<قدرت‌نمایی موشکی سپاه در تنگه هرمز + تصاوير
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1005
نویسنده : کامران وزیری
رزمایش بزرگ پیامبر اعظم 9 : در این رزمایش با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار سرلشکر محمد‌علی جعفری فرمانده کل سپاه، سردار سرلشکر غلامعلی رشید جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار سرلشگر باقری معاون ارکان ستاد کل نیروهای مسلح، سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولین سپاه و ستاد کل نیروهای مسلح حضور دارند.

 این رزمایش با محوریت قرارگاه دریایی خاتم 2 برگزار می‌شود.

ماکت ناو آمریکایی با دو موشک بالستیک منهدم شد / پهپادهای هدف توسط 100 فروند شناور نیروی دریایی منهدم شد / فدوی:مین هایی داریم که آمریکایی ها تصور هم نمی کنند


:: موضوعات مرتبط: نظامی , علمی وفن آوری , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: رزمایش پیامبر اعظم (ص) ، اقتدار ملی ,



بازدید : 1029
نویسنده : کامران وزیری
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برنامه‌ریزی دقیق، ثبات در مدیریت و گفتمان‌سازی به منظور شناسایی و بروز استعدادهای برتر را از عوامل حفظ پیشرفت‌های صنعت نانو برشمردند و تأکید کردند: یکی از مهمترین عوامل استمرار پیشرفت‌ها، این است که اجازه ندهید انگیزه‌های سیاسی به درون فضاهای علمی و تحقیقاتی نفوذ کند.
 
خبرگزاری فارس: اجازه ندهید انگیزه‌های سیاسی به درون فضاهای علمی و تحقیقاتی نفوذ کند/ رشد علمی با شتاب روزافزون ادامه یابد

 

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(شنبه) از نمایشگاه دستاوردهای فناوری نانو در حسینیه امام خمینی(ره) به مدت «یک ‌ساعت‎ و نیم» بازدید کردند و از نزدیک در جریان تلاش‌ها و پیشرفت‌های علمی دانشمندان و محققان جوان کشور در بخشهای «نانو و بیوتکنولوژی» قرار گرفتند.
در جریان این بازدید که آقای دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس ‌جمهوری نیز رهبر معظم انقلاب را همراهی می‌کرد، آخرین دستاوردها و تولیدات محققان کشور در بخش نانو با قابلیت کاربرد در بخش‌های نانو مواد، دارو و درمان، نساجی، کشاورزی، آب، صنایعِ «نیروگاهی، ساختمان، نفت و انرژی و خودرو» به نمایش گذاشته شد و دست اندرکاران نمایشگاه، توضیحاتی بیان کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس در سخنانی در جمع استادان، محققان و دست‌اندرکاران صنعت نانو و بیوتکنولوژی، پیشرفت‌های بزرگ این صنعت را، نمونه و معیاری برای پیشرفت در بخش‌های مختلف کشور خواندند و خاطرنشان کردند: این پیشرفت‌ها نشان می‌دهد که تمرکز یک مجموعه‌ علاقه‌مند، دلسوز و متخصص در زمینه‌ای خاص، پیشرفتهای محسوس و جهشی را به ‌دنبال خواهد داشت.
رهبر انقلاب، لازمه تداوم پیشرفتها را، «حفظ عوامل پیشرفت» بیان کردند و در ادامه به تبیین عوامل پیشرفت‌های علمی به‌ ویژه در صنعت نانو پرداختند.
ایشان، «برنامه‌ریزی دقیق»، «ثبات در مدیریت» و «فرهنگ سازی و گفتمان سازی به منظور شناسایی و بروز استعدادهای برتر» را از جمله عوامل حفظ پیشرفتهای صنعت نانو برشمردند و تأکید کردند: یکی دیگر از مهمترین عوامل استمرار پیشرفتها، این است که اجازه ندهید انگیزه‌های سیاسی به درون فضاهای علمی و تحقیقاتی نفوذ کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «مغرور نشدن» و «قانع نبودن به وضع موجود و پیشرفت‌های حاصل شده» را از دیگر عوامل تداوم حرکت پرشتاب علمی خواندند و افزودند: درست است که امروز سطح استعداد جوانان ایرانی و آهنگ شتاب علمی کشور از متوسط دنیا بسیار بالاتر است و به‌عنوان نمونه ایران رتبه هفتم دنیا را در صنعت نانو دارد، اما به ‌دلیل عقب‌ماندگی تاریخی کشور در زمینه علم، باید رشد علمی با شتاب روزافزون ادامه یابد.
رهبر انقلاب در ادامه، به دشمنی قدرت‌های زورگو با ملت ایران به دلیل منش مستقل سیاسی و اجتماعی و فکری ملت اشاره کردند و گفتند: این دشمنی در عرصه‌های مختلف خود را بروز می‌دهد، بنابراین برای دستیابی به اقتدارِ لازم، باید روز به روز خود را قوی‌تر کنیم.
ایشان با اشاره به ضرورت «هدایت محصولات و دستاوردهای فناوری نانو به سمت تجاری‌سازی، و بازار مصرف، و تولید ثروت»، خاطرنشان کردند: یکی از عوامل مهم تضمین تداوم پیشرفتها در صنعت نانو این است که مردم، آثار کار علمی و تحقیقاتی شما را در محیط زندگی خود مشاهده کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به گزارش‌های موجود از فاصله بودجه دولتی صنعت نانو در ایران در مقایسه با برخی کشورهای دیگر فعال در این فناوری، خطاب به معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تأکید کردند به این موضوع، توجه بیشتری شود.


:: موضوعات مرتبط: علمی وفن آوری , بیانات مقام معظم رهبری , ,
:: برچسب‌ها: علم و فن آوری , نمایشگاه نانو , بازدد مقام معظم رهبری ,



بازدید : 1120
نویسنده : کامران وزیری

یک وبگاه آمریکایی در گزارشی با اشاره به گزارشاتی درباره عملیات‌های سایبری ایران نوشت که پلیس فدرال آمریکا از قدرت سایبری ایران می‌هراسد.

خبرگزاری فارس: «اف بی آی» از قدرت سایبری ایران می‌هراسد

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه «فودزیلا» در گزارشی تحت عنوان «اف بی آی» از ایران می‌هراسد به گزارش‌های اخیری اشاره کرد که هکرهای ایرانی یک حمله سایبری علیه آمریکا به راه انداخته است.

روز گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر آنکه اف بی آی مدعی شده که هکرهای ایرانی شرکت های دفاعی، آموزشی و انرژی ایالات متحده را مورد حمله قرار داده‌اند و ایرانی‌ها عملاً یک نبرد سایبری را بر ضد آمریکا به راه انداخته‌اند.

فودزیلا با اشاره به این مسئله ادامه داد که دولت آمریکا نگران است که شبکه‌های الکترونیکی این کشور در حملات سایبری هکرهای ایرانی هک شود.

این گزارش می‌افزاید، پلیس فدرال آمریکا موسوم به «اف بی آی» به تجار آمریکا هشدار داده است تا در مقابل عملیات‌های هکری ایران که پیمانکاران دفاعی، شرکت‌های انرژی و نهادهای آموزشی را هدف می‌گیرد، به حالت آماده باش درآیند.

شرکت امنیت سایبری «کلاینس» هفته گذشته هشدارهای مشابهی را صادر کرد. این شرکت بر این باور است که ایران سازمانهای زیرساختی مهم در سراسر جهان را هدف قرار داده است.

این شرکت مدعی شد که بیش از 50 قربانی عملیات سایبری تحت عنوان «عملیات ساطور» (Cleaver) در 16 کشور کشف شده است که یکی از این قربانیان آمریکا بوده است.

«استوارت مک کلور» مدیر اجرایی کلاینس می‌گوید که هشدار اف بی آی نشان یم‌دهد که کمپین حملات سایبری ایران احتمالاً بزرگتر از آن چیزی است که در تحقیقات این شرکت فاش شده است.


:: موضوعات مرتبط: علمی وفن آوری , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران مقتدر , قدرت سایبری ,



بازدید : 1043
نویسنده : کامران وزیری

شورای ملی ایرانی آمریکایی (نایاک) روز چهارشنبه به نقل از منابع دیپلماتیک جزئیاتی از تمدید برنامه اقدام مشترک را منتشر کرد.

خبرگزاری فارس: تبدیل 35 کیلوگرم از ذخایر 20درصد به سوخت و افزایش بازرسی‌ها/پرداخت 4.9 میلیارد دلار به ایران

 

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شورای ملی ایرانی آمریکایی (نایاک) روز چهارشنبه به نقل از منابع دیپلماتیک مفاد تمدید برنامه اقدام مشترک را منتشر کرد.

بنا بر ادعای این مجموعه، ایران در تمدید توافق ژنو متعهد شده است که در طول هفت ماه آینده، 35 کیلوگرم از مجموع 75 کیلو ذخایر اکسید اورانیوم با غنای 20درصد خود را به سوخت تبدیل کند.

همچنین قرار است میزان بازرسی‌ها از کارگاه‌های مونتاژ سانتریفیوژ ایران افزایش یابد. ایران همچنین اجازه بازرسی‌های سرزده را نیز به آژانس خواهد داد.

نایاک همچنین مدعی شده است که ایران پذیرفته برخی از فعالیت‌های تحقیقات توسعه را محدود کند؛ از جمله آن‌ها، تهران دیگر به سانتریفیوژ‌های IR-5 گاز تزریق نخواهد کرد.

در مقابل، گروه 1+5 متعهد شده است ظرف این مدت مجموعا 4.9 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را آزاد کند. همچنین موارد تحریمی تعلیق‌شده در توافق ژنو، از جمله تحریم بیمه، کشتی‌رانی، فلزات گرانبها، قطعات یدکی هواپیمای مسافربری و صنعت خودرو، همچنان معلق خواهد بود.

برنامه اقدام مشترک توافق موقتی بود که سال گذشته در شهر ژنو سوئیس میان ایران و اعضای دائم شورای امنیت به علاوه آلمان به دست آمد. طرفین روز دوشنبه در حالی مذاکرات را تا تیر ماه 94 تمدید کردند که بر اساس توافق ژنو قرار بود نهایتا تا سوم آذر به توافق نهایی دست یابند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , علمی وفن آوری , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران ، انرژی هسته ای ، مذاکرا 1+5 ، یک گام به عقب!؟ ,



بازدید : 1103
نویسنده : کامران وزیری

معاون وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که برداشته شدن کامل تحریم‌ها منوط به بازگشت برنامه هسته‌ای ایران به مراحل قبلی است و در صورت عدم توافق میان ایران و 1+5، همه ایران را مسئول خواهند دانست.

خبرگزاری فارس: شرمن: ایران به تعهدات خود در توافق ژنو عمل کرده است/مذاکرات کنونی بهترین فرصت توافق است/نمی‌دانم به توافق می‌رسیم یا نه/مسئولیت عدم توافق متوجه ایران است

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه (بامداد جمعه به وقت تهران) با حضور در نشستی که در مرکز مطالعات راهبردی و بین‌الملل در واشنگتن برگزار شد، در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5، سخنرانی کرد.

شرمن در ابتدای این نشست، برنامه هسته‌ای ایران را «یکی از بزرگترین چالش‌های دوران معاصر» توصیف کرد. وی با بیان اینکه هدف از نشست دو روزه واشنگتن بررسی راهبرد جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته‌ای است، گفت: «همانطور که می‌دانید مذاکرات ایران و 1+5، یا آنطور که دوستان اروپایی ما ترجیح می‌دهند، 3+3، در چه مرحله ای است و من نمی‌خواهم اینجا چیزی بگویم که مذاکرات را تضعیف کند».

این دیپلمات ارشد آمریکایی در خصوص همکاری‌ ایران با بازرسان بین‌المللی و سطح غنی سازی اورانیوم گفت که ایران در یک اقدام بی‌سابقه، به بازرسان اجازه دسترسی روزانه به تأسیسات هسته‌ای داده است و حتی توافق کرده که پیشرفت بیشتری در برنامه هسته‌ای خود نداشته باشد.

شرمن گفت که ایران با متوقف کردن توسعه ظرفیت غنی‌سازی خود، جلوی افزایش میزان هگزافلوراید اروانیوم را گرفته و دست از غنی‌سازی 20 درصدی هم کشیده است؛ «وندی شرمن» این اقدامات را «پیشرفتی چشمگیر» خواند که احتمال سر برآوردن یک ایران هسته‌ای را کم‌تر می‌کند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , علمی وفن آوری , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: انرژی صلح آمیز هسته ای , ایران , آمریکا , گام نهایی! ,



بازدید : 981
نویسنده : کامران وزیری
 

 

 هواپیمای فوق جاسوسی X-37B آمریکا پس از سپری کردن دو سال پرواز بر مدار زمین سرانجام در کالیفرنیا به زمین نشست.

 

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، این هواپیما از نوع بوئنیگ X-37B بوده و با هدف توانایی گشت زنی در مدار زمین طراحی و ساخته شده است.

هنوز جزئیات عملیاتی که این هواپیما به موجب آن دو سال در مدار زمین بوده فاش نشده اما آنچه مسلم است جاسوسی و جمع آوری اطلاعات اصلی ترین برنامه این هواپیما است که بعد از گذراندن بیش از 670 روز در فضا، در جنوب کالیفرنیا به زمین نشسته است.

این هواپیمای بی سرنشین که البته بیشتر شبیه فضاپیما است در 11 سپتامبر 2012 آخرین عملیات خود را آغاز کرده بود. در ابتدای سال جاری میلادی گزارش هایی در مورد این وسیله جاسوسی منتشر شده و اعلام شده بود که ممکن است هدف از ساخت آن آزمایش توانائی های فضائی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) بوده باشد.

پروژه X-37B ابتدا در ناسا شروع شد و سپس در سال 2004 به وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا منتقل شد. تست پرتاب X-37B در تاریخ هفتم آوریل 2006 در پایگاه نیروی هوایی ادواردز انجام گرفت. این پرنده بی‌خلبان مارس سال 2010 توسط نیروی هوایی آمریکا به طور جدی به جو فرستاده شد.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , علمی وفن آوری , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایالات متحده آمریکا , هواپیمای جاسوسی , X-37B , ماموریت سری ,



بازدید : 804
نویسنده : کامران وزیری

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه آغاز دوره جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، با صدور حکمی، بر مدیریت راهبردی چالش‌های حوزه فرهنگ با «استفاده کامل و کارآمد و هم افزا از همه فرصت ها و ظرفیت ها»، «مهار تهدیدها و آسیب ها با نگاه حکیمانه و معقول» و «مواجهه‌ی هوشمندانه با معارضه‌های مهاجمان و ستیزه گران» بعنوان تکالیف اصلی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ایشان همچنین ۷ اولویت کاری شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله پیگیری تصمیمات و مصوبات قبلی و اجرای سریع آنها، مواجهه فعال و مبتکرانه با جبهه بندی هواداران فرهنگ انقلابی و اسلامی و معارضان عنود آن، پیگیری جدی پیشرفت و شتاب حرکت علمی و فناوری، و تحول و نوسازی در نظام آموزشی و علمی کشور بویژه تحول در علوم انسانی را مشخص کردند و ۳ عضو حقوقی جدید را به مجموعه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی افزودند.

 

متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

 

 


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , علمی وفن آوری , بیانات مقام معظم رهبری , ,
:: برچسب‌ها: شورایعالی انقلاب فرهنگی , مقام معظم رهبری , ابلاغ اصول راهبردی فرهنگی ,



سرنوشت جهان !؟
نوشته شده در 25 / 7 / 1393
بازدید : 1104
نویسنده : کامران وزیری

قابل توجه مذاکره کنندگان با 1+5

 


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , علمی وفن آوری , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: مذاکرات 1+5،جادوی حماسه ,



به بابام بگید برگرده .... !!!
نوشته شده در 19 / 7 / 1393
بازدید : 444
نویسنده : کامران وزیری



بازدید : 1191
نویسنده : کامران وزیری
 
 
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی سیاستهای کلی «علم و فناوري» را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ کردند.
 

به گزارش خبرگزاری مهر، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی سیاستهای کلی «علم و فناوري» را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ کردند.

متن سیاستهای کلی علم و فناوري که به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده، به این شرح است:

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , علمی وفن آوری , بیانات مقام معظم رهبری , ,
:: برچسب‌ها: مقام معظم رهبری , ابلاغ سیاست‌های کلی «علم و فناوري» ,