزات نظامی جهان جای دارد. طراحی این خودرو بر این اساس بوده که ضدگلوله و ضدمین باشد و تکنولوژی پیشرفته‌تری نسبت به خودروهایی داشته باشد که توسط نیروهای آمریکایی در افغانستان و عراق استفاده می‌شده است. این خودرو، دارای اندازه و شکل‌های متنوع است که البته همگی انواع آن ویژگی ضدمین و ضدگلوله بودن را دارند.

7. در رتبه هفتم، یک ناو هواپیمابر با قیمت 34 میلیون دلار است. این در حالی است که قیمت ناوهای هواپیمابر تا پیش از این از 9.8 میلیون دلار تجاوز نمی‌کرد. جالب توجه‌ترین مشخصه این ناو، وزن هزاران تنی و حجم آن است که با یک زمین فوتبال برابری می‌کند. مساحت کلی این ناو حدود 4.5 هکتار است و می‌تواند در آن واحد 75 هواپیما را حمل کند. این ناو دارای دو ژنراتور برق هسته‌ای است.

 


:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
:: برچسب‌ها: تجهیزات نظامی از رویا تا واقعیت!؟ ,



بازدید : 1070
نویسنده : کامران وزیری

19 دی‌ماه یادآور فتح میمک در عملیات ضربت‌ ذوالفقار است،عملیاتی که ضربه‌ای کاری بر دشمن متجاوز وارد کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، «محمد صحرایی» عملیات ضربت ذوالفقار را در کتاب «تاریخ دفاع مقدس در استان ایلام » چنین توصیف کرده است:ارتقاعات مهم و استراتژیک میمک که دشمن چند روز پیش از هجوم سراسری آن را به اشغال خود درآورده بود، به چند دلیل دارای اهمیت است:

 1. اگر چه از نظر وسعت محدود است، ولی به لحاظ استراتژیک بسیار مهم است.

 2. با استقرار گرفتن بر روی آن نیاز کمتری به نیروی نظامی جهت مراقبت دارد.

 3. این ارتفاعات مشرف بر دو سوی است که از یک طرف دشتی است که تا بغداد ادامه دارد و جاده‌ی مواصلاتی بغداد را در تیررس خود دارد و از طرف دیگر جاده‌ی مواصلاتی ایلام – مهران و شهر ایلام را ید و تیررس خود دارد. با اشرافی که عراق به واسطه‌ی اشغال میمک به دست آورده بود، عملاً شهرهای ایلام و صالح آباد و نیز جاده‌ی مواصلاتی ایلام – مهران در تهدید مستقیم دشمن قرار گرفته بود.

 با پس گیری‌میمک، اولین عملیات مهم و نسبتاً گسترده‌ی نیروهای مسلح ایران در مقابل عراق بود، که با تلاش نیروهای پیاده‌ی سپاه، بسیج عشایر و پشتیبانی هوانیروز و یگان ارتش به اجرا درآمد.

 این عملیات به فرماندهی ارتش و با شرکت تیپ 1 لشکر 81 زرهی کرمانشاه و هوانیروز ارتش، سپاه ایلام و بسیج عشایری، در تاریخ 1359/10/19 و با استعداد کلی هشت گردان – متشکل از چهر گردان ارتش و چهار گردان از سپاه- طراحی شد که با رمز «یا الله» از دو محور عملیات خود را آغاز کردند. در محور شمالی از تنگه‌ی بینا و در محور جنوبی از سَرنی به منظور آزادسازی ارتفاعات میمک وارد عمل شدند و پس از چند روز نبرد توانستند قله‌های اصلی آن را آزاد سازند.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
:: برچسب‌ها: ارتش مقتدر , نبرد میمک , جهنم بعثی ها ,



بازدید : 1127
نویسنده : کامران وزیری
 
افسانه بایگان بازیگر فیلم "مرواریدهای خلیج فارس" از بازی خود به عنوان همسر امین حیایی که ناخدای کشتی جوشن است و همچنین از خاطراتش در زمان جنگ ایران و عراق و اینکه دوست داشته برای مبارزه به جبهه برود، سخن گفت.
 

افسانه بایگان با اشاره به بازی خود در فیلم "مرواریدهای خلیج فارس" به کاگردانی حسین قاسمی جامی درباره چگونگی انتخاب این فیلمنامه گفت: من در دو سال گذشته نتوانستم سناریویی را انتخاب کنم اما وقتی با این سناریو برخورد کردم دیدم خیلی از ارزش هایی که من عمیقا به آنها باور دارم و همچنین ارزش هایی که در سرشت هر ایرانی هست، این فیلمنامه هم دارا بود.

وی ادامه داد: با اینکه نقش نسبتا کوتاه بود و فیلم هم کار مردانه ایست اما باز هم دوست داشتم که در آن بازی کنم. می گویم این فیلم مردانه بود چون نقش های اصلی را بیشتر مردان بازی می‌کنند و بیشترین حجم قصه روی آب و در کشتی پیش می رفت بنابراین نقش زنان در فیلم بیشتر حاشیه ای بود اما من امیدوارم در همان چند صحنه ای که بازی داشتم توانسته باشم وجه مونث کار را احیا کنم و باری را که عده ای از زنان در جامعه از دور یا نزدیک در برخورد با موضوع جنگ به دوش کشیدند به نمایش بگذارم.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: شهدای دریادل ، ناوچه جوشن،نبرد نابرابر با ناوهای آمریکایی ,



بازدید : 1039
نویسنده : کامران وزیری

 معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از نجات یک فروند نفتکش ایرانی از چنگ دزدان دریایی توسط تیم اسکورت و ناوگروه بیست و هشتم نداجا خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، دریادار سیاوش جره، معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: روز چهارشنبه 12 فروند قایق تندرو دزدان دریایی به کشتی نفتکش ایران هجوم می آورند که با عملیات به موقع تیم اسکورت و عملیات ویژه و حضور به موقع ناوگروه بیست و هشتم در منطقه، دزدان دریایی متواری می شوند.

وی با بیان اینکه هدف ناوگروه ها و تیم اسکورت، فقط خنثی کردن حملات دزدان دریایی بوده و در پی انهدام قایقهای آنها نیستند در خصوص صدمات احتمالی اظهار داشت: در این درگیری تیم اسکورت به سمت دزدان دریایی تیراندازی کردند و مانع نزدیک شدن و تسخیر نفتکش شده اند.

تیم اسکورت و عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش ضمن حضور مستمر در خلیج عدن به کرات با دزدان دریایی درگیری مستقیم داشته و در هیچ کدام از این درگیری ها اجازه کوچکترین تعرضی به دزدان دریایی نداده اند.

ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن البرز، ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس، زیردریایی سنگین یونس و یک فروند بالگرد 212 پس از حضور در بندر بمبئی هند و بندر کلمبو کشور سریلانکا مأموریت خود را به سمت یکی دیگر از بنادر شمال اقیانوس هند ادامه می دهد.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: ارتش مقتدر ،نیروی دریایی،آبهای آزاد،مقابله بادزدان دریایی ,



بازدید : 1181
نویسنده : کامران وزیری

«جناب سرگرد، من ننگم می‌آید اول صبح احترام به کسی بگذارم که ایران را فروخته به بیگانه.»

 خلبان آزاده هوشنگ شیروین در ادامه خاطرات خود در سایت جامع آزادگان نوشت: تو شیراز کارم پرواز بود و خواندن کتاب‌های پروازی، ولی شب‌ها تنها بودم و تنهایی مرا وا می‌داشت به فکر کردن. گاهی وقت‌ها تا نصف شب بیدار بودم و فکر می‌کردم. به پدرم و به سختی‌هایی که کشیده بود، به مادرم، به تنهایی‌اش و به این که یک تنه از پس مشکل‌ها بر آمده بود.

 وقتی خسته می‌شدم، عکس‌های هواپیما را از تو کیفم در می‌آوردم، می‌نشستم به تماشا. می‌دانستم از رده خارج شده‌اند، ولی نگاه کردن شان خاطره‌هایم را زنده می‌کرد و به شب‌هایم رنگ می‌داد. با علاقه از آنها نگهداری می‌کردم و مواظب‌شان بودم. بعضی وقت‌ها هم که دلم می‌گرفت، می‌رفتم سر مزار "حافظ" و "سعدی ". با آنها درددل می‌کردم و سبک می‌شدم.

 بهار سال 57 به بوشهر منتقل شدم. رفتنم به بوشهر با تظاهرات مردمی علیه رژیم پهلوی بود. در پادگان فرماندۀ فهمیده و جا افتاده‌ای داشتیم. در صحبت‌هایش از هیچ جناحی طرفداری نمی‌کرد، ولی بعد از سخنرانی او آدم‌های ضد اطلاعات می‌آمدند و علیه نهضت و امام حرف می‌زدند.

«کمونیست‌ها می‌خواهند مملکت را بدهند به شوروی.»

 «مردم گول بیگانه‌ها را می‌خورند که از حکومت شاهنشاه عیب و ایراد می‌گیرند.»

 «واپس‌گراها نمی‌گذارند ایران رشد کند و برای خودش قدرتی بشود.»

 یک بار در منزل یکی از دوست‌هایم نوار امام را گوش کردم. از استقلال و لغو کاپیتولاسیون و استقلال صنعتی و فکری می‌گفت. راه جلوی پام روشن شد و خیلی بیشتر سر از اوضاع و احوال در آوردم. حرف‌های امام در دلم نشست. طوری که نوارهای امام را می‌گرفتم و گوش می‌دادم. چند بار لباس شخصی پوشیدم و مخفیانه با دوستانم رفتیم راهپیمایی. «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را از ته دل داد می کشیدیم.

 من خودم را مسلمان واقعی نمی‌دانستم، ولی حرف‌های امام برایم گیرا بود و خوب عطر و بوی انقلاب در پایگاه‌های نیروی هوایی پیچید و جا افتاد. کسی در مراسم صبحگاه حاضر نمی‌شد. در پایگاه‌ها پایه‌های نظام از هم پاشیده بود و کسی زیر بار نمی‌رفت.

 یک روز در گردان پروازی نشسته بودیم و با بچه‌ها صحبت می‌کردیم. فرماندۀ گردان داخل آمد و یکی از افسرها را صدا زد. جلو بقیه پرسید: «جناب سروان. تو مراسم صبحگاه نمی‌بینمتان.»

افسر جوان بلند جواب داد: «جناب سرگرد، من ننگم می‌آید اول صبح احترام به کسی بگذارم که ایران را فروخته به بیگانه.»

چین‌های ریز کنار چشم فرمانده بلندتر و عمیق‌تر شد. صدای خنده پیچید تو سالن. او خودی بود و برای حفظ ظاهر سؤال کرده بود. هرچه می‌گذشت، انقلاب بیشتر ریشه می‌دواند و جان می گرفت. پرسنل پایگاه قرار گذاشتند از پایگاه تا شهر راهپیمایی کنند. خبر رسید به گوش خبر چین‌ها. دستور دادند: «هیچ کس حق همچی کاری را ندارد.»

 بچه‌های پایگاه مردانه پای قول‌شان ایستادند. مردم بوشهر هم آمدند استقبال‌شان و با نیروی هوایی یکی شدند. فردایش یک هوایپمای «سی۱۳۰» ارتش تو فرودگاه نشست زمین. مأمور ساواک و گارد ریختند پایین، همه را جمع کردند تو میدان صبحگاه. یکی از مافوق‌ها رفت پشت بلندگو، بخشنامه‌ای را خواند. کل بخشنامه در همین خلاصه می‌شد: «فریب‌ خورده‌ها و کسانی که این بلوا را راه انداخته‌اند، محکوم به اعدامند.» و بچه‌هایی را که از قبل نشان کرده بودند، گرفتند و بردند. به جرم تحریک و راه انداختن شورش. مدتی گذشت تا فهمیدیم آنها را به خاش تبعید کرده‌اند. چیزی نگذشت که تلاش مردم نتیجه داد و انقلاب پیروز شد. تبعیدی‌ها و زندانی‌ها برگشتند و آفتاب و زندگی رنگ و بوی دیگری پیدا کرد.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , نظامی , تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: ارتش مقتدر , نیروهای انقلابی , شجاعت , شهامت و ایثار وشهادت خصیصه اصلی مدافعان حریم ولایت ,