<اقدام شرافتمندانه سفیر زن استرالیا + عکس
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1094
نویسنده : کامران وزیری
 

سفیر استرالیا در بغداد ، پایتخت عراق، چندی پیش با حجاب کامل به شهر کربلای معلی سفر کرد.

 

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از شیعه آنلاین، اخبار رسیده از شهر کربلای معلی حاکی از آن است که خانم "لیندال ساکس" سفیر کشور استرالیا در بغداد پایتخت عراق، چندی پیش به شهر کربلای معلی سفر کرد و به زیارت سید و سالار شهیدان، حضرت أبا عبدالله الحسین و حضرت أبا الفضل العباس علیهما السلام رفت.

این تصویر مورد توجه شدید کاربران عرب زبان به ویژه در کشور عراق قرار گرفته و آن را به صورت گسترده در فضای مجازی و صفحات اجتماعی منتشر کرده اند.

همان طور که مشاهده می شود، این کاربران با نوشتن عبارتی در بالای تصویر، طعنه ای نیز به وهابیون زده و نوشته اند: "آیا این خانم سفیر از میلیون ها وهابی با شرف تر نیست؟!"

 


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سفیر ادیب ،احترام به حقوق مذاهب،شرافت اخلاقی ,



بازدید : 1000
نویسنده : کامران وزیری

امام جمعه موقت تهران روز 9 دی را روز افشای نفاق منافقین برخورد با ستون پنجم دشمن،‌حماسه ایمان‌،ولایت،‌عشق به امامت و حماسه ظهور برای براندازی فتنه غربی دانست

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در تجمع طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه استان تهران که صبح امروز در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد،افزود: انقلابی که براساس ولایت است الی‌الله قلمداد می‌شود و هدف آن تحقق آرمان‌های بلند دین و نجات بشر است از نفس عماره است. انقلاب ولای انقلابی توحیدی و در مقابل این انقلاب ،‌انقلابی قرار دارد که می‌خواهد یقین را به شک و تردید مبدل کند و انسجام امت توحیدی را از میان ببرد.

 وی ادامه داد: سران فتنه و دست‌اندرکاران شعله‌ور کردن آتش اشوب‌،‌اختلاف و فتنه آدم های هواپرست هستند و به جای این‌که خدای خود را تبعیت کنند از هوای‌شان تبعیت می‌کنند و نشانه این موضوع هم روشن است. انسانی که تابع خداست می‌داند که اسلام، اسلام سیاست‌، مدیریت و زندگی در ابعاد مختلف است و اگر اسلام دین سیاست است مدیریت اسلامی در آن پیش‌بینی شده است.

وی با بیان این‌که «تضمین جامعه توحیدی به غیر ولایت امکان‌پذیر نیست» خاطرنشان کرد: دیانت توحیدی در گرو تشکیل حکومت دینی با محوریت ولی فقیه است و کسی که با ولی فقیه مقابله می‌کند با امام زمان و همه ائمه و نماینده پیغمبر اکرم مقابله می‌کند.

 صدیقی خاطرنشان کرد: در مقابل این روند کسانی سعی دارند این محوریت را خارج کند سکولار تشکیل دهند و محوریت خدا را محو کنند بگویند خدا به بازار و وزارتخانه و ریاست جمهوری چه کار دارد در حالی که این موضوع خلاف نص صریح قرآن کریم است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: حماسه 9 دی , اوج دلبستگی به ولایت فقیه , نابودی نقشه های شوم دشمنان ,



9 دی سمبل حضور مردمی است
نوشته شده در 9 / 10 / 1392
بازدید : 1075
نویسنده : کامران وزیری

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی با تاکید بر دشمن‌شناسی گفت: ما اگر دشمن را نشناسیم ممکن است این جریان‌ها تکرار شود لذا باید حواسمان جمع باشد بنابراین 9 دی سمبل حضور مردمی بود.

خبرگزاری فارس: 9 دی سمبل حضور مردمی است
 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در آیین سوگواری دهه آخر صفر در حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به سالروز نهم دی ماه اظهار داشت: نهم دی ماه سالروز قیام خودجوش مردم ایران در دفاع از نظام و رهبری در سال 88 است که سخن روی کنار رفتن نظام بود.

 وی با بیان اینکه رشد کشور به اختلاف سیاسی است، گفت: در عین اختلاف سلیقه‌ها که امری طبیعی است اصل نظام و دفاع از ولایت فقیه باید رعایت شود و امام (ره) نیز اصل نظام را بر این اساس گذاشتند.

 عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه یادآور شد: نهم دی ماه مردم احساس کردند این دو اصل زیر پا گذاشته شده و بحث روی اصل نظام رفت و سردمدار جریان، کشورهای خارجی و منافقین شدند و جریان به توهین به مقدسات و امام حسین(ع) و عاشورا وصل شد و این خطر بود.

ایشان در عین حال تصریح کرد: اگر همه جریان‌های آن زمان راضی به این وضعیت نبودند اما با سکوتشان تایید کردند. خیلی اوقات سکوت برابر جریانات نتیجه اش حمایت است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: نهم دی ماه , تجلی معرفت اسلامی , عشق به میهن , حمایت قاطع از ولایت فقیه ,



بازدید : 1150
نویسنده : کامران وزیری

انتشار اخبار کربلا تأثیر عجیبى در میان مسلمانان گذاشت، اوج مظلومیّت امام حسین(ع) و یارانش و نهایت قساوتى که در شهادت آنان و اسارت خاندان پاکش آشکار شده بود، دودمان بنی‌امیه را به باد داد.

خبرگزاری فارس: ماجرای عجیب هلاکت جمعی از بنی‌امیه

به گزارش  خبرگزاری فارس، ظلم و ستم، به ویژه قتل انسان‌های بی گناهان، هیچگاه زمین نمی‌ماند و ظالم و پیروانش به زودی نتیجه کار خود را در همین دنیا مشاهده می‌کنند و سپس در برزخ و قیامت، عذاب بدتری خواهند داشت. 

از جمله مهمترین ظلم‌ها و جنایت‌های بزرگ تاریخ، ظلم بنی‌امیه نسبت به خاندان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در مکان‌ها و زمان‌های مختلف به ویژه در واقعه کربلا بود که پیامدهای مهمی به همراه داشت؛ از جمله باعث قیام‌های خونینی (مانند قیام توابین، قیام مختار و ...) پس از واقعه عاشورا علیه بنی امیه شد.
انتشار اخبار کربلا تأثیر عجیبى در میان مسلمانان گذاشت، اوج مظلومیّت امام حسین علیه‌السلام و یارانش و نهایت قساوتى که در شهادت آنان و اسارت خاندان پاکش آشکار شده بود، سبب نفرت مسلمانان از دستگاه خلافت اموى شد و همین امر، دودمان بنی امیه را به باد داد.
از جمله مسائلی که در تاریخ ثبت شده و مایه عبرت است این است که هنگامى که «عبداللَّه سفّاح» نخستین خلیفه عباسى بر تخت قدرت نشست، در فکر بود که چگونه از سران بنى‌‌‏امیّه انتقام سختى بگیرد.
 
در همین ایّام، سران بنى‌‌‏امیّه که پراکنده شده بودند، به او نامه نوشتند و از او امان خواستند.

:: موضوعات مرتبط: مذهبی , تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: عاشورا،کربلا،عظیم ترین فاجعه تاریخ،ظلم بنی امیه،انتقام سخت،یالثارات الحسین ,



بازدید : 1223
نویسنده : کامران وزیری

آیت‌الله اراکی در خواب امیر کبیر را دید که گفت از عطش حسین حیا کردم، لب به آب خواستن باز نکردم آن لحظه که صورتم را بر خاک گذاشتند امام حسین آمد و گفت به یاد تشنگی ما ادب کردی، آب ننوشیدی این هدیه ما در برزخ،باشد تا در قیامت جبران کنیم.

خبرگزاری فارس: هدیه امام حسین(ع) به امیرکبیر به روایت آیت‌الله اراکی

 به گزارش خبرگزاری فارس،ای کاش تاریخ برخی لحظات متوقف می‌شد تا بسیاری از وقایع ناگوار تاریخی اتفاق نمی‌افتد که یکی از این وقایع که آرزوی هر ایرانی است توقف تاریخ در مورد عزل امیرکبیر و سرانجام قتل اوست. که هنوز منتظر نمانیم که از گرمابه امیر به سلامت بیرون آید. اما امیر خونین از دنیا رفت تا بعد‌ها در خواب بزرگ مرد دیگر آیت‌الله محمدعلی اراکی قصه آخرتش را بازگو کند آیت‌الله که در خواب امیرکبیر را دیده است که جایگاه رفیعی در عالم برزخ داشته است.

سبب آن را می‌پرسد و امیر پاسخ می‌دهد : با اشک گفت: آنگاه که رگ دو دستم را در حمام فین کاشان زدند؛ چون خون از بدنم می‌رفت تشنگی بر من غلبه کرد سر چرخاندم تا بگویم قدری آبم دهید؛ ناگهان به خود گفتم میرزا تقی خان! دو تا رگ بریدند این همه تشنگی! پس چه کشید پسر فاطمه؟ او که از سر تا به پایش زخم شمشیر و نیزه و تیر بود! از عطش حسین حیا کردم، لب به آب خواستن باز نکردم و اشک در دیدگانم جمع شد آن لحظه که صورتم بر خاک گذاشتند امام حسین آمد و گفت به یاد تشنگی ما ادب کردی و اشک ریختی؛ آب ننوشیدی این هدیه ما در برزخ، باشد تا در قیامت جبران کنیم.

گرچه پس از مرگ امیر، ناصرالدین شاه پشیمان شد اما این امر سودی به حال خود و ملت نداشت و مرگ امیر به فرصتی تازه‌ای برای فاسدان و بیگانه پرستان برای دست اندازی بیشتر به دارایی‌های کشور تبدیل شد.

 


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: ایران مقتدر , سیرتاریخی , بزرگان ایران زمین , امیرکبیر , آیت ا , , , اراکی ,



قدیمی‌ترین عکس‌ها از کربلا
نوشته شده در 25 / 8 / 1392
بازدید : 1220
نویسنده : کامران وزیری

حرم شریف امام حسین (ع) در طول تاریخ از سوی حاکمان ضد شیعی مورد دشمنی قرار گرفته و بارها تخریب شده، اما همیشه به سرعت و به بهترین شکل از سوی مردم مسلمان بازسازی شده است.

به گزارش ایسنا، فرارو در ادامه نوشت: اولین علامت بارگاه امام حسین(ع) از سوی قبیله‌ بنی اسد که در نزدیکی کربلا سکنی گزیده بودند بنا نهاده شد. آنها مراسمی خاص برای به خاک سپردن سید الشهدا(ع) برگزار کردند و علامتی بر قبر شریف وی گذاشتند که سایبانی کوچک بر قبر حضرتش بود.

با بر سر کار آمدن مختار بن ابی عبیده ثقفی که حکومتش را به نام خونخواهی از قاتلان حسین(ع) در کوفه برقرار کرده بود، این بارگاه پیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. از آن به بعد شیعیان رهسپار زیارت قبر شریف امام حسین(ع) و اهل بیت و صحابه آن حضرت شدند و این قبر به قبله‌گاهی برای شیعیان بخصوص در کوفه، مدائن و شهر بصره تبدیل شد و مختار در آن زمان بنایی در اطراف قبر شریف امام حسین(ع) ساخت و روستایی در آن منطقه تشکیل شد.

در آغاز حکومت عباسی‌ها، زمینه برای زیارت قبر شریف امام حسین(ع) از سوی مسلمانان فراهم شد و این روال ادامه داشت تا زمان هارون‌الرشید، پنجمین خلیفه عباسی که در سال 193 هجری قبر شریف امام حسین(ع) و تمامی خانه‌های اطراف آن را ویران کرد.

پس از هارون‌الرشید، بنایی دیگر بر آرامگاه امام سوم شیعیان ساخته شد که تا سال 233 هجری قمری یعنی به خلافت رسیدن متوکل عباسی بر جای ماند، اما متوکل عباسی سیاست دشمنی با اهل بیت را ادامه داد و دستور منهدم ساختن قبر شریف امام حسین(ع) و تمامی خانه‌های اطراف آن را صادر کرد.

مورخان گفته‌اند متوکل عباسی تمام آن منطقه را زیر و رو کرد و سپس سراسر آن منطقه را پر از آب کرد.

بعد از آن که متوکل عباسی در سال 247 هجری به هلاکت رسید، بار دیگر بنای بسیار بزرگی بر مزار امام حسین(ع) ساخته شد و تا سال 1216 که گروهی از وهابیون به آن یورش بردند مورد احترام و تکریم شاهان و فرمانروایان بود.

آخرین بازسازی ساختمان حرم حسین بن علی در سال ۳۷۱ قمری توسط عضدالدوله دیلمی از آل بویه به سرانجام رسید. وی دستور ساخت همه عتبات را صادر کرد. بنای حرم حسین بن علی در سال ۳۶۷ قمری شروع شد و در سال ۳۷۱ قمری به پایان رسید. این آرامگاه دارای گنبدی بر بالای مقبره است و در حقیقت بنای اصلی آرامگاه امام حسین(ع) از آثار معماری آل بویه است که بعدها از تعرض مغولان نیز در امان ماند.

در سال 1216 هجری در روز عید غدیر، کربلا و حرم امام حسین(ع) مورد هجوم گروهی از وهابیون به رهبری سعود ابن عبدالعزیز قرار گرفت و اکثر زائران و اهالی آن از دم تیغ گذشتند.

سعود ابن عبدالعزیز در آن زمان با بیش از 12 هزار سرباز وارد شهر کربلا شد و پس از کشتن بسیاری از ساکنان این شهر، صندوق‌های قبر شریف امام حسین(ع) را که انبوهی از طلا و پول و اشیای گرانبهای هدیه شده بود، به تاراج برد؛ پس از این تاریخ اما مزار شریف سیدالشهدا همواره مورد تکریم، احترام و مصون از گزند معاندان قرار گرفته است.

عکس‌های زیر که در پایگاه امام حسین(ع) منتشر شده است از قدیمی‌ترین عکس های باقی مانده از حرم سیدالشهدا است. عکس‌ها فاقد هرگونه اطلاعاتی درباره تاریخ و عکاس هستند.

کربلا

:: موضوعات مرتبط: مذهبی , تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: کربلا , نگاه تاریخی , مرقدمطهر امام حسین(ع) ,



بازدید : 1116
نویسنده : کامران وزیری
 
 
در روايات و كتب اهل شيعه و سني آمده است كه بعد از شهادت سالار شهيدان كربلا 11 اتفاق باورنكردني رخ داده كه در نوع خود معجزات شهادت امام حسين(ع) محسوب مي شود.
 

خبرگزاري مهر: معتبرترين كتابها، احاديث و روايات معجزاتي را از سالار شهيدان كربلا منعكس كرده اند تا حجت بر آنانيكه راه انكار را بر واقعه كربلا پيش گرفته اند به يقين تاريخي ترين حادثه عالم خلقت پي ببرند. معجزاتي كه حتي در كتاب اهل سنت هم به آن اشاره شده است.

1. برخورد ستارگان آسمان با يکديگر

عن عيسى بن الحارث الكندي مي گويد: هنگامي حسين بن على (عليه السلام) را شهيد كردند، تا هفت روز ، هر گاه که نماز عصر را مي خوانديم مي ديديم آفتابي كه بر ديوارهاى خانه ها مي تابيد به قدري قرمز بود که گويا چادر هاي سرخ است که بر آن  کشيده اند ، و مي ديديم که برخي از ستارگان همديگر را مي زدند (با يکديگر برخورد مي کردند).

منبع: تهذيب الكمال، المزي، ج 6، ص 432 – 433 و تاريخ الإسلام، الذهبي، ج 5 ، ص 15 و سير أعلام النبلاء ، الذهبي ، ج 3 ، ص 312 و تاريخ مدينة دمشق ، ابن عساكر ، ج 14 ، ص 227 .

2 . آسمان خون گريه کرد

نضره ازديه گويد: هنگامى كه حسين بن علي (عليهما السّلام) شهيد شدند، آسمان خون باريد و ما همچنان مي ديديم كه تمام اشياء  و اسباب ما مملو از خون است.

همچنين جعفر بن سليمان، روايت كرده كه خاله‏ ام، ام سالم، گفت: بعد از شهادت مولا حسين(ع) باراني همانند خون بر ديوارها و خانه ها مي باريد. به من خبر داند که همين باران خون، در خراسان، شام و كوفه نيز باريده است.

منبع: تهذيب الكمال ، المزي ، ج 6 ، ص 433 و سير أعلام النبلاء ، الذهبي ، ج 3 ، ص 312 ، 313 و الثقات ، ابن حبان ، ج 5 ، ص 487 و تاريخ مدينة دمشق ، ابن عساكر ، ج 14 ، ص 227 – 228 .

 


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: واقعه عاشورا،بزرگترین ظلم تاریخ بشریت،معجزات الهی ,



بازدید : 1013
نویسنده : کامران وزیری
همه ساله با فرا رسیدن ماه محرم، هیأت‌هایی از هفت منطقه مختلف کربلا به همراه هفت هیأت از اصناف کربلا به عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش می‌پردازند. این هیأت‌ها دویست سال قدمت داشته و شیوه خاصی در عزاداری دارند.

صراط: شهر مقدس کربلا به هفت بخش (طرف) تقسیم می‌شود که عبارتند از: طرف باب بغداد، طرف باب السلامة، طرف باب الطاق، طرف المخیم، طرف باب النجف، طرف العباسیة و طرف باب الخان.

هر یک از این بخش‌ها هیأتی برای عزاداری و تکیه‌ای برای خدمت به زائران حسینی تأسیس کرده‌اند. کنار این هیأت‌ها، هفت هیأت دیگر شامل صنف زرگرها، کفاش‌ها، مسگرها و قصاب‌ها و هیأت‌های بلوش، الحیدریه و شباب الزینبیه تأسیس شدند.

عمر این هیأت‌ها بیش از 200 سال برآورد می‌شود و طبق رسم معمول، عزاداری خود را با سینه‌زنی و نوحه‌خوانی در صحن مطهر حضرت عباس علیه السلام آغاز کرده و با عبور از محوطه بین‌الحرمین به صحن مطهر امام حسین(ع) وارد شده و عزاداری خود را در آن صحن شریف خاتمه می‌دهند.


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: محرم،کربلا،عزاداری سیدالشهدا،حرم حضرت ابوالفضل(ع) ,



بازدید : 1059
نویسنده : کامران وزیری

 

 

اَلسَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ‏

 

(السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا خِیَرَةَ اللَّهِ وَ ابْنَ خِیَرَتِهِ) السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ ابْنَ سَیِّدِ الْوَصِیِّینَ‏ ، السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ فَاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِین، السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا ثَارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثَارِهِ وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ ؛ السَّلاَمُ عَلَیْکَ وَ عَلَی الْأَرْوَاحِ الَّتِی حَلَّتْ بِفِنَائِکَ عَلَیْکُمْ مِنِّی جَمِیعاً سَلاَمُ اللَّهِ أَبَداً مَا بَقِیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهَارُ

 

یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِیَّةُ وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتِ الْمُصِیبَةُ بِکَ (بِکُمْ) عَلَیْنَا وَ عَلَی جَمِیعِ أَهْلِ الْإِسْلاَمِ‏ وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتْ مُصِیبَتُکَ فِی السَّمَاوَاتِ عَلَی جَمِیعِ أَهْلِ السَّمَاوَاتِ‏ ، فَلَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً أَسَّسَتْ أَسَاسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَیْکُمْ أَهْلَ الْبَیْتِ‏ ، وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقَامِکُمْ وَ أَزَالَتْکُمْ عَنْ مَرَاتِبِکُمُ الَّتِی رَتَّبَکُمُ اللَّهُ فِیهَا ، وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً قَتَلَتْکُمْ وَ

لَعَنَ اللَّهُ الْمُمَهِّدِینَ لَهُمْ بِالتَّمْکِینِ مِنْ قِتَالِکُمْ‏ بَرِئْتُ إِلَی اللَّهِ وَ إِلَیْکُمْ مِنْهُمْ وَ (مِنْ) أَشْیَاعِهِمْ وَ أَتْبَاعِهِمْ وَ أَوْلِیَائِهِمْ‏.


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: مرثیه عاشورایی، زیارت عاشورا ,



بازدید : 1081
نویسنده : کامران وزیری
تهرانی های قدیم رسم های عجیب و غریبی در ماه محرم داشتند. رسم هایی که بعضی از آنها با جاهلیت و خرافه آمیخته بود اما برای پایتخت نشینان دوره قاجار و پهلوی، جزو مقدسات به حساب می آمد. از روزه سکوت دو ماهه گرفته تا سنگ زنی و قفل آجین کردن.
صراط: قمه زنی معروف ترین نذر خرافی محرم بود که در قالب دسته های بزرگ در شب های هفتم و هشتم و نهم و دهم در کوچه ها و محلات تهران انجام می شد. سحرگاه روز عاشورا هم دسته ها کفن به تن با چند بیرق و کتل رجزخوانان و نعره زنان خود را به امام زاده و حسینیه و تکیه شان می رساندند و سردسته هیئت ها با تیغ های سلمانی جلو آمده ابتدا اطفال تازه نذر شده و تیغ نذرداران را هر کدام چند تیغ به جلو سرهای تراشیده شده شان زده و حرکتشان می دادند و نوحه خوان ها شروع به نوحه خواندن و سنج زدن و سینه زدن می کردند.

بعد از آن در میان نوحه و فریاد یا حسین و خواندن این شعر که: حسین تنها به میدان می رود الله اکبر- برای دادن جان می رود الله اکبر، وارد میدان می شدند به این صورت که میاندار دسته در فاصله خیابان وسط دو ردیف قمه زنان نمایان می شد با فریادی بلند یا حسین اولین قمه را بر سر خود فرود می آورد و به دنبال این حرکت بود که دیگران هم هر یک با شمشیر و قمه و قداره های خود به جان خود افتاده با کوبیدن بر سر، کفن سفید بر تنشان را آغشته به خون می کردند.


 

 

:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: تهران،محرم،عزاداری سیدالشهدا،قمه زنی،سنگ زنی،رسوم منسوخ شده ,