<به شهدای دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) بطور ویژه افتخار می‌کنیم
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 770
نویسنده : کامران وزیری

دیدار رهبر انقلاب با خانواده‌های شهدای حرم

جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم روز سه‌شنبه با رهبر انقلاب دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای،‌ ، رهبر معظم انقلاب ظهر روز سه‌شنبه ( ۱۱ آبان) با تعدادی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم دیدار و با آنها گفت‌وگو کردند.

رهبر انقلاب اسلامی ظهر در دیدار صمیمانه با جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم اهل بیت علیهم‌السلام بیان کردند: «به شهدای دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) بطور ویژه افتخار می‌کنیم.»

این دیدار ظهر سه‌شنبه پس از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد و در آن اعضای خانواده شهدا پس از معرفی خود، با رهبر انقلاب به گفتگو پرداختند.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , بیانات مقام معظم رهبری , ,
:: برچسب‌ها: مقام معظم رهبری , شهدای مدافع حریم ولایت ,



بازدید : 1006
نویسنده : کامران وزیری
افسران - در محضر خورشید ولایت

 

Image result for ‫دانش آموختگی دانشگاه شهید ستاری‬‎

در محضر خورشید

نگاهی به سر تیتر فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش 


امروز ملت ایران به دلیل پافشاری بر اسلام، استقلال، ارزشهای والای خود و اعتقاد به حاکمیت دین خدا، با جبهه وسیعی از دشمنان مواجه است.

نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند.

به لطف و توفیق الهی، فردای کشور به مراتب بهتر و درخشانتر از امروز خواهد بود.

نیروهای جوان، مؤمن و کارآمد ثروت بزرگ و واقعی کشور است.

دوران دفاع مقدس ، آزمونی دشوار بود که در آن جوهر ارتش آشکار و کارهای برجسته و درخشانی به دستنیروهای ارتش انجام شد.

جنگ تحمیلی در واقع یک جنگ بین‌المللی و تهاجم همه جانبه قدرت‌های بزرگ به مرزها ، هویت ، ارزشها ، نظام اسلامی و انقلاب ملت ایران بود

در این قیامت کبری و معرکه عظیم ، ملت بزرگ ایران و نیروهای مسلح با اتکاء به نیروی ایمان و مقاومت و اعتماد به خدا و متکی به روح الله ، قیامِ لله کردند و توانستند بر همه قدرت‌ها غلبه کنند.

امروز دوست و دشمن به عظمت،، شجاعت و اقتدار ملت ایران معترف هستند

نسل گذشته شما چنین نسل پر افتخاری بود و اکنون شما جوانان میراث‌بَر آنها هستید.

 




:: موضوعات مرتبط: نظامی , بیانات مقام معظم رهبری , ,
:: برچسب‌ها: ارتش ج , ا , ا , دانشگاه افسری , مراسم تحلیف وسردوشی ,



ال سعود همان شجره ملعونه است
نوشته شده در 27 / 6 / 1395
بازدید : 991
نویسنده : کامران وزیری

 

 

چرا رهبر انقلاب از عبارت شجره ملعونه استفاده کردند؟

در بخشی از پیام حج رهبر انقلاب در توصیف آل‌سعود، از اصطلاح «شجره‌ی ملعونه» استفاده شده است. این اصطلاح که برگرفته از متن قرآن کریم است اشاره به ماجرای رؤیایی دارد که پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم دیده‌اند. در آیه‌ی ۶۰ سوره‌ی اسرا چنین آمده است: «وَ إِذْ قُلْنا لَکَ إِنَّ رَبَّکَ أَحاطَ بِالنَّاسِ وَ ما جَعَلْنَا الرُّؤْیَا الَّتِی أَرَیْناکَ إِلَّا فِتْنَةً لِلنَّاسِ وَ الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِی الْقُرْآنِ وَ نُخَوِّفُهُمْ فَما یَزِیدُهُمْ إِلَّا طُغْیاناً کَبِیراً» : «و چون برایت گفتیم: به‌راستی پروردگارت به مردم احاطه داشته‌ و آن رؤیایی را که به تو نمایاندیم و (نیز) آن درخت لعنت‌شده در قرآن را، جز وسیله‌ای برای امتحان مردم قرار ندادیم. و ما بیم‌شان می‌دهیم، پس ایشان را به‌جز طغیانی بزرگ نمی‌افزاید.»

سؤال آن است که این شجره‌ی ملعونه چیست که خداوند آن را وسیله‌ای برای آزمایش و امتحان مردم قرار داده است؟ مخصوصا آنکه در هیچ یک از آیات کریم، شجره‌ای به چشم نمی‌خورد که مورد لعن خداوند قرار گرفته باشد. برخی از مفسران معتقدند که این شجره، شجره‌ی زقوم است و به آیه‌ی ۶۲ سوره‌ی صافات اشاره می‌کنند که «أَمْ شَجَرَةُ الزَّقُّومِ إِنَّا جَعَلْناها فِتْنَةً لِلظَّالِمِینَ». اما همانگونه که مشخص است در این آیه، صرفا به محل امتحان بودن زقوم اشاره می‌شود و دیگر مورد لعن قرار نگرفته است.

به‌همین علت برخی از مفسران دیگر اعتقاد بر این دارند که کلمه‌ی «شجره» را نباید به معنای تحت‌اللفظی آن یعنی «درخت» ترجمه کرد، بلکه با توجه به محتوای آیه می‌توان دریافت که مراد خداوند از بیان آن چیز دیگری بوده است. شبیه چنین موضوعی در آیات ۲۴ و ۲۶ سوره‌ی ابراهیم علیه‌السلام نیز آمده است که خداوند از دو عبارت «شجره‌ی طیبه» و «شجره‌ی خبیثه» برای توصیف وضعیت دو جریان حق و باطل استفاده شده است: «أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ ٱللَّهُ مَثَلًۭا کَلِمَةًۭ طَیِّبَةًۭ کَشَجَرَةٍۢ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌۭ وَفَرْعُهَا فِى ٱلسَّمَآءِ» و «وَمَثَلُ کَلِمَةٍ خَبِیثَةٍۢ کَشَجَرَةٍ خَبِیثَةٍ ٱجْتُثَّتْ مِن فَوْقِ ٱلْأَرْضِ مَا لَهَا مِن قَرَارٍۢ».
 

:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , امنیتی , مذهبی , بیانات مقام معظم رهبری , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: آل سعود , آل فتنه , شجره ملعونه ,



کسی مثل عمار لازم است......
نوشته شده در 10 / 6 / 1395
بازدید : 317
نویسنده : کامران وزیری



بازدید : 942
نویسنده : کامران وزیری
 
«حادثه‌ای در کشور ما در سال ۱۳۳۲ اتّفاق افتاد -حادثه‌ی بیست‌وهشتم مرداد- که یکی از حوادثی است که ملّت ایران را با تجربه‌ها آمیخته میکند، مانع از خطا و اشتباه دیدِ او میشود؛ در این حادثه یک تجربه‌ی بزرگ برای ملّت ایران به وجود آمد، این تجربه را هرگز نباید فراموش کرد؛ بله، از سال ۳۲ تا حالا شصت سال میگذرد.

اوّلاً در خلال این شصت سال این قبیل حوادث تکرار شده است، ثانیاً حادثه‌ی تاریخی وقتی حامل درس است، گذشت زمان تأثیری ندارد و باید از آن درس گرفت. حادثه از این قرار بود که دولت مصدّق که نفت را، منبع ثروت ملّی کشور را از چنگ انگلیسی‌ها و از دست انگلیسی‌ها با کمک افرادی که بودند -مرحوم آیت‌الله کاشانی و دیگران- توانست خارج کند، یک اشتباه تاریخی انجام داد و آن تکیه‌ی به آمریکا بود.


در مقابلِ دشمنی انگلیس‌ها، فکر کرد باید یک پشتیبانی در عرصه‌ی بین‌المللی داشته باشد، این پشتیبان آن روز از نظر او آمریکا بود؛ به آمریکایی‌ها اعتماد کرد؛ امید او به آمریکایی‌ها بود. از این خوش‌بینی و ساده‌اندیشی، آمریکایی‌ها استفاده کردند، [کودتای‌] بیست‌وهشتم مرداد را به راه انداختند. یک مأمور آمریکایی با نام و نشان مشخّص که کاملاً مضبوط [است] و ما می‌شناسیم، میدانیم -اسمش هم در تاریخ هست- بلند شد آمد اینجا؛ آمریکایی بود، رفت در سفارت انگلیس یا در سفارت یک کشور غربی یا شاید هم کانادا مستقر شد و پولی را که آورده بود تقسیم کرد، افرادی را با خودش همراه کرد؛ عناصر و عوامل داخلی خائن هم وجود داشتند؛ کودتای بیست‌وهشتم مرداد را راه انداخت و همه‌ی زحماتی را که ملّت ایران در ظرف دو سه سال -دوران ملّی شدن صنعت نفت- کشیده بودند، بر باد داد. مصدّق را هم گرفتند، بردند زندانی کردند و محمّدرضای پهلوی را که از ایران فرار کرده بود، برگرداندند، به سلطنت نشاندند؛ و ۲۵ سال از سال ۳۲ تا سال ۵۷ این ملّت، زیر یوغ حکومت تحمیلی و وابسته‌ی پهلوی به انواع خفّتها، انواع فشارها، انواع سختی‌ها مبتلا شد؛ آمریکایی‌ها [این کار را] کردند. مستشاران نظامی‌شان ارتش ما را تصرّف کردند، عوامل اقتصادی‌شان سیاستهای اقتصادی خود را پیش بردند؛ علاوه بر اینها -اینها کارهای ظاهری و مشهود بود- کارهای غیرمشهودی کردند که هنوز تحلیلگران ما متأسّفانه نرسیده‌اند که به حرکات غیرمشهودِ در جهت نابودی ثروتهای معنوی و انسانی ملّت ایران که از طرف آمریکایی‌ها در ایران در این ۲۵ سال انجام گرفت، رسیدگی کنند؛ هنوز نتوانسته‌اند.
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/31322/mosadegh1.jpg http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/31322/mosadegh2.jpg

اینها مسائلی است که جای تحقیق دارد و جای دنبال‌گیری دارد. ۲۵ سال اختناق، فشار بر ملّت ایران، ضایع کردن منابع انسانی این کشور، غارت منابع طبیعیِ این کشور، بدنام کردن ملّت ایران در میان ملّتهای مسلمان در منطقه، کارهایی بود که آمریکایی‌ها در این مدّت کردند. چقدر انسانها کشته شدند، چقدر انسانها زندان رفتند، چقدر انسانها شکنجه شدند، در داخل کشور چه سیاستهای خائنانه‌ای علیه ملّت ایران انجام گرفت که همه در سایه‌ی حضور آمریکایی‌ها و حضور دولت دست‌نشانده‌ی آمریکایی‌ها در ایران [بود] و به‌خاطر اعتمادی که آن روز، آن آقا از روی ساده‌اندیشی به آمریکا کرد.»


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , بیانات مقام معظم رهبری , تاریخی , ,



آمریکا دشمن شماره یک
نوشته شده در 24 / 5 / 1395
بازدید : 921
نویسنده : کامران وزیری



بازدید : 868
نویسنده : کامران وزیری

تهران- ایرنا - پایگاه اطلاع رسانی دفترمقام معظم رهبری leader.ir در قالب داده نمایی اقدام به بازخوانی بیانات رهبرمعظم انقلاب درطی سالهای گذشته پیرامون مفهوم اقتصاد مقاومتی پرداخته است. در داده نمای پیش رو تلاش شده است تا با بهره گیری از بیانات ایشان درخلال 15سال گذشته، ریشه های تاکید معظم له بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی تبیین شود.

 

به گزارش روزیکشنبه ایرنا ازپایگاه اطلاع رسانی دفترمقام معظم رهبری، متن داده نمای مروری تاریخی براقتصاد مقاومتی در بیان رهبرمعظم انقلاب به شرح زیر است:

**مؤلفه ها، ارکان و الزامات اقتصاد مقاومتی از منظر رهبر معظم انقلاب

1. اقتصاد مقاومتی
مقاوم سازی اقتصاد در سال 80
اگر مسؤولان اقتصادی کشور توانستند با هوشیاری عمل، تدابیر لازم را پیش گیرند و مانع از نفوذ پنجه دشمن در اقتصاد کشور شوند و اقتصاد ملی را شکوفا کنند، ملت احساس اقتدار می کند.
جنگ اقتصادی در سال 86
من برنامه های استکبار جهانی علیه ملت ایران را در سه جمله خلاصه می کنم: اول، جنگ روانی؛ دوم، جنگ اقتصادی؛ و سوم، مقابله با پیشرفت و اقتدار علمی.
اولین استفاده رهبر معظم انقلاب از لفظ اقتصاد مقاومتی در سال 89
ما باید یک اقتصاد مقاومتیِ واقعی در کشور به وجود بیاوریم. دوستان درست گفتند که ما تحریمها را دور میزنیم؛ بنده هم یقین دارم. ملت ایران و مسئولین کشور تحریم ها را دور میزنند، تحریم کنندگان را ناکام می کنند؛ مثل موارد دیگری که در سالهای گذشته در زمینه های سیاسی بود که یک اشتباهی کردند، یک حرکتی انجام دادند، بعد خودشان مجبور شدند برگردند، یکی یکی عذرخواهی کنند.
ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در سال 92
پیشتازی اقتصاد دانش بنیان
محور قراردادن رشد بهره وری در اقتصاد
اعطای نشان اقتصاد مقاومتی
اصلاح نظام درآمدی دولت
افزایش تولید داخلی نهادها و کالاهای اساسی
اولویت دادن به تولید محصولات و خدمات راهبردی
صرفه جویی در هزینه های عمومی کشور
تشریح ادبیات اقتصاد مقاومتی در سال های ٩٠ و ٩١
مطالعه و تحقیق کنید، اگر این تحقیقها به درد آن دستگاه مسئول نخورد ، قطعاً به کار شما می آید
امروز پرهیز از اسراف و ملاحظه ی تعادل در مصرف، بلاشک در مقابل دشمن یک حرکت جهادی است
کاهش وابستگی به نفت از الزامات اقتصاد مقاومتی است. این وابستگی، میراث شوم صد ساله ی ماست
همین شرکتهای دانش بنیان یکی از بهترین مظاهر و یکی از مؤثرترین مؤلفه های اقتصاد مقاومتی است
اقتصاد مقاومتی به یک ملت امکان میدهد که حتّی در شرایط فشار هم رشد و شکوفائی داشته باشند
ما باید اقتصادی داشته باشیم که هم روند رو به رشد محفوظ بماند، هم آسیب پذیری اش کم باشد
گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در سال های 93 و 94
«اگر به ابتکار جوانها، تکیه کنیم از فخـر و منّت دشمنان خارجی، خودمان را رها خواهیم کرد
در برنامــه ی ششم توسعه، روی اقتصاد و روی فرهنگ و روی علم باید تـکیه کنید
عـلاج مسئلـه ی تحریم، همین اقتصاد مقاومــتی است، ما بایستی درست عمل کنیم
تـکیه ی عمده ی اقتصاد مقاومتی، روی مردم و روی تولیـد داخلی است
بخشهایی خارج از دولت؛ می توانند در اقتصاد مقاومتی نقش ایفا کنند، از جمله بسیـج
گشایش اقتصادی جز با جدّی گرفـتن و پیگیری همه جانبه ی اقتصاد مقاومتی میسّر نخواهد شـد

2. نام گـذاری سال ها بر پایه شعار اقتصاد
نوآوری و شکوفایی
اصلاح الگوی مصرف
همت مضاعفکار مضاعف
جهاد اقتصادی
تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی
حماسه ی سیاسی و حماسه ی اقتصادی
اقتصاد و فرهنگ
با عزم ملی و مدیریت جهادی
دولت و ملت همدلی و همزبانی
اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , بیانات مقام معظم رهبری , اقتصادی , تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: اقتصاد مقاومتی , دغدغه اصلی مقام معظم رهبری ,



تحقیر کرد ***تحقیر کنید
نوشته شده در 4 / 5 / 1395
بازدید : 894
نویسنده : کامران وزیری



برخور جدی با حقوق های نجومی !!!
نوشته شده در 4 / 4 / 1395
بازدید : 915
نویسنده : کامران وزیری



جنگ نرم ازدیدگاه رهبری
نوشته شده در 4 / 4 / 1395
بازدید : 869
نویسنده : کامران وزیری