<تکرار تاریخ ....!!!
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تکرار تاریخ ....!!!
نوشته شده در 16 / 1 / 1396
بازدید : 338
نویسنده : کامران وزیری

افسران - عصر امتحان های سنگین...


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: تکرار تاریخ!!! ,



بازدید : 853
نویسنده : کامران وزیری

شیخ علی سلمان

دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین تاکید کرد که تا زمانی که بحرین به دموکراسی و آزادی برسد، به مبارزه مسالمت آمیز ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین همزمان با گذشت دو سال از حبسش در تماسی تلفنی  با خانواده اش بر مقاومت تاکید کرد.

در همین راستا، شیخ «علی سلمان» دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین که فردا ۲ سال اسارتش در زندان های رژیم آل خلیفه کامل می شود، در تماس تلفنی با خانواده اش تاکید کرد: من مطمئن هستم که خداوند این مردم کریم و مبارز را پیروز خواهد کرد.

وی در ادامه از همه افراد و گروه هایی که از خواسته های مردم بحرین از جمله آزادی، دموکراسی، مساوات، احترام به حقوق بشر و حل سیاسی بحران کشور حمایت کرده اند، تشکر کرد و افزود: بر دستان فرد فرد شما به دلیل آنچه که در راه خداوند، وطن و مردمتان صرف کردید، بوسه می زنم. تا زمانی که بحرین به دموکراسی و آزادی برسد، به مبارزه مسالمت آمیز ادامه می دهم.

شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت وفاق، بزرگترین جمعیت سیاسی معارض در بحرین است که رژیم آل خلیفه جمعیت او را منحل و خودش را زندانی کرده است. دادگاه استیناف بحرین روز (دوشنبه) در جلسه‌ای حکم حبس ۹ ساله صادره علیه شیخ علی سلمان را تائید کرد.

اتهام شیخ علی سلمان «تبلیغ برای تغییر رژیم بحرین با استفاده از زور » عنوان شده است. پیش از این شیخ علی سلمان در جولای ۲۰۱۵ به ۴ سال حبس محکوم شده بود اما در تاریخ ۳۰ماه می گذشته دادگاه استیناف حکم حبس ۹ ساله را برای وی صادر کرد.

شیخ علی سلمان که در دهۀ ۱۹۹۰ از بحرین تبعید شد، در سال ۲۰۰۱ به کشور خود بازگشت. وی به‌عنوان رهبر جمعیت وفاق در جریان اعتراضات سال ۲۰۱۱ در بحرین نقشی فعال داشت و به رهبری خیزش مسالمت آمیز مردم در این کشور ادامه داد.

مردم بحرین از فوریۀ سال ۲۰۱۱ (بهمن ۱۳۸۹) تقریباً به‌طور روزانه با تظاهرات و اعتراضات خیابانی، خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی شده‌اند. ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها شهید و هزاران زخمی بر جا گذاشته است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: بحرین، کشتار شیعیان، جنایات آل سعود ، سکوت جامعه جهانی! ,



بازدید : 1153
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: «شیخ‌الائمه» لقب کیست/ دلایل برتری فقه جعفری چیست

بر خلاف‌ سایر فرقه‌ها که‌ بر مبناى‌ عقیده‌ و رأى‌ و نظر خود مطالبى‌ را کم‌ یا زیاد مى‌کردند، فقه‌ جعفرى‌ توضیح‌ و بیان‌ همان‌ اصول‌ و فروعى‌ بود که‌ در مکتب‌ اسلام‌ از آغاز مطرح‌ بوده‌ است‌.

 به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، پیشوای ششم شیعیان امام صادق(ع) در 31 سالگی به امامت رسید و دوران امامتش 34 سال طول کشید. ایشان در دورانی به امامت رسید که حکومت اموی ضعیف شده بود و گروه‌های مختلف دست به قیام می‌زدند؛ اما امام صادق(ع) این گروه‌ها را تأیید نمی‌کرد چرا که آنان می‌خواستند خود، حکومت را به دست گیرند، امام صادق(ع) در آن شرایط، نشر فقه آل محمد(ص) و علوم اهل بیت را مقدّم ‌شمرد تا آن اندازه که امروزه بیشتر احادیث شیعه از امام صادق(ع) است و شیعه به نام جعفریه شناخته می‌شود. ایشان علاوه بر مباحث فقهی، مناظرات کلامی نیز با پیروان دیگر فرقه‌ها داشت و به دلیل دانش گسترده‌ای که داشت، جلسات درس امام بسیار پر رونق بود و افرادی با گرایش‌های مختلف در درس وی حضور می‌یافتند تا جایی که تعداد شاگردان وی را 4000 نفر ذکر کرده‌اند.

در واقع اختلافات‌ سیاسى‌ بین‌ امویان‌ و عباسیان‌ و تقسیم‌ شدن‌ اسلام‌ به‌ فرقه‌هاى‌ مختلف‌و ظهور عقاید مادى‌ و نفوذ فلسفه‌ یونان‌ در کشورهاى‌ اسلامى‌، موجب‌ پیدایش‌ یک‌ نهضت‌ علمى‌ شد. نهضتى‌ که‌ پایه‌هاى‌ آن‌ بر حقایق‌ مسلم‌ استوار بود. چنین‌ نهضتى‌ لازم‌ بود، تا هم‌ حقایق‌ دینى‌ را از میان‌ خرافات‌ و موهومات‌ و احادیث‌ جعلى‌ بیرون‌ کشد و هم‌ در برابر زندیق‌ها و مادی‌ها با نیروى‌ منطق‌ و قدرت‌ استدلال‌ مقاومت‌ کند و آراى‌ سست‌ آنها را محکوم‌ سازد. گفت‌وگوهاى‌ علمى‌ و مناظ‌رات‌ آن‌ حضرت‌ با افراد دهرى‌ و مادى‌ مانند «ابن‌ ابى‌ العوجاء» و «ابو شاکر دیصانى‌» و حتى‌ «ابن‌ مقفع‌» معروف‌ است‌.

به‌ وجود آمدن‌ چنین‌ نهضت‌ علمى‌ در محیط آشفته‌ و تاریک‌ آن‌ عصر، کار هر کسى‌ نبود، فقط کسى‌ شایسته‌ این‌ مقام‌ بزرگ‌ بود که‌ مأموریت‌ الهى‌ داشته‌ باشد و از جانب‌ خداوند پشتیبانى‌ شود، تا بتواند به‌ نیروى‌ الهام‌ و پاکى‌ نفس‌ و تقوا وجود خود را به‌ مبدأ غیب‌ ارتباط دهد، حقایق‌ علمى‌ را از دریاى‌ بیکران‌ علم‌ الهى‌ به‌ دست‌ آورد، و در دسترس‌ استفاده‌ گوهرشناسان‌ حقیقت‌ قرار دهد.

تنها وجود گرامى‌ حضرت‌ صادق‌ (ع) مى‌توانست‌ چنین‌ مقامى‌ داشته‌ باشد، تنها امام‌ صادق‌ (ع) بود که‌ با کناره‌گیرى‌ از سیاست‌ و جنجال‌هاى‌ سیاسى‌ از آغاز امامت‌ در نشر معارف‌ اسلام‌ و گسترش‌ قوانین‌ و احادیث‌ راستین‌ دین‌ مبین‌ و تبلیغ‌ احکام‌ و تعلیم‌ و تربیت‌ مسلمانان‌ کمر همت‌ بر میان‌ بست‌. 
زمان‌ امام‌ صادق‌ (ع) در حقیقت‌ عصر طلایى‌ دانش‌ و ترویج‌ احکام‌ و تربیت‌ شاگردانى‌ بود که‌ هر یک‌ مشعل‌ نورانى‌ علم‌ را به‌ گوشه‌ و کنار بردند و در خودشناسى‌ و خداشناسى‌ مانند استاد بزرگ‌ و امام‌ بزرگوار خود در هدایت‌ مردم‌ کوشیدند. 

در همین‌ دوران‌ درخشان‌ - در برابر فلسفه‌ یونان‌ - کلام‌ و حکمت‌ اسلامى‌ رشد کرد و فلاسفه‌ و حکماى‌ بزرگى‌ در اسلام‌ پرورش‌ یافتند. همزمان‌ با نهضت‌ علمى‌ و پیشرفت‌ دانش‌ بوسیله‌ حضرت‌ صادق‌ (ع) در مدینه‌، منصور خلیفه‌ عباسى‌ که‌ از راه‌ کینه‌ و حسد، به‌ فکر ایجاد مکتب‌ دیگرى‌ افتاد که‌ هم‌ بتواند در برابر مکتب‌ جعفرى‌ استقلال‌ علمى‌ داشته‌ باشد و هم‌ مردم‌ را سرگرم‌ نماید و از خوشه‌چینى‌ از محضر امام‌ (ع) بازدارد. 
به همین دلیل منصور مدرسه‌اى‌ در محله‌ «کرخ‌» بغداد تأسیس‌ کرد. منصور در این‌ مدرسه‌ از وجود ابو حنیفه‌ در مسائل‌ فقهى‌ استفاده‌ نمود و کتب‌ علمى‌ و فلسفى‌ را هم‌ دستور داد از هند و یونان‌ آوردند و ترجمه‌ نمودند، و نیز مالک‌ را -که‌ رئیس‌ فرقه‌ مالکى‌ است‌- بر مسند فقه‌ نشاند، ولى‌ این‌ مکتب‌ها نتوانستند وظ‌یفه‌ ارشاد خود را چنانکه‌ باید انجام‌ دهند. 
امام‌ صادق‌ (ع) مسائل‌ فقهى‌ و علمى‌ و کلامى‌ را که‌ پراکنده‌ بود، به‌ صورت‌ منظم‌ درآورد، و در هر رشته‌ از علوم‌ و فنون‌ شاگردان‌ زیادى‌ تربیت‌ فرمود که‌ باعث‌ گسترش‌ معارف‌ اسلامى‌ در جهان‌ شد. دانش‌گسترى‌ امام‌ (ع) در رشته‌هاى‌ مختلف‌ فقه‌، فلسفه‌ و کلام‌، علوم‌ طبیعى‌ و... آغاز شد. فقه‌ جعفرى‌ همان‌ فقه‌ محمدى‌ یا دستورهاى‌ دینى‌ است‌ که‌ از سوى‌ خدا به‌ پیغمبر بزرگوارش‌ از طریق‌ قرآن‌ و وحى‌ رسیده‌ است‌. 

بر خلاف‌ سایر فرقه‌ها که‌ بر مبناى‌ عقیده‌ و رأى‌ و نظر خود مطالبى‌ را کم‌ یا زیاد مى‌کردند، فقه‌ جعفرى‌ توضیح‌ و بیان‌ همان‌ اصول‌ و فروعى‌ بود که‌ در مکتب‌ اسلام‌ از آغاز مطرح‌ بوده‌ است‌. ابوحنیفه‌ رئیس‌ فرقه‌ حنفى‌ درباره‌ امام‌ صادق‌ (ع) گفت‌: من‌ فقیه‌تر از جعفرالصادق‌ کسى‌ را ندیده‌ام‌ و نمى‌شناسم‌. فتواى‌ بزرگترین‌ فقیه‌ جهان‌ تسنن‌ شیخ‌ محمد شلتوت‌ رئیس‌ دانشگاه‌ الازهر مصر که‌ با کمال‌ صراحت‌ عمل‌ به‌ فقه‌ جعفرى‌ را مانند مذاهب‌ دیگر اهل‌ سنت‌ جایز دانست‌ - در روزگار ما - خود اعترافى‌ است‌ بر استوارى‌ فقه‌ جعفرى‌ و حتى‌ برترى‌ آن‌ بر مذاهب‌ دیگر. و اینها نتیجه‌ کار و عمل‌ آن‌ روز امام‌ صادق‌(ع) است‌. 

در رشته‌ فلسفه‌ و حکمت‌ حضرت‌ صادق‌ (ع) همیشه‌ با اصحاب‌ و حتى‌ کسانى‌ که‌ از دین‌ و اعتقاد به‌ خدا دور بودند مناظ‌راتى‌ داشته‌ است‌. نمونه‌اى‌ از بیانات‌ امام‌ (ع) که‌ در اثبات‌ وجود خداوند حکیم‌ است‌، به‌ یکى‌ از شاگردان‌ و اصحاب‌ خود به‌ نام‌ «مفضل‌ بن‌ عمر» فرمود که‌ در کتابى‌ به‌ نام‌ «توحید مفضل‌» هم‌ اکنون‌ در دست‌ است‌.

مناظ‌رات‌ امام‌ صادق‌ (ع) با طبیب‌ هندى‌ که‌ موضوع‌ کتاب‌ «اهلیلجه‌» است‌ نیز نکات‌ حکمت‌آموز بسیارى‌ دارد که‌ گوشه‌اى‌ از دریاى‌ بیکران‌ علم‌ امام‌ صادق‌ (ع) است‌. براى‌ شناسایى‌ استاد معمولا دو راه‌ داریم‌، یکى‌ شناختن‌ آثار و کلمات‌ او، دوم‌ شناختن‌ شاگردان‌ و تربیت‌شدگان‌ مکتبش‌ است. 

حضرت‌ صادق‌ (ع) بر اثر توطئه‌هاى‌ منصور عباسى‌ در سال‌ 148 هجرى‌ مسموم‌ و در قبرستان‌ بقیع‌ در مدینه‌ مدفون‌ شد. عمر شریفش‌ در این‌ هنگام‌ 65 سال‌ بود. به دلیل اینکه‌ عمر بیشترى‌ نصیب‌ ایشان‌ شده‌ است‌ به‌ «شیخ‌ الائمه‌» نام گرفته است‌.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , ,



هفته وحدت گرامی باد
نوشته شده در 27 / 9 / 1395
بازدید : 955
نویسنده : کامران وزیری



بازدید : 923
نویسنده : کامران وزیری



علت دلگیری غروب جمعه
نوشته شده در 19 / 9 / 1395
بازدید : 853
نویسنده : کامران وزیری

تصویر مرتبط


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , ,



چرا خوبان می میرند!؟
نوشته شده در 12 / 9 / 1395
بازدید : 848
نویسنده : کامران وزیری
افسران - اللهم رزقنا شهادت...
 

:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: چرا خوبان می میرند؟ ,



بازدید : 817
نویسنده : کامران وزیری

 نماز جمعه این هفته تهران با حضور آیت‌الله موحدی کرمانی

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: استعفای مدیرعامل راه‌آهن جای تعجب دارد، اگر وی مقصر است باید محاکمه و عزل شود و اگر مقصر نیست چرا به تقلید از بیگانگان در هنگام حادثه استعفا می دهد؟

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با بیان این‌که قصور و بی تدبیری دست اندرکاران، خانواده‌هایی را در حادثه تصادف دو قطار عزادار کرده است، گفت: مسافرین و شاهدان این حادثه می گفتند که اتفاق در ساعت هفت و نیم صبح رخ داده است اما ساعت ده و نیم، یعنی پس از سه ساعت گذشت از زمان حادثه، هلی کوپترها و آمبولانس ها سر رسیدند در حالی که هیچ امکاناتی هم نداشتند و حتی مجهز به کپسول های آتش نشانی هم نبودند.

وی ادامه داد: مردم ساعت‌ها در سرمای استخوان سوز بیابانها می لرزیدند و عده‌ای هم در آتش زنده زنده در حال سوختن بودند و هیچ کمکی هم در کار نبوده است.

موحدی کرمانی با اشاره به استعفای مدیرعامل راه‌آهن، اظهار کرد: استعفای مدیرعامل راه‌آهن جای تعجب دارد، اگر وی مقصر است باید محاکمه و عزل شود و اگر مقصر نیست چرا به تقلید از بیگانگان در هنگام حادثه استعفا می دهد؟

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه مسئولان باید دغدغه مسائلی همچون حادثه تصادف دو قطار را در راس اولویت‌های خود قرار دهند اظهار کرد: آن‌ها باید همه تلاش خود را در کاهش مسائل و مشکلات داغداران این حادثه به کار ببرند و مسببین و مقصرین آن نیز باید محاکمه شوند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه شنیده‌ام برای پذیرایی از مسافرین قطارها قراردادی با یک شرکت هلندی بسته شده است اظهار کرد: شنیده‌ام که برای پذیرایی از مسافرین قطارها قراردادی به مبلغ ۱۲ میلیون یورو با یک شرکت هلندی بسته‌اند و حال پرسش این است که وقت آن نرسیده است که به جای شرکت خارجی از شرکت‌های داخلی استفاده کنیم؟

موحدی کرمانی همچنین با یادآوری موضوع فیش‌های حقوقی نامتعارف اظهار کرد: به نظر می رسد که مسئله حقوق های نجومی به طور کامل به دست فراموشی سپرده شده است در حالی که قرار بود از این موضوع گزارش هایی تهیه شود و به اطلاع مردم برسد اما هیچ پیگیری و اطلاع رسانی به مردم انجام نشد. گویا رهبری باید تذکر بدهند و مسئولان مدعی پیروی از رهبری نیز این تذکرات را به دست فراموشی بسپارند.

وی افزود:‌ نتیجه رسیدگی به این مسئله برای مردم روشن نشده است و همچنان سوالات بسیاری در ذهن مردم باقی مانده است و حتی دیوان عدالت اداری و قوه قضاییه نیز تاکید کردند که تا کنون در خصوص ماجرای حقوق های نجومی گزارشی از دولت به آن‌ها ارائه نشده است.

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , حوادث , امنیتی , مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: نماز جمعه،مراسم سیاسی- عبادی ,



بازدید : 798
نویسنده : کامران وزیری

شیخ زکزاکی

 
دادگاه عالی نیجریه طی حکمی اعلام کرد شیخ ابرهیم زکزاکی به همراه همسر وی ظرف مدت ۴۵ روز آینده آزاد خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کاربری توئیتری منتسب به جنبش اسلامی نیجریه دقایقی قبل از امکان آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان این کشور خبر داد.

بر اساس این پیام توئیتری، دادگاه عالی فدرال نیجریه در حکمی اعلام کرد که شیخ ابراهیم زکزاکی به همراه همسر وی ظرف مدت ۴۵ روز آینده آزاد خواهند شد.

در ادامه این پیام توئیتری آمده است: دولت نیجریه قرار است مکانی را برای اقامت آن ها مهیا کند.

لازم به ذکر است در آذر ماه سال گذشته، ارتش نیجریه با یورش وحشیانه به عزاداران حسینی در حسینیه صاحب الزمان حدود ۲ هزار نفر از سوگواران حسینی را به خاک و خون کشید و پس از زخمی کردن شیخ زکزاکی و همسر وی، شیخ را به مکان نامعلومی انتقال داد.

متعاقب حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله، شیخ ابراهیم زکزاکی به شدت مجروح شد و بر اثر شدت جراحت های وارده یکی از چشمان خود را به طور کامل از دست داد و چشم دیگر وی نیز در آستانه نابینایی قرار گرفت. وی تاکنون تحت عمل جراحی نیز قرار گرفت که البته نتیجه ای دربر نداشت.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه،اسطوره صبر وشجاعت ,



بازدید : 908
نویسنده : کامران وزیری

 
قرار عاشقی میلیون‌ها زائر بهانه شکل‌گیری باشکوه‌ترین گردهمایی دلدادگان حسینی(ع) شده؛ تا لحظه دیدار«اربعین» راهی باقی نمانده است؛ دوباره جمع کربلایی‌ها در حرم اباعبدالله جمع می‌شود.

خبرگزاری مهر - ثانیه‌ها دقیقه می‌شود و دقایق ساعت‌ها را می‌سازد. وقتی منتظری همه‌چیز انگار به‌کندی می‌گذرد؛ این حالِ آن‌هایی است که تازه راهی شده‌اند و برای رسیدن به کربلا بی تابند.

اما حال و هوای آن‌ها که در بین‌الحرمین سیر می‌کنند چیزِ دیگری است، می‌خواهند زمان متوقف شود اما اینجا وقتی پای عاشقی و مشتاقی در میان است انگار همه‌چیز زود می‌گذرد و می‌خواهد تمام شود.

بعضی‌ها هم دل کنده‌اند و راه برگشت در پیش‌گرفته‌اند، اما این دل کندن حکایت حال و احوالِ خاطری جامانده در کربلاست، حالِ قلبی که به ضریح قفل‌شده و تمنای بازگشت دوباره دارد.

زائران اربعین این روزها غوغایی به پا کرده‌اند، ماجرای دلدادگی که حالا عالم‌گیر شده است

 

 


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: نهضت حسینی، زیارت اربعین ,