<پشتیبانی از جبهه مقاومت، یکی از عرصه های سرافرازی ارتش است/ جانفشانی در همه میدان ها از ویژگی های ار
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1260
نویسنده : کامران وزیری

 

 

هفدهمین مراسم مشترک دانش‌آموختگی و تحلیف دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه) با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری،حضرت آیت‌الله العظمی خامنه ای در ابتدای ورود به میدان با حضور بر مزار شهیدان و قرائت فاتحه، یاد و خاطره مدافعان فداکار اسلام و میهن را گرامی داشتند.

فرمانده کل قوا سپس از یگان‌های مستقر در میدان سان دیدند و همچنین جانبازان سرافراز حاضر در میدان را مورد تفقد قرار دادند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای سپس در سخنانی، حفظ امنیت را مسئولیت مقدس و حساس نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برشمردند و با اشاره به طراحی دشمنان برای سلب امنیت از برخی کشورهای منطقه، گفتند: دلسوزان عراق و لبنان بدانند اولویت اصلی آنان، علاج ناامنی است و مردم این کشورها نیز بدانند مطالبات بحق آنها فقط در چارچوب ساختارهای قانونی قابل تامین است.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین بار دیگر مسئولان و مؤثران فکری و همچنین آحاد ملت را به هوشیاری در قبال تلاش برای تخریب محاسباتی آنان فراخواندند و تنها راه مقابله با آن را بصیرت دانستند و چند نکته مهم را نیز گوشزد کردند: باید به آینده و تحقق وعده های الهی امیدوار بود، نباید به دشمن اعتماد کرد، از تحرکات دشمن نباید لحظه ای غفلت کرد، به پیروزی ها غرّه نشویم، و نیروهای مسلح باید آمادگی لازم برای مقابله با فتنه را داشته باشند.

 


:: موضوعات مرتبط: نظامی , بیانات مقام معظم رهبری , ,
:: برچسب‌ها: ارتش جمهوری اسلامی ایران,مراسم دانش آموختگی دانشگاههای افسری ,



بصیرت
نوشته شده در 17 / 7 / 1397
بازدید : 1531
نویسنده : کامران وزیری



بازدید : 1479
نویسنده : کامران وزیری

رهبر انقلاب: اقتدار نیروهای مسلح دشمن را به عقب‌نشینی وا می‌دارد

image.png

فرمانده کل قوا در مراسم تحلیف و دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش در دانشگاه امام خمینی نیروی دریایی حضور یافتند.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا صبح امروز در شانزدهمین مراسم مشترک دانش آموختگی و تحلیف دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، لباس ارتش را لباسی مبارک و افتخار آفرین نامیدند و با اشاره به سیاستهای شرارت بار استکبار برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی در منطقه تأکید کردند: جمهوری اسلامی و ملت ایران با ایستادگی در مقابل امریکا ثابت کرده است اگر ملتی از اخم و تشر زورگویان نترسد و به توانایی های خود اعتماد و اتکا کند، ابرقدرتها را به عقب نشینی و شکست می کشاند.

در ابتدای این مراسم که در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) در نوشهر برگزار شد، حضرت آیت الله خامنه ای با حضور بر مزار شهیدان گمنام و قرائت فاتحه، به شهیدان سرافراز انقلاب و دفاع مقدس ادای احترام کردند.

رهبر معظم انقلاب سپس از یگانهای مستقر در میدان سان دیدند.

فرمانده کل قوا در این مراسم، حضور هزاران جوان رشید و مؤمن در دانشگاههای ارتش را موجب امیدواری بیشتر هر انسان خردمند به آینده ایران خواندند و افزودند: بار سنگین آینده‌ی روشن میهن عزیزمان بر دوش جوانان است و جوانان غیور ارتشی، یکی از بخشهای مهم و حساس این مسئولیت را بر عهده دارند.

ایشان ملت ایران را پرچمدار آزادگی و عدالت در جهان برشمردند و افزودند: نیروهای مسلح از چنین ملتی و چنین کشوری دفاع می کنند که باید این افتخار بزرگ را با همه وجود و با انگیزه های عمیق دینی و ملی ادامه دهند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مردمان بسیاری که در کشورهای مختلف دوستدار عدالتند اما راهی برای ابراز عدالتخواهی و آزادی از چنگ استکبار ندارند، افزودند: در چنین دنیایی، جمهوری اسلامی و ملت ایران با زبان رسا و بدون هیچ پنهان کاری، ایستادگی خود را درمقابل ظلم و استکبار ابراز می کند و همین مسئله علت اصلی دشمنی ظالمان جهانی با ملت بزرگ ایران است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به ناامنی و بی ثباتی در مناطق مختلف جهان بویژه منطقه غرب آسیا افزودند: استکبار و در رأس آن امریکای ظالم و ستمگر، منافع خود را در گرو ایجاد جنگ‌های خانگی، افزایش و توسعه فجیع فعالیت‌های تروریستی و درگیری‌های منطقه‌ای می‌بینند و متأسفانه برخی کشورهای منطقه به آن‌ها کمک می‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی جلوگیری از سربلند کردن یک قدرت اسلامی در منطقه را هدف امریکا و رژیم صهیونیستی خواندند و افزودند: آن‌ها می‌دانند که پیام جذاب اسلام دفاع از مستضعفین و محرومین است؛ بنابراین از شکل‌گیری قدرتی بر مبنای اسلام بیمناکند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ایستادگی مقتدرانه جمهوری اسلامی در مقابل استکبار را موجب شکست عمده اهداف ظالمان جهانی در منطقه برشمردند و خاطرنشان کردند: تحلیلگران سیاسی و هوشمندان عالم از این‌که ایران با اتکاء به خداوند و تکیه بر قدرت ملی، قدرتهای جهانی را در منطقه ناکام گذاشته است، شگفت زده‌اند و به این واقعیت اذعان می‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی، تهدید و اخم و تشر و قدرت نمایی در حرف و سخن را روش عمده قدرتهای ستمگر برای ترساندن ملتها خواندند و تأکید کردند: اگر ملتی از این روشها نهراسید و با شجاعت و اعتماد و اطمینان به توانایی های خود در راه حق و عدالت حرکت کرد، ابرقدرتها را وادار به عقب نشینی و شکست می کند.

ایشان جمهوری اسلامی را نمونه ای روشن از این واقعیت دانستند و خاطرنشان کردند: ۴۰ سال است ایران آماج خرابکاری‌های امریکا و همدستانش قرار دارد اما اکنون از نهالی کوچک به درختی برومند و پرثمر تبدیل شده و با وجود اکراه شدید و اقدامات فراوان مستکبران، دلهای ملتها را به پیام انقلاب جذب و جلب کرده و توطئه های امریکا را در منطقه به شکست کشانده است.

رهبر انقلاب اسلامی، سوریه، عراق و لبنان را نمونه‌هایی از شکست توطئه های امریکا در منطقه خواندند و افزودند: اینها نشانه هایی از قدرت پروردگار و صدق وعده های الهی است که می فرماید اگر خدا را یاری کنید، خدا شما را نصرت می دهد و ثابت قدم می دارد.

فرمانده کل قوا در بخش دیگری از سخنانشان نیروهای مسلح را به افزایش روزافزون ابتکارات، آمادگی ها و توانایی ها در میدانهای علمی، سازمانی، رزمی و پیشرفتهای گوناگون توصیه کردند و افزودند: براساس آیه شریفه قرآن هرچه می توانید بر قدرت خود بیفزایید که اقتدار شما دشمن را می ترساند و به عقب نشینی وا می دارد.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان همه مردم به ویژه جوانان را به مراقبت و جلوگیری از تأثیرگذاری وسوسه های دشمن در فضای عمومی زندگی توصیه کردند و افزودند: اجازه ندهید نفوذ دشمن درصفوف یکپارچه جوانان مؤمن اختلال ایجاد کند.

رهبر انقلاب تلاش‌های دشمنان در فضای مجازی و دیگر عرصه ها را مأیوسانه خواندند و افزودند: با وجود این دشمن به شدت در زمینه های مختلف فعال است که باید با هوشیاری، وحدت و تکیه بر خداوند در مقابل او ایستاد.

در این مراسم، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، به پاس خدمات شایسته و صیانت از مرزهای آبی کشور در مدت تصدی فرماندهی نیروی دریایی ارتش، به دریافت نشان درجه یک فتح از دست فرمانده معظم کل قوا مفتخر شد.

در این مراسم فرماندهان، استادان و دانش آموختگان نمونه ارتش جوایز خود را از دست فرمانده معظم کل قوا دریافت کردند و نمایندگان دانشجویان و دانش‌آموختگان نیز درجه و سردوشی دریافت کردند.

سپس گوشه هایی از آمادگی عملیاتی دانشجویان ارتش به نمایش درآمد و یگانهای حاضر در میدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.

همچنین در این مراسم امیرسرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش ضمن خیرمقدم، تأکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی، همراه و هم افزا با دیگر نیروهای مسلح در خط مقدم دفاع از عزت و شرافت ملت ایران قرار دارد.

ناخدایکم کریم مصدری فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نیز ازفعالیتهای دانشگاههای افسری ارتش گزارشی داد.

آخرین مرحله از شانزدهمین مراسم مشترک دانش آموختگی و تحلیف دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش به تمرین دریایی دانشجویی در حضور فرمانده کل قوا اختصاص داشت. در این تمرین ۸ مرحله ای در ساحل نوشهر،

دانشجویان سالهای دوم، سوم و چهارم گوشه هایی از آمادگی های خود را به نمایش گذاشتند.

در ادامه این مراسم در ارتباطی تصویری با ناو گروه ۵۶ مستقر در خلیج عدن، ناخدا دوم عرشه و ستاد ناصر رزاقی از اقدامات این ناو گروه، ایجاد فضای امن برای تردد کشتی ها در آبهای آزاد منطقه گزارش داد.

فرمانده کل قوا نیز با تقدیر و آرزوی توفیق بیشتر برای نیروهای مسلح ایران تأکید کردند: شما قادرید دریاهای اطراف ایران عزیز ما را با هوشمندی و شجاعت به امنیت کامل برسانید.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , نظامی , بیانات مقام معظم رهبری , ,
:: برچسب‌ها: ارتش ، نیروی دریایی، نیروی راهبردی ,



بازدید : 613
نویسنده : کامران وزیری
امیر سرتیپ نصیرزاده به فرماندهی نیروی هوایی ارتش منصوب شد

حضرت آیت الله خامنه‌ای روز یکشنبه 28 مردادماه در حکمی امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده را به فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

متن حکم فرمانده کل قوا به این شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده

بنا به پیشنهاد فرمانده کل آجا و نظر به تعهد و شایستگی و تجارب ارزنده، شما را به سمت فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم.

اهتمام به تربیت و بکارگیری مدبرانه خلبانان ورزیده و تجهیزات با توسعه نهضت قطعه‌سازی، به‌روزداری آموزش‌ها توأم با انتقال دانش علمی و فنی به قشر جوان، ارتقاء توان و آمادگی‌های رزم، و تعالی معنوی و بصیرتی و توجه به نیازهای معیشتی کارکنان با رویکرد ساخت نیروی هوایی تراز نظام و انقلاب اسلامی، در تعامل اثربخش و هم‌افزا با مجموعه بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و بخش‌های ذی‌ربط لشکری و کشوری مورد انتظار است.

از تلاش‌ها و خدمات ارزنده‌ی امیر سرتیپ حسن شاه‌صفی در دوره مسئولیت تشکر می‌کنم.

سعادت همگان را از خداوند متعال خواهانم.

سیّدعلی خامنه‌ای
28 مرداد 1397


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بیانات مقام معظم رهبری , ,
:: برچسب‌ها: ارتش جمهوری اسلامی ایران, نیروی هوایی،انتصاب امیرسرتیپ نصیرزاده ,



بازدید : 449
نویسنده : کامران وزیری

کاربران درخواست رهبری را با هشتگ به همه بگویید لبیک گفتند+ تصاویر

 در جدیدترین شماره نشریه "خط حزب الله" متعلق به پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای مطلبی با عنوان " به همه بگویید" در رابطه با پاسخ رهبری درباره برخی نگرانی‌ها نسبت به آینده آمده است:

اخیراً جمعی از فعالان فرهنگی خارج از کشور، دیداری با رهبر انقلاب داشتند که در خلال آن یکی از حضار، دغدغه و نگرانی علاقه‌مندان به انقلاب در آن سوی مرزها را از آینده بیان کرد. رهبر انقلاب در پاسخ به نگرانی این شخص فرمودند: "نسبت به اوضاع ما اصلاً نگران نباشند، هیچ‌کس هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، مطمئن باشند، هیچ تردیدی در این جهت وجود ندارد؛ این را به همه بگویید".

کاربران فضای مجازی هم با انتشار هشتگ #به _همه_ بگویید در تلاشند این سخن رهبری را به گوش جهانیان برسانند و  به منافقان، سلطنت‌طلبان، آمریکا و حامیانش بگویند هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

 


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , بیانات مقام معظم رهبری , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: انتشار هشتگ #به _همه_ بگویید ,



بازدید : 706
نویسنده : کامران وزیری
پاسخ کوبنده رهبر انقلاب در خصوص حکم شرعی اختلاف افکنی بین شیعه و سنی + فیلم

 مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی‌های خود با اشاره به حفظ اتحاد مسلمین جهان، بر لزوم وحدت بین شیعه و سنی تاکید کرده‌اند، موضوعی اساسی و مهم که از دیرباز یکی از راه‌های نفوذ دشمن بر مسلمین بوده و اهمیت آن در تمامی دوره‌های تاریخی به خوبی حس می‌شود.

تاکیدی که بطور قطع برگرفته از کلام نافذ و بصیرانه مولای متقیان،امیرالمؤمنین علی (ع) در گنجینه‌ گهربار نهج‌البلاغه است: پس بنگرید به آخر کارشان «قوم بنی اسرائیل» آن هنگام که بین آنها تفرقه افتاد، و مهربانی و الفت ها بهم خورد و سخنها و دلها مختلف و گروه گروه شدند و بجان هم افتادند و پراکنده گشتند و با هم جنگیدند، پس خداوند، لباس عزت را از تن آنها برکند و فراوانی نعمتش را از آنها گرفت و آنچه باقی مانده، سرگذشت آنان است تا مایه عبرت، عبرت گیرندگان شود.

 

بیانات سال 88 مقام معظم رهبری در جمع مردم سنندج است که در آن رهبر انقلاب با بیانی آشکار و رسا، حکم شرعی برهم زدن وحدت شیعه و سنی را اینگونه بیان می‌کنند: افرادی هستند که به بهانه مذهب، وحدت ملی ما را برهم می‌زنند، کسی که ندای تفرقه بین شیعه و سنی را سر می‌دهد. این افراد مزدور دشمند، چه شیعه باشند چه سنی.

 


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , بیانات مقام معظم رهبری , ,
:: برچسب‌ها: رهبر معظم انقلاب ، مخالفت با ایجاد تفرقه میان شیعه وسنی ,



بازدید : 756
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: قدرت‌های خارجی و رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد یک «اسرائیل جدید» در منطقه هستند/برگزاری همه‌پرسی در کردستان عراق خیانت به منطقه

حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای برگزاری همه‌پرسی در کردستان عراق را خیانت به منطقه و موجب تهدید آینده آن، خواندند و تأکید کردند: ایران و ترکیه باید در مقابله با این حادثه، هر اقدام ممکن را انجام دهند.

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی چهارشنبه(96/7/12) در دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه و هیئت همراه، با تأکید بر لزوم افزایش همکاری‌های اقتصادی دو کشور،  توافق و همکاری ایران و ترکیه در مسائل مهم دنیای اسلام را بسیار مهم و اثرگذار خواندند و با اشاره به منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی از برگزاری همه‌پرسی در منطقه کُردستان عراق، خاطرنشان کردند: آمریکا و قدرت‌های خارجی، غیرقابل اعتماد و به دنبال ایجاد یک «اسرائیل جدید» در منطقه هستند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به مشکلات جدی در جهان اسلام از شرق آسیا و میانمار تا شمال افریقا، گفتند: در مقابل این مشکلات، اگر ایران و ترکیه در مسئله‌ای به توافق دست پیدا کنند، آن توافق قطعاً محقق خواهد شد و نفع آن به هر دو کشور و به دنیای اسلام خواهد رسید.

ایشان با تأکید بر لزوم گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور، افزودند: متأسفانه با وجود ظرفیت‌های فراوان، سطح همکاری‌های اقتصادی در چند سال اخیر هیچ پیشرفتی نکرده و باید در این خصوص، بیش از پیش تلاش و فعالیت کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با ابراز خرسندی از همکاری‌های ایران و ترکیه در اجلاس آستانه و روند رو به بهبود قضایای سوریه در اثر این همکاری‌ها، افزودند: البته مسئله داعش و تکفیری‌ها به این شکل پایان نخواهد یافت و حل این مسئله، نیازمند یک برنامه بلندمدت و واقعی است.

ایشان در ادامه، برگزاری همه‌پرسی در کردستان عراق را خیانت به منطقه و موجب تهدید آینده آن، خواندند و با اشاره به عوارض درازمدت این اقدام برای همسایگان، تأکید کردند: ایران و ترکیه باید در مقابله با این حادثه، هر اقدام ممکن را انجام دهند و دولت عراق نیز باید در این قضیه به صورت جدی، تصمیم‌گیری و اقدام کند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، «همکاری، همفکری و تصمیم‌های واحد و جدی سیاسی و اقتصادی» از سوی ایران و ترکیه در مقابله با این قضیه را بسیار مهم دانستند و خاطرنشان کردند: نگاه آمریکا و دولت‌های اروپایی به این موضوع با نگاه ایران و ترکیه کاملاً متفاوت است و آمریکا مایل است که همواره یک عامل ایذایی علیه ایران و ترکیه در اختیار داشته باشد، بنابراین به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و مواضع آنها به هیچ‌وجه نمی‌توان اعتماد کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور ترکیه افزودند: همچنان که اشاره کردید، از حوادث اخیر در درجه اول رژیم صهیونیستی و بعد از آن، آمریکایی‌ها سود می‌برند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش دشمنان برای مشغول‌سازی ایران و ترکیه و دور کردن دو کشور از مسائل مهم منطقه، افزودند: قدرت‌های خارجی و بویژه رژیم صهیونیستی به‌دنبال ایجاد یک «اسرائیل جدید» در منطقه و بوجود آوردن وسیله‌ای برای اختلاف و نزاع هستند.

ایشان تأکید کردند: باید با نگاهی بلندمدت و راهبردی به قضایای اخیر، تصمیمات جدی و سریع گرفت و در قالب اقدام واحد، با این موضوع مقابله کرد.

در این دیدار که حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان نیز حضور داشت، «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه با تأکید بر لزوم ایجاد اتحاد قدرتمند بین ایران و ترکیه در منطقه، گفت: در مذاکرات با رئیس جمهور اسلامی ایران در خصوص سوریه و عراق توانستیم به جمع‌بندی برسیم.

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به لزوم اقدامات مشترک و همزمان ایران، ترکیه و عراق در مسئله کردستان عراق، گفت: بر اساس اسناد و شواهد غیرقابل انکار، آمریکا و اسرائیل در خصوص مسئله کردستان به یک توافق کلی رسیده‌اند و بارزانی با برگزاری همه‌پرسی، خطایی غیر قابل بخشش مرتکب شد.

اردوغان با بیان اینکه به‌جز اسرائیل، هیچ‌کس کردستان عراق را به رسمیت نشناخته است، گفت: همسایگان عراق، قطعاً نمی‌توانند این تصمیم را قبول کنند، بنابراین مسئولان کردستان عراق از این پس قدمی نمی توانند بردارند و راه رهایی نخواهند داشت.

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه آمریکا، فرانسه و اسرائیل می خواهند کشورها را در خاورمیانه تجزیه، و از این شرایط به نفع خود بهره برداری کنند، خاطرنشان کرد: آنها برای سوریه نیز همین نقشه را دارند و اتحاد و تصمیم واحد ایران و ترکیه در این خصوص بسیار مهم است.

اردوغان با تأکید بر لزوم افزایش همکاری‌های اقتصادی دو کشور تا سطح 30 میلیارد دلار، افزود: کارهای فراوانی وجود دارد که می‌توانیم با همکاری یکدیگر انجام دهیم اگرچه عده‌ای از گسترش این همکاری‌ها خوشحال نخواهند شد و تلاش خواهند کرد که این گام‌های مثبت را متوقف کنند.

رئیس‌جمهور ترکیه ابراز امیدواری کرد با برگزاری سالانه شورای راهبردی در ایران و ترکیه، تصمیمات و توافقات به طور جدی عملیاتی شود.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , بیانات مقام معظم رهبری , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران , ترکیه , شرکای راهبردی ,



بازدید : 917
نویسنده : کامران وزیری

سند 2030

شورای اطلاع رسانی دولت با صدور بیانه‌ای درباره سند 2030 تاکید کرد: فرمایشات و بیانات ارزشمند و حکیمانه مقام معظم رهبری در خصوص سند «چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰»، که در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ در دیدار با معلمان، مطرح شد از همان لحظه، مورد توجه و اهتمام جدی دولت قرار گرفت.

به گزارش ایسنا متن این بیانیه به شرح ذیل است:

فرمایشات و بیانات ارزشمند و حکیمانه مقام معظم رهبری در خصوص سند «چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰»، که در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ در دیدار با معلمان، مطرح شد از همان لحظه، مورد توجه و اهتمام جدی دولت قرار گرفت و ازطریق مرسوم و بنا به وظیفه، برخی شبهات مرتبط با آن را خدمت معظم له پاسخ گفته و بر طرف کردن سایر دغدغه های ایشان در خصوص این سند را نیز در دستور کار خود قرار داد.

با این همه متاسفانه برخی جریانات و گروه های سیاسی خاص، از فرصتِ همزمانی و قرابتِ فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری با فضای انتخابات ریاست جمهوری، نهایت سوء استفاده را بعمل آورده  و از آن دستاویزی سیاسی برای وارد آوردن فشار به دولت در ایام انتخابات و تخریب چهره آن خصوصا در میان قشر متدین و مذهبی کشور کردند، مانند انتشار شایعه پذیرش آموزش همجنسگرایی در مدارس و یا انتشار گسترده شایعه توزیع کتابی در خصوص آموزش های جنسی در نمایشگاه کتاب که همگی کذب محض بوده و با نیت تشویش اذهان عمومی و مکدر کردن خاطر مردم شریف و متدین ایران اسلامی علیه دولت تدبیر و امید بوده است.

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , بیانات مقام معظم رهبری , ,
:: برچسب‌ها: سند 2030 , ننگی بر پیشانی دولت یازدهم ,



بازدید : 948
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: حضور مردم سایه جنگ را از کشور رفع کرده، نه مسؤولین/ برای خدمت به طبقات ضعیف وارد میدان شوید/ جز با کار جهادی و انقلابی کشور به سامان نمی‌رسد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: گاهی می‌شنویم بعضی می‌گویند یا در گذشته گفته‌اند که وقتی ما آمدیم مسؤولیت پیدا کردیم، توانستیم سایه جنگ را از سر کشور رفع کنیم، اما این حرف‌ها درست نیست و واقعیت آن است که در تمامی سال‌های متمادی، حضور ملت در صحنه، موجب رفع سایه جنگ و تعرض از سر ایران شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه روز کارگر در دیدار هزاران نفر از کارگران و کارآفرینان، کارگری را مایه افتخار خواندند و با تأکید بر تأمین «امنیت شغلی و معیشتِ» جامعه کارگری افزودند: حضور کارگران و همه قشرهای ملت در صحنه همواره سایه جنگ و تعرض دشمنان را از سر ملت ایران کم کرده و در انتخابات پیش رو نیز هرکس، «کشور، نظام و امنیت» را دوست دارد در انتخابات شرکت کند زیرا این حضور تعیین کننده، شرّ دشمن را از سر کشور کم خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، محبت و معرفت و اظهار ارادت به آن حضرت را مایه افتخار ملت دانستند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، کارگر را «ستون فقرات اقتصاد و تولید» خواندند و افزودند: برای داشتن اقتصاد «پیشرفته و مستقل» و رونق اقتصادی باید به قشر کارگر اهمیت فراوان داد و اگر بخواهیم جامعه کارگری از امتیازات و حقوق شایسته برخوردار باشد، باید بر روی «تولید ملی» تکیه و تأکید کنیم.

رهبر انقلاب اسلامی، دلگرم شدن کارگران در جامعه را موجب سامان‌یافتن وضع اقتصادی دانستند و گفتند: مشکل اقتصاد کشور بدون راه‌حل نیست و گره‌ای نیست که بازنشدنی باشد و یکی از الزامات مهم در این گره‌گشایی، ملاحظه و رعایت حقوق کارگران است.

ایشان خاطرنشان کردند: جامعه کارگری باید احساس تکریم و احترام و سربلندی کند و قدر کار او دانسته شود و در این صورت، خستگی و بی‌حوصلگی و بی‌اعتنایی به کار وجود نخواهد داشت.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , بیانات مقام معظم رهبری , ,
:: برچسب‌ها: مقام معظم رهبری، روز کارگر، رهنمودهای انتخاباتی ,



بازدید : 915
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: آسوشیتدپرس: رهبر ایران رئیس‌جمهور آمریکا را به سخره گرفت/نیویورک تایمز: آیت‌الله خامنه‌ای با طعنه از ترامپ تشکر کرد

بیانات امروز مقام معظم رهبری بازتاب زیادی در رسانه‌های جهان داشته و اغلب با این تیتر منتشر شده است که «ترامپ چهره واقعی آمریکا را نشان داد.»

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بیانات امروز (سه‌شنبه) مقام معظم رهبری در مورد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا بازتاب زیادی در رسانه‌های بین‌المللی داشته است.

ایشان امروز ترامپ را نشان‌دهنده چهره واقعی ایالات متحده معرفی کردند. این بخش از بیانات رهبری به طور ویژه مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس خبر سخنرانی رهبری را با تیتر «رهبر ایران ترامپ "تازه‌کار" را به  سخره گرفت» منتشر کرده است.

این خبرگزاری نوشته است: «پس از آنکه ترامپ ایران را به ناسپاسی در برابر کاهش تحریم‌ها در دوران اوباما متهم کرد و وعده داد موضعی سخت در قبال ایران اتخاذ کند، رهبر ایران روز سه‌شنبه گفت رئیس‌جمهور ترامپ "تازه‌کار"، "چهره واقعی" ایالات متحده را به نمایش گذاشته است.»

آسوشیتدپرس با اشاره به تهدیدات ترامپ در پاسخ به آزمایش موشکی ایران، نوشته است که رهبر ایران با این اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا را «به سخره گرفت.»

روزنامه «نیویورک تایمز» هم این خبر را با این تیتر منتشر کرده است: «رهبر ایران با طعنه از ترامپ به دلیل نشان دادن "چهره واقعی" آمریکا تشکر کرد.»

این روزنامه نوشته است که رهبر ایران به بازداشت یک کودک پنج ساله در آمریکا هم اشاره کرده و آن را «معنی واقعی حقوق بشر آمریکایی» دانست.

شبکه «سی‌ان‌ان» هم در سایت خود به بازتاب بیانات مقام معظم رهبری پرداخته و نوشته است که رهبر ایران از ترامپ به دلیل «نشان دادن چهره واقعی ایالات متحده» تشکر کرد.

این شبکه نوشته است که این سخنرانی در بحبوحه بالا گرفتن تنش‌ها بین ایران و ایالات متحده از زمان روی کار آمدن ترامپ، صورت گرفته است.

خبر بیانات رهبری، در خبرگزاری رویترز هم با تیتر «رهبر ایران هشدار ترامپ در مورد  موشک‌ها را رد کرد» بازتاب یافته است.

این خبرگزاری نوشته است: «آیت‌الله علی خامنه‌ای با بیان اینکه رئیس‌جمهور ایالات متحده "چهره واقعی" فساد آمریکا را به نمایش گذاشته، هشدار دونالد ترامپ به ایران برای توقف آزمایش‌های موشکی را رد کرد.»

رویترز نوشته است که هرچند ترامپ در تبلیغات انتخاباتی از لغو برجام سخن گفته بود، اما حالا «رکس تیلرسون» وزیر خارجه منصوب او از لغو توافق هسته‌ای سخن نگفته و به بیان ضرورت «بررسی کامل» آن تأکید کرده است.

شبکه «الجزیره» انگلیسی هم در سایت خود، این خبر را با عنوان «آیت‌الله خامنه‌ای: دونالد ترامپ چهره واقعی ایالات متحده را نشان می‌دهد.»

در این خبر آمده است: «رهبر ایران از رئیس‌جمهور ایالات متحده به دلیل ممنوعیت مسافرت و تهدید ایران، انتقاد کرد.»

الجزیره همچنین نوشته است: «او این ایده را که باید از رئیس‌جمهور "باراک اوباما" متشکر بود، به سخره گرفت و گفت او کسی بود که "تحریم‌های فلج‌کننده" را علیه ایران اعمال کرد و با اقدامات ثبات‌زدا در عراق و سوریه، به شکل‌گیری داعش کمک کرد.»

شبکه «راشا تودی» هم نوشته است: «رهبر ایران آیت‌الله علی خامنه‌ای در اولین سخنرانی‌اش از زمان تحلیف دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده، گفت این سیاست‌مدار جمهوری‌خواه چهره واقعی آمریکا را به جهان نشان داده است.»

در بخش دیگری از این خبر آمده است که رهبر ایران از ابتدا به توافق هسته‌ای ابراز بدبینی کرده و پس از آن هم دولت آمریکا را به دلیل تداوم فشار به ایران مورد انتقاد قرار داده است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , بیانات مقام معظم رهبری , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: آمریکا ، ترامپ، ایران، مقام معظم رهبری ,



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 11 صفحه بعد