<ارتش سوریه کنترل کامل «السفیره» را به دست گرفت
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1416
نویسنده : کامران وزیری
 

نیروهای ارتش سوریه کنترل کامل شهر «السفیره» در «ریف حلب» را به دست گرفتند.

 
خبرگزاری فارس: ارتش سوریه کنترل کامل «السفیره» را به دست گرفت

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از دمشق، نیروهای ارتش سوریه شهر السفیره واقع در شمال سوریه را که از اهمیت راهبردی برخوردار است، به طور کامل در اختیار گرفتند.

نیروهای ارتش شب گذشته مواضع تروریست‌ها در السفیره را زیر آتش توپخانه خود گرفتند تا جایی که آنان مجبور به عقب‌نشینی شدند.

این در حالی است که تروریست‌ها پیش از این با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بودند که به دلیل خودداری «ارتش آزاد» از شرکت در نبرد با ارتش سوریه در السفیره، از این شهر عقب‌نشینی می‌کنند.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: جبهه مقاومت،سوریه،شکست تروریسم ,



بازدید : 1522
نویسنده : کامران وزیری

جادوی حماسه به نقل از شیعه آنلاین: اخبار رسیده از عربستان سعودی حاکی از آن است که مقامات ارشد رژیم آل سعود دستور داده اند که حکم اعدام صادر شده در حق آیت الله شیخ "نمر باقر النمر" هفته آینده اجرا شود.

در همین راستا شبکه القطیف در صفحه اجتماعی خود با انتشار خبری در این باره نوشت: اخبار و اطلاعات دریافتی از ریاض پایتخت سعودی حاکی از آن است که به دستور مقامات ارشد و امنیتی آل سعود، شیخ نمر روز دوشنبه هفته آینده اعدام خواهد شد.

این شبکه در ادامه مطلب خود نوشت: اطلاعات بیشتری در این باره در دست نیست.

گفتنی است، بدون در نظر گرفتن درستی یا نادرستی این خبر، به نظر می رسد با توجه به اینکه عربستان سعودی از بهبود نسبی رابطه جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا به شدت ناراحتی و ناراضی است، در یک ماه اخیر چندین اقدام و موضع گیری اتخاذ کرده که نشان دهنده خشم شدید آل سعود از این وضعیت است.

لغو سخنرانی نماینده عربستان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، و بعد از آن انتقاد شدید اللحن مقامات سعودی از آمریکا بخاطر تغییر موضعش در سوریه، سپس نپذیرفتن کرسی شورای امنیت سازمان ملل متحد از سوی عربستان و چندین موضع دیگر، اثبات کننده این خشم آل سعود است.

از سوی دیگر بعد از عملیات تروریستی چند روز گذشته گروهک تروریستی "جیش العدل" در سراوان در جنوب شرقی ایران، برخی رسانه های داخلی انگشت اتهام را به سوی دستگاه امنیتی آل سعود نشانه گرفتند و علت انجام این عملیات را انتقام گیری از جمهوری اسلامی ایران عنوان کردند.

به نظر می رسد در صورت درستی خبر اعدام آیت الله نمر، عربستان سعودی می خواهد با این کار از شیعیان جهان به طور کلی و شیعیان عربستان به طور خصوصی تر، انتقام بگیرد.

شایان ذکر است، نزدیک به دو سال از ربودن آیت الله شیخ "نمر باقر النمر" رهبر انقلاب شیعیان عربستان سعودی می گذرد. در حالی که او در زندان به سر می برد، چند ماه پیش همسرش درگذشت و نیروهای امنیتی سعودی حتی اجازه حضور وی در مراسم خاکسپاری همسرش را به او ندادند.

ناگفته نماند در طول این مدت، نیروهای امنیتی آل سعود انواع شکنجه های بدنی و روحی - روانی را بر آیت الله نمر اعمال کردند. در جریان این شنکجه ها، دندان های آیت الله نمر، بازو و ران وی شکسته است.
 

 


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: جادوی حماسه،عربستان،شیخ نمر،ظلم وهابی،آل سعود=آل یزید ,



بازدید : 1427
نویسنده : کامران وزیری
 

وزیرخارجه اسبق آمریکا روز سه‌شنبه با حضور در کاخ کرملین، با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 
خبرگزاری فارس: «کسینجر» با «پوتین» دیدار کرد/اعطای نشان افتخاری به وزیر خارجه اسبق آمریکا+عکس

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «هنری کسینجر» وزیر خارجه اسبق و یکی از برجسته‌ترین دیپلمات‌های آمریکایی که به تازگی به روسیه سفر کرده، روز سه‌شنبه در کاخ کرملین با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

کسینجر که همچنان به عنوان یکی از مشاوران دستگاه سیاست خارجی آمریکا به شمار می‌آید، در این سفر از آکادمی دیپلماتیک روسیه نیز نشان افتخاری دریافت کرده است.

پوتین در این دیدار، کیسینجر را فردی «فراتر از یک بازنشسته نهادهای دیپلماتیک» توصیف کرده و گفت وی تقریبا تمام عمر خود را در عرصه سیاست جهانی فعال بوده است.

کیسینجر نیز ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با پوتین، بر ضرورت روابط مستحکم مسکو واشنگتن تاکید کرده است. وی همچنین از پوتین خواسته است نقطه نظرات خود در مورد مسائل جهانی را مطرح کند تا وی آن‌ها را به «بالاترین مقامات ایالات متحده» انتقال دهد.

 


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: جادوی حماسه،پوتین ،کیسینجر ,



بازدید : 1579
نویسنده : کامران وزیری

مجله فوربس رئیس جمهور روسیه را به عنوان پرنفوذترین فرد جهان معرفی کرد.

خبرگزاری فارس: پوتین جای اوباما را در صدر فهرست پرنفوذترین افراد جهان گرفت

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبری ریانووستی، مجله فوربس روز چهارشنبه در تازه‌ترین گزارش خود «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را به عنوان پرنفوذترین فرد کره‌زمین معرفی کرد.

بر این اساس پوتین توانست جای «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا را که پیشتر این سمت را در اختیار داشت بگیرد.

فوربس اعلام کرد پوتین که سال گذشته رده سوم را در این رده‌بندی در اختیار داشت، سیطره دیپلماتیک خود را در بحران سوریه و همچنین موضوع «ادوارد اسنودن» از افسران اطلاعاتی آمریکا که به روسیه پناهنده شد نشان داد.

فوبس اعلام کرد: پوتین سیطره یکپارچه خود را بر روسیه و همچنین در عرصه جهانی نشان داد.

مجله آمریکایی «فارین پالیسی» نیز پوتین را به عنوان پرنفوذترین مرد جهان معرفی کرده است.

در لیست 72 نفری فوربس 3 شهروند روسی دیگر وجود دارند که در این میان «دیمیتری میدویدیف» نخست وزیر روسیه در جایگاه پنجاه‌وسوم و «آلیشر عثمانوف» مرد ثروتمند روسی در جایگاه شصت‌وسوم قرار دارد. همچنین «ایگور سچین» رئیس یکی از شرکت‌های نفتی روسیه برای نخستین بار در جایگاه شصتم قرار گرفت.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: روسیه،پوتین،آمریکا،اوباما ,



بازدید : 1514
نویسنده : کامران وزیری

دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار داشت: عربستان به علت تحقق نیافتن اهدافش در سوریه بسیار ناراحت است. جبهه ای که بدنبال سرنگون کردن نظام سوریه بود همه کاری کرد اما موفق نشد.

خبرگزاری فارس: نصرالله: جبهه عربی و غربی در سوریه شکست خورد/درخواست از ایران برای ورود در پرونده امام موسی صدر 

به گزارشفارس، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که به مناسبت بیست و پنجمین سال تاسیس بیمارستان رسول اعظم(ص) در ضاحیه بیروت برگزار شد، درباره تحولات داخلی لبنان و منطقه سخنرانی کرد.

سیدحسن نصرالله که سخنانش به طور مستقیم از شبکه خبری المنار پخش شد در ابتدای سخنانش با تجمید از اقدامات موسسه رسول اعظم(ص) آن را یکی از نهادهای مقاومت دانست و تاکید کرد که این موسسه مقاومت و درد و رنج آن را همراهی کرد.

سید حسن نصرالله همچنین از ملت و مقاومت لبنان و خانواده شهدا و مجروحان و ایثارگران ستایش کرد.

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران , لبنان , حزب ا , , , , سیدحسن نصرا , , , ,



بازدید : 1434
نویسنده : کامران وزیری

 ˈدیک چنیˈ معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا از آنچه به عنوان ˈنفوذ رو به ضعفˈ آمریکا در خاورمیانه یاد نمود، انتقاد و تصریح کرد: ˈمتحدان ما در منطقه دیگر روی ما حساب نمی کنند، به ما اعتماد ندارند و دشمنان ما نیز دیگر از ما نمی ترسند.ˈ

 

چنی در گفت وگو با شبکه ˈای بی سیˈ آمریکا اظهارداشت که اگر آمریکا در سال 2007 میلادی به تاسیسات هسته ای سوریه حمله می کرد امروز به عنوان عاملی بازدارنده در برابر ایران عمل می کرد و آمریکا را در روند مذاکره با ایران در جایگاه بهتری قرار می داد! در نهایت، این اسرائیل بود که برنامه هسته ای سوریه را از بین برد.

وی افزود: ˈ اگر ما هفت سال پیش راکتور سوریه را از بین می بردیم، امروز مذاکرات موثر و کاراتری با ایرانی ها داشتیم. آنها(ایران) باید به این نتیجه برسند که ما جدی هستیم.ˈ

معاون رییس جمهوری سابق آمریکا که به جنگ طلبی شهره است، همچنین گفت که او نسبت به حل و فصل مساله هسته ای ایران از طریق مذاکره و توانایی دولت ˈباراک اوباماˈ در تحقق اهداف خود در زمینه متوقف کردن برنامه هسته ای تهران تردید دارد.

چنی که از دست اندرکاران بزرگ شرکت نفتی هالیبرتون است و در خاورمیانه نیز فعال می باشد ، افزود: ˈچندان اطمینان ندارم که این دولت(اوباما) بتواند از طریق مذاکره به توافقی برسد. من با دوستانم در منطقه گفت وگو کردم، من بیشتر آنها را می شناسم، آنها از این بیم دارند که درباره ایران نیز خط مشی مشابه سوریه در پیش گرفته شود. دولت باید واضح و شفاف حرف بزند.ˈ

وی گفت: چشم اندازی برای دیپلماسی وجود ندارد و من در کارآمدی دیپلماسی بسیار تردید دارم.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران،آمریکا،مذاکرات هسته ای ,



کباب ترکی در سوگ پدرش!/عکس
نوشته شده در 6 / 8 / 1392
بازدید : 1449
نویسنده : کامران وزیری
کباب تُرکی یا دونر کباب را دیگر خیلی‌‌ها در جهان می‌شناسند. تنها در آلمان  بیش از ۱۶ هزار مرکز عرضه،  روزانه ۴۰۰ تن کباب ترکی به فروش می‌رسانند. مرگ کسی که به عنوان مخترع کباب ترکی شناخته می‌شود حالا باعث شده خیلی‌ها نظرشان به تاریخ به وجود آمدن این غذا جلب شود.
 
 
مجله مهر: مانند هر مورد مشهور و پرفروش دیگری اختراع کباب ترکی هم مدعیان مختلفی دارد. قدیر نورمان اما یکی از مهمترین کسانی است که نامش به خاطر درست کردن این غذا مشهور شده و حالا مرگش در سن ۸۰ سالگی خیلی‌ از دوستداران کباب ترکی را ناراحت کرده است. نورمان که از سوی اتحادیه دونر کباب ترکیه نامش به عنوان مخترع کباب ترکی در سال ۲۰۱۱ تائید شده در آلمان به خاطر کهولت سن درگذشته است. قدیر نورمان از سال ۱۹۷۲ در آلمان غربی رستوران دار بود و خیلی زود متوجه شد که ساکنان برلین شلوغ نیاز به غذایی دارند که سریع آماده شود و بتوانند راحت با خودشان حمل کنند. به همین خاطر او درست کردن کباب ترکی را شروع کرد و این غذا خیلی زود در میان آلمانی‌ها و  بعد کشورهای دیگر محبوب شد. دونر در زبان ترکی به معنای چرخنده و چرخان است و به همین خاطر  غذایی که با بریدن گوشتی که با گردش دور آتش به حالت عمودی درست می‌شد نام دونر کباب را گرفت.
 
 
 
 

:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: کباب ترکی , دنرکباب ,



بازدید : 1505
نویسنده : کامران وزیری

 

خشم آلمان و برزیل از شنود مکالمات تلفنی رهبران خود توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، سبب شده است تا دیپلمات‌های این کشورها دست به اقدامات عملی در عرصه بین‌المللی برای مقابله با عملیات گسترده جاسوسی آمریکا بزنند.

به گزارش همشهری دیپلمات‌های برزیل و آلمان در سازمان ملل در حال مذاکره با همتایان خود از 19کشور دیگر برای تدوین پیش‌نویس قطعنامه‌ای در مجمع عمومی هستند که بر حق رعایت حریم خصوصی در ارتباطات الکترونیک تأکید می‌کند. با این حال، این قطعنامه که گمان می‌رود با اکثریت آرا در مجمع عمومی تصویب شود، الزام‌آور نخواهد بود و صرفاً اهمیتی نمادین از نظر پایبندی کشورها نسبت به رعایت حریم خصوصی در ارتباطات الکترونیک خواهد داشت. به نوشته سایت فارن پالیسی، انتشار اخبار مربوط به شنود مکالمات تلفنی آنگلا مرکل، ناباوری و عصبانیت گسترده اروپایی‌ها را به همراه داشته است که باور نمی‌کردند متحد قدیمی آنان، تلفن‌های سیاستمداری را که به قدرتمندترین فرد اروپا معروف است، شنود کرده باشد.

 


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: اتحادیه اروپا،اعتراض به جاسوسی آمریکا ,



بازدید : 1484
نویسنده : کامران وزیری

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که کاخ سفید در جلسه دستیاران سران کمیته‌های سنای آمریکا تلاش کرد قانونگذاران این کشور را متقاعد کند بسته جدید تحریم‌های شدید علیه ایران را به تاخیر بیاندازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کمیته بانکداری سنای آمریکا قرار بود ماه میلادی گذشته تحریم‌های جدید علیه ایران را به رای بگذارد، ولی آن‌ها تحت فشار دولت باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا که از آن‌ها خواست پیش از برگزاری مذاکرات هسته‌یی با ایران در ژنو این کار را نکنند، رای گیری را به تعویق انداختند.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران , آمریکا , لغو تحریم ,



بازدید : 1552
نویسنده : کامران وزیری
 
سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه انتصاب گزارشگر ویژه حقوق بشر را توهین به ملت بزرگ ایران است و آن را به رسمیت نمی شناسد، گفت: همانطور که قبلا نیز اعلام کرده ایم سازوکار انتصاب گزارشگر کاملا سیاسی بوده و نتیجه یک روند گزینشی است که توسط معدودی کشورهای خاص در شورای حقوق بشر دنبال می شود.
 

 به گزارش خبرگزاری مهر، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه گزارش در خصوص وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران را جهت دار و با انگیزه های سیاسی خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران در منطقه ای که از افراطی گری، خشونت و تروریسم رنج می برد، بعنوان محور ثبات منطقه و برپایه مردسالاری دینی و اعتدال مسئولانه با جامعه بین المللی تعامل سازنده دارد و نمی پذیرد گزارش های مغرضانه ملاک قضاوت وضعیت حقوق بشر در ایران قرار گیرد.

​مرضیه افخم با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران انتصاب گزارشگر ویژه حقوق بشر را توهین به ملت بزرگ ایران دانسته و آن را به رسمیت نمی شناسد، اضافه کرد: همانطور که قبلا نیز اعلام کرده ایم سازوکار انتصاب گزارشگر کاملا سیاسی بوده و نتیجه یک روند گزینشی است که توسط معدودی کشورهای خاص در شورای حقوق بشر دنبال می شود و ازاین رو گزارش تهیه شده نیز با انگیزه های سیاسی و کاملا غیر منصفانه به تشریح وضعیت حقوق بشر در ایران پرداخته است.

​سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اضافه کرد: گروههای تروریستی و خشونت طلب که دستشان به خون مردم بیگناه آلوده است عموما منابع تهیه این گزارش قرار گرفته اند وازاین رو گزارش مذکور فاقد اعتبار و وجاهت قانونی است.

​افخم خاطر نشان ساخت: تاثیرپذیری گزارشگران برخی رویکردها  و سیاست های مغرضانه مانع از درک عمیق و نگاه واقع بینانه و بیطرفانه به واقعیات و تحولات مترقی جمهوری اسلامی ایران شده است بطوریکه مشارکت بالا و کم نظیر مردم در انتخابات مهم ریاست جمهوری در خردادماه سال جاری دراین گزارش نادیده گرفته شده است


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران،حقوق بشر،احمدشهید ,