<صاحبان حقوق‌های نجومی احساس کدخدایی دارند/ با اجرای برجام هنوز تحریم‌ها و موانع بانکی لغو نشده است
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 826
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: صاحبان حقوق‌های نجومی احساس کدخدایی دارند/ با اجرای برجام هنوز تحریم‌ها و موانع بانکی لغو نشده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: می‌گفتند با اجرای برجام تحریم‌ها لغو و موانع بانکی برطرف می‌شود، پس امروز با گذشت 6 ماه از اجرای برجام باید چرخ تولید و صادرات شتاب گرفته باشد، اما چرا آمار این نیست؟ 

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در یادواره شهدای بسیج مسجد لولاگر که چهارشنبه شب برگزار شد، با بیان اینکه وقتی مقاومت پشت خیمه دشمن در جنگ های 33 روزه و 22 روزه به پیروزی می رسد، خوارج زمان به کمک رژیم صهیونیستی می آیند، اظهار داشت: در این فضا رژیم سعودی، دموکراسی را سرنیزه می کند و اشعری ها نیز دچار تردید می شوند.

جلیلی افزود: وقتی انقلاب توانایی خودش را در دفاع مقدس و مسایل مهم راهبردی نشان می دهد همان زمان کسانی از درون فریاد نمی توانیم سر می دهند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان در ادامه تصریح کرد:  وقتی دشمن عاجزانه اعتراف می کرد عقربه پیشرفت هسته ای ایران تندتر از عقربه فشارهای ماست و دیگر ابزاری برای فشار نداریم عده ای صحبت از تردید در فایده انرژی هسته ای می کردند.

وی در بیان مصداقی دیگر از اهل تردید گفت: زمانی که جنگ سوریه شروع شد خیلی ها آن ابتدا دچار تردید شدند که باید به سوریه کمک کنیم یا نه، ولی جوانان مدافع حرم و بصیر ما در این مسیر تردید به خود راه ندادند، نترسیدند و آن حماسه های بزرگ را خلق کردند.

جلیلی ادامه داد: وقتی در کنار منابع عظیم خدادادی، نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده شما به مرحله شکوفایی می رسد عده ای در همان موقع صحبت از واردات مدیر می کنند و توانایی ملت را در حد آبگوشت بزپاش ارزیابی می کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه افراد نباید ضعف و ناتوانایی های خود را به یک ملت رشید انتساب دهند، گفت: افرادی به جای رفع ضعف های خود آدرس غلط می دهند.

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش افزود: می گفتند با اجرای برجام تحریم ها لغو و موانع بانکی برطرف می شود پس امروز با گذشت 6 ماه از اجرای برجام باید چرخ تولید و صادرات شتاب گرفته باشد اما چرا آمار خود شما این نیست؟

وی ادامه داد: چرا به بعضی کشورهای منطقه که امکان صادرات وجود دارد و رقبای ایران شما هم ضعیف شده اند، سهم ایران آنجا هم "تقریبا هیچ" است؟

وی با بیان اینکه فتنه و عقب نشینی در بستر ایجاد تردید در توانایی های ملت شکل می گیرد، گفت: دشمن میخواهد با ایجاد تردید ملت را از پیشرفت باز دارد.

جلیلی تصریح کرد: با اتکا به توانایی های ملت می توان با عزت و اقتدار گره ها و بن بست ها را در عرصه های مهم مثل گاز و نفت گشود.

این استاد اندیشه سیاسی اسلام در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: ان فی العدل سعه؛ کسانی که به دنبال گشایش هستند بدانند در ظلم گشایشی نیست.

وی در پایان تاکید کرد: اگر بی عدالتی و عدم توازن و تبعیض را در فضای جهانی به رسمیت شناختیم و گردن گذاشتیم در داخل هم همان توازن و بی عدالتی و تبعیض بازتولید خواهد شد. حقوقهای نجومی بی نسبت با تلقی ما از مناسبات جهانی نیست. بعضی خواهند گفت اگر دنیا کدخدا و رعیت دارد، چرا در داخل کدخدا و رعیتی نباشد؟ صاحبان حقوق های نجومی احساس کدخدایی دارند و صریحا خود را محق می دانند. این فرهنگ کدخدا پذیری است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , امنیتی , اقتصادی , ,
:: برچسب‌ها: دولت اعتدال، فیشهای نجومی، میراث پدری! ، تفاوت فاحش طبقاتی! ,



بازدید : 866
نویسنده : کامران وزیری

تهران- ایرنا - پایگاه اطلاع رسانی دفترمقام معظم رهبری leader.ir در قالب داده نمایی اقدام به بازخوانی بیانات رهبرمعظم انقلاب درطی سالهای گذشته پیرامون مفهوم اقتصاد مقاومتی پرداخته است. در داده نمای پیش رو تلاش شده است تا با بهره گیری از بیانات ایشان درخلال 15سال گذشته، ریشه های تاکید معظم له بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی تبیین شود.

 

به گزارش روزیکشنبه ایرنا ازپایگاه اطلاع رسانی دفترمقام معظم رهبری، متن داده نمای مروری تاریخی براقتصاد مقاومتی در بیان رهبرمعظم انقلاب به شرح زیر است:

**مؤلفه ها، ارکان و الزامات اقتصاد مقاومتی از منظر رهبر معظم انقلاب

1. اقتصاد مقاومتی
مقاوم سازی اقتصاد در سال 80
اگر مسؤولان اقتصادی کشور توانستند با هوشیاری عمل، تدابیر لازم را پیش گیرند و مانع از نفوذ پنجه دشمن در اقتصاد کشور شوند و اقتصاد ملی را شکوفا کنند، ملت احساس اقتدار می کند.
جنگ اقتصادی در سال 86
من برنامه های استکبار جهانی علیه ملت ایران را در سه جمله خلاصه می کنم: اول، جنگ روانی؛ دوم، جنگ اقتصادی؛ و سوم، مقابله با پیشرفت و اقتدار علمی.
اولین استفاده رهبر معظم انقلاب از لفظ اقتصاد مقاومتی در سال 89
ما باید یک اقتصاد مقاومتیِ واقعی در کشور به وجود بیاوریم. دوستان درست گفتند که ما تحریمها را دور میزنیم؛ بنده هم یقین دارم. ملت ایران و مسئولین کشور تحریم ها را دور میزنند، تحریم کنندگان را ناکام می کنند؛ مثل موارد دیگری که در سالهای گذشته در زمینه های سیاسی بود که یک اشتباهی کردند، یک حرکتی انجام دادند، بعد خودشان مجبور شدند برگردند، یکی یکی عذرخواهی کنند.
ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در سال 92
پیشتازی اقتصاد دانش بنیان
محور قراردادن رشد بهره وری در اقتصاد
اعطای نشان اقتصاد مقاومتی
اصلاح نظام درآمدی دولت
افزایش تولید داخلی نهادها و کالاهای اساسی
اولویت دادن به تولید محصولات و خدمات راهبردی
صرفه جویی در هزینه های عمومی کشور
تشریح ادبیات اقتصاد مقاومتی در سال های ٩٠ و ٩١
مطالعه و تحقیق کنید، اگر این تحقیقها به درد آن دستگاه مسئول نخورد ، قطعاً به کار شما می آید
امروز پرهیز از اسراف و ملاحظه ی تعادل در مصرف، بلاشک در مقابل دشمن یک حرکت جهادی است
کاهش وابستگی به نفت از الزامات اقتصاد مقاومتی است. این وابستگی، میراث شوم صد ساله ی ماست
همین شرکتهای دانش بنیان یکی از بهترین مظاهر و یکی از مؤثرترین مؤلفه های اقتصاد مقاومتی است
اقتصاد مقاومتی به یک ملت امکان میدهد که حتّی در شرایط فشار هم رشد و شکوفائی داشته باشند
ما باید اقتصادی داشته باشیم که هم روند رو به رشد محفوظ بماند، هم آسیب پذیری اش کم باشد
گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در سال های 93 و 94
«اگر به ابتکار جوانها، تکیه کنیم از فخـر و منّت دشمنان خارجی، خودمان را رها خواهیم کرد
در برنامــه ی ششم توسعه، روی اقتصاد و روی فرهنگ و روی علم باید تـکیه کنید
عـلاج مسئلـه ی تحریم، همین اقتصاد مقاومــتی است، ما بایستی درست عمل کنیم
تـکیه ی عمده ی اقتصاد مقاومتی، روی مردم و روی تولیـد داخلی است
بخشهایی خارج از دولت؛ می توانند در اقتصاد مقاومتی نقش ایفا کنند، از جمله بسیـج
گشایش اقتصادی جز با جدّی گرفـتن و پیگیری همه جانبه ی اقتصاد مقاومتی میسّر نخواهد شـد

2. نام گـذاری سال ها بر پایه شعار اقتصاد
نوآوری و شکوفایی
اصلاح الگوی مصرف
همت مضاعفکار مضاعف
جهاد اقتصادی
تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی
حماسه ی سیاسی و حماسه ی اقتصادی
اقتصاد و فرهنگ
با عزم ملی و مدیریت جهادی
دولت و ملت همدلی و همزبانی
اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , بیانات مقام معظم رهبری , اقتصادی , تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: اقتصاد مقاومتی , دغدغه اصلی مقام معظم رهبری ,



بازدید : 873
نویسنده : کامران وزیری



بازدید : 932
نویسنده : کامران وزیری

نشست ناگفته های اقتصادی علیرضا زاکانینماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: بدهکاران بانکی که با حسین فریدون مرتبط هستند ازجمله آقایان مالامیر و دانیال زاده چند صد میلیون درهم از بانک ملت تسهیلات با سود صفر درصد گرفته اند .

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی دبیر کل جمعیت رهپویان در نشست پشت صحنه لابی فساد اقتصادی و حقوق های نجومی اظهار کرد: فساد امروز در بخش هایی از جامعه نهادینه شده است من سه روز پیش در یک مسجدی در جنوب تهران سخنرانی داشتم و پس از نماز یکی از نمازگزارا به بنده گفت ما دچارفقر هستیم اما آنچه ما را ناراحت می کند فقر نیست بلکه تبعیض های موجود در جامعه است.

وی افزود: این تبعیض  ها ریشه امید مردم را خشک می کند و ملت را نسبت به مسئولین جامعه بدبین خواهد کرد. روز قدس هم یک روحانی سالمند به بنده گفت امام (ره) فرمودند عدالت در جامعه جاری شود و مقام معظم رهبری فرمودند که تبعیض در جامعه نباشد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , اقتصادی , ,
:: برچسب‌ها: دولت یازدهم، دولت هزارفامیل؟ ,



بازدید : 993
نویسنده : کامران وزیری

حقوق نجومیعزل چند مدیر و استعفای دسته جمعی مُسکن مقطعی بر آلام مردمی است که با امروز مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند؛ دولت باید در گام بعدی پشت پرده فیش های نجومی را افشا و خاطیان را مجازات کند.

خبرگزاری مهر- گروه سیاست، محبوبه نیاورانی: ماجرا از یک افشاگری تلگرامی از انتشار تصویر حقوق شصت میلیونی رئیس بیمه مرکزی و دیگر مدیران آن در شبکه های مجازی شروع و کمی بعد به بمب خبری تبدیل شد اما هنوز بعد از گذشت دوماه، ماجرای فیش‌های حقوقی یکی از اصلی‌ترین سوژه‌های رسانه ها و افکار عمومی است.

بعد از این بود که دولت با چالشی جدید و سونامی فیش های نجومی مواجه شد و یکی پس از دیگری پای دیگر مدیران دولتی در حوزه بانک، نفت و صندوق توسعه ملی به ماجرا باز شد.

پس‌ از فشارهای رسانه ای و نگرانی‌ افکار عمومی نسبت به فیش های نجومی مدیران دولتی، مطالبات اجتماعی برای پیگیری، برخورد و اقدام قاطع دولت با این موضوع شکل گرفت و در پی آن بود که  رییس‌جمهور با انتشار نامه‌ای از برخورد قاطع با متخلفان و عزل آنها خبر داد و به معاون اول خود دستور رسیدگی به این تخلفات را داد. بعدازاین دستور رییس‌جمهور، کمیته‌ای سه نفره از سوی جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور برای بررسی حقوق دریافتی مدیران دولتی در تمام دستگاه‌های اجرایی تشکیل شد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور در مراسم افطاری با وزیران با اشاره به موضوع پرداخت‌ حقوق های بالا به برخی از مدیران گفته بود: «دولت به‌هیچ‌وجه نسبت به این موضوع کوتاه نخواهد آمد و در این راستا از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و دستگاه‌های اجرایی میزان دریافتی مدیران ارشد را برای بررسی خواسته‌ایم. جهانگیری با تأکید بر اینکه دولت با تمام‌پرداخت‌های خارج از عرف برخورد جدی خواهد کرد، عنوان کرده بود: پول‌های اضافی باید به خزانه بازگردد و افرادی که این کار را کردند برکنار خواهند شد.»


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , اقتصادی , ,
:: برچسب‌ها: دولت یازدهم، فساد شبکه ای، رانت خواری قانونی، دولت اعتدال یا ابتذال؟ ,



بازدید : 1114
نویسنده : کامران وزیری

کاریکاتور / خواص آب کرفس برای مدیران بی خاصیت!

دست کوتاه نهادهای نظارتی از مجموعه‌های نفتی شبه دولتی یا خصوصی سبب شده است حقوق و پاداش‌های کلان در هیأت مدیره این قبیل شرکت‌ها روال شود تا جایی که ۶۰ میلیارد تومان در یک سال برای نوشیدن آب کرفس پرداخت می‌شود.

 


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , کاریکاتور , اقتصادی , ,
:: برچسب‌ها: اندر حکایت تقسیم غنائم! ,



بازدید : 339
نویسنده : کامران وزیری

 

رستگار سرخه ای بانک ملت

مدیرعامل برکنارشده بانک ملت تنها از دو شرکت در خارج کشور طی سال گذشته مبلغ ۱۲۵هزار دلار و ۲۰۰ هزار پوند پاداش گرفته که بالغ بر یک‌میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی رستگار سرخه مدیرعامل بانک ملت امروز به‌دلیل انتشار فیش  حقوق که ماهانه 37 میلیون تومان دریافتی داشته و کمک 50میلیاردی‌اش به یکی از نزدیکان رئیس جمهور، خبر تغییر وی اعلام شده و وزیر اقتصاد هم اخلاقی از بانک سپه را جایگزین وی کرده است.

پیش از این تسنیم از دریافت مبالغ پاداش چند هزار دلاری توسط وی از شرکتی در خارج کشور خبر داده بود.

بر اساس اسناد جدیدی که خبرگزاری تسنیم به‌دست آورده، علی رستگار سرخه از محل دو شرکت در خارج از کشور طی 11 ماه در سال 94 حداقل مبلغ 125 هزار دلار و 200 هزار پوند دریافت کرده که بالغ بر 1 میلیارد و 400 میلیون تومان می‌شود، این در حالی است که ماهانه 37 میلیون تومان هم حقوق از بانک ملت می‌گرفته است.

مبلغ 125 هزار دلاری که رستگار تنها از یک شرکت دریافت کرده، بابت حضور در 16 جلسه بوده است که جزئیات آن در ادامه می‌آید.

بر اساس اسناد و گزارش‌ها، علی رستگار همچنین رئیس هیئت مدیره تعداد دیگری از شرکتهای داخلی بوده که پاداش هیئت مدیره دریافت می‌کرده و مجموع دریافتی ماهانه رستگار در سال گذشته بالغ بر 295 میلیون تومان بوده است


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , اقتصادی , ,
:: برچسب‌ها: دولت یازدهم، دولت اعتدال یا دولت ابتذال؟ ,



برخور جدی با حقوق های نجومی !!!
نوشته شده در 4 / 4 / 1395
بازدید : 915
نویسنده : کامران وزیری



بازدید : 939
نویسنده : کامران وزیری

جمعی از دانشجویان و نمازگزاران تهرانی امروز در اعتراض به ویژه‌خواری و زندگی اشرافی عرفی شده در میان برخی از مدیران و مسئولان کشور بعد از نماز عبادی سیاسی جمعه تجمع کردند.

 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، به همت جنبش عدالتخواه دانشجویی جمعی از دانشجویان و نمازگزاران تهرانی امروز در اعتراض به ویژه‌خواری و زندگی اشرافی عرفی شده در میان برخی از مدیران و مسئولان کشور بعد از نماز عبادی سیاسی جمعه تجمع کردند.

بنابراین گزارش دانشجویان و نمازگزاران تهرانی در این تجمع اعتراضی با درست داشت دست‌نوشته‌هایی همچون « شب‌ها آسوده بخوابید، ناوهای آمریکایی به استخرهایتان را کاری ندارند، با این زندگی اشرافی چگونه رویتان می‌شود از مردم سخن بگوئید؟، شما این پولها را چگونه خرج می‌کنید؟ و مولایمان ویلا نداشت» اعتراض خود را به پرداخت حقو‌ق‌های نجومی به برخی از مدیران و نحوه زندگی اشرافی آنها نشان دادند.

گفتنی است در این تجمع پلاکاردهایی در دست معترضان بود که روی آن فیش حقوقی چند ده میلیونی برخی مدیران در معرض دید عموم قرار گرفته بود.

* نادری: مدیرانی که حقوق نجومی می‌گیرند نمی‌توانند درد مردم را بفهمند/ تغییر رئیس بیمه فقط صورت مسئله را پاک کرد

شایان نادری عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در حاشیه تجمع امروز دانشجویان که در اعتراض به «حقوق نجومی مدیران دولتی» برگزار شد، گفت: انتشار حقوق چند ده میلیونی مسئولان که اخیرا در رسانه‌ها منتشر شد نشان می‌دهد مسئولان دولت دردی از مردم محروم و مستضعف نچشیده‌اند و به همین دلیل هم نمی‌توانند درد مردم را دوا کنند.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , اقتصادی , ,
:: برچسب‌ها: اقتصاد بیمار،تورم،گرانی،اختلاف طبقاتی،حقوق های نجومی!، دولت تدبیر وامید! ,



بازدید : 848
نویسنده : کامران وزیری