<دلایل ملاقات‌نکردن آیت‌الله مکارم‌ شیرازی با وزیرعلوم
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1148
نویسنده : کامران وزیری

آیت‌الله ناصرمکارم‌شیرازی گفت: عزل و نصب‌های زیادی توسط وزیر علوم در دانشگاه‌ها انجام شده که به مصلحت دانشگاه، دانشجویان عزیز و نظام جمهوری اسلامی نبوده است.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم این مرجع تقلید در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم گفت: مطلب لازمی را می‌خواستم تذکر دهم که آقایان توجه داشته باشند و آن این‌که وزیر محترم علوم روز پنج‌شنبه به قم آمد، بعضی از آقایان مصلحت دیدند با ایشان ملاقات کردند.

 ایشان درادامه عنوان نمود : در بعضی از جرائد معروف نوشته شده بود که آیت‌الله مکارم هم با ایشان ملاقات کرده‌اند، من آن را جداً تکذیب می‌کنم.

 وی افزود: افرادی واسطه شدند گفتم من آمادگی ملاقات با ایشان را ندارم، گفتند: چرا؟ گفتم عزل و نصب‌های زیادی توسط ایشان در دانشگاه‌ها انجام شده که به مصلحت دانشگاه، دانشجویان عزیز و نظام جمهوری اسلامی نبوده است. بسیاری از نمایندگان مجلس اعتراض کرده‌اند و اخیرا شورای انقلاب فرهنگی نیز به این عزل و نصب‌های بی‌رابطه اعتراض کرده‌اند.

 این مرجع تقلید گفت: من دیدم ملاقات با ایشان تأیید آن عزل و نصب‌هاست و در پیشگاه خداوند متعال مسئولم و لذا ملاقات را نپذیرفتم. البته دولت محترم کارهای خوبی انجام می‌دهد که ما از آن تقدیر می‌کنیم و احیانآ بعضی از خطاها صادر می‌شود که بر ما شرعآ لازم است تذکر دهیم.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , علمی وفن آوری , مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: وزارت علوم , عزل ونصبهای متعدد , اعتراض مراجع عظام تقلید ,



یک نوشیدنی خطرناک برای مردان!؟
نوشته شده در 17 / 12 / 1392
بازدید : 1176
نویسنده : کامران وزیری

مصرف نوشابه‌های گازدار و آبمیوه‌های شیرین شده با شکر از عادات غذایی روزانه به شمار می‌رود که همه گروه‌های سنی تمایل زیادی به مصرف این نوشیدنی‌ها دارند اما به نظر می‌رسد که با توجه به نتایج تحقیقات جدید، مردان باید در محاسبات خود بازنگری کنند.

به گزارش ایسنا، شبکه ایران به نقل از «شهروند» در ادامه نوشت: تحقیقات جدید در آمریکا نشان می‌دهد مصرف روزانه 340 میلی‌لیتر نوشابه و آبمیوه‌های شیرین شده با شکر، افراد به‌ویژه مردان را در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار می‌دهد.

بر‌اساس این تحقیقات، مردانی که روزانه معادل 340 میلی‌لیتر نوشابه و آبمیوه‌های شیرین شده با شکر مصرف می‌کنند، 20 برابر بیشتر در مقایسه با مردانی که اصلا از این نوشیدنی‌ها مصرف نمی‌کنند، در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند.

این تحقیقات از 43 هزار مرد 40 تا 75 ساله در طول 23‌سال به عمل آمد و نشان داد که مصرف مداوم نوشابه‌های گازدار‌ درصد تری‌گلیسرید و پروتیین التهابی (CRP) را بالا و سطح کلسترول خوب «HDL» را که از حملات قلبی جلوگیری می‌کند، پایین می‌آورد و درنهایت احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. این تحقیقات به افراد سالم و به‌ویژه بیماران قلبی توصیه کرد که نوشابه‌های گازدار زیاد مصرف نکنند. براساس این تحقیقات، مصرف این نوشیدنی‌ها به میزان اندک دو بار در هفته یا ماه هیچ خطری برای سلامتی ندارد. اخیرا نیز تحقیقات پژوهشگران دانشگاه آدلاید آمریکا نشان داده بود که مصرف نوشابه‌های گازدار خطر ابتلا به آسم، انسداد ریوی مزمن و پوکی استخوان را افزایش می‌دهد.

 کاهش قدرت باروری

تحقیقات نشان داده است قدرت باروری مردانی که هر روز نوشابه گازدار می‌نوشند در معرض خطر قرار دارد. در واقع تحقیقات نشان داده است مردانی که بیشتر از دیگران نوشابه گازدار می‌نوشند زندگی ناسالم‌تری نیز دارند. این افراد میوه و سبزی کمتری مصرف می‌کنند و بیشتر به خوردن فست‌فود علاقه دارند. مدت‌هاست به اثبات رسیده شیوه زندگی ناسالم عامل مهم به خطر افتادن سلامت باروری در مردان است.

 نوشابه و سرطان در مردان

نتایج یک تحقیق 15 ساله نشان می‌دهد، مردانی که در روز یک نوشیدنی گازدار 300 میلی‌لیتری مصرف می‌کنند 40‌درصد بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار می‌گیرند. نکته نگران‌کننده این است که این خطر در رابطه با بیماری که در مرحله اول باشد و به واسطه آزمایش‌های خون تشخیص داده‌ شده کاربرد ندارد بلکه سرطان‌هایی را هدف می‌گیرد که به قدری پیشرفته‌اند که علایم را نشان می‌دهند.‌ این امر از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که احتمال مهلک بودن اشکال سرطان پروستات که به سرعت رشد می‌کند، بیشتر است. نتایج این تحقیق در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده و نخستین تحقیقی نیست که خوردن نوشیدنی‌های گازدار شکر‌دار را تهدیدی برای سلامت عمومی می‌داند. تحقیقات پیشین مصرف این نوشیدنی‌ها را به حمله‌های‌قلبی، دیابت، افزایش‌وزن، استخوان‌های شکننده، سرطان پانکراس، ضعف ماهیچه‌ای و خطرات بالقوه فلج شدن نسبت داده‌اند. محققان سوئدی که این تحقیق را انجام داده‌اند، اظهار داشتند که پیش از نهایی کردن این نتایج باید تحقیقات بیشتری انجام شود اما در حال‌ حاضر هم دلایل فراوانی برای قطع مصرف این نوشیدنی‌ها وجود دارد. آنها برای انجام این تحقیقات وضع سلامتی بیش از 8‌ هزار مرد 37 تا 45 ساله را برای یک دوره 15 ساله بررسی کردند؛ در پایان مشخص شدکه بین مصرف نوشیدنی‌های گازدار شکردار و سرطان پروستات ارتباطی وجود دارد.


:: موضوعات مرتبط: علمی وفن آوری , ,
:: برچسب‌ها: سلامتی , نشاط , شادابی ,



بازدید : 1227
نویسنده : کامران وزیری
 
دقايقی پس از انتشار خبر برکناری دکتر "فرهاد رهبر" از ریاست دانشگاه تهران از سوي وزير دولت اعتدال، حامیان دولت یازدهم، اقدام به پخش شیرینی و شکلات در دانشگاه تهران کردند.

صراط: دقايقی پس از انتشار خبر برکناری دکتر "فرهاد رهبر" از ریاست دانشگاه تهران از سوي وزير دولت اعتدال، حامیان دولت یازدهم اقدام به پخش شیرینی و شکلات در دانشگاه تهران کردند.

حامیان دولت «اعتدال» پیش از این نیز درخواست برکناری "فرهاد رهبر" از ریاست دانشگاه تهران را نیز مطرح کرده بودند و در روز 16 آذرماه که با برگزاری مراسمات و همایش‌های ساختارشکنانه‌ای همراه بود انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با دعوت از دو نماينده متحصن مجلس ششم؛ محمدرضا خاتمی، دبیر کل حزب منحل مشارکت و علی شکوری‌راد، سخنگوي اين حزب خواستار برکناری «فرهاد رهبر» شدند و با پلاکاردهایی مبنی بر «فرهاد رهبر باید از دانشگاه تهران برود» اعتراض خود را به سیاست های وی عنوان کرده بود.

در آن مراسم که با حضور دو عضو از حزب منحل مشارکت برگزار شد شعارهایی در حمایت از فتنه‌گران و آشوب‌طلبان سال 88 داده شد و سخنرانان این مراسم به تعریف و تمجيد از موسوي، کروبي پرداخته بودند.

عکس‌هاي زير از سوي يک سايت اصلاح‌طلب با عنوان ابراز شادي از رفتن فرهاد رهبر و پخش شيريني و شکلات در دانشگاه تهران منتشر شده است.
 


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , علمی وفن آوری , ,
:: برچسب‌ها: اعتدال یا انحطاط ، کلید یا داس!؟ ,



جزئیات آزمون‌های ارشد و دکتری 93
نوشته شده در 14 / 11 / 1392
بازدید : 1135
نویسنده : کامران وزیری

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور جزییات و تغییرات آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری سال 93 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر ابراهیم خدایی روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت: آزمون کارشناسی ارشد امسال برای ‌136 کدرشته‌ امتحانی‌ با رقابت بیش از 950 هزار داوطلب در دو نوبت صبح و بعدازظهر طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه‌ 16، 17 و 18 بهمن‌ماه به صورت همزمان در کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به توزیع کارت این آزمون، افزود: توزیع کارت داوطلبان به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش توزیع می‌شود.  

خدایی در ادامه با بیان اینکه بیشترین متقاضی در آزمون کارشناسی ارشد در گروه آموزشی علوم انسانی و کمترین متقاضی در گروه آموزشی دامپزشکی است به تغییرات آزمون امسال اشاره کرد و افزود: یکی از تغییرات آزمون کارشناسی ارشد سال 93 در نظر گرفتن هفت رشته امتحانی برای نابینایان مطلق به شکل بریل است.

وی درباره چگونگی سوالات آزمون کارشناسی ارشد گفت: در آزمون امسال سوالات 133 کد رشته به صورت تستی و سه رشته به صورت تستی – تشریحی طراحی شده است و به هر داوطلب دفترچه سوالات به همراه تنها یک پاسخنامه ارائه می‌شود که دفترچه سوالات نیز شخصی سازی شده و چیدمان متفاوتی دارد.

اعلام نتایج اولیه آزمون ارشد در اردیبهشت ماه

رئیس سازمان سنجش همچنین درباره زمان اعلام نتایج آزمون ارشد 93 اظهار کرد: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال 93 نیمه دوم اردیبهشت ماه اعلام می‌شود و قبول شدگان می‌توانند در هفته اول خرداد انتخاب‌رشته کنند. همچنین نتایج نهایی این آزمون نیز دهه اول شهریور ماه اعلام می‌شود.

وی همچنین درباره ظرفیت پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد اظهار کرد: در این آزمون نیز نسبت به سال گذشته که حدود 134 هزار نفر پذیرفته شدند ظرفیت کاهش پیدا نخواهد کرد و روند افزایشی خواهد داشت.


:: موضوعات مرتبط: علمی وفن آوری , ,
:: برچسب‌ها: آموزش عالی , کنکور ارشد ودکتری 93 ,



آنچه باید درباره ویندوز 8 بدانید
نوشته شده در 11 / 11 / 1392
بازدید : 1200
نویسنده : کامران وزیری

پشت رایانه خود نشسته‌ و منتظرید تا ویندوز جدیدتان بالا بیاید. ناگهان با محیط ناآشنا رو به رو می‌شوید که همه چیز آن دچار تحول شده است. بعد از کمی کار کردن شاید به این محیط عادت کنید اما جدای از رابط کاربری جدید ویندوز 8، باید با میان‌برها و ترفند‌های این ویندوز جدید نیز آشنا شد.

 به گزارش ایسنا ؛ ویندوز 8 کلیدهای میانبر و ترفندهای محبوبی دارد که کمتر کاربری به آن توجه می‌کند.

 برخی کلیدهای ترکیبی پرکاربرد این سیستم‌عامل شامل موارد زیر است:

 Windows+P: از صفحه دسکتاپ عکس گرفته و آن را در پوشه Pictures قرار می‌دهد.

Windows+Q: جستجوی عمومی ویندوز را باز می‌کند.

Windows+F: سیستم جستجوی فایل‌ها و پوشه‌ها را باز می‌کند.

+Windows ( نقطه): پنجره جاری را در سمت راست و یا چپ صفحه تراز می‌کند.

 درصورتی‌که برنامه‌های زیادی را روی ویندوز نصب کنید صفحه اصلی شلوغ می‌شود. در چنین شرایطی مرور و مشاهده کلیه کاشی‌ها کار ساده‌ای نیست. بدین ترتیب باید دست به دامان امکان بزرگنمایی شوید.

 کلید Ctrl را نگه داشته و توسط دکمه چرخان میانی فرآیند زوم به داخل یا خارج را اجرا کنید.

 سیستم جدید نصب برنامه در ویندوز این امکان را در اختیار برنامه‌های مختلف قرار می‌دهد که از اطلاعات شخصی شما استفاده کنند. برای ممانعت از این وی‍ژگی کلیدهای Windows+I را بزنید و به بخش Change PC Settings بروید. گزینه Privacy را انتخاب کرده و موارد دلخواه مرتبط با اطلاعات شخصی را غیرفعال کنید.

 یکی از روش‌های حفاظت از دستگاه ویندوزی، استفاده از امکان رمز عبور تصویری است. به این ترتیب، با ایجاد یک الگو در تصویری خاص می‌توانید از دسترسی غیرمجاز به دستگاه جلوگیری کنید. Windows+I را بزنید و پس از ورود به Change PC settings،‌ روی Users کلیک کنید. با زدن دکمه Create a picture password یک رمز عبور تصویری بسازید.

 به گزارش ایسنا، یکی از مواردی که کاربران دسکتاپ را آزار می‌دهد، بوت پیش‌فرض به صفحه شروع است. اگر می‌خواهید با هر بار بوت به‌طور پیش‌فرض به دسکتاپ منتقل شوید، بخش Schedule Task را باز کرده و از بخش سمت چپ Create Task را بزنید. به زبانه Triggers بروید، پس از انتخاب گزینه New،‌ از منوی کشویی At log on را انتخاب کنید. OK را بزنید و به زبانه Actions بروید. روی گزینه New کلیک کرده و برای مقدار Program/Script، کلمه explorer را تایپ کنید.


:: موضوعات مرتبط: علمی وفن آوری , ,
:: برچسب‌ها: مایکروسافت , ویندوز8 ,



بازدید : 1271
نویسنده : کامران وزیری

Multimedia_pics_1386_5_cht_3.jpg دانشیار پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با اشاره به بحث انتقال پایتخت از تهران اظهار داشت: این شهر در برآوردهای مختلف جهانی در رده شش کلانشهر مهم جهان با بالاترین خطر زلزله قرار دارد که شمالی ترین و جنوبی ترین مناطق پایتخت خطرناکترین نواحی شهر از دیدگاه خطر زمین لرزه هستند.

 دکتر مهدی زارع در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمی ایسنا با اشاره به تصویب کلیات طرح تغییر پایتخت ایران که براساس آن طی دو سال آینده، مطالعه جامع و کاملی در زمینه انتقال پایتخت از تهران انجام خواهد شد، اظهار داشت: تهران در کنار توکیو، استانبول، لس آنجلس، اوزاکا و جاکارتا یکی از شش کلانشهر مهم جهان است که در معرض ریسک بالای زلزله قرار دارد به نحوی که رخداد هر زمینلرزه در این کلانشهرها عملا به یک فاجعه در سطح بین المللی تبدیل می شود.

 وی خاطرنشان کرد: در ‌اینکه تهران شهری زلزله‌خیز است که حتما زلزله مهم و مخرب در محدوده یا نزدیکی آن رخ خواهد داد هیچ شکی وجود ندارد، کافی است سابقه تاریخی لرزه خیزی تهران (ری) بررسی شود. اولین زلزله تاریخی در محدوده تهران (ری) در حدود 3000 و 1000 سال قبل از میلاد مسیح رخ داده است. همچنین در سال‌های 330 قبل از میلاد، 855، 1384 و 1830 میلادی نیز چند زلزله تاریخی مخرب در محدوده شهر تاریخی ری و تهران اتفاق افتاده است. برای محاسبه دوره بازگشت زمین‌لرزه‌ها معمولا از روش احتمالی استفاده می‌شود. آخرین زلزله مخرب در منطقه تهران در سال 1830 میلادی در منطقه جاجرود (دماوند-شمیرانات) رخ داد.   

نقشه گسل های تهران

 


:: موضوعات مرتبط: محیط زیست , علمی وفن آوری , ,
:: برچسب‌ها: بلایای طبیعی , زلزله , تغییر پایتخت ,



بازدید : 1218
نویسنده : کامران وزیری

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: فعالیت‌های هسته‌ای در همه ابعاد به خوبی پیش‌ می‌رود و برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه این فعالیت‌ها به کندی ادامه دارد، بی‌اساس است.

خبرگزاری فارس: بازدید مجددی از تأسیسات اراک در دستور کار نیست

 

علی‌اکبر صالحی صبح امروز در حاشیه مراسم کنگره شهدای جهاد علمی و در جمع خبرنگاران گفت: کنگره امروز بزرگداشت یاد و خاطره شهدای کشور است، شهدایی که در راه علم و عزت تلاش کردند و در راه جهاد علمی حضور داشتند.

وی افزود: ما امیدواریم که ادامه دهنده راه شهدا باشیم و یادمان نرود که اگر ملتی به دنبال حیات طیبه است قطعاً دست تقدیر همراه آنان خواهد بود. ما امیدواریم که ادامه‌ دهنده راه این حیات طیبه باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه با تأکید براینکه فعالیت‌های هسته‌ای در همه ابعاد به خوبی جلو می‌رود، گفت: صحبت‌هایی که مطرح می‌شود مبنی براینکه فعالیت‌های هسته‌ای به کندی پیش‌ می‌رود کاملاً بی‌اساس است و همه ملت ایران مطمئن باشند فعالیت‌های هسته‌ای با تمام قدرت در حال پیشروی است.

صالحی در ادامه گفت: طبق نامه‌ای که به روحانی نوشتیم و با توجه سفر اخیر وی به بوشهر کلنگ کارخانه آب شیرین‌کن در بوشهر به زودی به زمین خواهد خورد و بودجه این پروژه در سال 93 در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: بحمدالله جزئیات توافق‌نامه ژنو 3 در وین و با برگزاری جلسات کارشناسان ادامه یافت هرچند که برخی شیطنت‌ها را از طریق دشمن شاهدیم اما ما در چهارچوب شرایطی که رهبری تعیین کردند حرکت می‌کنیم و از چارچوب قانون عدول نمی‌کنیم و پیگیر مطالبات به حق مردم در زمینه استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد:‌ یقیناً بدانید غنی‌سازی حق مسلم ماست و اگر آمریکایی‌ها اظهار نظراتی دارند تصمیم و نظرات خودشان را اعلام می‌کنند و ما مطمئناً از این حق مسلم خود نخواهیم گذشت.

صالحی با اشاره به برخی اظهارنظرهای متناقض مقامات غربی و آمریکایی گفت: اظهارنظر آنها طبیعی است چرا که آنها در شرایط ویژه‌ای قرار دارند و تحت فشار مخالفانی هستند که نمی‌توانند دستیابی به توافق جدید را قبول کنند و مقامات هم برای خنثی کردن افکار مخالفین چنین صحبت‌هایی را می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای بازدید مجدد کارشناسان آژانس از سایت اراک در حال حاضر برنامه‌ای در دستور کار نیست، گفت: جلسات بعدی ایران و آژانس در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

صالحی در پاسخ به سؤال اختصاصی فارس مبنی بر رویکرد جدید آمانو در برابر ایران گفت: به نظر من گزارش اخیر آمانو نسبت به گذشته مثبت‌تر بود و به نظر می‌رسد که با تفاهمات اخیر در مراحل بعدی گزارش‌ها با رویکردهای بهتری ارائه خواهد شد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , علمی وفن آوری , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: ابران , مذاکرات هسته ای , توافق با آمریکا!!!!!! ,



بازدید : 1190
نویسنده : کامران وزیری
[1]  
 
تکالیف  مدارس‌ دولتی برای والدین!/ کارتون: محمد کارگر

تکالیف مدارس‌ دولتی برای والدین!


:: موضوعات مرتبط: علمی وفن آوری , کاریکاتور , ,
:: برچسب‌ها: آموزش و پرورش رایگان! ، بدون شرح!!! ,



بازدید : 1203
نویسنده : کامران وزیری

روز گذشته بزرگترین پهپاد راهبری ایران با نام «فُطرس» رونمایی شد که از برخی ویژگی‌های مهم نسبت به نمونه‌های قبلی برخوردار است.

خبرگزاری فارس: مداومت پروازی پهپادهای ایران از «یک شبانه‌روز» فراتر رفت

 خبرگزاری فارس- روز گذشته، کمتر از دو ماه بعد از رونمایی پهپاد استراتژیک و دوربرد «شاهد 129»، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جدیدترین (و بنا بر آنچه اعلام شد، بزرگترین) پهپاد راهبردی خود را با نام «فُطرس» رونمایی کرد.

اگرچه فناوری این پرنده‌ها تا مدتها در انحصار قدرتهای بزرگ ازجمله آمریکا قرار داشت، اما با همت و تلاش متخصصان و کارکنان صنایع دفاعی کشورمان، نیروهای مسلح ایران از سال‌ها پیش ضمن دستیابی به دستاوردهای عظیم در این زمینه، تعداد زیادی از نمونه‌های مختلف آنها را در اختیار دارد؛ نمونه‌هایی که برخی از آنها حتی در سال‌های دفاع مقدس نیز در اموری مانند شناسایی و عکسبرداری از مواضع دشمن بکار گرفته شدند.

«فُطرس» به عنوان جدیدترین عضو خانواده پهپادهای ایران، در مقایسه با نمونه های قبلی خود، نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به قله‌های تکنولوژی، در حال برداشتن گام‌های سریع و بلندی است.

مقایسه اجمالی دو نمونه اخیر (شاهد129 و فُطرس) گویای این است که این عضو جدید تا چه اندازه در شکستن رکوردهای قبلی موثر بوده و توان پهپادی نیروهای مسلح را تا چه حد افزایش می‌دهد.

 


:: موضوعات مرتبط: نظامی , علمی وفن آوری , ,
:: برچسب‌ها: ایران مقتدر , پهباد فطرس , دوربرد قابل اعتماد , تیز پرواز دقیق ,



بازدید : 1238
نویسنده : کامران وزیری

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغازثبت‌نام آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز از روز سه‌شنبه پنجم آذرماه، شرایط ثبت‌نام در این دوره از آزمون را اعلام کرد.

 حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری 93 از روز سه‌شنبه از طریق سایت سازمان سنجش www.sanjesh.org، اظهار کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی شده ثبت نام آزمون دکتری تا روز دوشنبه 11 آذرماه سال 92 ادامه دارد.

 وی افزود: هر داوطلب بر اساس علاقه فقط می‌تواند در یک کدرشته امتحانی متناسب با مدرک فارغ التحصیلی ثبت‌نام و در آزمون مربوطه شرکت کند.

 وی با بیان اینکه پرداخت هزینه ثبت نام در این آزمون به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد، گفت: ضرورت دارد داوطلبان به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال می‌باشد با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و پرداخت مبلغ 315 هزار ریال به عنوان وجه ثبت‌نام نسبت به ثبت نام در تنها کد رشته امتحانی انتخابی اقدام کنند.

 مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان برای سهولت در کار می‌توانند به منظور پرداخت وجه ثبت‌نام به صورت اینترنتی از روز شنبه هفته آینده دوم آذرماه سال 1392 قبل از شروع ثبت نام با مراجعه به سایت سازمان نسبت به پرداخت وجه ثبت نام به مبلغ 315 هزار ریال بابت ثبت کد رشته امتحانی مربوط اقدام نمایند. 

جدول زمانبندی آزمون دکتری 93

وی زمان برگزاری آزمون ورودی دوره دکترای نیمه متمرکز سال 1393 را روز جمعه 16 اسفندماه 1393 اعلام کرد و افزود: نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه در دهه دوم فروردین ماه سال 1393 از طریق سایت سازمان منتشر خواهد شد.

 توکلی افزود: انتخاب رشته اینترنتی برای مجاز شدگان منحصرا از طریق سایت اینترنتی سازمان در هفته اول اردیبهشت ماه 1393 انجام می‌گیرد و اعلام فهرست معرفی شدگان چند برابر ظرفیت کد رشته‌های مربوط برای شرکت در مصاحبه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ذیربط در نیمه دوم اردیبهشت ماه سال 1393 از طریق سایت سازمان اعلام خواهد شد.

 وی زمان اعلام پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره دکترای نیمه متمرکز سال 1393 را نیمه شهریور ماه همان سال اعلام کرد.


:: موضوعات مرتبط: علمی وفن آوری , ,
:: برچسب‌ها: سازمان سنجش , کنکور , ثبت نام مقطع دکترا ,