<هل من ناصر ینصرنی!!!
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
هل من ناصر ینصرنی!!!
نوشته شده در 19 / 3 / 1397
بازدید : 390
نویسنده : کامران وزیری

هرکس صدای فریاد مسلمانی را بشنود و به کمک او نشتابد مسلمان نیست.

پیامبر اکرم (ص)

متن ادبی روز قدس




:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: فلسطین،نماد مظلومیت تاریخ ,



اللهم عجل لولیک الفرج
نوشته شده در 7 / 3 / 1397
بازدید : 405
نویسنده : کامران وزیری


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: اللهم عجل لولیک الفرج ,



بازدید : 412
نویسنده : کامران وزیری

 

یمن

در تجاوز ائتلاف امارات و سعودی به بندر الحدیده و تلاش برای محاصره دریایی ملت یمن، مجموعا سه کشور خارجی و ۴ جناح داخلی مزدور یمنی حضور دارند و از ۴ محور می‌خواهند استان الحدیده را به اشغال خود درآورند.

سرویس جهان مشرق -  چهارده روز قبل، عملیات گسترده ائتلاف کشورهای متجاوز امارات وعربستان و مزدوران آن‌ها در یمن برای محاصره دریایی جنبش انصار الله عملیات «الرعد الاحمر» را به هدف اشغال بندر الحدیده آغاز کردند.

ترکیب نیروهای حاضر در این عملیات نشان می‌دهد فرمانده واقعی آن امارات می‌باشد که بعد از شکست موقت در پروژه اشغال جزیره سقطری، در این عملیات قصد دارد سیطره خود بر مرزهای دریایی یمن را تکمیل و تثبیت دارد.

از نکات جالب توجه این است که در این عملیات، نیروهای مزدور وابسته به منصور هادی رئیس مخلوع یمن حضور ندارند! منصور هادی که تحت تکفل آل سعود در جده زندگی می‌کند، با طرح‌های تجزیه‌طلبانه امارات مخالف است و این مخالفت در جریان عملیات جزیره سقطری به بالاترین سطح رسید! در مقابل امارات نیز اجازه حضور مزدوران وابسته به منصور هادی را در این عملیات نداد.

دومین غائب بزرگ این عملیات، مجموعه گروه‌های شبه نظامی (تروریستی) سلفی به ویژه نیروهای نزدیک به «جماعت اصلاح» (اخوان المسلمین) و گروه‌های «کتائب حسم» و «کتائب ابو العباس» هستند که به نظر می‌رسد غیبت آنان به دو عامل مهم یعنی بدبینی امارات و نگرانی‌های بازماندگان جناح علی عبدالله صالح بازمی‌گردد.

در میان گروه‌های سلفی مسلح فعال در جبهه تعز، تنها گروه تروریستی «کتائب ابی العباس» با امارات دارای روابط حسنه بوده و بقیه گروه‌ها – به ویژه بعد از بحران اخیر حوزه خلیج فارس و تشدید اختلاف میان ابوظبی و دوحه – در تعز با نیروهای جنوبی و مزدوران امارات دارای اختلافات شدید می‌باشند؛ به طوری که یکی از اولویت‌های جدی عربستان، مهار دامنه اختلاف میان نیروهای نزدیک به امارات و مسلحین سلفی از طریق تطمیع و تهدید است. در مورد کتائب ابی العباس نیز به نظر می‌رسد امارات ترجیح می‌دهد همزمان جبهه نبرد در شرق تعز با جدیت دنبال شود و به همین جهت، به این گروه تروریستی دستور داده تا بر جبهه تعز تمرکز کند.

در تجاوز ائتلاف امارات و سعودی به بندر الحدیده و تلاش برای محاصره دریایی ملت انقلابی یمن، مجموعا سه کشور خارجی و ۴ جناح داخلی مزدور یمنی حضور دارند و از ۴ محور می‌خواهند استان الحدیده را به اشغال خود درآورند.

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , حوادث , امنیتی , مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: یمن , تکرار مظلومیت شیعیان بعد از 1400 سال ,



بازدید : 396
نویسنده : کامران وزیری
 
 

http://media.jamnews.ir/Original/1391/10/07/IMG13195698.jpg

 

امام رضا(علیه السلام) در کلامی شریف و البته طولانی از امام سجاد‌ (علیه السلام) نقل میفرمایند: اگر دیدید کسی اهل نماز و روزه است، گناه نمی‌کند و کارهای خوب هم انجام می‌دهد، عجله نکن، گولش را نخور، ممکن است عُرضۀ گناه کردن نداشته باشد.

 

بعد می فرماید: اگر کسی عرضۀ گناه کردن داشت، اما گناه نمی‌کرد، آرام باش، فریب نخور، ممکن است گناهی را ترک می‌کند، اما مرتکب گناه دیگری می‌شود. زیرا شهوات مردم مختلف است؛ یکی شهوت مال دارد، اما شهوت جنسی ندارد، یکی شهوت جنسی دارد، اما حرام نمی‌خورد.
 

سپس می فرماید: اگر کسی هیچ گناهی نکرد، عجله نکن، گولش را نخور، ممکن است عقل درست و حسابی نداشته باشد.

بعد می فرماید: اگر کسی عقل درست و حسابی هم داشت، فریب نخور، ببین آیا هوای نفسش مسلط بر عقلش است، یا عقلش مسلط بر هوای نفس است؟
 

حضرت(علیه السلام) در انتهای بحث مثال می‌زند و می‌فرماید: مانند کسی که حبّ‌ مقام دارد، یک دفعه‌ای با یک هوس و هوای حبّ‌مقام، کلّ مراتب ایمانی قبلش را نابود می‌کند. حدیث عجیبی است.

امام (علیه السلام) درادامه میفرماید وقتی به چنین آدمی می‌گویی: «إتَّقِ الله»؛ از خدا بترس، ناراحت می‌شود.

«اَخَذَتهُ العِزَّة»؛ به غرورش برمی‌خورد، می‌گوید «به من می‌گویی با تقوا باشم؟ تا حالا کسی از من گناه ندیده.» 
 

http://s4.picofile.com/file/7819346127/710031_uu9tLPaF.jpg

 

بعد امام (علیه السلام) می‌فرماید: اینها دیگر آدم هم نمی‌شوند و دچار لعن خداوند می‌شوند.

( وسائل الشیعه، ج 8، ص 317)


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: امام رضا(ع) ,



سخت تر از الماس
نوشته شده در 4 / 3 / 1397
بازدید : 398
نویسنده : کامران وزیری
سخت تر از الماس
 
آری در توبه همیشه باز است، اما تفاوت بسیار است بین لباسی نو و تازه، و لباسی که با شستن تمیز شده است
 

 

الماس یکی از گرانترین و ارزشمند ترین سنگهاست که فارغ از زیبایی و قیمت آن، سخت ترین عنصر طبیعی است که تا کنون بشر آن را شناخته. حال اگر همین الماس در معرض سقوط مکرر و مداوم قطرات آب قرار گیرد، به مرور زمان ساییده شده و سوراخ می شود.روح آدمی مثل الماسی است که هر قدر گرانقیمت تر باشد ،مراقبت بیشتر و جای خاص تری برای نگهداری می طلبد .

 

چنین نیست که کسی خودش را در تیررس شیطان قرار دهد و بگوید

"من حواسم هست"،

"من مراقب خودم هستم. نگران نباش"،

"میدانم دارم چکار میکنم" و ...

 

در ظاهر با قطره اول و دوم و سوم شاید اتفاقی نیفتد.و همین باعث اعتماد کاذب میشود که پس اشکالی نیست، همه چیز درست است و این حرفها که میگویند برای ما نیست!بلکه برای کسی است که اعتقادش ضعیف است و...!

 

اما چه کسی از کید شیطان مصون است...؟

یوسف علی نبیّنا و آله و علیه السّلام ، پیامبر بود، پدرش پیامبر بود، و نسلش از سلاله پاک فرستادگان الهی. ولی به محض احساس خطر پا به فرار گذاشت. نایستاد بگوید من مقرب درگاهم و وظیفه ام ارشاد است."خب! خانم زلیخا شما نباید چنین کنید و فلان و ...!!"یعنی ایشان در موضع نزدیک گناه حتی برای ارشاد ، توقف نکرد 

 

بعد هم که به او میگویند به به خیلی کارت درست است که گناه نکردی، به جای گرفتاری به منیّت و غرور ، گریه میکند و میگوید : در واقع این خداوند بود که دستم را گرفت...!

 

"ان النفس لامارة بالسوء الا من رحم ربی"

نفس شما را به بدی امر می كند، مگر اینكه خدا به شما رحم كند.

 

یعنی من و شما از یوسف پیامبر به خودمان مطمئن تر هستیم؟

چرا خودمان را گول بزنیم که من با فلانی حرف میزنم و ما مثل خواهر و برادریم...!؟

یا من با فلانی هستم چون میخواهم در مسائل اعتقادی کمکش کنم. و ...!

 

اگر خودت اهل اعتقادات هستی که اصلأ با جنس مخالف ارتباط برقرار نمیکردی.

 

اگر بنای تو بر دلسوزی است خداوند از ما به خودمان مشفق تر است، از او طلب میکردی که استادی را در سطح فرد مورد نظر سر راهش قرار دهد.کار شیطان اینست که بگوید اینها همه قبول ولی بگذار فلان مسأله بینتان به نتیجه برسد، بعد این رابطه را تمام کن. و فردا و فردا و فرداها ...

 

رابطه با یک نفر می شود دو نفر. دو نفر میشود سه نفر و کم کم قبح قضیه ریخته می شود و...

تا جایی که گاهی به شخصی میگویی چرا با جنس مخالف رابطه داری؟

در توجیه میگوید خانواده ام خبر دارد! مگر خبر داشتن خانواده حکم خداوند را عوض میکند؟

 

برای هر دقیقه ای که خارج از صندوقچه گوهری ،که همان حیا و عفاف هدیه داده شده از جانب جانان به زنان است، به سر می بریم؛ و برای هر قطره ای که برالماس جانمان میچکد، باید منتظر تغییری بی بازگشت در روحمان باشیم...

 

 آری در توبه همیشه باز است

 اما...اما تفاوت بسیار است بین لباسی نو و تازه، و لباسی که با شستن تمیز شده است...

خیرمان را جز آفریدگارمان نمی داند. در مقام تعیین، یا تغییر حکم برای هستی بر نیاییم.

:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: توبه و استغفار به درگاه الهی = رمز رستگاری ,



بازدید : 417
نویسنده : کامران وزیری



بازدید : 387
نویسنده : کامران وزیری



انجمن حجتیه !!!
نوشته شده در 11 / 1 / 1397
بازدید : 444
نویسنده : کامران وزیری

 

انجمن حجتیه 
این جریان كه هدف خود را بر روی جوانان مذهبی متمركز كرده، قطعا از دیگر جریان‌های سیاسی خطرناك‌ تر است،...

 به گزارش رجا، "فلسفه نجس و ضاله است، از بین تمامی علما فقط آقای "و؛س؛خ " اعلم بودند بقیه اصلا سواد ندارند، خدا رحمت كند حضرت آیت‌الله حلبی را چقدر برای دین زحمت كشید، تمام شاگردان ایشان امام زمانی هستند، حكومت جامعه ما جوانان را ضد دین می‌كند، باید از سیاست دست برداشت، فلانی در دیدار با امام زمان گفته است...، ما نیز زمانی به رهبری اعتقاد داشتیم ولی به دلایلی..."


اینها گوشه‌ای از ادبیات جذب و شستشوی مغزی انجمن حجتیه است كه با تشدید فعالیت‌های خود، قشر مذهبی و متدین جامعه را هدف گرفته‌ است، البته این فعالیت‌ها نه به نام انجمن بلكه با نام هیئت‌ها و محافل مذهبی صورت می‌پذیرد.




* انجمن حجتیه چیست؟انجمن خیریه مهدویه حجتیه درسال ۱۳۳۵ توسط شیخ محمود ذاكر زاده تولائی معروف به شیخ حلبی با هدف مبارزه با بهائیت از طریق اعتقادی تاسیس شد.

اگرچه انجمن در تبصره دوم خود آورده است كه "انجمن به هیچ‌وجه در امور سیاسی مداخله نخواهد داشت و نیز مسؤولیت هر نوع دخالتی را كه در زمینه‌های سیاسی از طرف افراد منتسب به انجمن صورت گیرد، بر عهده نخواهد داشت. " ولی عملا مخالفت آنها با اقدام سیاسی و خاموش كردن احساسات انقلابی یك مسلمان خواه یا ناخواه انجمن را به یكی از جریانات سیاسی تبدیل كرده است.




* افكار و عقاید انجمن حجتیه، قبل از انقلاببزرگ نمایى و جلوه‏دادن بهائیت به عنوان دشمن اصلى،‏ اصلی‌ترین ویژگی انجمن به حساب می‌آید، در این زمینه شیخ حلبى تأكید مى‏كرد: "امروز امام زمان‏علیه السلام از كسى جز این خدمت را نمى‏پذیرد و چیزى جز این انتظار ندارد. به خدا قسم! امروز تكلیف شرعى و دینى همه ما آن است كه با بهائیت مبارزه كنیم. "

اما شاید نكته‌ای كه كمتر به آن توجه شده باشد، تناقض عقیده و عملكرد این انجمن است. یعنی در حالی كه نخست وزیر و بسیاری از اعضای هیئت دولت و نزدیكان دربار بهایی هستند، نمی‌توانید انتقادی را نسبت به دربار از سوی انجمن بیابید.

حتی اعضایی كه به نحوی به رژیم سلطنت اعتراض می‌كردند، بر اساس تبصره دوم انجمن بلافاصله به نحوی طرد می‌شدند، چراكه به زعم آنان، اسلام تنها دین عبادت است و دخالت در سیاست، زیبنده پیشوایان دینى نیست.




* پس حمایت علمای بزرگ از انجمن از چه رویی است؟مبارزه با بهائیت و سخن گفتن از امام زمان (عج) به ذاته امر مقدسی است لذا اكثر علما از شروع حركت انجمن حمایت كردند، همچنین در این بین می‌توان حمایت‌هایی را از شهید مطهری نیز یافت.

اما این حمایت‌ها با شروع نهضت امام از ۱۴ خرداد ۴۲ سیر نزولی می‌یابد و با موضع‌گیری انجمن درباره هدر بودن خون شهدا به طور كامل قطع می‌شود.

یكی دیگر از اعتقادات این انجمن بر این اصل مبتنی شده كه قیام‏هاى قبل از ظهور محكوم به شكست است. آنان با استفاده از برخى روایات، صاحب پرچم‏هاى قیام قبل از ظهور را گمراه مى‏دانستند و تشكیل حكومت و بسط عدل را در جهت انسداد باب مهدویت مى‏شمردند.

همچنین انجمن، جهاد در دوران غیبت را بی معنا می‌داند؛ شیخ حلبى در این باره مى‏گوید: "[شیعه مى‏گوید:] در عصر غیبت امام زمان‏ علیه السلام جهاد نیست، چرا؟ چون حاكم اسلامى كه باید معصوم باشد، مصداق پیدا نكرده‌است. وظیفه داریم فقط دین خود را حفظ كنیم. تكالیف شرعى‏مان را انجام دهیم و به شبهات منكران جواب دهیم و دیگر هیچ. "




* فلسفه؛ نوعی بدعت در افكار انجمن حجتیهیكی از شاخصه‌های اصلی شناسایی انجمنی‌ها مخالفت آنها با فلسفه است، آنان فلسفه را نوعى بدعت می‌دانند.

از دیدگاه برخى ازانجمنی‌ها، كسى كه فلسفه مى‏خواند یا درس مى‏دهد، از عدالت ساقط است، بنابر این شما خود تعامل انجمن با ابن سینا، سهروردی، ملاصدرا، ملاهادی سبزواری، ابونصر فارابی، غزالی، ابوالبركات بغدادی، فخر رازی، خواجه نصیر الدین طوسی، صدرالدین دشتكی، شیخ بهایی، میرداماد، حضرت امام خمینی (ره)، علامه طباطبایی، شهید مطهری، آیت الله حسن حسن زاده آملی، آیت الله جوادی آملی، آیت الله محمدتقی جعفری، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی و مقام معظم رهبری را بیابید.




* حلبی كیست؟محمود ذاكر زاده تولائی در ۱۷ شهریور ۱۲۷۹ متولد شد و در ۲۶دی ۱۳۷۶ فوت كرد. این روحانی مشهدی در ایام جوانی خود مدافع ملی شدن صنعت نفت بوده و حتی از مشهد كاندیدای مجلس هفدهم نیز می‌شود اما با اقبال نكردن مردم به وی، از سیاست سرخورده می‌‌شود.

حلبی در مورد با مبارزه با رژیم طاغوت گفته است: "نمی‌شود با رژیم تا بن دندان مسلح مبارزه كرد. كسانی كه به این راه كشیده می‌شوند، خونشان هدر است و كسانی كه افراد را به این راه می‌كشانند، مسئول این خون‌ها هستند. كار صحیح فعالیت‌های فرهنگی و ایدئولوژیك است نه مبارزه علیه رژیم. "




* نگرش انجمن به سیاست و حكومتانجمن طرفدار جدایی دین از سیاست در دوره غیبت است و به واقع انجمن یك تشكیلات سكولار به حساب می‌آید كه دین را تنها در حریم شخصی، قابل توجه می‌داند.

اعتقاد به امكان نداشتن تشكیل حكومت اسلامی در دوره غیبت امام معصوم نیز جزو جدایی ناپذیر این تفكر به حساب می‌آید. از دیدگاه انجمن، نشانه‌های ظهور عبارت‌اند از شیوع گناه و فحشا در میان مردم كه در اثر آن، خداوند آنها را به جور سلطان، قحطی زمان و ستم حكام عذاب می‌كند. بنابراین، آنان علایم آخر زمان را اینگونه تفسیر و از آن شاد هستند: "مردم از هم بیزار و همدیگر را مورد لعن قرار داده و به روی هم آب دهان می‌اندازند و شهادت به كفر یكدیگر می‌دهند. " آنان، گرانی، قحطی، زلزله‌های پیاپی، قتل و غارت، شیوع گناه و فساد و... را نوید دهنده ظهور می‌دانند.





:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: انجمن حجتیه! ,



بازدید : 365
نویسنده : کامران وزیری

نقد کتاب

حجت الاسلام نقویان گفت: دین شادی‌زدا و حزن‌آور نیست و این ما هستیم که به لحاظ کژتابی‌هایی که از بعضی متفکرین دین نشات گرفته یا به خاطر منافع ماست به غم دامن می‌زنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست نقد و بررسی کتاب «نظریه‌ای در باب دین و شادی؛ دین تاریخی و مهار دوگانه شادی» اثر حسن محدثی و الهام قربانی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر نقویان، مقصود فراستخواه، عضو هیات علمی مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و حسن محدثی در سرای اهل قلم خانه کتاب برگزار شد.

فراستخواه در این نشست با بیان اینکه شاید بهتر باشد در کارهای بعدی‌، محدثی به مباحث بنیادی‌تر درباره تجربه دینی و تجربه شادی بپردازد، گفت: ما یک تجربه دینی و یک تجربه غم داریم و این خوب است که ببینیم در کنار حیات دینی شرایط امکان تجربه شادی نیز وجود دارد و این‌ها چقدر می‌توانند با هم مبادله داشته باشند.

وی با اشاره به تعریف تجربه دینی از نگاه متفکرانی چون فروید، یونگ و ویلیام جیمز افزود: فروید به نوعی تجربه دینی و دین را در ساحت روانی توصیف می‌کند که با آن امکان شادی زیاد فراهم نیست. از نظر او دین نوعی وسواس است که باید انسان را از آن نجات داد. در حالی که یونگ در تجربه دینی امکان‌های زیادی را برای تجربه شادی می‌بیند و معتقد است رازهایی در ناخودآگاه وجود دارد که برخی از طریق تجربه دینی ظهور یافته و شادی را ممکن می‌کند. ویلیام جیمز که پراگماتیست است، نیز در کتاب تنوع تجربه دینی می‌گوید این تجارب متنوع‌اند، برخی با شادی نزدیک‌اند اما برخی از تجربه‌های دینی غم‌بار بوده و برای انسان رنج بیشتری ایجاد می‌کنند.

عقل ایرانی، عقل شاد است

فراستخواه توضیح داد: می‌بینید که مناظر متفاوت است، یکی نگاه منفی، دیگری نگاه مثبت و دیگری نگاه اقتضائی دارد و این کمک می‌کند که ما ببینیم که چه درکی از دین و حیات دینی مد نظر است؟ آیا مراد اجتماع دینی است که علامه طباطبائی ترسیم می‌کند که با حکومت متفاوت است و امکان حیات طیبه معنوی را ایجاد می‌کند؟ منظر فرق می‌کند اینکه چطور دین را تلقی کنیم؟ وضع نهادهای دینی را چگونه بدانیم؟ این‌ها به ما کمک می‌کند تا ببنیم که نسبت دین و شادی چیست.

وی با بیان اینکه در حوزه جامعه‌شناختی نگاه دورکیم، مارکس و وبر متفاوت است، گفت: ما در این رویکردها می‌بینیم که در هر یک نسبت دین و شادی متفاوت است. در مکتب پدیدارشناسی و نزد آلفرد شوتس می‌بینیم که دین خود امری مستقل از شادی و غم است و نمی‌توان آن را به شادی تقلیل داد و نمی‌توان از دین و شادی سخن به میان آورد و دین شادی‌ها و غم‌های خاص خود را دارد. کسی که باورهای دینی را دارد، شادی‌ها و غم‌های خاص خود را خواهد داشت. 

به گفته عضو هیات علمی مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، در این کتاب این ظرفیت وجود دارد که به تصوف و عرفان که بخش بزرگی از تجارب زیسته ایرانیان است پرداخته شود. ما می‌توانیم تجربه‌های دینی از جمله «وجد» عرفانی را دنبال کنیم. باید دید که ابن سینا چه درکی از الهیات داشته است چون او می‌گوید عارف همیشه در بهجت است. در قرون وسطی هم الهی دانان معتقد بودند خدا عین شادی است. به هر حال من معتقدم عقل ایرانی، عقل شاد است و این را می‌توان در ابن‌سینا دید.



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , ,



بازدید : 536
نویسنده : کامران وزیری
Image result for ‫میلاد امام حسن عسکری‬‎





:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , ,



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 29 صفحه بعد