<در آستانه پیروزی راهبردی و تاریخی جدید قرار داریم/ به سوریه نمی رفتیم لبنان به عراق جدید تبدیل می‌شد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1060
نویسنده : کامران وزیری
 
دبیرکل حزب الله لبنان با قریب الوقوع خواندن پیروزی سوریه بر محور جنگ افروزان منطقه ای و بین المللی و گروههای تروریستی مزدور آنها تاکید کرد رفتن حزب الله به سوریه بسیار ضروری و واجب بود، چرا که اگر به سوریه نمی رفتیم، لبنان به عراق دوم تبدیل می شد.
 

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله تاکید کرد تهدید برخی گروه های تکفیری به هدف قرار دادن مجالس عاشورایی نه فقط انگیزه ما را برای مشارکت فعال و سازمان یافته در این مجالس بیشتر می کند، بلکه سبب تاکید ما بر سخنان وحدت آفرین اسلامی و مخالفت با هرگونه سخنان مذهبی و طایفه ای خواهد شد.

روزنامه السفیر نوشت سید حسن نصرالله در دیدار مسئولان برپایی مجالس سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از آنها خواست با شعار هیات منا الذله با خطر بزرگی که محیط مقاومت را با خودروهای بمبگذاری شده هدف قرار می دهد، مقابله کنند.

نصرالله تاکید کرد باید فرصت را از تمام کسانی که برای ضربه زدن به ضاحیه و مردم آن تلاش می کنند، گرفت. وی خاطر نشان کرد مقاومت از زمان آغاز، تا کنون، الگوی پیشرفته ای به جهان ارائه کرده است.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد فداکاریهای ما در راه عزت و سربلندی کشور و امت ما متوقف نخواهد شد.

وی این مسئله را یادآوری کرد که پیروزی مقاومت در جنگ جولای 2006، لبنان را حفظ کرد، در جولای 2006، جهان علیه مقاومت توطئه کرد و برخی بر شکست مقاومت شرط بندی کردند و برخی نزدیک بود با کشتی بیایند و ما را به عنوان افراد تحت پیگرد به گوانتانامو ببرند، اما در پایان، پیروزی از آن حزب الله شد که به یک قدرت منطقه ای تبدیل شده است که همه بر روی آن حساب باز کرده اند.

نصرالله به اوضاع سوریه اشاره کرد و گفت آنچه برای سوریه برنامه ریزی شده، بزرگتر و گسترده تر از آن چیزی است که حزب الله در جولای 2006 طرح کرده بودند و مسئله سوریه فراتر از اصلاحات و تغییر است.

رهبر مقاومت لبنان افزود توطئه ای برای سرنگونی نظام سوریه و حذف گزینه های سیاسی اش که آن را در کنار مقاومت فلسطین و لبنان قرار داده است، وجود دارد و ما به همین سبب در کنار نظام سوریه قرار گرفتیم.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد بخش اعظم برنامه های آنها علیه سوریه با وجود تلاش برخی کشورهای منطقه و مانع تراشی آنها در مسیر حل سیاسی بحران، خنثی شد.

وی خاطر نشان کرد سوریه قطعا از این بحران گذر خواهد کرد و در نهایت، بحران این کشور از راه سیاسی حل خواهد شد، به ویژه اینکه محور جنگ علیه سوریه به بن بست رسیده است و می توانیم بگوییم که ما اکنون در دقایق پایانی پیش از پیروزی تاریخی و راهبردی جدید قرار داریم.

نصرالله تاکید کرد رفتن حزب الله به سوریه بسیار ضروری و واجب بود، چرا که اگر به سوریه نمی رفتیم، لبنان به عراق دوم تبدیل می شد، به دلیل اینکه تنها در ماه گذشته در عراق،900 نفر بر اثر انفجار 300 دستگاه خودرو بمبگذاری شده یا عملیات انتحاری کشته و صدها نفر دیگر زخمی شدند.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: حزب ا , , , , جبهه مقاومت , نبرد سوریه ,



بازدید : 1214
نویسنده : کامران وزیری
نیروهای حکومت بحرین نمادهای عاشورا را در مناطق مختلف این کشور مورد تعرض قرار دادند.

صراط: به نقل از پایگاه شبکه خبری العالم ، نظامیان رژیم آل خلیفه با حمله به نمادهای عاشورای حسینی در مناطق مختلف بحرین، تابلو و بنرهایی که روی آن تصاویر عاشورا درج شده بود، پاره کرده و از بین بردند.

سایت جمعیت وفاق بحرین نوشت: همزمان با آغاز مراسم ماه محرم الحرام، نیروهای آل خلیفه همچنین تدابیر شدید امنیتی را در مناطق مختلف بحرین اتخاذ کرده‌اند و مانع برگزاری مراسم عزاداری حسینی می‌شوند.

در مقابل، مردم بحرین نیز آرام ننشسته و ضمن برگزاری مراسم عزاداری برای سرورآزادگان جهان و خاندان مطهرش در مناطق مختلف این کشور، علیه اقدامات ضد دینی و ضد انسانی رژیم آل خلیفه دست به تظاهرات مسالمت آمیز می‌زنند که نظامیان بحرینی نیز با استفاده از گازهای سمی به عزاداران حمله کرده و مانع از برگزاری مراسم عزاداری حسینی می‌شوند.

همچنین جمعیت معارض الوفاق بحرین در بیانیه ای، احضار شهروندان این کشور از سوی دستگاه‌های امنیتی رژیم آل خلیفه را به دلیل عزاداری برای امام حسین (ع) و خاندان مطهرش، اقدامی طایفه‌ای و خطرناک توصیف کرد.

در این بیانیه تاکید شده است: شهروندان بحرینی به علت نصب پرچم و نمادهای مربوط به عاشورا حسینی بر بام منازلشان با اقدام طایفه‌ای خطرناک و عبور آشکار از قانون رژیم آل خلیفه مواجه شده‌اند، اقدامی که به طور آشکارا نادیده گرفتن آزادی های دینی، شخصی و عقیده‌ای و در جهت انتقام از ملتی است که خواهان آزادی، دمکراسی و پایان دادن به استبداد است.

جمعیت الوفاق افزود: حکومت آل خلیفه در حالی به پرچم‌های عزاداری حمله می‌کند که مضامین آن علیه هیچ مذهب یا طایفه‌ای نیست، بلکه در آنها بر وحدت و همبستگی بین همه گروه‌های جامعه تاکید شده است.

وفاق همچنین اقدامات غیر قانونی رژیم آل خلیفه را در این خصوص محکوم و خواستار توقف تجاوزاتی شد که تلاش می‌شود جنبه قانونی به آن داده شود در حالی که با قانون فاصله زیادی دارد.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: قانون درست این است که آزادی‌ها و مراسم‌های دینی مردم به رسمیت شناخته شود نه اینکه آنها را مصادره کنند و با استفاده از زور از شهروندان انتقام بگیرند و آنها را با انواع ابزارهای ظالمانه به علت مواضع شان در مخالفت با دیکتاتوری و درخواست برای رسیدن به دمکراسی واقعی که مردم منبع قدرت باشند، مجازات کنند.


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: بحرین،جنایت،وحشی گری حکومت،سکوت جامعه جهانی،نقض حقوق بشر ,



بازدید : 1019
نویسنده : کامران وزیری
 
 

منابع آگاه سوری گزارش دادند که با توجه به خشم آمریکا از اظهارات اخیر رئیس سازمان اطلاعات عربستان درباره قطع روابط امنیتی با واشنگتن، کری در سفر خود به ریاض از دیدار با بندر بن سلطان سر باز زده است.

خبرگزاری فارس: خشم آمریکا از عربستان/کری از دیدار با «بندر بن سلطان» سر باز زد

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس منابع آگاه سوری به روزنامه «السفیر»، لبنان گزارش دادند که  «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در سفر روز یکشنبه خود به ریاض از دیدار با «بندر بن سلطان» رئیس سازمان اطلاعات عربستان سر باز زده و تنها با «ملک عبدالله» پادشاه عربستان و «سعود الفیصل» وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرده است.

این منابع گزارش دادند که آمریکا از اظهارات اخیر «بندر بن سلطان» و تهدید به توقف همکاری‌های امنیتی با واشنگتن بعد از انصراف آمریکا از حمله نظامی به سوریه، خشمگین شده است.

نهادهای امنیتی آمریکا همچنین از رویکرد این شاهزاده عربستانی در سوریه انتقاد کرده و آن را احمقانه توصیف کرده‌اند و تأکید کرده‌‌اند که استراتژی بندر بن سلطان با حمایت از گروه‌‌هایی که جزئی از «القاعده» به شمار می‌آیند، منافع آمریکا را تهدید می‌کند.

در همین راستا منابع آمریکایی نیز گزارش دادند که حضور بندر بن سلطان به چالشی در روابط ریاض و واشنگتن تبدیل شده و پرونده سوریه از این به بعد به صورت مستقیم در دست پادشاه و وزیر خارجه عربستان خواهد بود.

هفته گذشته وزیر خارجه آمریکا برای قانع کردن طرف‌های درگیر در بحران سوریه برای برگزاری نشست ژنو2 به خاورمیانه سفر کرده بود.

 جان‌کری برای ترمیم روابط واشنگتن و ریاض که در برخی از پرونده‌های منطقه به تنش گرائیده، به عربستان سفر کرده بود.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: آمریکا،عربستان،دوروی سکه ,



بازدید : 1032
نویسنده : کامران وزیری

رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان می‌گوید ریاض تصمیم داشت با رد کرسی شورای امنیت به سازمان ملل بفهماند که این شورا نیازمند اصلاح است.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ترکی الفیصل، رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان و برادر سعود الفیصل، وزیر خارجه این کشور در گفتگو با واشنگتن پست مسائل مهم منطقه‌ای از جمله رد کرسی شورای امنیت از سوی ریاض،‌ سوریه، فلسطین و ایران را به بحث گذاشت. وی اتهامات بسیاری را متوجه کشورهای منطقه و از جمله ایران کرد.

آنچه در ذیل می آید مشروح این مصاحبه است:

 *شورای امنیت*

 واشنگتن پست: چه کسی در عربستان تصمیم گرفت کرسی شورای امنیت سازمان ملل را رد کند؟

ترکی الفیصل: این همواره ملک عبدالله است که در عربستان در آخر تصمیم نهایی را می‌گیرد اما این تصمیم تفننی و یا آنگونه که برخی از روزنامه‌ها توصیف کردند از روی آزردگی خاطر نبود بلکه یک تصمیم مطالعه شده و بررسی شده بود.

 واشنگتن پست: پادشاهی عربستان تبلیغات زیادی را برای کسب این کرسی انجام داده بود و بسیاری از مردم از تصمیم رد این کرسی شگفت زده شدند.

ترکی الفیصل: برخی از دولت‌ها تصمیم‌هایی را می‌گیرند که همه از علت آن آگاه نیستند. ‌آنگونه که من فکر می‌کنم این تصمیم بر اساس وضعیت شورای امنیت سازمان ملل و به ویژه در خصوص مساله سوریه بوده است اما البته این تنها علت نیست. شما همچنین مساله عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای و مساله فلسطین را دارید که از سال 1947 وجود داشته است. این سه مساله منجر به این تصمیم شد و عربستان احساس کرد که با نپذیرفتن این کرسی به شورای امنیت می‌فهماند که لازم است خود را اصلاح کند.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سوریه , نبرد با ترورریسم , نقش عربستان ,



بازدید : 1100
نویسنده : کامران وزیری

در یک سال گذشته سازمان اطلاعاتی ارتش سوریه موفق شده است تعداد ۵۰۰ تن از جنگجویان تروریست را پس از شناسایی کامل از درون گروه کشته و تعداد زیادی از انبارهای مهمات را منفجر کند.

خبرگزاری فارس: دستگاه اطلاعاتی ارتش سوریه پرچمدار مبارزه با تروریسم است

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، ارتش سوریه که ده‌ها سال خود را برای جنگ کلاسیک با ارتش اسرائیل آماده نگه داشته بود، بیش از دو سال است وارد جنگی نامتقارن با افراطیون سلفی و مزدوران آمریکایی-اسرائیلی شده و در این مدت از شوک اولیه خارج و با کنترل بحران، اوضاع را روز به روز بهتر مدیریت می‌کند.

نفوذ ماموران ارتش سوریه به درون گروههای مسلح

در همین رابطه دستگاه اطلاعاتی ارتش سوریه توانسته است افرادی را در میان معارضان  مسلح نفوذ داده و آنها از درون همین گروه ها مدیریت خود را به ثمر می رسانند.

هلاکت 500 جنگجوی نشان شده از درون گروه

در یک سال گذشته سازمان اطلاعات ارتش سوریه موفق شده است تعداد 500 تن از جنگجویان تروریست را با شناسایی کامل و نشان شده از درون گروه کشته و تعداد زیادی از انبارهای مهمات را منفجر نمایند.

هدف اصلی این تیم‌های نفوذی، تروریست‌های غیر سوری است که در خاک این کشور به اعمال غیر انسانی دست می زنند.

یکی از فرماندهان اطلاعاتی سوری ضمن تأیید این خبر در همین راستا گفت: جنگی جهانی در ابعاد تروریستی علیه سوریه آغاز شده که در این زمان بر هر سوری شرافتمند واجب است که از سرزمین و آرمان مقاومت در برابر این تروریست ها دفاع کند.

چندی پیش نیز روزنامه گاردین با چاپ گزارشی از تحولات سوریه اذعان کرد که افراد مسلح و سلفی از 83 کشور جهان وارد سوریه شده‌اند تا در جنگ علیه مردم، ارتش و نظام سوریه شرکت داشته باشند.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سوریه , تروریسم , شورش سلفیون , اقتدار بشار اسد ,



بازدید : 1074
نویسنده : کامران وزیری

یکی از نمایندگان کُردتبار مجلس ترکیه تأکید کرد در حالی که دیوار برلین فرو ریخته و دنیا علیه احداث دیوار شرم در قدس به پا خاسته، احداث دیوار حائل توسط دولت آنکارا در مرز سوریه ننگ بزرگی محسوب می شود.

خبرگزاری فارس: دیوار حائل در مرز سوریه، دیوار شرم و ننگ بزرگی است

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در  آنکارا، واکنش مردم ترکیه و به خصوص کُردهای این کشور نسبت به احداث دیوار حائل در نوار مرزی سوریه و در محور «نوصیبین – قامشلی» رفته رفته گسترده تر می‌شود و تاکنون عده زیادی از سیاستمداران و نویسندگان رسانه ها در ترکیه مخالفت خود را با احداث این دیوار مطرح ساخته اند.

در همین راستا جمعی از مخالفان احداث این دیوار از جمله خانم عایشه گوک هان که هفته گذشته نیز در گفت‌وگو با فارس به تشریح دلایل مخالفت خود پرداخته بود، از چند روز پیش تاکنون در نقطه صفر مرزی با سوریه اعتصاب غذا کرده اند.

احمد ترک، نماینده کُردتبار مجلس ترکیه از حزب صلح و دمکراسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به تشریح دیدگاه های خود در زمینه احداث دیوار حائل توسط دولت اردوغان در نوار مرزی سوریه در منطقه نوصیبین پرداخت.

دیوار حائل در مرز سوریه، دیوار شرم است

احمد ترک احداث این دیوار را که آن را دیوار شرم نامید، عاملی در راستای بروز وجهه ای نامناسب از دولت ترکیه در افکار عمومی منطقه و جهان دانست.

وی گفت در حالی که دیوار برلین فرو ریخته شده و دنیا علیه احداث دیوار شرم در قدس به پا خاسته، احداث دیوار حائل توسط دولت آنکارا در مرز سوریه ننگ بزرگی محسوب می شود.

احمد ترک با مغایر دانستن احداث این دیوار با دمکراسی و ارزش های انسانی هشدار داد که این امر باعث ایجاد این فکر در بین کردهای ترکیه می شود که دولت آنکارا دیگر اهمیتی به انتظارات آنان نمی دهد.

این نماینده مجلس ترکیه در ادامه تصریح کرد که در بحث پذیرش کردها به صورتی عادلانه و در چارچوب حقوق مساوی با سایر شهروندان ترکیه، طرف برنده دولت آنکارا خواهد بود و در این صورت ترکیه تبدیل به بازیگری مهم در منطقه استراتژیک خاورمیانه شده و قادر به کمک در حل مشکلات منطقه می شود.

احمد ترک در ادامه خاطرنشان کرد ولی احداث این دیوار نشان می دهد که دولت ترکیه به جای حل مسئله کردها در تلاش برای نابودی این قوم است، اما دولت ترکیه باید بداند که کردها دیگر گول بازی های آنان را نمی خورد.

جبهه ‌النصره بلای جان ترکیه می شود

 احمد ترک در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: کردها در خاورمیانه بازیگری مهم بوده و قدرت تعیین و تغییر سرنوشت خاورمیانه را دارا هستند.

وی افزود: درحالی‌که کردهای سوریه برای آزادی خود مبارزه می کنند، دولت ترکیه برای تباه کردن آینده کردها از گروه تروریستی جبهه النصره حمایت کرده و به روز آنان آغوش گشوده است. دولت ترکیه امروز برای نابود کردن کردها از جبهه النصره بهره برداری می‌کند، ولی فردا همین گروه تروریستی بلای جان ترکیه خواهد شد.

این مقام ترکیه‌ای در پایان از اعتصاب غذای مخالفان این دیوار در نقطه صفر مرزی حمایت کرد.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ترکیه , سوریه , ایجاد دیوار حائل ,



توییت عاشورایی وزیر خارجه ترکیه
نوشته شده در 14 / 8 / 1392
بازدید : 1076
نویسنده : کامران وزیری

 

احمد داوود اوغلو وزیر خارجه دولت لاییک و سنی ترکیه در مطلبی که دیشب توییت کرد، از واقعه عاشورا با عنوان مظلومیتی فراموش‌ناشدنی یاد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از الف، داوود اوغلو ابتدا در یک توییت سال نوی عربی را که با آمدن محرم آغاز می‌شود تبریک گفت و در پیامی دیگر درباره واقعه عاشورا نوشت: Dünyanın her yerinde mazlumların dertleriyle dertlenenlerin ne Muharrem'i ne de Kerbela'yı unutması mümkün

در هر جای جهان با دردها و مظلومیت هر دردمندی همدردی کنی، باز هم محرم و کربلا قابل فراموش شدن نیست.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: واقعه محرم،عاشورای حسینی،ترکیه،داووداوغلو ,



بازدید : 1442
نویسنده : کامران وزیری

یکی از نمایندگان حزب مخالف جمهوریخواه خلق ترکیه هشدار داد ترکمن‌های سوری که از ترکیه به سوریه بازگشته‌اند، در معرض قتل عام توسط تروریست‌های جبهه النصره قرار دارند.

خبرگزاری فارس: ترکمن‌های سوریه در معرض قتل عام توسط النصره هستند

 «رفیق ار ییلماز»  نماینده مجلس ترکیه از حزب جمهوریخواه خلق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آنکارا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت که ترکمن‌های روستای یایلاداغ سوریه که از ترکیه به سوریه و به روستای خود بازگشته‌اند، با اشغال روستای خود توسط تروریست‌های جبهه النصره مواجه شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد برخی از ترکمن‌ها که با اعمال خشونت تروریست‌های مذکور روبرو شده‌اند، بار دیگر مجبور به بازگشت به ترکیه شده اند.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ترکیه , سوریه , تروریسم , بنیادگرائی , کشتار , النصره , تهدید ترکمن ها ,



بازدید : 1427
نویسنده : کامران وزیری
 
 

تعدادی از شبکه‌های اجتماعی در سوریه عکسی از «ریاض الاسعد» فرمانده ارتش آزاد سوریه پخش کرده‌اند که حاکی از کشته شدن اوست.

خبرگزاری فارس: روسیا الیوم از کشته شدن فرمانده «ارتش آزاد» سوریه خبر داد

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه شبکه خبری «روسیا الیوم»، تعدادی از شبکه‌های اجتماعی سوری عکسی از «ریاض الاسعد» فرمانده ارتش آزاد سوریه منتشر کرده‌اند که این تصاویر نشان می‌دهند وی کشته شده است.

این منابع افزودند: ریاض اسعد به همراه تعداد دیگری از نیروهای ارتش آزاد در اثر حمله هوایی هواپیماهای ارتش سوریه به منطقه «ربیعه» کشته شده است.

ریاض الاسعد چند ماه پیش در شهر دیر الزور هنگام بازدید از تعدادی از گردان‌های ارتش آزاد پای راست خود را از دست داده بود.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سوریه،تروریسم،هلاکت فرمانده تروریستها ,



بازدید : 1764
نویسنده : کامران وزیری

هیچ کس هنوز نمی‌داند که ریشه بسیاری از بیماری‌ها مانند: ایدز، بیماری لژیونری، هپاتیت سی، جنون گاوی، ویروس‌های عامل خونریزی، تب لاسا، سندرم خستگی مزمن و ده‌ها بیماری دیگری که هیچگاه منشاء آن مشخص نشده را می توان در آزمایشگاه‌های سری ایالات متحده آمریکا کشف کرد.

خبرگزاری فارس: آمریکا چگونه مردم جهان را بیمار می‌کند؟/ با جنایت‌های میکروبی آمریکا آشنا شوید+ تصاویر

 

به گزارش  خبرگزاری فارس، با نزدیک شدن به سالروز 13 آبان، شور و احساسات ضدآمریکایی مردم ایران دوباره عرصه ظهور پیدا می می کند.

عملکرد دولتمداران آمریکا طی 35 سال گذشته از انقلاب اسلامی ایران همواره ذهنیتی منفی از این کشور را در ذهن مردم ایران باقی گذاشته است.

روایت جنایات آمریکا علیه مردم ایران بدون شک سیاهه ای طولانی خواهد شد، سیاهه ای که ترور، تجاوز، تحریم و حمایت از مخالفان انقلاب تنها بخش کوچکی از آن خواهد بود.

اما در این میان مطرح کردن یک سوال و پاسخ آن می تواند ماهیت دولت آمریکا را بیشتر نمایان کند؛ «آیا آمریکا تنها به ایران ظلم کرده است؟»

بدو ن شک پاسخ این سوال جواب های بیشماری در افغانستان و عراق دارد، کشورهایی که نزدیک به 10 سال در اشغال آمریکا قرار داشته و مردم آن طعم خشونت آمریکایی ها را درک کرده اند.

در همین حال کشورهای بسیاری در سراسر جهان وجود دارند که حداقل یکبار طعم وحشی گری از نوع آمریکایی را چشیده اند.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: جادوی حماسه , جنایات آمریکا ,