<روایت تکان دهنده معاون سابق وزیر نفت از نقشه شوم توتال برای خیانت در ایران با هماهنگی آمریکا
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 865
نویسنده : کامران وزیری

 «اصغر ابراهیمی اصل» معاون سابق وزیر نفت و دکترای مهندسی مخازن نفتی در نشست تخصصی بررسی قرارداد توتال از منظر اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: فاز یک پارس جنوبی را شرکت پتروپارس نزدیک مرز شروع کرد، فاز 2 و 3 را توتال توسعه داد و توسعه فازهای 4 و 5 پارس جنوبی را شرکت انی ایتالیا انجام داد.

وی افزود: فازهای 6، 7 و 8 و 12 و 19 را پتروپارس انجام داد، فازهای 13، 15، 16، 22 تا 24 توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، فازهای 17 و 18 و 20 و 21 توسط سازمان گسترش صنایع به‌صورت کنسرسیوم توسعه یافت.

معاون سابق وزیر نفت تصریح کرد: در تمامی فازها کار مهندسی پایه توسط یک شرکت بین المللی انجام شده و طراحی جزئیات توسط شرکت‌های ایرانی انجام شده است.

وی ادمه داد: بین 35 درصد در اوایل کار تا نزدیک 65 درصد تجهیزاتی که در پالایشگاهها، ساخت سکوها و تأسیسات و خطوط لوله زیردریایی انجام شده، توسط ایرانی‌ها صورت گرفته است.

اصغر ابراهیمی اصل

* توقف 16ساله توسعه فاز 11 پارس جنوبی با بدعهدی توتال فرانسه

ابراهیمی از امضای قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی در سال 79 با شرکت توتال فرانسه خبر داد و گفت: توتال قراردادی در سال 79 برای توسعه همین فازی که امروز دوباره قرارداد توسعه آن را با ایران امضا کرده، با ایران امضا کرده بود که در سال 87 آن را لغو کرد و در عمل 16 سال توسعه فاز 11 پارس جنوبی را متوقف کرد.

وی افزود: ما حدود 50 میلیارد دلار قرارداد با بیع متقابل بستیم و امکان اینکه قرارداد فاز 11 را هم به‌صورت بیع متقابل و با برگزاری مناقصه بین شرکت‌های داخلی و خارجی منعقد می‌کردیم وجود داشت و باید این کار انجام می‌شد.

معاون سابق وزیر نفت اظهار داشت: در یک جلسه‌ای در تهران که با حضور نخست وزیر اسبق ایتالیا که خودش وزیر خارجه و وزیر اقتصاد و دارایی و وزیر دادگستری ایتالیا بوده و به‌اتفاق یکی از وزرای سابق و چند تن از مدیران صنعت نفت برگزار شد، به ایشان گفتیم "چرا توتال حاضر شده بیاید در ایران سرمایه گذاری کند، در حالی که ما هم رابطه خوبی با ایتالیا داریم و انی ایتالیا پیش از این پروژه‌هایی چون فازهای 4 و 5 پارس جنوبی و دارخوین را در ایران اجرا کرده، چرا شما نمی آیید؟"، این جلسه 27 روز بعد از امضای HOA با شرکت توتال فرانسه در تهران بود.

* جزئیات مأموریت شوم توتال در ایران

وی ادامه داد: نخست وزیر اسبق ایتالیا در پاسخ گفت که "من سه هفته در آمریکا بودم، خیلی تلاش کردم مجوز بگیرم که ما هم بیاییم ولی آنها گفتند «به توتال مأموریتی دادیم که 16 سال به‌خوبی انجام داد»".

ابراهیمی تصریح کرد: توتال به آمریکا گفته "با 2 میلیارد دلاری که من می‌برم اجازه دهید فاز 11 پارس جنوبی را بگیرم، چون ایرانی‌ها فازهای مختلف را انجام دادند و از سال 2018 تولیدشان بیشتر از قطر می‌شود، مهاجرت میعانات گازی و گاز به‌سمت قطر متوقف و در برخی نقاط معکوس می‌شود".

وی افزود:  توتال به سران آمریکایی گفت که "ایرانی‌ها خیلی مشتاق حضور ما هستند، من بروم این قرارداد را از ایران بگیرم، با استفاده از آن اطلاعات مخزن پارس جنوبی را در سمت ایران به‌عنوان مشاور و با اسم تولید بهینه به‌دست آورم تا منافع شرکت‌های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی در طرف قطری حداکثر شود"؛ ازاین‌رو استثناً به توتال اجازه دادند بیاید تا 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری کند.

معاون سابق وزیر نفت خاطرنشان کرد:‌ ازاین‌رو مدیریت کار توسط آمریکایی‌ها و با استفاده از توتال انجام می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه "قسمت اول پروژه، حفاری، سه تا سکو و 30 تا چاه است که خودمان می‌توانیم مثل بقیه فازها انجام دهیم"، گفت: در متن HOA و قرارداد توتال گفته که "3 ماه به من وقت بدهید تا من مطالعه کنم اگر افت فشار به وجود آمد یک سکوی 20هزار تنی می‌سازم، کمپرسور می‌گذارم که فشارافزایی کند و گاز بتواند به خشکی برسد".

وی ادامه داد: در فاز 11 پالایشگاه وجود ندارد، سه تا سکو و 30 حلقه چاه وجود دارد که دو مسیر خط لوله که به‌جای 36 اینچ می‌توان از خطوط لوله 42 اینچ استفاده کرد و کمپرسور را به‌جای دریا در خشکی قرار داد که در بسیاری از نقاط دنیا این کار را می‌کنند.

* نقش توتال در پارس جنوبی هموارکردن مسیر برای حداکثرکردن بهره‌برداری قطری‌هاست

معاون سابق وزیر نفت با بیان اینکه "در مورد قرارداد بلندمدت با توتال فرانسه سه مطلب را می‌توان عنوان کرد"، گفت: اول اینکه توتال با مأموریت به ایران آمده، برای اینکه منافع خودشان را در سمت قطر که به‌صورت مشارکت در تولید هست حداکثر کنند و افزایش دهند.

وی افزود: دوم اینکه کاری که می‌خواهد انجام شود در بخش اول کاملاً شرکت‌های ایرانی می‌توانند انجام دهند؛ سوم اینکه کسانی قرارداد IPC را امضا کرده‌اند که قرارداد کرسنت را هم امضا کرده بودند.

این کارشناس صنعت نفت خاطرنشان کرد: نیروهای صنعت نفت ایران پس از پیروزی انقلاب در خشکی و دریا پروژه‌ها را توسعه دادند و تولید کردند و صادرات انجام دادند، این خیلی بی‌انصافی است که ما بگوییم کاری که در پارس جنوبی توسط ایرانی‌ها انجام شده با مشارکت خارجی‌ها بوده، این‌طور نیست.

وی ادامه داد: در فازهای 2 و 3 توتال آمد کار را انجام داد اما به 398 میلیون دلار فساد متهم شد و جریمه را پذیرفت و پرداخت کرد اما کاری که انجام داد آمد شروع کار ایران را در پارس جنوبی از مرز دور کرد و برداشت ایران را در فازهای 2 و 3 و در ادامه آن فازهای دیگر را از لایه‌های مستقل شروع کرد، به‌نظر من نقش توتال در پارس جنوبی هموار کردن مسیر برای حداکثر کردن بهره برداری قطری‌ها بوده و الآن هم به همین صورت است.

* IPC خلاف قانون اساسی است

ابراهیمی با اشاره به اینکه "بلافاصله بعد از امضای قرارداد بین ایران و شرکت توتال، قطری‌ها اعلام کردند که برداشت از مخزن را 30 درصد افزایش می‌دهند"، گفت: خطرناک‌ترین مسئله در این قرارداد این است که اطلاعات میدان را ما به توتال بدهیم و توتال طرحی را بدهد که تولید طرف قطری حداکثری شود و تولید ما در حداقل ممکن باقی بماند.

معاون سابق وزیر نفت با بیان اینکه "مدل جدید قراردادهای نفتی به‌اسم IPC که شرکت‌های خارجی را در بهره برداری شریک ما می‌کند خلاف قانون اساسی است"، خاطرنشان کرد: متأسفانه موارد 15گانه‌ای که ایرادات اساسی از سوی مقام معظم رهبری نسبت به مدل IPC اعلام شده بود، اصلاح نشد و بدون اصلاحات این ایرادات اساسی شاهد امضای قرارداد بلندمدت با شرکت بدسابقه و بدعهد توتال فرانسه هستیم.

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , اقتصادی , ,
:: برچسب‌ها: نقشه توتال فرانسه، قرارداد نفتی دوسر باخت ,



بازدید : 785
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: آمریکا باید از رویارویی با ایران قدرتمند و روسیه اتمی در سوریه پرهیز کند

وب گاه آمریکایی نوشت: آمریکا با راه انداختن نبرد در سوریه خود را در مقابل ایران مستحکم، ترکیه و روسیه مجهز به بمب اتمی خواهد دید.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه آمریکایی «سی ان اس نیوز» در گزارشی  نوشت: شوربختانه، به روشنی هویدا است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا  چیز زیادی درباره دیگر کشورها و امور بین‌المللی نمی‌داند. هرچند که او در مبارزات انتخاباتی موضعی کاملا معقول در رابطه با سیاست خارجی داشت و مدعی بود آمریکا باید از ورود به جنگ‌های بی‌هدف در خاورمیانه پرهیز کند اما اکنون منتخبان او در دولت در حال وارد کردن آمریکا به عرصه درگیری در سوریه هستند. ورود به جنگ چند جانبه در سوریه حتی اگر برای واشنگتن منافع مقبول داشته باشد اما باز موردی مشکوک است.

 در ادامه این مطلب آمده است: از همه بدتر این است که در صورت فعال شدن واشنگتن، آمریکا خود را در مقابل ایران شیعه و مستحکم، ترکیه از شرکای ناتو و روسیه مجهز به بمب اتمی خواهد دید. خلاصه این‌که مواجهه آمریکا در سوریه اقدامی دیوانه‌وار است.

  این وبگاه نوشت: چنین اقدامی منجر به ورود بزرگترین قدرت‌های اتمی جهان به عرصه درگیری خواهد شد و وضعیت بسیار خطرناک‌تر از «بحران موشکی کوبا» می‌شود.

 آمریکا همیشه رویکردهای خاورمیانه‌ای خود را با روشی بد اجرا کرده است. مداخله در ایران، حمایت از دولت وقت عراق در جنگ علیه ایران، چک سفید دادن  به اسرائیل، دخالت در لبنان، حمایت از کشوهای حاشیه خلیج فارس ، حمایت از حکومت استبدادی مصر، به هم ریختن عراق، ایجاد ناآرامی در لیبی، حمایت از تجاوز سعودی به یمن و پشتیبانی از این کشور در ماجرای قطر از آن جمله‌اند که هیچ کدام از آن‌ها نتیجه مطلوبی نداشته‌اند.

پس  فعال شدن آمریکا  در سوریه ایده‌ای بدتر از گذشته خواهد بود. میزان خطر در سوریه به طور غیر قابل باوری بالا است و آمریکا نیز منافع اساسی در آنجا برای محافظت ندارد و در برقراری نظم امنیتی در منطقه ناتوان است و با درگیری با سه کشور در منطقه به ویژه «روسیه اتمی» در حال خطرپذیری است.

در خاتمه این گزارش آمده است: ترامپ باید سخنان منطقی خود در مبارزات انتخاباتی را پیش گیرد. آمریکا باید نبرد با دیگران را پس از دهه‌ها جنگ در خاورمیانه خاتمه دهد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران، روسیه، شرکای راهبردی ,



بازدید : 748
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: رزمایش ایران - چین قابلیت‌های نظامی جدید ایران را نشان داد/ ناوشکن الوند به تجهیزات ویژه جنگال مجهز شده‌است

نشریه انگلیسی نوشت: توانایی رهگیری شناسایی و کشف امواج الکترونیک دشمن، ناوگان دریایی ایران را تواناتر کرده و امکان جمع‌آوری اطلاعات گسترده از رقبا را فراهم می‌آورد.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تمرین مشترک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ارتش جمهوری خلق چین در محدوده آب های شرق تنگه هرمز تا دریای عمان چندی قبل برگزار شد.

در این تمرین مشترک 700 نفر از کارکنان نیروی دریایی ارتش با ناوشکن‌های «الوند» و «البرز» و یک بالگرد و 700 نفر از کارکنان ناو گروه چینی حضور داشتند. در این تمرین مشترک تبادل اطلاعات، عملیات نقل و انتقالات عمودی و نشست و برخاست بالگرد صورت گرفت.

به دنبال این رویداد نشریه تخصصی نظامی «شفرد میدیا» چاپ انگلیس در تحلیلی  با توجه به تصاویر  ناوشکن الوند  و قیاس آن‌ها با هم نوشت: دیدار ناوگان دریایی چین از ایران ارتقاء یکی از کشتی‌های جنگی جمهوری اسلامی را آشکار کرد.

به نوشته این نشریه، ناوگان دریایی ارتش چین (PLAN) از تاریخ 15 تا 18 ژوئن  به مدت چهار روز در بندرعباس پهلو گرفت و رزمایش مشترکی را با ناوگان دریایی ارتش ایران (IRIN) در تنگه هرمز برگزار کرد.

بر این اساس، تصاویر منتشر شده در رسانه‌های چینی و ایرانی مشخص کرد که ناوشکن «الوند» یکی از کشتی‌های ایرانی حاضر در این رزمایش در کنار کشتی‌های چین بود  اما آنچه که به وضوح مشخص شد نصب «آنتن جدید» بر آن بود.

تحلیل تصاویر دیگر از ناوشکن الوند در دوازده ماه گذشته آشکار کرد که یک آنتن جدید در سمت راست کشتی و در روی اتاق کنترل نصب شده و این امر به طور محتمل درست قبل از حضور الوند در نوامبر سال 2016 در آفریقای جنوبی صورت گرفته است.

این آنتن استوانه‌ای شکل مجهز به قابلیت‌های جنگ الکترونیک (ELINT) و جهت‌یاب (DF) است.  افزوده شدن یک حسگر الکترونیک بر ناو شکن ایران قابلیت جدید را برای نیروی دریایی ارتش فراهم کرده است. این در حالی است که ناوشکن الوند یکی از قدیمی‌ترین کشتی‌های نیروی دریایی ایران است اما نشان داده با دسترسی به مکان‌های بیشتر و استقرارهای معمول دریایی افزون‌تر یکی از سخت کارترین کشتی‌ها است.

شفرد میدیا در ادامه نوشت: شاید ناوشکن الوند از این سو انتخاب شده تا با توجه به قابلیت اطمینان دهی آن و پهلوگیری در آفریقای جنوبی در این رزمایش نشان دهد که ایران می‌خواسته آنتن جدید را در وضعیت بزرگتر، پیچیده‌تر و شرایط دریای آزمایش کند.

در ادامه این مطلب آمده است: حسگرهای الکترونیکی نقش متمایزی را در شرایط دشوار منطقه‌ای چون خلیج فارس ایفا می‌کنند. توانایی رهگیری غیر عامل، شناسایی و کشف امواج الکترونیک دشمن ناوگان ارتش ایران را تواناتر کرده و امکان جمع آوری اطلاعات گسترده از رقبا در ابعاد بیشتر را فراهم می‌آورد.

شفرد میدیا در خاتمه نوشت با استقرار یک آنتن جنگ الکترونیک بر کشتی‌هایی چون ناوشکن الوند، ایران احتمالا کشتی های جدید مجهزتری خواهد ساخت.

ناوچه الوند نخستین ناوچه‌های کلاس «سام» نیروی دریایی ایران است که در سال 1967 ساخت شرکت انگلیسی «ووسپر تورنیکرافت» است.

این ناوچه به ندرت خارج از آب‌های ایران دیده شده بود تا اینکه در 22 فوریه سال 2011 با وارد شدن به آبراه سوئز و حرکت به سمت سوریه برای شرکت در یک رزمایش در آن کشور خبرساز شد زیرا  این اولین بار پس از انقلاب اسلامی در ایران بود که کشتی‌های ایرانی از این مسیر عبور می‌کردند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ارتش ، نیروی دریایی، نیروی راهبردی، بندرعباس،رزمایش مشترک با ناوگروه چین ,



بازدید : 676
نویسنده : کامران وزیری

وزیر خارجه قطر

 
وزیر امور خارجه قطر مطالبات کشورهای عربی از دوحه را نقض حاکمیت قطر، اعمال قیمومیت بر آن و پایان دادن به آزادی بیان در منطقه برشمرد و گفت که خواهان روابط خوب با تهران هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر در سخنانی در «رم» پایتخت  ایتالیا اعلام کرد که تمام مطالبات کشورهای محاصره کننده قطر ناقض قوانین بین المللی است و ارائه کنندگان آن اصلا خواهان اجرای آن نبوده اند چرا که ادله ای در حمایت از آنها ارائه نکرده اند.

وی در عین حال هدف از این مطالبات را نقض حاکمیت قطر و اعمال قیمومیت بر آن و پایان دادن به آزادی بیان در منطقه برشمرد.

وزیر خارجه قطر همچنین بر آمادگی کشورش برای گفتگو در این خصوص تاکید کرده و گفت: ما سعی می کنیم از طریق میانجیگری کویت و آمریکا مواضع سازنده ای اتخاذ کنیم.

وی افزود: مطالبات کشورهای محاصره کننده قطر مربوط به تروریسم نیست بلکه هدف از آن اعمال قیمومیت است که این امر از لحاظ بین المللی رد شده است. تروریسم برای این کشورها یعنی کسانی که از لحاظ سیاسی با آنها مخالفند.

وزیر خارجه قطر همچنین اعلام کرد که این مطالبات به معنای نقض حاکمیت قطر و هدف از آن اعمال مکانیزم نظارت بر این کشور است.

وی افزود: کشورهای محاصره کننده مجازات های دسته جمعی علیه قطر اعمال و قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد را نقض می کنند.

وی در خصوص رابطه با ایران نیز گفت: ایران کشور همسایه قطر است که مرزها و میادین گازی مشترک با آن داریم. ما خواهان روابط خوب با ایران بر اساس احترام متقابل هستیم.

وزیر خارجه قطر در پاسخ به سوالی در مورد بستن شبکه الجزیره هم «این شبکه را مایه مباهات قطر توصیف کرد».


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: قطر، محاصره آل سعود، مواضع اصولی ومنطقی ,



بازدید : 720
نویسنده : کامران وزیری
سردار دهقان
وزیر دفاع در خصوص توان موشکی و عملیات موشکی ایران علیه داعش گفت: ایران هرگز مقابل دشمن کوتاه نخواهد آمد و تهدیدات دشمن با شدیدترین پاسخ ایران مواجه می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  در خصوص وضع تحریم های جدید از سوی آمریکا اظهار داشت: آمریکا تحت هر شرایطی به دنبال اعمال محدودیت و اعمال فشار علیه ایران است و تحریم های آمریکا اقدام جدیدی در قبال ایران نیست چرا که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با این وضعیت مواجه بوده ایم.

وی در ادامه گفت: آنچه که امروز ما به عنوان دستاوردهای دفاعی خود داریم ناشی از تلاشی است که فرزندان این ملت در مقابل محدودیت ها انجام داده‌اند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه هیچگاه نمی شود جلوی پیشرفت یک ملت را گرفت و مانع از تحقق آرمان‌های آنها شد، خاطرنشان کرد: آمریکا هم تلاش خود را می کند تا بتواند محدودیت هایی برای ایران اعمال کند اما در حقیقت رنج خود می برند و زحمت ما می دارند.

سردار دهقان تصریح کرد: نگرانی ملت ایران بابت تحریم های آمریکا نیست چراکه نظام ما آنقدر ریشه دار و مستحکم است که حرکت های آمریکا نمی تواند اثر جدی بر روی فعالیت‌های ما بگذارد و قدرت ایران مانع از تأثیرگذاری جدی تحریم های آمریکا می شود.

وی همچنین عنوان کرد: در بخش دفاعی نیازی نداریم که چشم به خواسته های آمریکا بدوزیم و یا اینکه بخواهیم به خواسته‌های آنها تمکین کنیم؛ مسیر ایران در زمینه فعالیت های موشکی و دفاعی مشخص است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص توان موشکی و عملیات موشکی ایران علیه داعش گفت: همان طور که شاهد بودیم ایران هرگز مقابل دشمن کوتاه نخواهد آمد و تهدیداتی را که از جانب دشمن می شود با شدیدترین پاسخ ایران مواجه می شوند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , نظامی , امنیتی , بین الملل , ,



بازدید : 778
نویسنده : کامران وزیری

32.jpg

ناو گروه نیروی دریایی چین در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش پهلوگرفت.

به گزارش ایسنا ناوگروه کشور چین متشکل از ناوشکن chang chung،ناو پشتیبانی chao hu ، ناو رزمی jin zhou به همراه یک بالگرد به منظور تحکیم روابط دوستانه بین دو کشور و ارتقای تعاملات دریایی نیروهای دریایی دو کشور در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش در بندر عباس پهلو گرفت.

کارکنان این ناوگروه طی اقامت چهار روزه در ایران از اماکن دیدنی شهر بندرعباس و قشم بازدید خواهند کرد. همچنین فرمانده ناوگروه چینی به همراه فرماندهان و مسئولان منطقه یکم امامت نداجا، امروز بعد از ظهر با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و استاندار هرمزگان دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

گفتنی است اجرای رزمایش مشترک بین یگان های شناور رزمی نیروی دریایی راهبردی ارتش ایران مستقر در منطقه یکم این نیرو و ناوگروه نیروی دریایی جمهوری خلق چین ازجمله برنامه های پیش بینی شده در روز پایانی حضور این ناو گروه خواهد بود.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ارتش ، نیروی دریایی، نیروی راهبردی، بندرعباس،پهلوگیری ناوگروه چین ,



بازدید : 325
نویسنده : کامران وزیری

imam-khomeini.jpg

اهمیت پرداختن به دیدگاه‌ها و آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و ضرورت بازگشت به اندیشه‌های ایشان که ممکن است به دلیل گذشت زمان مشمول بی‌توجهی یا فراموشی شده‌ باشد، بازخوانی وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی (ره) را بیش از پیش به مردم و مسوولان و مخاطبان این وصیت‌نامه گوشزد می‌کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در ایام فرا رسیدن بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در بخش های مختلف وصیت‌نامه ایشان را برای یادآوری و بهره برداری مخاطبان بار دیگر منتشر می‌کند.

بخش‌های اول و دوم  وصیت‌نامه سیاسی-الهی امام خمینی(ره) در روزهای قبل منتشر شده و بخش سوم آن را در زیر می‌خوانید.

« ... و اینجانب در اینجا یک وصیت به اشخاصی که به انگیزه مختلف باجمهوری اسلامی مخالفت می کنند و به جوانان ، چه دختران و چه پسرانی که مورد بهره برداری منافقان و منحرفان فرصت طلب و سودجو واقع شده اندمی نمایم ، که بیطرفانه و با فکر آزاد به قضاوت بنشینید و تبلیغات آنان که می خواهند جمهوری اسلامی ساقط شود و کیفیت عمل آنان و رفتارشان باتوده های محروم و گروهها و دولتهایی که از آنان پشتیبانی کرده و می کنند وگروهها و اشخاصی که در داخل به آنان پیوسته و از آنان پشتیبانی می کنند واخلاق و رفتارشان در بین خود و هوادارانشان و تغییر موضعهایشان درپیشامدهای مختلف را، با دقت و بدون هوای نفس بررسی کنید، و مطالعه کنیدحالات آنان که در این جمهوری اسلامی به دست منافقان و منحرفان شهیدشدند، و ارزیابی کنید بین آنان و دشمنانشان ؛ نوارهای این شهیدان تا حدی دردست و نوارهای مخالفان شاید در دست شماها باشد، ببینید کدام دسته طرفدارمحرومان و مظلومان جامعه هستند.

برادران ! شما این اوراق را قبل از مرگ من نمی خوانید. ممکن است پس ازمن بخوانید در آن وقت من نزد شما نیستم که بخواهم به نفع خود و جلب نظرتان برای کسب مقام و قدرتی با قلبهای جوان شما بازی کنم . من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید. واز خداوند غفور می خواهم که شما را به راه مستقیم انسانیت هدایت کند و ازگذشته ما و شما با رحمت واسعه خود بگذرد. شماها نیز در خلوتها از خداوندهمین را بخواهید، که او هادی و رحمان است .

و یک وصیت به ملت شریف ایران و سایر ملتهای مبتلا به حکومتهای فاسدو دربند قدرتهای بزرگ می کنم ؛ اما به ملت عزیز ایران توصیه می کنم که نعمتی که با جهاد عظیم خودتان و خون جوانان برومندتان به دست آوردید همچون عزیزترین امور قدرش را بدانید و از آن حفاظت و پاسداری نمایید و در راه آن ،که نعمتی عظیم الهی و امانت بزرگ خداوندی است کوشش کنید و از مشکلاتی که در این صراط مستقیم پیش می آید نهراسید که ان تنصرواالله ینصرکم ویثبت اقدامکم . و در مشکلات دولت جمهوری اسلامی با جان و دل شریک ودر رفع آنها کوشا باشید، و دولت و مجلس را از خود بدانید، و چون محبوبی گرامی از آن نگهداری کنید.

و به مجلس و دولت و دست اندرکاران توصیه می نمایم که قدر این ملت رابدانید و در خدمتگزاری به آنان خصوصا مستضعفان و محرومان و ستمدیدگان که نور چشمان ما و اولیای نعم همه هستند و جمهوری اسلامی رهاورد آنان و بافداکاریهای آنان تحقق پیدا کرد و بقای آن نیز مرهون خدمات آنان است ،فروگذار نکنید و خود را از مردم و آنان را از خود بدانید و حکومتهای طاغوتی را که چپاولگرانی بی فرهنگ و زورگویانی تهی مغز بودند و هستند را همیشه محکوم نمایید، البته با اعمال انسانی که شایسته برای یک حکومت اسلامی است .

و اما به ملتهای اسلامی توصیه می کنم که از حکومت جمهوری اسلامی و ازملت مجاهد ایران الگو بگیرید و حکومتهای جائر خود را در صورتی که به خواست ملتها که خواست ملت ایران است سر فرود نیاوردند، با تمام قدرت به جای خود بنشانید، که مایه بدبختی مسلمانان ، حکومتهای وابسته به شرق و غرب می باشند. و اکیدا توصیه می کنم که به بوقهای تبلیغاتی مخالفان اسلام و جمهوری اسلامی گوش فرا ندهید که همه کوشش دارند که اسلام را از صحنه بیرون کنندکه منافع ابرقدرتها تامین شود. ....»


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: امام خمینی(ره) ، بنیانگذار انقلاب اسلامی ,



بازدید : 840
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: اسپوتنیک: قطر برای رویارویی با فشار عربستان به دنبال بهبود روابط با ایران است

یک کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با اسپوتنیک تصریح کرد که قطر به منظور مهار فشارهای عربستان در صدد بهبود روابط با ایران است.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد قاسم خان» تحلیلگر سیاسی در گفت‌وگو با بخش ترکیه‌ای اسپوتنیک گفت که قطر ظاهراً به منظور رسیدن به مزیت‌هایی در روابط با عربستان سعودی، تصمیم گرفته است که روابط با ایران را تقویت کند.

روابط میان ریاض و دوحه هفته گذشته بعد از آن دچار ضربه سنگینی شد که خبرگزاری رسمی قطر اظهارات جنجالی‌ای را منتشر کرد که به «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر نسبت داده شده بود.

این خبرگزاری به نقل از آل ثانی نوشته بود که ایران یک قدرت اسلامی است که نقش مثبتی در ثبات بخشیدن به منطقه ایفا کرده است.

به علاوه‌ آنکه امیر قطر ظاهراً روابط با اسرائیل را خوب توصیف کرده، حماس را نماینده قانونی مردم فلسطین خوانده و همچنین از سیاست‌های عربستان و آمریکا در خاورمیانه انتقاد کرده بود.

مقامات قطری سپس با بیان این که خبرگزاری دولتی هک شده، تصریح کردند که اظهارات آل ثانی جعل شده است. اما این اظهارات نتوانست بسیاری را متقاعد کند و تنش بین دوحه و ریاض ادامه یافت.

احمد قاسم خان به سه دلیل تنش‌های کنونی در منطقه خلیج‌فارس اشاره کرد و گفت که این سه دلیل عبارتند از حمایت قطر از اخوان‌المسلمین، اظهارات اخیر امیر قطر و همچنین رویکرد آشتی‌جویانه‌ای که این کشور در قبال ایران در پیش گرفته تا فشارهای عربستان سعودی را مهار کند.

وی درباره این رویکرد آشتی‌جویانه قطر با ایران گفت: «این در واقع مانوری با هدف تضعیف دیپلماسی عربستان و اتحاد ضدایرانی است که در خلیج فارس به وجود آمده است».

یک کارشناس دیگر خاورمیانه به اسپوتنیک گفت که گرم شدن روابط ایران و قطر به نفع سوریه است. وی توضیح داد: «سوریه نیز از این نزاع میان عربستان و قطر تأثیر می‌پذیرد زیرا روابط گرم میان قطر و ایران می‌تواند به روابط حسنه (قطر) با سوریه منجر شود. در چنین شرایطی، قطر گروه‌ها و سازمان‌هایی را که در سوریه مورد حمایت قرار می‌دهد، ترک می‌کند».

وی ادامه داد: «از آنجایی که اردن تا حد زیاد مواضع قطر را دنبال می‌کند، این مسئله می‌تواند رویکرد منفعل‌تری در قبال سوریه اتخاذ کند».

این تحلیلگر این احتمال را رد نکرد که عربستان نیز اقداماتی را علیه قطر صورت دهد. وی اعلام کرد که ممکن است ریاض از واشنگتن بخواهد که به دوحه اعمال فشار کند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: قطر ، عربستان ، چالش دیپلماتیک ,



بازدید : 727
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: پاسخ جالب وزیر خارجه قطر به هجمه رسانه‌های سعودی با کلام امام علی(ع)

وزیر خارجه قطر که کشورش از چند روز پیش به دلیل سخنان منتسب به امیر قطر درباره ایران، هدف هجمه رسانه‌های سعودی و اماراتی قرار گرفته، پاسخ جالبی داد.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد بن عبدالرحمن» وزیر خارجه قطر در واکنش به هجمه رسانه‌های سعودی و اماراتی علیه کشورش به بیان کلامی از امام علی بن ابی طالب(ع) بسنده کرد.

وی در صفحه توییتر خود این کلام امام علی (ع) را منتشر کرد که فرمودند:«کل جراحة فلها دواء... و سوء الخلق لیس له دواء» (هر زخمی درمانی دارد اما بد خلقی درمان ندارد).

هفته گذشته به دنبال برگزاری اجلاس عربی –اسلامی و آمریکایی در ریاض تحت عنوان مبارزه با تروریسم، خبرگزاری قطر مطالبی را منتسب به امیر قطر درباره حمایت از ایران، حزب‌الله و حماس منتشر کرد که به دنبال آن تنشی در روابط بین عربستان و چند کشور عربی با قطر بوجود آمد.

گفته می‌شود کشورهای عربستان، بحرین، مصر و امارات برخورد خوبی با امیر قطر در این اجلاس نداشته‌اند و بشدت نزد دونالد ترامپ بدگویی دوحه را کرده‌اند.

عربستان و متحدانش به دولت امریکا گفته‌اند که دوحه در حال حمایت از تروریسم است و همچنان از جماعت اخوان المسلمین حمایت می‌کند.

دیدار ترامپ و تمیم در ریاض نیز دیدار گرم و صمیمانه‌ای نبود و ترامپ هم از تمیم خواسته که کشورش در مبارزه با تروریسم فعال باشد.

از طرفی دیگر سران امارات نیز در ریاض در حاشیه اجلاس با ترامپ، اصلا با تمیم صحبت نکرده‌اند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: قطر ، عربستان ، چالش دیپلماتیک ,



بازدید : 784
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: داعش در سوریه شکست خورد، اما همچنان خطرناک است

نماینده سازمان ملل در امور سوریه گفت که داعش با شکست در برابر ارتش سوریه اراضی تحت اشغال خود در این کشور را از دست داده است، اما همچنان خطرناک است.

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نماینده سازمان ملل در امور سوریه امروز(دوشنبه) طی سخنانی اعلام کرد که مذاکرات آستانه باعث شد که درگیری‎ها در سوریه کاهش یابد؛ هر چند توافق آتش بس در برخی مناطق کاهش تنش نقض شده است.

استیفان دی میستورا گفت: داعش اراضی تحت اشغال خود در سوریه را از دست داده و متحمل شکست شد، اما همچنان خطرناک است.

وی افزود: از طرف‌های درگیر در سوریه می خواهیم که برای رسیدن به کمک‌های انسانی به همه مناطق این کشور تلاش کنند.

دی میستورا تاکید کرد که این سوری‌ها هستند که باید قانون اساسی را تدوین کنند و من در مذاکرات اخیر ژنو از طرفین مذاکره‎کننده خواستم که پرونده قانون اساسی را در مذاکرات ژنو مورد بحث و بررسی قرار دهند.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه از معارضان سوری خواست تا در شکل واحد جمع شوند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سازمان ملل، دی‎میستورا ، اذعان به شکست داعش در سوریه ,