<حمله جهانی از 11 محور علیه ملت مظلوم یمن/ آیا دیپلمات‌های ایرانی بر سر یمن معامله می‌کنند؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 402
نویسنده : کامران وزیری

 

هادی محمدی

دیپلماسی کشورمان نباید بعنوان بخشی از پازل برنامه‌ریزی شده غربی عمل نماید، بلکه با استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی باید جلوی اقدامات ضد انسانی که از طریق یک جنگ جهانی بر مردم یمن تحمیل شده را بگیرد.

انتصاب نماینده انگلیسی دبیر کل سازمان ملل به جای «ولد شیخ» که از توانمدی‌های سیاسی و تجربه‌ی دیپلماتیک و زیرکی‌های هوشمند برخوردار است، بخشی از راهبرد مرحله‌ای که پس از شکست‌های بن سعود و بن زاید برای به تسلیم وادار کردن مردم یمن برنامه ریزی شده است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: یمن , تکرار مظلومیت شیعیان بعد از 1400 سال ,



بازدید : 379
نویسنده : کامران وزیری

نیروهای ارتش سوریه درصدد هستند با پاکسازی کامل دشت «الغاب» و شهر راهبردی «جسرالشغور»، امنیت را به مناطق شمال شرق استان لاذقیه بازگردانند.

به گزارش مشرق، با آزادسازی تمامی مساحت تحت اشغال گروه های تروریستی در پایتخت سوریه و پاکسازی قریب الوقوع معدود نقاط آلوده در شمال استان حمص و جنوب استان حماه، نیروهای سوری و مقاومت خود را برای انجام عملیات بزرگ در شمال آماده می کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت عملیات بزرگی را برای پاکسازی مناطق تحت اشغال گروه های تروریستی در استان ادلب و  استان حماه آغاز می کنند.

به گفته منابع میدانی، ارتش سوریه کاروانی از نیروها و تجهیزات سنگین خود را به پایگاه نظامی «جورین» در شمال غرب استان حماه انتقال داده است و در انتظار شروع فرمان عملیات هستند.

پاکسازی شهر راهبردی «جسر الشغور» در جنوب غرب استان ادلب و آزادسازی دشت «الغاب» در شمال غرب استان حماه در دستور کار نیروهای ارتش سوریه قرار دارد که یکی از سخت ترین عملیات ها به شمار می آید.

نقشه میدانی شمال غرب سوریه
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

نیروهای ارتش سوریه درصدد هستند با پاکسازی کامل دشت «الغاب» و شهر راهبردی «جسرالشغور»، امنیت را به مناطق شمال شرق استان لاذقیه بازگردانند و فشار را بر تروریست ها در مجور جنوبی و مرکزی استان ادلب افزایش دهند.

شهر راهبردی «جسر الشغور»، شاهرگ حیاتی عناصر تروریستی از استان های ادلب و حلب به سمت استان لاذقیه و شمال غرب استان حماه است و همین مسئله اهمیت آزادی این منطقه را چندین برابر کرده است.

به گزارش مشرق، روستاهای حومه جسرالشغور سال ۹۲ سقوط کردند و عناصر تروریستی در چند مرحله شانس خود را برای اشغال این شهر آزمایش کردند و در نهایت اردیبهشت ماه سال ۹۴ موفق به تصرف شهر شهر راهبردی جسرالشغور شدند.

پیشتر در روند سقوط دومینوار مواضع ارتش، گروه های تروریستی توانسته بودند مناطق مرکزی استان ادلب را به همراه دهها شهرک و روستای دیگر به اشغال خود دربیاورند و نقش منجی را برای مردم این استان بازی کنند.

با آزادسازی این دو منطقه مهم و راهبردی، تحرکات تروریست‌ها از شمال تا جنوب استان ادلب و شمال استان حماه (شهرک‌های خان شیخون، کفرنبل) به طور کامل رصد می‌شود و همین مسئله می تواند مقدمه ای برای پاکسازی این مناطق باشد.

در حال حاضر، حدود  ۴۵ درصد از مساحت دشت «الغاب» در شمال غرب استان حماه و در نزدیکی مرزهای شمال شرق استان لاذقیه در اشغال گروه های تروریستی است و شمارش معکوس برای آزادسازی این منطقه مهم آغاز شده است.

به گزارش مشرق، در مقطع فعلی دو گزینه پاکسازی مناطق شمالی (ادلب و حماه) و آزادسازی استان های جنوبی (درعا) برای ارتش سوریه وجود دارد و باید منتظر ماند در روزهای آینده پیشروی از کدام محور آغاز می شود.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سوریه، خط مقدم جبهه مقاومت ,



بازدید : 449
نویسنده : کامران وزیری

 

یمن

در تجاوز ائتلاف امارات و سعودی به بندر الحدیده و تلاش برای محاصره دریایی ملت یمن، مجموعا سه کشور خارجی و ۴ جناح داخلی مزدور یمنی حضور دارند و از ۴ محور می‌خواهند استان الحدیده را به اشغال خود درآورند.

سرویس جهان مشرق -  چهارده روز قبل، عملیات گسترده ائتلاف کشورهای متجاوز امارات وعربستان و مزدوران آن‌ها در یمن برای محاصره دریایی جنبش انصار الله عملیات «الرعد الاحمر» را به هدف اشغال بندر الحدیده آغاز کردند.

ترکیب نیروهای حاضر در این عملیات نشان می‌دهد فرمانده واقعی آن امارات می‌باشد که بعد از شکست موقت در پروژه اشغال جزیره سقطری، در این عملیات قصد دارد سیطره خود بر مرزهای دریایی یمن را تکمیل و تثبیت دارد.

از نکات جالب توجه این است که در این عملیات، نیروهای مزدور وابسته به منصور هادی رئیس مخلوع یمن حضور ندارند! منصور هادی که تحت تکفل آل سعود در جده زندگی می‌کند، با طرح‌های تجزیه‌طلبانه امارات مخالف است و این مخالفت در جریان عملیات جزیره سقطری به بالاترین سطح رسید! در مقابل امارات نیز اجازه حضور مزدوران وابسته به منصور هادی را در این عملیات نداد.

دومین غائب بزرگ این عملیات، مجموعه گروه‌های شبه نظامی (تروریستی) سلفی به ویژه نیروهای نزدیک به «جماعت اصلاح» (اخوان المسلمین) و گروه‌های «کتائب حسم» و «کتائب ابو العباس» هستند که به نظر می‌رسد غیبت آنان به دو عامل مهم یعنی بدبینی امارات و نگرانی‌های بازماندگان جناح علی عبدالله صالح بازمی‌گردد.

در میان گروه‌های سلفی مسلح فعال در جبهه تعز، تنها گروه تروریستی «کتائب ابی العباس» با امارات دارای روابط حسنه بوده و بقیه گروه‌ها – به ویژه بعد از بحران اخیر حوزه خلیج فارس و تشدید اختلاف میان ابوظبی و دوحه – در تعز با نیروهای جنوبی و مزدوران امارات دارای اختلافات شدید می‌باشند؛ به طوری که یکی از اولویت‌های جدی عربستان، مهار دامنه اختلاف میان نیروهای نزدیک به امارات و مسلحین سلفی از طریق تطمیع و تهدید است. در مورد کتائب ابی العباس نیز به نظر می‌رسد امارات ترجیح می‌دهد همزمان جبهه نبرد در شرق تعز با جدیت دنبال شود و به همین جهت، به این گروه تروریستی دستور داده تا بر جبهه تعز تمرکز کند.

در تجاوز ائتلاف امارات و سعودی به بندر الحدیده و تلاش برای محاصره دریایی ملت انقلابی یمن، مجموعا سه کشور خارجی و ۴ جناح داخلی مزدور یمنی حضور دارند و از ۴ محور می‌خواهند استان الحدیده را به اشغال خود درآورند.

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , حوادث , امنیتی , مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: یمن , تکرار مظلومیت شیعیان بعد از 1400 سال ,



بازدید : 454
نویسنده : کامران وزیری



بازدید : 444
نویسنده : کامران وزیری
جمرایا سوریه

«جمرایا» در شمال استان دمشق در سال‌های گذشته هدف نخست جنگنده‌ها و موشک‌های رژیم صهیونیستی بوده است؛ اما چرا «جمرایا»...؟ 

رژیم صهیونیستی در دو سال گذشته به تعداد و شدت حملات هوایی خود علیه مواضع نیروهای ارتش سوریه افزوده و تلاش کرده از وضعیت فعلی به بهترین شکل برای تضعیف دولت مرکزی استفاده کند.

حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه تا قبل از شروع بحران برای صهیونیست ها بسیار دشوار و سخت بود اما جنگ سخت و سنگین ۷ ساله با گروه های تروریستی باعث شده زمینه برای حملات هوایی صهیونیست ها فراهم شود.

 

ادامه مطلب:

 

http://javaninews.ir  

 


:: موضوعات مرتبط: امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سوریه , خط مقدم جبهه مقاومت ,



بازدید : 316
نویسنده : کامران وزیری



بازدید : 333
نویسنده : کامران وزیری

نوآم چامسکی، زبان‌شناس و نظریه پرداز آمریکایی، در گفتگو با خبرگزاری راشا تودی گفت با اینکه ارتش آمریکا تاکنون از قدرت نظامی و اقتصادی ضعیفی رنج نبرده است، مواضع انزواگرایانه و خصمانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در سطح بین الملل این کشور را تضعیف می‌کند. 

این فیلسوف و دانشمند سیاسی مشهور آمریکایی در یک برنامه در بخش اسپانیایی راشا تودی توضیح داد ادعاهای رئیس جمهور آمریکا مبنی بر «عظیم‌تر، قدرتمند و نیرومندتر کردن کشورش» کاملا بی‌اساس است. 

چامسکی در این مصاحبه گفت: «آمریکا در زمان ریاست جمهوری ترامپ، در حال تضعیف و کم‌اثر شدن است. آمریکا اکنون از درون در حال فروپاشی است. این کشور در حال از دست دادن تمام قدرت و اعتبار بین المللی خود است و به سوی نابودی جهان پیش می‌رود».


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: چامسکی، آمریکا، فروپاشی از درون! ,



بازدید : 348
نویسنده : کامران وزیری

فرماندهان نظامی آمریکا طی نشستی که در هاوایی برگزار شد، سناریو‌های مختلف مراحل اولیه حمله این کشور به کره شمالی را بررسی کردند.

در نخستین ساعت‌های جنگ احتمالی با کره شمالی، هزاران سرباز آمریکایی کشته خواهند شد به نقل از اسپوتنیک، فرماندهان نظامی آمریکا که برای بررسی چشم انداز حمله احتمالی آمریکا به کره شمالیتشکل جلسه داده بودند، اعلام کردند تنها در ساعات اولیه حمله به کره شمالی که می تواند به یک درگیری تمام‌عیار طولانی مدت تبدیل شود، دست کم 10 هزار سرباز آمریکایی کشته خواهند شد.

در ادامه مطلب آمده است: نیویورک تایمز روز چهارشنبه گزارش داد فرماندهان نظامی آمریکا در نشستی طقبه بندی شده که در هاوایی برگزار شد، به بررسی سناریوهای مختلف مراحل اولیه حمله این کشور به کره شمالی پرداختند. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد این نشست و تمرینات متعاقب آن به این معنا نیست که کاخ سفید تصمیم گرفته است با کره شمالی وارد نبرد شود.

http://javaninews.ir


:: موضوعات مرتبط: امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: امریکا ، کره شمالی ، چالشی سخت!!! ,



بازدید : 352
نویسنده : کامران وزیری

 احمد نجفی کارگردان سینما، شب گذشته در اعتراض به وضعیت نمایش فیلمش، درب شورای صنفی نمایش را گِل گرفت.

عکاسان و فیلمبرداران هم برای تهیه گزارش و ثبت این اقدام عجیب، در محل حضور یافتند.

احمد نجفی درب شورای صنفی نمایش را گِل گرفت! + فیلم

احمد نجفی درب شورای صنفی نمایش را گِل گرفت! + فیلم

احمد نجفی درب شورای صنفی نمایش را گِل گرفت! + فیلم

 http://javaninews.ir/ 


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سینمای ایران , فیلم سینمایی , عصبانیت احمد نجفی ,



بازدید : 356
نویسنده : کامران وزیری

کارشناس مسائل بین الملل گفت: سرکوب داعش توسط ایران باعث عصبانیت عربستان و رژیم صهیونیستی شده است.

شکست بزرگترین گروه تروریستی در جهان با دستان انقلاب ایرانجعفر قنادباشی   با اشاره اتهام زنی نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان به ایران در نشست مونیخ ، اظهار کرد: سعودی‌ها همواره با اصل انقلاب ایران مشکل داشته‌اند و مدعی هستند که سال 1979 (1357 شمسی) که این انقلاب به وقوع پیوسته تاکنون منطقه با ناآرامی مواجه شده و این درحالی است که جمهوری اسلامی ایران بیشترین نقش را در ایجاد امنیت در منطقه غرب آسیا طی 4 دهه گذشته داشته است.

وی با اشاره به اینکه اظهارات عادل الجبیر مبنی بر اینکه ما زمانی با ایران روابط خوبی برقرار می‌کنیم که آنها دست از انقلاب بردارند، افزود: اظهارات نماینده عربستان در اجلاس مونیخ همسو با مواضع رژیم صهیونیستی برای خدشه دار کردن نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین الملل , ,