<پايگاه های نظامی مخفی آمريكا لو رفت+ جزئيات
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 563
نویسنده : کامران وزیری

س ازافشای نقشه پایگاه‌های نظامی آمریکا توسط یک نرم‌افزار تلفن همراه، پایگاه خبری اسپوتنیک اقدام به انتشار فهرستی از پایگاه‌های نظامی آمریکا کرد.

افشای موقعيت پايگاههای نظامی كه امريكا سعي در مخفي نگه داشتن آنها دارد چندی پیش انتشار خبری مبنی بر افشای نقشه پایگاه‌های نظامی آمریکا توسط یک برنامه و اپلیکیشن موبایلی، به یکی از اخبار پر بازدید و داغ رسانه‌های جهان تبدیل شد؛ خبری مبنی بر اینکه شرکت «استراوا» سازنده برنامه‌های مدیریت تمرینات ورزشی که از «جی پی اس» گوشی تلفن همراه برای ردگیری و مکان‌یابی محل فعالیت‌های ورزشی کاربرانش استفاده می‌کند، عملا اقدام به افشای موقعیت پایگاه های نظامی آمریکا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک، این برنامه که توسط آن اطلاعات مربوط به مسیرهای ورزشی نظامیان خارجی به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته می‌شود، می‌تواند موقعیت پایگاه‌های نظامی مخفی آن‌ها را فاش کند.

این نقشه که در نوامبر سال 2017 منتشر شد، تمام فعالیت‌های آپلود شده در استراوا را نشان می‌دهد و به گزارش این شرکت این اطلاعات شامل بیش از 3 تریلیون نقاط داده «جی پی اس» است.

http://javaninews.ir  


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: آمریکا, پايگاه های نظامی مخفی آمريكا ,



بازدید : 550
نویسنده : کامران وزیری
به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره: 

عربستان حریم هوایی خود را به روی پروازهای به مقصد فلسطین اشغالی باز کردعربستان سعودی حریم هوایی خود را به روی پروازهای شرکت هواپیمایی «ایرایندیا» به مقصد اراضی اشغالی فلسطین گشود.

طبق اعلام پایگاه عرب 48 پس از گذشت یکماه از سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به هند و امضای شماری از توافقات در زمینه های مختلف میان دو طرف، رسانه های هندی امروز، چهارشنبه گزارش دادند شرکت «ایر ایندیا» سفرهای هوایی مستقیم خود را از هند به مقصد فلسطین اشغالی و با عبور از آسمان عربستان سعودی که بیش از 5 ساعت به طول نخواهد انجامید، از ماه مارس آغاز خواهد کرد. طبق اعلام این رسانه ها، نخستین سفر قرار است 18 مارس انجام شود.

قرار است بلیت این سفر در مقایسه با هزینه‌هایی که در حال حاضر اسرائیلی ها برای سفر به هند می پردازند، ارزان تر باشد؛ چرا که زمان این سفر هوایی بسیار کوتاه تر از آن چیزی است که در سابق وجود داشت.


:: موضوعات مرتبط: امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: آل سعود، آل فتنه ؛ آشکار شدن رابطه با رژیم صهیونیستی! ,



بازدید : 497
نویسنده : کامران وزیری
 
موشک

سخنگوی رزمایش ارتش از شلیک یک فروند موشک کروز نصر در رزمایش امروز خبر داد.

  در جریان رزمایش مشترک ارتش با نام محمد رسول الله در آبهای جنوب کشور و دریای عمان، یک فروند موشک کروز کوتاه‌برد نصر شلیک شد.

بنا بر اعلام سخنگوی رزمایش، این موشک صبح امروز علیه یک هدف شناوری شلیک شده است.

موشک «نصر» که قادر است شناورهای 3 هزار تُنی را منهدم کند، در کلاس موشک‌های کوتاه بُرد با قابلیت شلیک از ساحل و انواع شناورها و بالگردها محسوب می‌شود.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: ارتش جمهوری اسلامی ایران, رزمایش محمد رسول ا , , , (ص) ,



بازدید : 484
نویسنده : کامران وزیری

نشست شورای سیاسی و امنیتی عربستان پس از حمله موشکی انصار الله

  به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان، ­ پس از حمله موشکی روز جمعه انصار الله یمن به منطقه نجران عربستان، نشست اضطراری شورای امور سیاسی و امنیتی این کشور جمعه شب به ریاست محمد بن سلمان ولیعهد و وزیر دفاع عربستان در ریاض برگزار شد.

در این نشست برخی موضوعات سیاسی و امنیتی داخلی کشور و نیز تحولات منطقه‌ای و بین المللی مورد بررسی قرار گرفت.

علی العمرانی از فرماندهان گروه انصار الله یمن گفت: نیرو‌های انصارالله دو موشک به طرف منطقه نجران شلیک و این موشک‌ها با دقت کامل به اهداف مورد نظر اصابت کردند.

العمرانی افزود مواضع نظامیان سعودی در مناطق نجران و عسیر همچنین هدف حملات خمپاره‌ای و موشک‌های کاتیوشا نیرو‌های انصار الله و ارتش یمن قرار گرفتند.

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: آل سعود، آل فتنه ؛ باتلاق یمن ,



بازدید : 539
نویسنده : کامران وزیری
 

اجازه نخواهیم داد کسی به قدرت دفاعی کشورمان لطمه بزند/ اقتدار دفاعی کشور را افزایش می‌دهیم  به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی در نشست با اعضای فراکسیون دفاع و اقتدار ملی مجلس و با حضور خانواده‌ شهدای مدافع حرم سردار شهید ‌همدانی و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهداء دفاع مقدس به ویژه شهدای غواص اظهار کرد: ملت ایران امروز عزت، سربلندی، شرف خود را مدیون شهدا، خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان است.

وی با بیان اینکه بعد از جنگ تحمیلی همه در موضوع دفاع و امنیت پای کار ماندند، خاطرنشان کرد: امروز راهبرد دشمنان تضعیف اقتدار ملی و توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران است، ‌اما با تمام وجود اجازه نخواهیم داد کسی به قدرت دفاعی کشورمان لطمه بزند و ‌به شهدا عظیم الشان در محضر شما خانواده بزرگوار دو شهیدقول می‌دهیم این توان بازدارندگی و اقتدار دفاعی را حفظ و تقویت کنیم.

 


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: وزارت دفاع وپش ن , م - امیر سرتیپ حاتمی ,



بازدید : 799
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: قرارداد فروش سامانه‌ ضدموشکی S400 بین ترکیه و روسیه نهایی شد

وزیر دفاع ترکیه از نهایی شدن قرار خرید سامانه‌های S400 از روسیه خبر داد.

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نورالدین جانیکلی» وزیر دفاع ترکیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد قرارداد خرید سامانه‌های پدافند موشکی S-400 از روسیه با مبلغ 2.5 میلیارد دلار نهایی شد.

جانیکلی در گفت‌وگو با رسانه‌های ترکیه‌ای گفت: «توافق انجام شده است. این قرارداد شامل 2 سامانه و 4 آتش‌بار است.»

بر اساس مفاد قرارداد، 45% هزینه را ترکیه به صورت نقد می‌پردازد (که بخشی از آن را پیش پرداخت کرده است) و 55% آن را روسیه به صورت وام به ترکیه تقبل می‌کند.

روسیه نیز اعلام کرده احتمالا اولین محموله از سامانه‌های S-400 در مارس سال 2020 تحویل داده شود.

روسیه حدود 4 ماه قبل با فروش 2 فروند سامانه S400 به ترکیه، با ارزش بیش از 2 میلیارد دلار موافقت کرد. مقامات ترکیه معقتدند خرید این سامانه‌های پدافند موشکی برای تکمیل توانایی بازدارندگی آنها ضروری است.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ترکیه، روسیه،سامانه پدافند هوایی S400 ,



بازدید : 613
نویسنده : کامران وزیری
 

ارجاع شکایت ایران به سازمان ملل متحد

 امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اظهارات سفیر آمریکا در سازمان ملل در مورد کمک تسلیحاتی ایران به یمن و استفاده از موشک ایرانی برای حمله به ریاض، گفت: بنابر ادعای مطرح شده، مجموعه فنی حوزه دفاعی جمهوری اسلامی در حال بررسی ادعای نیکی هیلی، نماینده دائمی آمریکا مبنی بر تحویل تسلیحات ایرانی به انصارالله یمن و نشان دادن تصویری از این موشک‌ها در سازمان ملل است.

وی افزود: از این رو مجموعه‌های فنی حوزه دفاعی جمهوری اسلامی درخواستی را تنظیم کرده تا بتوان در این رابطه جهت شفافیت به سازمان ملل شکایت کنیم.

وزیر دفاع تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی می‌توانند هر ادعایی را مطرح کنند، اما به دنبال طرح شکایت، بنا به درخواست جمهوری اسلامی باید قطعه‌ای از این موشک‌ها تحویل ایران داده ‌شود.

حاتمی ادامه داد: بدون بررسی و از راه دور نمی‌توان پاسخ این ادعای را داد، از این رو به زودی شکایت جمهوری اسلامی در قالب درخواستی تهیه و به سازمان ملل ارجاع خواهند کرد.

 


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: وزارت دفاع وپش ن , م - امیر سرتیپ حاتمی ,



بازدید : 622
نویسنده : کامران وزیری

س

سی و هشتمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در کویت را می توان آغازی برای روند فروپاشی این شورا با توجه به ویژگی های این نشست دانست.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل-فرزاد فرهادی: سی و هشتمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در حالی در پنجم دسامبر به میزبانی کویت برگزار شد که از سران خبری نبود و به غیر شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت به عنوان میزبان و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر بقیه اعضای شورای همکاری خلیج فارس در سطح پایینی شرکت کردند از جمله اینکه عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان ریاست هیئت کشورش را در نشست برعهده داشت و سلمان بن عبدالعزیز پادشاه و محمد بن سلمان ولیعهد در این نشست شرکت نکردند.

فهد بن محمود بن محمد آل سعید به عنوان رئیس هیات شرکت کننده سلطان نشین عمان بود که البته سلطان قابون از ۲۰۱۱ در این نشست حضور نیافته است و این طبیعی بود. اما اماراتی ها انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه خود را به این نشست فرستادند و بحرینی ها نیز محمد بن مبارک آل خلیفه را شرکت دادند.

این حجم پایین انتقاد و خشم محافل کویتی را به دنبال داشت به گونه ای که انتظار نداشتند با حکمت و رفتاری معقولی که امیر کویت انجام داده است سران کشورهای امارات، بحرین و عربستان در این نشست حاضر نشونداین حجم پایین انتقاد و خشم محافل کویتی را به دنبال داشت به گونه ای که انتظار نداشتند با حکمت و رفتاری معقولی که امیر کویت انجام داده است سران کشورهای امارات، بحرین و عربستان در این نشست حاضر نشوند.

گذشته از این نحوه پوشش این نشست از سوی شبکه العربیه و دیگر شبکه های کشورهای حوزه خلیج فارس بر خلاف گذشته که با اهتمام زیاد صورت می گرفت،  مطلوب نبود و فقط شبکه الجزیره در این زمینه فعال بود.

 


:: موضوعات مرتبط: امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در کویت؛ آغازی برای فروپاشی ,



بازدید : 631
نویسنده : کامران وزیری
ناو موشک انداز سپر به ناوگان شمال کشور ملحق شد

   امیر دریار احمدرضا باقری فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش گفت : ناو موشک انداز سپر امروز  با حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش به ناوگان شمال  نیروی دریایی ارتش ملحق شد.

وی افزود : ناو موشک انداز سپر چهارمین فروند از ناو کلاس پیکان است که به دست صنعت گران توانمند داخلی و متخصصان صنایع دریایی شهید تمجیدی انزلی ساخته شده است.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش افزود : ناو موشک انداز سپر یکی از بروز ترین ناوها از لحاظ تجهیزات ارتباطی و سامانه سلاح است.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: نیروی دریایی ارتش , نیروی راهبردی ,



بازدید : 702
نویسنده : کامران وزیری

امیر حاتمی

به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، ارتشبد حلوصی آکار رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه که به تهران سفر کرده است. درمورخه 96/7/12 با حضور در محل وزارت دفاع کشورمان با امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

امیر حاتمی در این دیدار با اشاره به سابقه طولانی مدت دوستی ایران و ترکیه و برخورداری دوملت از اشتراکات تاریخی، دینی و فرهنگی گفت: ترکیه از جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی- دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.


وزیر دفاع کشورمان با بیان اینکه امروز غربی‌ها با همراهی رژیم صهیونیستی، نسخه جدیدی برای منطقه پیچیده اند، افزود: آمریکا و اسرائیل پس از شکست سناریوی داعش، راهبرد تجزیه کشورهای منطقه را در دستور کار خود دارند اما ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم و تاثیر گذار منطقه، اجازه تحقق سناریوی جدید را به آنها نخواهد داد.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران , ترکیه , شرکای راهبردی ,